ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 18 ارديبهشت 1403
سه شنبه 18 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 24 بهمن 1389     |     کد : 15356

قم در مسابقات جامعة القرآن درخشيد

شرکت 200 نفر در دوازدهمين دوره مسابقات...

شرکت 200 نفر در دوازدهمين دوره مسابقات
در ادامه اين مراسم "جواد رزمي"، كارگزار واحد طلاب و دانشجويان جامعة‌القرآن الكريم و اهل البيت(ع) طي سخناني گفت: مؤسسه جامعة‌القرآن الكريم و اهل البيت(ع) در سال 1377 در شهر مقدس قم بنا نهاده شد و در اندك زماني موفق به تأسيس 600 شعبه در سطح كشور شده است.
وي در ادامه افزود: در دوازدهمين دوره مسابقات سراسري قرآن كريم شعب مؤسسه فرهنگي ـ هنري جامعة‌القرآن الكريم و اهل البيت (ع) بيش از 200 نفر از شعب استان‌هاي تهران، اصفهان، قم، لرستان، سمنان، البرز، همدان، گيلان، زنجان و خوزستان شركت كردند.
كارگزار واحد طلاب و دانشجويان جامعة‌القرآن الكريم اظهار كرد: در اين دوره از مسابقات كه در مدت دو روز برگزار شد، متسابقين در دو بخش زير 16 سال و بالاي 16 سال در 12 رشته قرآني به رقابت پرداختند و متسابقين استان قم بيشترين مقام‌ها را از آن خود كردند.
در ادامه اين مراسم سه نفر از حافظان خردسال قرآن كريم به نام‌هاي "حق‌گويان"، "ارساسي" و "خسروي‌نيا" سوره مباركه "فجر" را به چهار زبان عربي، فارسي، انگليسي و فرانسوي قرائت كردند، سپس حجت‌الاسلام و المسلمين "سيد محمدمهدي طباطبايي"، رئيس مؤسسه فرهنگي ـ هنري جامعة‌القرآن الكريم و اهل البيت(ع) طي سخناني گفت: پيامبر گرامي اسلام(ص) قرآن كريم را با حزن بر مردم تلاوت مي‌كرد و اين قرائت‌ها وارد دل‌ها و جان‌ها مردم مي‌شد.
وي در ادامه افزود: هنگامي كه مسلمانان و مشركان تنها يك بار آيات قرآن كريم را مي‌شنيدند، به خداوند متعال و قرآن كريم ايمان مي‌آوردند، مگر كساني كه از روي عناد با رسول گرامي اسلام لجاجت مي‌كردند.
رئيس مؤسسه فرهنگي ـ هنري جامعة‌القرآن الكريم و اهل البيت(ع) اظهار كرد: وقتي پيامبر اسلام(ص) 10 آيه از قرآن كريم را براي اصحاب خود قرائت مي‌كرد، آنان تا به مضامين آن آيات عمل نمي‌كردند، به سراغ آيات ديگر قرآن كريم نمي‌رفتند، پس بايد حفاظ قرآن كريم به محفوظات خود عمل كنند، زيرا سعادت دنيا و آخرت در اين نكته قرار دارد.
**** تلاوت قرآن توسط "احمد ابوالقاسمي"
در ادامه اين مراسم آياتي از سوره مباركه "مائده" توسط "احمد ابوالقاسمي" قاري بين‌المللي كشورمان تلاوت شد كه مورد تشويق حاضران در اين مراسم قرار گرفت، سپس "مهدي حق‌گويان و حسن سليماني" دو نفر از حافظان قرآن كريم در مورد نحوه حفظ قرآن كريم و ويژگي‌ها و روش‌هاي مورد استفاده در حفظ قرآن كريم سخناني را بيان كردند.
در ادامه اين دو حافظ به سؤالات حاضران پاسخ دادند و در انتها هر كدام آياتي از قرآن كريم را تلاوت كردند، در پايان به نفرات برگزيده اين مسابقات لوح تقدير و جوائز ارزنده‌اي اهداء ‌شد.
يادآوري مي‌شود، رقابت‌هاي اين دوره از مسابقات با حضور 114 نفر در مقطع زير 16 سال و در رشته‌هاي حفظ پنج، 10 و 20 جزء و كل قرآن كريم و قرائت ترتيل و تحقيق برگزار شد، همچنين در مقطع بالاي 16 سال 112 نفر در رشته‌هاي حفظ 10 و 20 جزء و قرائت ترتيل، تحقيق، حفظ كل قرآن و بخش فارغ‌التحصيلان و استادان جامعة‌القرآن به رقابت پرداختند.
**** هيئت داوران
داوران ممتاز و بين‌المللي مسابقات قرآن كريم از جمله "علي‌اكبر حنيفي، محمدرضا پورزرگري، محمد عباسي، امير آقايي و احمد ابوالقاسمي"، اين رقابت‌ها را قضاوت كردند.
اين مسابقات در مجتمع آدينه واقع در تهران، بزرگراه آبشناسان، بعد از ستاري، خيابان شقايق، كوچه دهم، نبش بنفشه، برگزار شد. 


نوشته شده در   يکشنبه 24 بهمن 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode