ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 22 بهمن 1389     |     کد : 15315

سراسري "مسجد و انقلاب" برگزار مي‌شود

دبير عالي ستاد كانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد كشور، از برگزاري جشنواره فرهنگي و هنري در رشته‌هاي مختلف با موضوع "مسجد و انقلاب" در سراسر كشور خبر داد.

دبير عالي ستاد كانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد كشور، از برگزاري جشنواره فرهنگي و هنري در رشته‌هاي مختلف با موضوع "مسجد و انقلاب" در سراسر كشور خبر داد.
حجت‌الاسلام والمسلمين "حميدرضا ارباب‌سليماني" دبير عالي ستاد كانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد كشور، در حاشيه ديدار اعضاي كميته مساجد ستاد دهه فجر با مراجع و علما در قم با اشاره به اهداف تشكيل كميته مساجد ستاد دهه فجر خاطرنشان كرد: اين كميته به‌منظور تببين نقش مساجد در پيروزي و تداوم انقلاب اسلامي، فراهم‌سازي زمينه حضور و مشاركت هر‌چه بيشتر نمازگزاران مساجد در امر برنامه‌ريزي و برگزاري مراسم سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، آئين‌هاي گراميداشت ايام دهه فجر و آشنايي آنان با دستاوردهاي انقلاب اسلامي تشكيل شد.
وي برنامه‌ريزي مناسب براي تشكيل ستادهاي مردمي دهه فجر در مساجد به‌منظور فراهم‌سازي زمينه مشاركت و حضور اقشار مختلف مردم در آئين‌هاي گراميداشت سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي از طريق برگزاري مراسم مختلف فرهنگي، علمي، هنري و ورزشي، بهره‌گيري از فرصت تقارن ايام دهه فجر با اعياد و وفات‌هاي اسلامي در جهت تقويت معنوي مراسم دهه فجر، فراهم‌سازي زمينه آشنايي هر‌چه بيشتر اقشار مختلف با آرمان‌ها، ارزش‌ها و دستاوردهاي انقلاب اسلامي، برنامه‌ريزي جهت پاسخگويي به سؤالات به‌منظور رفع شبهات و استفهامات و جلب و جذب جوانان و نوجوانان و برگزاري همايش‌هاي گوناگون را از وظايف و مأموريت‌هاي كميته مساجد ستاد دهه فجر برشمرد.
دبير عالي ستاد كانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد كشور، در بخش ديگري از سخنان خود با بيان برنامه‌هاي اجرا شده قبل از فرا رسيدن دهه فجر اظهار كرد: تشكيل ستاد خبري كميته مساجد با هدف انعكاس جامع برنامه مساجد در دهه فجر از طريق رسانه‌ها، تعامل با ائمه‌جماعت سراسر كشور با هدف گسترش سطح همكاري‌ها و مشاركت عمومي از طريق ارائه پيشنهادات، راهكارها و تبيين برنامه‌هاي مساجد در دهه فجر، پيش‌بيني ويژه برنامه‌هايي با محوريت فعاليت‌هاي فرهنگي در روستاها و تدوين برنامه‌هاي مكتوب اعضاي كميته در سطوح ستادي و استاني در راستاي بزرگداشت دهه فجر و برنامه‌ريزي براي برگزاري نشست‌هاي تخصصي و پاسخگويي به سؤالات مخاطبان با هدف تبيين جايگاه مسجد در انقلاب اسلامي و رفع شبهات از مهم‌ترين اين برنامه‌ها بود.
ارباب‌سليماني، با تأكيد بر اجراي برنامه‌هاي پيش‌بيني شده در ايام دهه فجر تصريح كرد: ويژه‌برنامه‌هاي پيروزي انقلاب اسلامي در 32هزار مسجد با بهره‌مندي از ظرفيت كليه دستگاه‌هاي عضو كميته برگزار مي‌شود.
مسئول كميته مساجد ستاد دهه فجر، افزود: نشست‌هاي تخصصي در سطح ملي و نيز بيش از 120 نشست تخصصي در استان‌ها با توجه به موضوعات انقلاب، مسجد و بصيرت برگزار مي‌شود كه واكاوي نقش مردم به‌ويژه روحانيان، بانوان، جوانان در مساجد، قبل و بعد از انقلاب و همچنين در هشت سال دفاع مقدس، مسجد و مقابله با جنگ نرم، مسجد و دهه پيشرفت، مسجد و رسانه و انقلاب از جمله اين نشست‌ها است.
دبير عالي ستاد كانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد كشور، همچنين از برگزاري جشنواره فرهنگي و هنري در رشته‌هاي مختلف خبر داد و عنوان كرد: رشته خاطره‌نويسي در زنجان، روزنامه‌ديواري در يزد، وبلاگ‌نويسي در كرمان، كتابخواني در آذربايجان‌شرقي، خبرنويسي در خراسان‌شمالي، عكاسي در گيلان و پيامك در خراسان‌رضوي با موضوع مسجد و انقلاب به‌صورت سراسري برگزار مي‌شود.
ارباب‌سليماني، با تأكيد بر اجراي برنامه‌هاي فرهنگي در محلات گفت: برنامه‌هاي فرهنگي در محلات با همكاري مشترك مسجدمحله، شهرداري منطقه، پايگاه بسيج و كانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد در محلات تهران و ساير شهرستان‌ها برگزار مي‌شود.
مسئول كميته مساجد ستاد دهه فجر، ادامه داد: مرحله اجرايي اهداي كتاب‌هاي كمك آموزشي به مساجد نيز به ارزش 15ميليارد ريال در ايام دهه فجر آغاز مي‌شود.
دبير عالي ستاد كانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد كشور، با اشاره به برگزاري جلسات ختم قرآن در مساجد بيان كرد: با بهره‌گيري از ظرفيت 25 هزار مركز مجري طرح تلاوت نور جلسات ختم قرآن كريم در مساجد سراسر كشور و نثار ثواب قرائت به روح پرفتوح امام راحل و شهداي انقلاب اسلامي تشكيل مي‌شود.
ارباب‌سليماني، همچنين تصريح كرد: مرحله نهايي جشنواره قرآني جوانان مساجد كشور با عنوان "مدها‌متان" به ميزباني استان هرمزگان از 27 تا 29 بهمن‌ماه جاري، برگزار مي‌شود.
وي در پايان از تشكيل غرفه در مسير راهپيمايي 22 بهمن‌ماه جاري، خبر داد و يادآور شد: در مسير راهپيمايي 22 بهمن‌ماه جاري، با بهره‌مندي از ظرفيت تشكل‌هاي مردم وابسته به مساجد غرفه‌هايي راه‌اندازي مي‌شود.


نوشته شده در   جمعه 22 بهمن 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode