ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 19 بهمن 1389     |     کد : 15167

در مراسم اختتاميه "محافل به سوي روشنايي"عنوان شد اولويت اولويت فعاليت‌هاي قرآني بانوان

تصريح كرد: هميشه پشت يك مرد يا فرزندي موفق، همسر و مادري موفق وجود دارد. اگر اين بانوي موفق يك بانوي قرآني باشد، همه چيز تكميل شده و در اين راستا به معاونت اجتماعي شهرداري تأكيد كرده‌ام كه اولويت براي برگزاري جلسات قرآني به بانوان تعلق گيرد، چرا كه اگر مادري در يك خانواده به محفل قرآني برود، همه اعضاي خانواده را با قرآن آشنا مي‌كند.

شهردار تهران، در مراسم اختتاميه "محافل به سوي روشنايي" ويژه هيئت‌هاي قرآني بانوان در منطقه 18:
تصريح كرد: هميشه پشت يك مرد يا فرزندي موفق، همسر و مادري موفق وجود دارد. اگر اين بانوي موفق يك بانوي قرآني باشد، همه چيز تكميل شده و در اين راستا به معاونت اجتماعي شهرداري تأكيد كرده‌ام كه اولويت براي برگزاري جلسات قرآني به بانوان تعلق گيرد، چرا كه اگر مادري در يك خانواده به محفل قرآني برود، همه اعضاي خانواده را با قرآن آشنا مي‌كند.
مراسم اختتاميه محافل به‌سوي نور

به گزارش اداره‌كل روابط عمومي شهرداري تهران، مراسم اختتاميه محافل به سوي نور ويژه هيئت هاي قرآني بانوان در منطقه 18 شهرداري، ظهر روز، يكشنبه، 17 بهمن‌ماه، در مجموعه فرهنگي ورزشي شهيد سليماني با حضور دکتر محمد باقر قاليباف شهردار تهران و احمد مسجد جامعي عضو شوراي شهر تهران برگزار شد.
"محمدباقر قاليباف"، شهردار تهران، در اين مراسم، با تبريك دهه فجر و سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، اظهار كرد: بايد ياد امام(ره) و شهداي انقلاب و دوران دفاع مقدس را گرامي داريم، چرا كه امروز همه ما زندگي مادي و معنوي، استقلال كشور، عزت مسلمين، گسترش فرهنگ قرآن و زندگي در سايه نظام ولايي‌مان را مديون امام(ره) و شهداء هستيم و اگر مبارزات شهداء و رهبري امام خميني(ره) نبود، به چنين توفيقي دست نمي‌يافتيم.
شهردار تهران با تأكيد براينكه نمي‌گوييم امروز هيچ مشكلي نداريم، خاطرنشان كرد: اما اگر با انصاف نگاه كنيم نظام جمهوري اسلامي از بعد مادي و معنوي كارهاي بسيار مطلوبي در جامعه به انجام رسانده كه اين اقدامات همچنان با كيفيت بالا تداوم دارد.
وي افزود: ما بايد قدرشناس آناني باشيم كه در راه انقلاب اسلامي مبارزه و مجاهدت كرده و شهيد دادند و در اين راه جز با خدا با كسي معامله نكردند.
قاليباف در مورد ساماندهي محافل قرآني در منطقه 18 اظهار كرد: موضوع قرآن و فرهنگ قرآني در جامعه ضامن يك زيست مؤمنانه است و چنانچه فرهنگ قرآني در جامعه‌اي حاكم شود، آن جامعه از جهت مادي و معنوي تامين شده، چرا كه قرآن كتاب زندگي، نشاط و اميد است.
شهردار تهران ادامه داد: زماني فرهنگ قرآني در جامعه به نحو مطلوب حاكم مي‌شود كه اين حركت توسط زنان پيش‌رفته و بانوان جامعه پيش قراولان فرهنگ قرآني در كشور شوند.
وي با تأكيد براين مطلب كه نقشي كه زن در جامعه دارد، مردان نمي‌توانند، ايفا كنند گفت: زنان مربيان اصلي جامعه هستند و تاثير تربيت آن‌ها بيش از آموزش و پرورش بوده و هميشه پشت يك مرد يا فرزندي موفق، همسر و مادري موفق وجود دارد.
قاليباف تصريح كرد: اگر اين بانوي موفق يك بانوي قرآني باشد، همه چيز تكميل شده و در اين راستا به معاونت اجتماعي شهرداري تأكيد كرده‌ام كه اولويت براي برگزاري جلسات قرآني به بانوان تعلق گيرد، چرا كه اگر مادري در يك خانواده به محفل قرآني برود، همه اعضاي خانواده را با قرآن آشنا مي‌كند.
وي اظهار كرد: شهرداري تهران برنامه هاي قرآني را جز اولويت برنامه هاي فرهنگي خود قرار داده و مي‌توان گفت كه شهر تهران در ابعاد مختلف در زمينه فعاليت‌هاي قرآني جزو شهرهاي پيشتاز ميان كشورهاي اسلامي به شمار مي‌رود.
وي با اشاره به اين مطلب كه تهران در زمينه اقدامات قرآني در مسير تاريخ از گذشته تا كنون اقدامات بي‌شماري را به انجام رسانيده، گفت: اين امر سبب شده شهرمان در بسياري از زمينه‌هاي قرآني مقام اول را كسب كرده و بايد اين پيشتازي را حفظ كند و ركورد بيشتري را در آينده در اين زمينه به خود اختصاص دهد.
شهردار تهران ابراز اميدواري كرد كه سازمان فرهنگي و هنري و معاونت اجتماعي برنامه‌هاي قرآني را در اولويت برنامه‌هاي خود قرار داده و از شوراي شهر براي حمايت مطلوب در اين زمينه تشكر كرد و افزود: ساخت بزرگترين مركز قرآني كشور در تپه‌هاي عباس‌آباد تهران آغاز شده كه اين مركز نقش جدي و اساسي براي توسعه فرهنگ قرآني در ابعاد مختلف را فراهم مي‌كند.


نوشته شده در   سه شنبه 19 بهمن 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode