ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 17 بهمن 1389     |     کد : 15053

در پنجمين همايش "تكريم چهره‌هاي قرآني" معرفي شدند؛ 31 چهره قرآني سال

پنجمين همايش "تكريم چهره‌هاي قرآني" جمعه شب، 15 بهمن‌ماه، با تجليل از 31 پيش‌كسوت و فعال قرآني كشورمان با...

خبرنگار اعتدال / مريم علئي؛ يونس عقيلي ، مسعود نيک‌دستي ،حامد ولي‌زاده ،محمد خطيبي ،فاطمه عبدلي،جهانگير اميري ،مجيد باوردي محمد‌رضا حاجي‌اسماعيلي ،عبدالحسن محمد‌پور ،حسين محمدي‌هزاوه ،محمد‌رضا صدري‌راد ،‌عزيز يدرآبادي
ابراهيم مهبودي ،فرهاد فلاح‌پور ،محمد‌هادي شفيق،ابوالفضل علامي ،شمس‌الله دارابي ،غلامحسن مراد‌قلي ،
يد‌الله‌ احمدي ،الياس چراغ‌زاده ،اکبر رضا‌زاد مراداعلاء ،ابراهيم پورفرزيب (مولايي) ،محمدرضا ابوالقاسمي
محمد‌رضا چابکي ،عباس حزباوي ،نجم‌الدين هاشمي ، آيت‌الله سيدعلي شفيعي ، سيد‌حسين هاشمي ،بهرام‌علي‌ قره‌باغي ، محمد‌علي تجويدي ،يحيي عليمرداني به عنوان چهره‌هاي برتر قرآني سال 89 معرفي وتجليل شدند.
پنجمين همايش "تكريم چهره‌هاي قرآني" جمعه شب، 15 بهمن‌ماه، با تجليل از 31 پيش‌كسوت و فعال قرآني كشورمان با حضور رئيس سازمان تبليغات اسلامي و رئيس سازمان دارالقرآن الكريم وجمعي از چهره‌هاي قرآني وقرآن دوستان در تالار انديشه حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي برگزار ‌شد.
در ابتداي اين مراسم "سعيد طوسي"، قاري بين‌المللي كشورمان، به تلاوت آياتي چند از قرآن كريم پرداخت.
اين مراسم تکريم چهره‌هاي قرآني از سال 1385 از سوي سازمان دارالقرآن الکريم وابسته به سازمان تبليغات اسلامي آغاز شده و تا کنون چهار دوره آن برگزار شده است.
در سال‌هاي 85 و 86 کساني که در عرصه‌‌هاي بين‌المللي مسابقات قرآن کريم رتبه‌هاي اول تا سوم را کسب کردند‌ و نيز افرادي که در آزمون‌هاي حفظ قرآن کريم حائز رتبه برتر شده بودند، مورد تکريم قرار گرفتند، اما از سال 86 استادان شاخص در عرصه قرآن کريم نيز تقدير و تکريم شدند و اين سومين سالي است که همايش "تکريم چهره‌هاي قرآني" به اين شکل برگزار مي‌شود.
در اين مراسم 31 فعال قرآني تجليل شدند که 26 نفر آن‌ها استادان و پيشکسوتان قرآني و 5 نفر نيز دارندگان مقامهاي بين المللي هستند .
يونس عقيلي نفر اول رشته حفظ کل مسابقات بين‌المللي قرآن کشور تونس، مسعود نيک‌دستي نفر برتر رشته قرائت بيست‌ و هفتمين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن کريم ايران در سال جاري، حامد ولي‌زاده نفر اول رشته قرائت و محمد خطيبي نفر اول رشته حفظ کل سومين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن دانشجويان مسلمان و فاطمه عبدلي نفر اول مسابقات بين‌المللي کشور اردن در رشته حفظ 20 جزء قرآن کريم در اين مراسم تجليل شدند .
جهانگير اميري از کرمانشاه، مجيد باوردي از استان آذربايجان شرقي، محمد‌رضا حاجي‌اسماعيلي از اصفهان، عبدالحسن محمد‌پور از اردبيل، حسين محمدي‌هزاوه از استان مرکزي، محمد‌رضا صدري‌راد از هرمزگان، ‌عزيز حيدرآبادي از کرمان، ابراهيم مهبودي از استان فارس، فرهاد فلاح‌پور از گيلان، محمد‌هادي شفيق از مازندران، ابوالفضل علامي از استان قم، شمس‌الله دارابي از ايلام، غلامحسن مراد‌قلي از استان سيستان و بلوچستان، يد‌الله‌ احمدي از بوشهر و الياس چراغ‌زاده از کهگيلويه و بويراحمد نيز با لوح تقدير و جوايز ارزنده مورد تکريم قرار گرفتند.
در ادامه اکبر رضا‌زاد مراداعلاء از استان آذربايجان غربي، ابراهيم پورفرزيب (مولايي) از تهران، محمدرضا ابوالقاسمي از تهران، محمد‌رضا چابکي از خراسان رضوي، عباس حزباوي از استان خوزستان، نجم‌الدين هاشمي از کردستان، آيت‌الله سيدعلي شفيعي از خوزستان، سيد‌حسين هاشمي از گلستان، بهرام‌علي‌ قره‌باغي از همدان، محمد‌علي تجويدي از يزد و يحيي عليمرداني از تهران در اين همايش مورد تجليل قرار گرفتند.
پخش نماهنگ برگزاري مراسم تكريم چهره‌هاي قرآني در سال‌هاي گذشته، پخش نماهنگ مربوط به چهره‌هاي قرآني امسال اين مراسم و تكريم از آن‌ها و اجراي برنامه توسط گروه هم‌نوايان اهل‌البيت(ع) به رهبري هادي آرزم از ديگر برنامه‌هاي اين مراسم بود.
******************مهدي قره‌شيخلو رئيس سازمان دار‌القرآن‌الكريم؛
تكريم چهره‌هاي پيشكسوت، در واقع تكريم خود قرآن است
مهدي قره‌شيخلو رئيس سازمان دار‌القرآن‌الكريم، گفت: خداوند را شكرگزارم كه توفيق خدمت‌گزاري به اساتيد و پيشكسوتان قرآني كشور را به ما اعطاء كرده است.
وي با اشاره به اينكه اين مراسم با چه انگيزه‌اي برگزار شده افزود: دور اول و دوم مراسم تكريم مخصوص نفرات اول تا سوم مسابقات بين‌المللي و دارندگان مدارك درجه 1 و2 حفظ قرآن كريم بود.
قره‌شيخلو با اشاره به تغييرات ايجاد شده در اجراي اين مراسم از سال سوم برگزاري آن گفت: از سومين دوره علاوه بر چهره‌هاي بين المللي، پيشكسوتان و اساتيدي كه بيش از 30 سال به تربيت و آموزش قرآني مشغول بوده‌اند در اين مراسم مورد تقدير و تكريم قرار مي‌گيرند.
وي در انتها تكريم چهره‌هاي پيشكسوت و خدوم قرآني را به واقع تكريم خود قرآن دانست.
در اين مراسم 26 نفر از اساتيد پيشكسوت قرآني كشور در دو بخش، شامل اساتيد داراي 30 سال سابقه فعاليت و اساتيد داراي بيش از 45 سال سابقه فعاليت مورد تكريم قرار گرفتند.
همچنين تكريم از دارندگان رتبه‌هاي بين‌المللي قرآن كريم كه طي امسال و سال گذشته موفق به كسب اين رتبه‌ها شده‌اند از ديگر قسمت‌هاي اين برنامه بود.
***********سيدمهدي خاموشي:
از مهمترين كارهاي سازمان تبليغات اسلامي پرورش نخبگان قرآني است
در ادامه اين مراسم حجت‌الاسلام "سيدمهدي خاموشي"،رئيس سازمان تبليغات اسلامي در طي سخناني گفت: خداوند را شاكريم كه توفيق عنايت فرمود تا در اين محفل نوراني ميزبان استادان معزز قرآني كشور باشيم كه قرآن كريم و اهل ‌بيت عصمت و طهارت(ع) آن‌ها را پاس داشته‌اند و اجر معنوي بسيار بالايي را ان‌شا‌ء‌الله از خداوند متعال دريافت خواهند كرد.
وي در ادامه افزود: الگو‌سازي در جامعه ايران بايد از اين چهره‌هاي قرآني، اين كساني كه تأثير ميداني، تعليمي، اخلاقي و فرهنگي بسياري دارند، صورت گيرد، معلم قرآن كريم فردي است كه توسط اهل بيت(ع) مورد تكريم قرار گرفته، همچنين فردي است كه از سوي خداوند به آن‌ها وعده جنات داد شده است.
رئيس سازمان تبليغات اسلامي اظهار كرد: خداوند در سوره مباركه "ليل" مي‌فرمايد كه "بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ، وَاللَّيْلِ إِذَا يَغْشَى، وَالنَّهَارِ إِذَا تَجَلَّى، وَمَا خَلَقَ الذَّكَرَ وَالْأُنثَى، إِنَّ سَعْيَكُمْ لَشَتَّى؛ سوگند به شب چون پرده افكند، سوگند به روز چون جلوه‏گرى آغاز كرد، و [سوگند به] آنكه نر و ماده را آفريد، كه همانا تلاش شما پراكنده است"، علامه طباطبايي به اين آيات كه مي‌رسد، بسيار اهميت آن را متذكر مي‌شود و مي‌گويد كه خداوند هدايت را به طور انحصار به خود نسبت داده است و اين انحصار اين را مي‌رساند كه پيامبر اسلام(ص) و قرآن كريم به اذن‌الله هادي هستند.
حجت‌الاسلام خاموشي تصريح كرد: از جميع آيات قرآن كريم اين استفاده مي‌شود كه خداوند متعال همچنان كه ما را خلق كرده، براي تك تك انسآن‌ها و براي جامعه متشكل انسآن‌ها نسخه هدايت دارد.
وي گفت: در ايام مبارك دهه فجر و در آستانه حلول ماه ربيع هستيم، ايام شادي ما با ايام شادي آل‌الله همراه است، در اين ايام اتفاق‌هاي عجيبي را جهان اسلام شاهد هستيم، اين اتفاق‌ها ساده نيست، اين وقايع بر خلاف نيات، طرح‌ها و نقشه‌هاي استكبار و استعمار است.
رئيس سازمان تبليغات اسلامي عنوان كرد: خداوند در قرآن مي‌فرمايد: "مِنْ أَمْرِ اللّهِ إِنَّ اللّهَ لاَ يُغَيِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ وَإِذَا أَرَادَ اللّهُ بِقَوْمٍ سُوءًا فَلاَ مَرَدَّ لَهُ وَمَا لَهُم مِّن دُونِهِ مِن وَالٍ؛ در حقيقت‏خدا حال قومى را تغيير نمى‏دهد تا آنان حال خود را تغيير دهند و چون خدا براى قومى آسيبى بخواهد هيچ برگشتى براى آن نيست و غير از او حمايتگرى براى آنان نخواهد بود" يعني اگر جوامع بخواهند به جاهاي عالي برسند، بايد مسيري را طي كنند و تغييراتي در آن جامعه ايجاد شود، خداوند هدايت را از خود مي‌داند، اما هدايتي كه در حال حاضر در جهان بشري مي‌بينيم و هر نقشه‌اي كه آن‌ها مي‌كشند، برخلاف آن اتفاق مي‌افتد.
حجت‌الاسلام خاموشي بيان كرد: دشمنان اسلام طرح اسلام‌هراسي را در جهان عرضه كردند، اما امروز در هر نقطه‌اي از جهان برويد، اين اسلام‌هراسي كه تدوين كرده‌اند، بر ضد آن عمل مي‌شود؛ يعني گرايش اسلام در جهان هر روز بيشتر مي‌شود، زيادشدن گرايش به اسلام و قرآن كريم از كارهاي خداوند متعال است.
وي اظهار كرد: دشمنان اسلام به جايي رسيدند كه كتاب قرآن كريم را سوزاندند، به خاطر اينكه بگويند بايد اين نسخه هدايت را كنار گذاشت، اما خداوند متعال مي‌گويد كه من هستم كه هدايت مي‌كنم جهان و قلب‌ها را، حتي پيامبر من هم با اذن من قلب‌ها را هدايت مي‌كند و اگر جوامع در مسير درست سنت‌ها قرار گيرند، خداوند آن‌ها را به كمال مي‌رساند.
رئيس سازمان تبليغات اسلامي بيان كرد: اگر 15 سال قبل از ما سؤال مي‌كردند كه صدام از يك لانه حيوان بيرون كشيد خواهد شد، ما هيچ كدام باور نمي‌كرديم، خداوند اين كار را كرد، همچنين امام(ره) يك روز فرمود كه ديگر بايد ماركسيسم و ليبراليسم را در زباله‌داني تاريخ بدانيم، برخي مي‌گفتند كه اين كلام تند است و امروز صداي شكستن چرخ دنده‌هاي ليبرال دمكرات و ارباب ثروت در جهان به گوش مي‌رسد.
حجت‌الاسلام خاموشي گفت: امروز فرمان مقام معظم رهبري صلابت و ايستادگي بر اصول ارزش‌ها را نشان مي‌دهد و ما را بر قله قرار داده است، قله‌اي كه ديگران استقامت را مشاهده مي‌كنند كه اين اسقامت ما را به چه جايگاهي رسانده، پس چرا تونس، مصر، اردن، يمن و ديگر كشورها تبعيت نكنند.
وي تصريح كرد: سازمان تبليغات اسلامي به تبع ديگر نهادها، وظيفه توسعه فرهنگ قرآني را در جامعه دارد، اين سازمان اولين كارش كار قرآني است، بر همين اساس قريب به 9 سال است كه بر اين فعاليت‌ها تأكيد دارد، اساس‌نامه سازمان تبيين شده و چشم‌انداز اين سازمان تكميل شده و آن چه كه ما بايد انجام دهيم اين است كه سياست‌هاي ابلاغي بالا دستي‌ها را به عنوان وظيفه اعمال ‌كنيم.
رئيس سازمان تبليغات اسلامي گفت: شوراي عالي قرآن در كشور شكل گرفته ما در كنار نهادهاي ديگر به فكر كردن درباره انسجام و عمق پيدا كردن فعاليت‌هاي قرآني مشغول هستيم، ان‌شاءالله ثمرات اين شورا در آينده نزديك مشاهده خواهيم كرد.
حجت‌الاسلام خاموشي عنوان كرد: يكي از مهمترين كارهاي ما توسعه فعاليت‌هاي قرآني مردمي است، سازمان تبليغات اسلامي حيات مذهبي دارد و بر فعاليت‌هاي مذهبي و قرآني نقش هدايتي، نظارتي و ارزيابي انجام مي‌دهد و متن اصلي كار را مردم انجام مي‌دهند، همچنين اين سازمان از كانون‌هاي قرآني مردمي حمايت مادي و معنوي مي‌كند.
وي بيان كرد: يكي از مهمترين كارهايي اين سازمان پرورش نخبگان قرآني است؛ يعني نخبه‌پروري در هر زمينه قرآني انجام مي‌شود؛ زيرا اين نخبگان به عنوان رگ و ريشه‌هاي قرآني در جامعه قرآني محسوب مي‌شود، همچنين در اين سازمان از محصولات قرآني اعم از كتاب لوح‌هاي فشرده و يا كاركردهايي كه در فضاي مجازي حمايت مي‌شود و اميدوارم در آينده نزديك شاهد رونمايي اين محصولات باشيم.
رئيس سازمان تبليغات اسلامي در پايان افزود: بر خود وظيفه مي‌دانيم با ديگر سازمان‌ها در زمينه فعاليت‌هاي قرآني تعامل داشته باشيم .




نوشته شده در   يکشنبه 17 بهمن 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode