ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 24 ارديبهشت 1403
دوشنبه 24 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 22 دي 1386     |     کد : 139

واكنش به اظهارات برخي مبني بر نظارت بين‌المللي بر انتخابات

 

امام جمعه تبريز: مردمي‌ترين و سالم‌ترين انتخابات دنيا در ايران برگزار مي‌شود

 امام جمعه تبريز در واكنش به اظهارات برخي از افراد مبني بر دعوت از ناظران بين‌المللي و دشمنان ايران براي نظارت بر انتخابات گفت: اين امر كمال بي شرمي است زيرا در 28 سال گذشته سالم‌ترين و مردمي‌ترين انتخابات دنيا در ايران برگزار شده است.

،آیت الله محسن مجتهد شبستري در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته تبريز در مصلاي امام خميني(ره) اين شهر، با اشاره به حمايت رئيس جمهور آمريكا از برخي گروه‌هاي ايراني افزود: حمايت رژيم آمريكا از هر فرد و گروهي داخلي ايران در حقيقت يك ننگ ابدي براي آنان است.
وي تصريح كرد: مسئولان اجرايي و نظارتي انتخابات همواره به وظيفه خود در حفظ امانت آراي مردم به خوبي عمل كرده‌اند و حضور گسترده مردم در هر دوره از انتخابات مختلف كشورمان شاهد اين موضوع بوده و قطعاً در انتخابات مجلس هشتم هم همين طور خواهد بود.
شبستري انتخابات را بسيار مهم و يكي از عرصه‌هاي بروز عظمت ملت ايران و نظام اسلامي دانست و اظهار داشت: بايد جايگاه، ارزش و عظمت انتخابات حفظ شود و مردم با اميد و اعتماد به پاي صندوق‌هاي رأي بروند.
نماينده ولي فقيه در استان آذربايجان شرقي با بيان اينكه نبايد گذاشت انتخابات ملعبه دست بيگانگان شود، تاكيد كرد: ما نمازگزاران تبريز خطاب به اين گروه‌ها و افراد سياسي مي كنيم علاوه بر متمايز كردن مرز خود با دشمن،‌بايد مرز خود را با مزدوران، نوكران كه در خدمت دشمن هستند نيز مشخص كنند.
خطيب جمعه تبريز در بخش ديگري از سخنان خود گفت: عزاداري ابا عبدالله الحسين(ع) از افضل‌ترين عبادات است.
وي پيرايه بستن به عزاداري‌ها و بدعت‌گذاري‌ها در عزاداري‌هاي اهل بيت (ع) مخصوصا سيدالشهدا را نادرست خواند و افزود: جاي تاسف است كه طشت گذاري و احرام بندي كه در هيچ جاي احكام اسلامي نيست و از امسال بيشتر رواج پيدا كرده از صدا و سيما پخش مي‌شود.
امام جمعه تبريز نسبت به ترويج برخي مصاديق منكر و مبتذل در مجالس عزاداري حضرت سيد الشهداء (ع) هشدار داد و گفت: به راه انداختن گروه‌هاي موسيقي و آميختن برخي مداحي‌ها با اشعار و ترانه‌هاي مبتذل و موسيقي غربي را به عنوان مصاديق مبتذل در عزاداري‌ها ياد كرد.
شبستري استفاده از موسيقي غربي را در عزاداري‌هاي سيدالشهدا به هيچ وجه صحيح ندانست و گفت: هيچ فقيهي در اين باره اجازه نداده است و از عزاداران حسيني خواست نسبت به اينگونه مصاديق منكر حساس باشند و با تذكر به افرادي كه مرتكب آنها مي‌شوند ، نگذارند اين مسائل در مجالس عزاداري گسترش يابد.
نماينده مردم استان آذربايجان شرقي در مجلس خبرگان رهبري همچنين گفت: هدف سيدالشهدا همانا امر به معروف و نهي از منكر بود، وقتي امام حسين(ع) ديد اسلام و ارزش‌هاي ديني در خطر است قيام كرد.
وي با بيان اينكه ضامن بقا و اجراي ساير قوانين اسلام فريضه امر به معروف و نهي از منكر است، اظهار داشت: عزاداري براي سيد و سالار شهيدان امام حسين (ع) در ايام محرم بايد همراه با شور، شعور، معرفت و اشك باشد.
شبستري با تاكيد بر اهميت نماز ظهر عاشورا گفت: لازم است خطبا و مداحان از طرح مطالب سطحي و بي‌محتوا و تحريف شده كه بعضاً مغايرت جدي با فلسفه نهضت عاشورا دارد خودداري كنند.
وي مكتب عاشورا كه درس آزادگي، ايثار، فداكاري، مبارزه با فساد ،مبارزه با يزيد صفتان و ... اعلام و تصريح كرد: در مجالس سوگواري امام حسين (ع) بايد معارف حسيني به طرز صحيح به جامعه منتقل شود.


نوشته شده در   شنبه 22 دي 1386  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode