ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 28 ارديبهشت 1403
جمعه 28 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 10 دي 1389     |     کد : 13449

امام جمعه تبريز: مردم با حضور حماسي در 9 دي طومار فتنه‌گران را درهم پيچيدند

امام جمعه تبريز گفت: با حضور حماسي مردم در 9 دي و يك روز قبل از آن در تبريز و برخي شهرها اين افراد در توطئه خود ناكام ماندند و مردم انقلابي ايران در حماسه 9 دي آخرين ميخ را بر تابوت فتنه‌گران زده و طومار فتنه‌گران را در هم پيچيدند.

 امام جمعه تبريز گفت: با حضور حماسي مردم در 9 دي و يك روز قبل از آن در تبريز و برخي شهرها اين افراد در توطئه خود ناكام ماندند و مردم انقلابي ايران در حماسه 9 دي آخرين ميخ را بر تابوت فتنه‌گران زده و طومار فتنه‌گران را در هم پيچيدند.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، آيت‌الله محسن مجتهدشبستري امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته تبريز در مصلاي امام خميني (ره) تبريز با اشاره به فرا رسيدن سالروز 9 دي اظهار داشت: افرادي كه ادعاي خدمتگزاري در محضر امام راحل و نخبه بودن را داشتند در جريان فتنه سال گذشته تعهد خود را به بيگانگان فروختند و در صف دشمن در مقابل نظام جمهوري اسلامي ايران ايستادند.

* مردم با حضور حماسي در 9 دي طومار فتنه‌گران را درهم پيچيدند
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي تصريح كرد: با حضور حماسي مردم در 9 دي و يك روز قبل از آن در تبريز و برخي شهرها اين افراد در توطئه خود ناكام ماندند و مردم انقلابي ايران در حماسه 9 دي آخرين ميخ را بر تابوت فتنه‌گران زده و طومار فتنه‌گران را در هم پيچيدند.
مجتهدشبستري گفت: مردم در 9 دي ارادات خود را به عاشوراي حسيني و مقام ولايت نشان دادند و حضور حماسي مردم در اين روز در دفاع از عاشوراي حسيني و مقام ولايت بود.

* مردم خواهان مجازات سران فتنه هستند
خطيب جمعه تبريز به حضور مردم در سالگرد اين حماسه بزرگ اشاره كرد و گفت: مردم با حضور حماسي خود بار ديگر انزجار خود را از فتنه‌افكني اين افراد نشان داده و خواستار مجازات سران فتنه شدند.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي با اشاره به حضور گسترده مردم تبريز و آذربايجان در گردهمايي سالروز اين حماسه بزرگ عنوان داشت: برخي پيشنهاد برگزاري مراسم در هشتم دي را مطرح كردند كه با توجه به همراهي همه مردم ايران در روز نهم دي مراسم تبريز نيز در 9 دي برگزار شد.

* ضرورت كمك‌رساني به سيل‌زدگان پاكستاني
امام جمعه تبريز همچنين به سيل ماه‌هاي اخير در پاكستان اشاره كرد و گفت: مردم سيل زده پاكستان كه عموماً از شيعيان نيز هستند در اثر اين سيل ويرانگر با مشكلات فراواني روبه‌رو هستند.
مجتهدشبستري ادامه داد: با توجه به فرار سيدن فصل زمستان و برودت شديد هوا در مناطق سيل‌زده نياز به وسائل گرمايشي به صورت وي‍ژه احساس مي‌شود و در همين راستا جمع‌آوري كمك‌هاي نقدي امروز به صورت هماهنگ در تمام مصلاهاي نماز جمعه كشور اجرا مي‌شود.
خطيب جمعه تبريز گفت: مجمع جهاني اهل بيت (ع) با تاييد رهبري كمك‌هاي نقدي مردم ايران را به سيل‌زدگان پاكستان مي‌رساند و وسيله‌اي مطمئن براي انتقال كمك‌ها نقدي مردم به شيعيان مضطر پاكستاني است.
وي ادامه داد: جمع‌آوري و ارسال كمك‌هاي غيرنقدي با مشكلات فراواني مواجه بوده و بر همين اساس كمك‌هاي نقدي مردمي به صورت هماهنگ در سراسر كشور جمع‌آوري مي‌شود.

* شهامت بارزترين خصوصيت امام سجاد (ع)
مجتهدشبستري در بخش ديگري از خطبه‌هاي نماز جمعه امروز تبريز به فرارسيدن سالروز شهادت امام سجاد (ع) اشاره كرد و گفت‌: آن امام همام مظهر عبادت و بندگي خدا بود و جوانان مسلمان نيز بايد اين سيره و روش امام سجاد (ع) را مورد توجه قرار دهند و بدانند كه نماز در اسلام جايگاه بسيار برجسته و ارزشمند دارد.
وي با اشاره به سخنراني‌هاي كوبنده امام زين‌العابدين (ع) در شام و كوفه تصريح كرد: خطبه كوبنده ايشان در شام موجب خنثي شدن توطئه‌ها و تبليغات بني‌اميه در مورد امام علي (ع) شد.
امام جمعه تبريز گفت: بني‌اميه با تبليغات مسموم خود شخصيت مولاي متقيان علي (ع) را به صورت منفي نشان داده بودند كه امام زين‌العابدين (ع) در خطبه‌هاي عزا و پر محتوا به معرفي شخصيت امام اول شيعيان پرداخت و اين توطئه را خنثي كرد.
مجتهد‌شبستري شهامت را از ديگر خصوصيات ممتاز امام سجاد (ع) برشمرد و افزود: ‌آن حضرت در مقابل ابن زياد با بياني قاطعانه به ايراد سخن پرداخت به نحوي كه وي قصد شهادت امام را كرد.
وي خاطرنشان كرد: آن حضرت در صحيفه سجاديه و در قالب ادعيه اين كتاب شريف نيز موضوع‌هاي بسيار مهم اجتماعي را بيان فرموده‌اند كه در دسترس قرار دارد.
امام جمعه تبريز گفت:‌ امام سجاد (ع) را جزو بكائين عالم دانسته‌اند كه همواره بر مصيبت پدر بزرگوار و شهداي كربلا مي‌گريست و از هر فرصتي براي بيان مظلوميت شهداي كربلا بهره مي‌جست .


نوشته شده در   جمعه 10 دي 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode