ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 28 ارديبهشت 1403
جمعه 28 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 3 دي 1389     |     کد : 13202

امام جمعه مهربان:اجراي هدفمندي يارانه‌ها بردن پول نفت بر سر سفره مردم است

امام جمعه مهربان گفت: اجرايي شدن طرح بزرگ و ملي هدفمند كردن يارانه‌ها كه بزرگ‌ترين طرح اقتصادي در كشور است بيانگر اهتمام ويژه و جسورانه دولت براي بردن پول نفت بر سر سفره مردم است.

 امام جمعه مهربان گفت: اجرايي شدن طرح بزرگ و ملي هدفمند كردن يارانه‌ها كه بزرگ‌ترين طرح اقتصادي در كشور است بيانگر اهتمام ويژه و جسورانه دولت براي بردن پول نفت بر سر سفره مردم است.
به گزارش خبرگزاري فارس از مهربان، حجت‌الاسلام و‌المسلمين سيدعلي خاكپور امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته مهربان، ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعايت تقواي الهي، به اجرايي شدن طرح بزرگ هدفمند كردن يارانه‌ها اشاره كرد و اظهار داشت‌: اجرايي شدن طرح بزرگ و ملي هدفمند كردن يارانه‌ها كه بزرگ‌ترين طرح اقتصادي در كشور است بيانگر اهتمام ويژه و جسورانه دولت براي بردن پول نفت بر سر سفره مردم است و شايد اجراي اين طرح در گام اول به كام افرادي كه عادت داشتند بدون كنترل به مصرف انرژي بپردازند خوش نيايد‌.
امام جمعه مهربان از استقبال آگاهانه متعهدانه اقشار مختلف مردم از اجراي اين طرح بزرگ ملي كه از آن به عنوان جراحي اقتصادي ايران ياد مي‌شود، تقدير و تشكر كرد و افزود: با اجراي اين طرح بخش بزرگي از درآمد كشور به سفره مردم باز خواهد گشت و اقشار آسيب‌پذير و كم در آمد جامعه از محل اجراي اين طرح كمك‌هاي موثري دريافت خواهند كرد.
خطيب جمعه مهربان كاهش مصرف حامل‌هاي انرژي با اجرايي شدن طرح هدفمند كردن يارانه‌ها را از ديگر بركات و ثمرات اين طرح بزرگ ملي و اقتصادي دانست و اظهار اميدواري كرد، با همكاري و همدلي قواي سه گانه و همراهي و پشتيباني مردم اجراي اين طرح باعث ايجاد تحول، عمران و آباداني بيشتر در كشور شود.
خاكپور در ادامه به 9 دي روز بصيرت و ميثاق امت با ولايت اشاره كرد و گفت: نهم دي روز بصيرت و ميثاق امت با ولايت است و بصيرت دشمن شناسي، وقت شناسي و حضور به موقع مردم در صحنه 9 دي را در تاريخ ماندگار كرد.
امام جمعه مهربان حفظ و تحكيم نظام مقدس جمهوري اسلامي را محصول ايامي همچون نهم دي دانست و افزود: روزها مثل هم هستند و اين انسان‌ها هستند كه با مجاهدت‌ها و اراده خود حماسه‌اي همچون نهم دي را به وجود مي‌آورند.
خطيب جمعه مهربان تصريح كرد: نهم دي برخاسته از بصيرت، دشمن شناسي و وقت شناسي ملت بيدار ايران اسلامي است و همين بيداري‌ها و در صحنه‌ها بودن‌ها باعث حفظ و تحكيم نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران كه مرهون خون مقدس شهداست، شده است.
وي حماسه تاريخي و ماندگار نهم دي را قوي‌ترين و آخرين ضربه ملت ايران در سال 88 به استكبار جهاني و جريان فتنه دانست و افزود: مردم ايران با خلق حماسه نهم دي سال 88 نشان دادند كه بعد از گذشت 30سال از انقلاب، پايبند به نظام اسلامي و انقلاب هستند.
امام جمعه مهربان با اشاره به اين كه جمهوري اسلامي هويتي غير از هويت، ايمان و عزم مردم ندارد، تصريح كرد: در سال 88 فتنه‌هايي در كشور روي داد و آمريكا، انگليس و دولت‌هاي غربي از فتنه‌گران دفاع كردند ولي همين توطئه‌ها و حمايت‌هاي استكباري باعث استحكام و تقويت نظام شد و حفظ اتحاد و وحدت كلمه از نقاط مثبتي بود كه باعث عقيم ماندن فتنه‌ها و تقويت بنيان نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران شد.
خطيب جمعه مهربان در ادامه به بيانات اخير و مهم حضرت آيت‌الله مكارم شيرازي اشاره كرد و افزود: آيت‌الله مكارم شيرازي در درس خارج فقه خود به سخنان نسجيده يكي از مسئولان كشور اشاره كرد و اظهار داشت: در مطبوعات خبري از يكي مسئولان منتشر شد كه آن خبر اين بود كه اين فرد گفته است كه كساني كه با موسيقي مخالف هستند، نمي‌فهمند و آنهايي كه مي‌گويند حرام است، نمي‌فهمند.
خاكپور افزود: حضرت آيت الله مكارم شيرازي فرمودند كه ما منتظر بوديم كه اين خبر تكذيب شود كه تكذيب هم نشد، مي‌دانيد اين مطلب چقدر سنگين است، تمام فقهاي ما بر حرمت موسيقي لهوي اجماع دارند. امام راحل با صراحت در پاسخ به فتوايي اين مسئله را حرام اعلام كرد و امام صادق(ع)، امام باقر(ع) و... نيز اين مسئله را حرام دانسته‌اند و با اين سخن به همه اينها توهين شده است.
امام جمعه مهربان سكوت اين مرجع تقليد را بيانگر اهتمام ويژه علما به طرح هدفمند كردن يارانه ها عنوان كرد و افزود: حضرت آيت‌الله مكارم شيرازي تاكيد كرد: به دليل اينكه طرح تحول اقتصادي در حال انجام بوده لازم است كه آرامش در مملكت رعايت شود و اگر شرايط خاصي حاكم نبود ما طور ديگري با اين حرف برخورد مي‌كرديم و وظيفه خود را انجام مي‌داديم و هزينه آن را مي‌پرداختيم و پاي اين كار هم مي‌ايستاديم.


نوشته شده در   جمعه 3 دي 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode