ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 2 دي 1389     |     کد : 13171

وقتي ساخت فيلم‌هاي خانگي آسان مي‌شود

امروزه دوربين‌هاي ديجيتالي فيلمبرداري و عكاسي به يكي از ضروري‌ترين ابزارهاي زندگي ما انسان‌ها مبدل شده‌اند و به جرات مي‌توان گفت كمتر كسي است كه با استفاده از اين دوربين‌ها، عكاسي و فيلمبرداري را حتي براي يك بار هم كه شده تجربه نكرده باشد.

 جام جم آنلاين: امروزه دوربين‌هاي ديجيتالي فيلمبرداري و عكاسي به يكي از ضروري‌ترين ابزارهاي زندگي ما انسان‌ها مبدل شده‌اند و به جرات مي‌توان گفت كمتر كسي است كه با استفاده از اين دوربين‌ها، عكاسي و فيلمبرداري را حتي براي يك بار هم كه شده تجربه نكرده باشد.
علي‌رغم اين‌كه در گذشته تنها افراد محدودي و يا بهتر بگوييم در هر خانواده بزرگي تنها يكي از اعضاي اين خانواده دوربيني داشت كه اميد همه افراد و اعضاي خانواده براي ثبت خاطرات به او بود، امروزه هر كس و تنها با فشار دادن يك كليد روي گوشي تلفن همراه خود كه از قابليت عكاسي و فيلمبرداري برخوردار باشد مي‌تواند در ثبت لحظات به‌يادماندني سهيم بوده و مشاركت داشته باشد و به اين ترتيب مي‌توان گفت كه امروزه همه افراد از يك دوربين ديجيتالي كه مي‌تواند بخشي از امكانات گوشي تلفن همراه آنها باشد براي ثبت لحظات به‌يادماندني، خاطره‌انگيز و با ارزش زندگي خود استفاده مي‌كنند.

اگر شما از جمله افراد علاقه‌مند به عكاسي و فيلمبرداري و ثبت تصاوير و ضبط فيلم‌هاي ويدئويي و خانوادگي هستيد به شما توصيه مي‌كنيم كه حتما و حداقل براي يك بار هم كه شده استفاده از نرم‌افزارهاي اختصاصي براي ويرايش تصاوير و فيلم‌هاي ويدئويي كه ثبت كرده‌ايد را نيز تجربه كنيد. در حقيقت اين نرم‌افزارها واسط بين شما و خاطراتتان هستند كه آنها را در قالب اطلاعات ديجيتالي روي حافظه دوربين و يا گوشي تلفن همراهتان ذخيره كرده‌ايد. ويژگي مشترك همه اين نرم‌افزارها كه از آنها به عنوان نرم‌افزارهاي ويرايشگر تصاوير و فيلم‌هاي خانگي نام برده مي‌شود مي‌توانند امكانات و قابليت‌هاي متعددي را در اين زمينه در اختيار كاربران قرار دهند اين است كه اجراي آنها بسيار ساده است و به اين ترتيب حتي كاربران خانگي كه در اين زمينه اطلاعات اندكي داشته باشند نيز مي‌توانند به كمك اين نرم‌افزار فيلم‌ها و تصاوير را ويرايش كنند و حتي افكت‌ها يا جلوه‌هاي صوتي و تصويري را نيز به آنها اضافه كنند. اين نرم‌افزارها عموما از سرعت اجرايي بسيار بالايي برخوردارند و ويرايش فيلم مورد نظر شما را در كوتاه‌ترين زمان ممكن، امكان‌پذير مي‌سازند.

نسل جديد ويرايشگرها
نرم‌افزارهاي ويرايشگر تصاوير و فيلم‌هاي خانگي بهترين راهكار براي ساماندهي عكس‌ها و تصاوير انباشته شده روي كامپيوترهاي شخصي شما هستند. يكي از مهم‌ترين ويژگي‌هاي اين نرم‌افزارها كه بخشي از فناوري‌هاي نوين ديجيتالي محسوب مي‌شوند اين است كه به كمك آنها مرور، پخش، تبديل و حتي ويرايش فيلم‌ها و تصاوير از طريق يك واسط كاربري امكان‌پذير خواهد بود. علي‌رغم اين‌كه ساخت فيلم‌هاي ويدئويي مستلزم برخورداري از تخصص كافي در اين زمينه است اما خوشبختانه اين نرم‌افزارها كه نسل جديدي از نرم‌افزارهاي ويرايش فيلم و تصوير هستند اين امكان را در اختيار شما قرار مي‌دهند تا به راحتي و بدون نياز به داشتن هرگونه تخصصي در زمينه فيلمسازي به آساني فيلم‌هاي ويدئويي حرفه‌اي خانگي بسازيد. اگرچه نرم‌افزارهاي پيشرفته‌اي كه در صنعت فيلمسازي از آنها براي ويرايش فيلم و تصوير استفاده مي‌شود، بسيار دشوار و پيچيده بوده و علاوه بر اختصاص زماني طولاني براي يادگيري و اطلاع از چگونگي نحوه استفاده از آنها بايد زمان نسبتا طولاني را نيز براي استفاده از آنها صرف كنيد.
اما به كمك نرم‌افزارهاي خانگي ويرايش فيلم، شما قادر خواهيد بود به آساني ويدئوي خانگي مورد نظر خود را ساخته و به دور از هرگونه هياهو و دردسري براي استفاده از اين نرم‌افزار از قابليت‌هاي متنوع و متعدد آن بهره‌مند شويد. ويرايش فيلم‌هاي ويدئويي در گذشته بسيار دشوار بود و كمتر كسي قادر بود با استفاده از نرم‌افزارهاي پيچيده‌اي كه براي اين كار وجود داشت، مسووليت انجام اين كار را برعهده بگيرد؛ اما پيشرفت فناوري‌هاي ديجيتالي در دنياي امروز، زمينه مناسبي را فراهم نموده است تا روزبه‌روز بر تعداد نرم‌افزارهاي ويرايشگر تصاوير و فيلم‌هاي خانگي افزوده شود و به اين ترتيب با ساخت نرم‌افزارهايي كه در مقايسه محيط كاربري آسان‌تري دارند، ويرايش فيلم و تصوير كه در گذشته كار بسيار پيچيده‌اي تلقي مي‌شد و انجام آن نيازمند به گذراندن دوره‌هاي آموزشي بلندمدت بود، امروزه بسادگي و با داشتن كمترين اطلاعات درباره استفاده از كامپيوتر امكان‌پذير خواهد بود. با وجود چنين امكاني امروزه براي ويرايش مجموعه‌اي از تصاوير و فيلم‌هاي خانگي كه به عنوان بخشي از خاطرات گذشته آنها را ثبت كرده‌ايد، ديگر نياز به پرداخت هزينه‌هاي اضافي به افرادي كه به صورت كاملا تخصصي و حرفه‌اي در اين زمينه فعاليت مي‌كنند نخواهيد داشت بلكه به كمك اين نرم‌افزارها مي‌توانيد به تصاوير ويدئويي كه از طريق دوربين‌هاي ديجيتالي خانگي ثبت كرده‌ايد، جلوه‌هاي بسيار زيبا و متنوعي را اضافه كنيد يا حتي موسيقي مورد علاقه خود را نيز به عنوان موسيقي متن در هنگام نمايش فيلم‌ها يا تصاوير پخش كنيد.

از فيلم‌هاي صامت تا جلوه‌هاي تصويري
به گفته بسياري از كارشناسان تصاوير ويدئويي كه با استفاده از اين نرم‌افزارها ويرايش مي‌شوند پس از پايان مراحل كار به گونه‌اي خواهند بود كه به نظر مي‌رسد يك فرد بسيار حرفه‌اي كه در كار خود تخصص داشته، مسووليت ويرايش آن را بر عهده داشته است و اين در حالي است كه ويرايش اين تصاوير توسط يك فرد تازه‌كار كه هيچ تخصصي در زمينه ويرايش اين فيلم‌ها و تصاوير ويدئويي نداشته انجام شده است. اگر نگاهي به تاريخ ساخت فيلم از روزهاي آغازين تا به امروز بيندازيد بدون ترديد متوجه خواهيد شد كه فناوري ساخت فيلم از گذشته تا به امروز مسير پرفراز و نشيبي را پشت سر گذاشته و به تدريج با پيشرفت علم و فناوري مراحل مختلف ساخت فيلم با تحولات عظيمي مواجه شده است به گونه‌اي كه امروزه به جاي فيلم‌هاي صامت و سياه و سفيد شاهد فيلم‌هايي با جلوه‌هاي تصويري و صوتي بسيار زيبا و قدرتمندي هستيم كه بيش از هر ويژگي ديگري مورد توجه مخاطبان قرار مي‌گيرد. اگر شما هم از آن دسته افرادي هستيد كه با مشاهده اين فيلم‌ها به اين فكر افتاده‌ايد كه هر طور شده ساختن يك فيلم را حتي به صورت تفريحي و غيرحرفه‌اي يا آماتور تجربه كنيد به شما اين نويد را مي‌دهيم كه خوشبختانه اين روزها شركت‌هاي بزرگي كه در زمينه طراحي و ساخت نرم‌افزارهاي كامپيوتري فعاليت مي‌كنند، نرم‌افزارهايي را براي ويرايش تصاوير و فيلم‌هاي ويدئويي طراحي كرده‌اند كه مي‌توان آنها را نوعي ابزار قدرتمند براي انتقال تصاوير و فيلم از دوربين به كامپيوتر، ويرايش اين اطلاعات و همچنين ذخيره عكس‌ها و فيلم‌هاي ثبت شده به شمار آورد.
نكته: حتي كاربران خانگي كه در زمينه ساخت فيلم اطلاعات اندكي دارند نيز مي‌توانند به كمك اين نرم‌افزار فيلم‌ها و تصاوير را ويرايش كننددر اين نرم‌افزارها مراحل انجام كار تقريبا مشابه است. در اولين مرحله مجموعه‌اي از اطلاعات از طريق كابل USB يا از طريق سيستم‌هاي ارتباطي نظير بلوتوث، wifi و... از دوربين وارد كامپيوتر مي‌شود و به اين ترتيب شما مي‌توانيد مجموعه‌اي از اطلاعات صوتي و تصويري را روي صفحه نمايشگر كامپيوتر خود مشاهده كنيد و آنها را براساس تاريخ، موضوع يا هر ويژگي ديگري طبقه‌بندي و سازماندهي كنيد.
در مرحله بعدي براساس انتخاب برنامه ويرايش تصوير يا فيلم مي‌توانيد در تصاوير ثبت شده تغييراتي را ايجاد كنيد يا با استفاده از برنامه ويرايش فيلم مجموعه‌اي از چند فايل ويدئويي را به هم مرتبط ساخته يا قسمتي را از آن جدا كنيد يا اين كه تنها در مدت زمان چند ثانيه تا چند دقيقه كيفيت آن را تغيير دهيد.
در مرحله ديگر مي‌توانيد به دلخواه خود الگوهايي را به اطلاعات ثبت شده اضافه كنيد تا بتوانيد با توجه به آن خاطرات گذشته را در قالب عكس‌ها و تصاوير ويدئويي مرور كنيد. علاوه بر اين، شما مي‌توانيد به آساني اين مجموعه را در اختيار دوستان و آشنايان خود نيز قرار دهيد.

نرم‌افزار آشنا در سيستم‌هاي عامل ايكس‌پي
يكي از نرم‌افزارهايي كه به عنوان يك نرم‌افزار مطمئن براي ويرايش تصاوير و فيلم‌هاي خانگي مورد توجه بسياري از كاربران قرار گرفته و سر و صداي زيادي را به راه انداخته است نرم‌افزار movie maker ويندوز است كه افرادي كه در كامپيوتر شخصي خود از سيستم عامل ويندوز ايكس‌پي استفاده مي‌كنند براحتي و از طريق قسمت accessories به آن دسترسي خواهند داشت. استفاده از اين نرم‌افزار كه به عنوان يك برنامه جانبي در ويندوز ايكس‌پي ارائه شده است بسيار آسان است. در اين نرم‌افزار فايل‌هاي صوتي و تصويري پس از انتقال از حافظه دوربين به كامپيوتر وارد يك محيط نرم‌افزاري مي‌شوند كه در آنجا براحتي مي‌توانيد جلوه‌هاي صوتي يا تصويري متنوعي را به آن اضافه كنيد.
علاوه بر اين، نرم‌افزارهاي مشابه ديگري نيز طراحي و ساخته شده است كه هريك از آنها ممكن است با يك نوع سيستم عامل بخصوص سازگاري داشته باشند اما آنچه مسلم است اين است كه اين نرم‌افزارها با يك ويژگي مشترك يعني با هدف ايجاد زمينه‌اي براي سازماندهي، ويرايش، ايجاد و تهيه يك نسخه پشتيبان از خاطرات شما طراحي شده‌اند كه اين امكان را با شرايطي بسيار آسان‌تر در مقايسه با نرم‌افزارهاي تخصصي و حرفه‌اي موجود براي ويرايش فايل‌هاي صوتي و تصويري و همچنين با سرعتي بيشتر فراهم آورده و در پايان نتايج شگفت‌انگيزي را به عنوان محصول نهايي ويرايش در اختيار شما قرار خواهند داد.

همه آنچه شما خواسته‌ايد
اگر شما هيچ تجربه‌اي در زمينه ساخت فيلم‌هاي ويدئوئي يا جلوه‌هاي ويژه تصويري نداريد هيچ نگراني به خود راه ندهيد، Cyber link يكي از پيشرفته‌ترين فناوري‌هاي نرم‌افزاري ويرايش تصاوير و فيلم‌هاي ويدئوئي است كه تنها با كمي تمرين و براحتي مي‌توانيد از امكانات آن بهره‌مند شويد. اين نرم‌افزار يكي از جديدترين نرم‌افزارهاي خانگي ويرايش فيلم است كه در مقايسه از امكانات كامل‌تري برخوردار است. مهم‌ترين ويژگي اين نرم‌افزار در اين است كه هر كاربري مي‌تواند بدون نياز به آموزش، فيلم مورد نظر خود را با استفاده از اين نرم‌افزار به طور حرفه‌اي و با توجه به سليقه شخصي خود ويرايش كند. نسل جديد نرم‌افزارهاي syberlink كه اوايل هفته جاري به بازار عرضه شده است مجموعه‌اي كامل از 12نرم‌افزار اختصاصي ويرايش فيلم است كه از قابليت انتقال اطلاعات به گوشي‌هاي تلفن همراه و ديگر سيستم‌هاي ارتباطي سيار نيز برخوردار است و به اين ترتيب مي‌تواند پاسخگوي همه نيازهاي افرادي باشد كه زندگي در عصر ديجيتال را تجربه مي‌كنند.

ابزارهايي براي يك زندگي ديجيتال
در حقيقت مي‌توان گفت كه اين نرم‌افزارها به عنوان بخشي از فناوري‌هاي جديد، بهترين راهكار براي ايجاد ارتباطي موثر ميان كاربران و ابزارهاي زندگي ديجيتال هستند كه امروزه همه ابعاد زندگي انسان‌ها را تحت تاثير خود قرار داده‌اند. بدون ترديد يكي از مهم‌ترين مزاياي طراحي ساخت نرم‌افزارهاي ويرايش فيلم و تصوير ايجاد امكان دسترسي به فناوري‌هاي نوين است. اگر در بين افرادي كه 10 سال پيش ويرايش فيلم را تجربه كرده‌اند، تحقيق كنيد متوجه خواهيد شد كه اغلب آنها حتي موفق نشده‌اند كه يك‌سوم از كاري را كه امروزه به كمك اين نرم‌افزارها به آساني انجام مي‌دهيد را انجام دهند و بي‌شك در اين ميان فناوري‌هاي ديجيتالي و كامپيوتري نقش بسيار مهمي در به حقيقت پيوستن افكار و ايده‌هاي خلاقانه داشته‌‌اند و شايد برايتان جالب باشد بدانيد كه اين روزها حتي بسياري از فيلمسازهاي حرفه‌اي كه سرمايه‌هاي عظيمي در اختيار دارند نيز ترجيح مي‌دهند كه مراحل ويرايش فيلم را به كامپيوترها و برنامه‌هاي نرم‌افزاري ديجيتالي بسپارند كه مي‌توانند كيفيت صوت و تصوير فيلم را به ميزان قابل توجهي بهبود بخشند و تصاوير را به گونه‌اي پردازش كنند كه به تصاوير واقعي نزديك‌تر باشند.
فرانك فراهاني جم / جام‌جم

منابع: Businessknowledgesource / Businesswire


نوشته شده در   پنجشنبه 2 دي 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode