ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 8 ارديبهشت 1403
شنبه 8 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 10 بهمن 1402     |     کد : 202863

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

نمایش «ثقة‌الاسلام» بازآفرینی یک اتفاق مهم تاریخی بود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر یکشنبه (۸ بهمن) به تماشای نمایش «ثقة‌الاسلام» در سالن سنگلج نشست و گفت: نمایش «ثقة‌الاسلام» بازآفرینی یک اتفاق مهم تاریخی بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر یکشنبه (۸ بهمن) به تماشای نمایش «ثقة‌الاسلام» در سالن سنگلج نشست و گفت: نمایش «ثقة‌الاسلام» بازآفرینی یک اتفاق مهم تاریخی بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه تماشای این نمایش در جمع خبرنگاران گفت: گروه‌های شهرستانی اجراهای خوبی داشتند؛ این دوستان عزیزمان از تبریز با اجرای خود اتفاق مهم تاریخی را بازگو کردند؛ موضوع «ثقة‌الاسلام» از جمله موضوعاتی است که تاکید شده بود کارهای نمایشی درباره آن تهیه شود.

وی افزود: در همین راستا امسال علاوه بر اینکه نمایش «کلنل» به روی صحنه رفت شاهد اجرای نمایش «ثقة‌الاسلام» نیز بودیم.

اسماعیلی تصریح کرد: باید از دوستان عزیز تبریزی به خاطر زحمتشان تشکر کنم و بتوانیم همین نگاه را در بازآفرینی وقایع مهم تاریخی کشور ادامه دهیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره وجه تمایز جشنواره تئاتر فجر امسال با سال‌های گذشته تصریح کرد: جشنواره امسال خیلی بومی شده و با اقتضائات سنتی و تاریخی کشورمان متناسب است.

استاد دانشگاه تهران تاکید کرد: با نگاه به همه مناطق کشور و حاکم شدن عدالت فرهنگی شاهد بروز استعدادهای خوبی هستیم و از این رو در بهترین سالن‌های شهر تهران گروه‌های شهرستانی فرصت اجرا دارند.

نمایش تاریخی ثقه الاسلام توسط شهرداری منطقه ۲ تبریز و با حمایت موسی علی‌پور زنوزی شهردار این منطقه تولید شد و از دوم آذر به مدت ۱۰ روز در تبریز به روی صحنه رفت که با استقبال خوب علاقه مندان برخوردار شد.

تئاتر ثقه الاسلام به نویسندگی امیر علیزادگان و به کارگردانی امیر حجازی به نمایش درآمد.

 


نوشته شده در   سه شنبه 10 بهمن 1402  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode