ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 8 ارديبهشت 1403
شنبه 8 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 17 بهمن 1402     |     کد : 202928

آغاز چهل ودومین جشنواره بین المللی فیلم فجر در تبریز/ اکران۱۸فیلم

اکران فیلم‌های چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر در تبریز آغاز شد و قرار است تا ۲۲ بهمن ۱۸ اثر در سینماهای تبریز اکران شود.

 اکران فیلم‌های چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر در تبریز آغاز شد و قرار است تا ۲۲ بهمن ۱۸ اثر در سینماهای تبریز اکران شود.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها؛ چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر از ۱۲ تا ۲۲ بهمن برگزار شده و استان‌های مختلف کشور نیز میزبان فیلم‌هایی از این جشنواره خواهند بود.

در شهر تبریز نیز پردیس سینمایی ستاره باران، پردیس سینمایی ۲۹ بهمن و سینما ناجی میزبان ۱۸ فیلم از بخش سودای سیمرغ، نگاه نو و پویانمایی خواهند بود.

از روز دوشنبه ۱۶ بهمن الی ۲۲ بهمن، هر کدام از سینماهای ستاره باران، ۲۹ بهمن و ناجی، هر روز در ۲ سانس، فیلم‌هایی از جشنواره را برای تماشاگران و علاقه‌مندان این حوزه اکران خواهند کرد.

مراسم افتتاحیه این جشنواره دیشب در پردیس سینمایی ۲۹ بهمن تبریز با حضور مسئولان استانی و شهری برگزار شد. همچنین در این مراسم شاهد نمایش و تقدیر از عوامل فیلم سینمایی آپاراتچی نیز بودیم.

توسعه سخت افزاری و نرم افزاری سینما در مناطق مختلف آذربایجان شرقی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این مراسم از توسعه روز افزون سینما در ابعاد سخت افزاری و نرم افزاری در استان خبر داد و اعلام کرد: طی دو سال اخیر در تمامی شهرستان‌ها حتی چارایماق که سال‌های سال بدون سینما بود، سالن‌های سینما فعال شده و روزانه پذیرای اهالی فرهنگ و هنر است.

محمدحسین بلاغی گفت: طی دو سال اخیر استقبال از اکران فیلم‌های مختلف در سینماهای آذربایجان شرقی با ۷۵ درصد رشد نسبت به سال‌های ۱۳۹۹ و ۹۸ مواجه بوده که این موضوع نشان دهنده اتخاذ تمهیدات لازم توسط دولت مردمی در استان است.

به گفته وی پارسال از سینماهای آذربایجان شرقی تعداد ۳۳۰ هزار نفر دیدن کرده بودند که این رقم در سال جاری تاکنون به تعداد ۶۳۵ هزار نفر افزایش پیدا کرده است.

بلاغی اظهار کرد: در حال حاضر هیچ نقطه‌ای در استان وجود ندارد که در آنجا فیلمی اکران نشود.

توجه خاص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به سینما و هنر

استاندار آذربایجان شرقی نیز در این آیین با اشاره به بی مهری‌های مختلف در سال‌های گذشته با اهالی سینما و هنرمندان کشور، گفت: دولت سیزدهم در صدد رفع نامهربانی‌ها با اهالی سینما و سینماگران است.

مالک رحمتی افزود: ما باید قدر بزرگان خود در حوزه‌های مختلف هنر به خصوص سینما و فیلم را دانسته و نسبت به تکریم آنها اقدامات شایسته انجام دهیم که متأسفانه در برخی مواقع، نامهربانی هایی با این قشر شده است.

وی یادآور شد: اما تا فرصت داریم باید بزرگان سینما و هنرمندان شایسته کشور را ارج نهیم که برگزاری جشنواره‌های مختلف از جمله جشنواره فیلم فجر در ابعاد داخلی و بین المللی نشان دهنده توجه خاص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به این موضوع مهم و حیاتی است.

رحمتی انتقال پیام از طریق هنر به ویژه سینما و هنر هفتم را بهترین و رساترین شیوه دانست و با تاکید بر اینکه غفلت از این امر خسارات فرهنگی و اجتماعی را متوجه کشور می‌کند، اظهار کرد: برای ماندگاری پیام واقعی انقلاب اسلامی و تمدن ایرانی - اسلامی سینما بهترین ابزار در میان انواع هنرها است.

وی خستگی ناپذیری را از ویژگی‌های بارز هنرمندان قلمداد کرد و گفت: امروز با توجه به توسعه و گستردگی سریع و وسیع فضای مجازی و سینماهای خانگی تأثیرگذاری این هنر در جامعه اجتناب ناپذیر بوده و در این خصوص حجت بر همه تمام است.

آپاراتچی اثری فاخر از فرهنگ اصیل آذربایجان

رحمتی اکران فیلم سینمایی آپاراتچی همزمان با آغاز جشنواره فیلم فجر در تبریز را نشانه توجه به جایگاه هنرمندان و سینماگران شهرستانی دانست و ادامه داد: این اثر در واقع پیام رسان فرهنگ اصیل آذربایجان و بازگویی تحولات دهه ۱۳۶۰ آئین خطه است که باید با ترجمه به زبان‌های مختلف در کشورهای مختلف به خصوص همسایه نیز اکران شود.

کارگردان فیلم سینمایی آپاراتچی نیز در آغاز اکران این فیلم، گفت: تولید این اثر سینمایی نه به یک فرد که برای شهر تاریخی تبریز تعلق دارد که در آن تلاش شده است برخی ناملایمات نسبت به لهجه ترکی رفع شده و جایگاه زبان‌های قومیتی نقش برجسته ای داشته باشد.

قربانعلی طاهرفر ادامه داد: این اثر تقدیم به سینمای مردمی ایران و آذربایجان است.

شمشیر و اندوه، دروغ‌های زیبا، ظاهر، باغ کیانوش، شکار حلزون، نبودنت، نوروز، شه سوار، آغوش باز، بهشت تبهکاران، آسمان غرب، قلب رقه، شور عاشقی، رویاشهر، تابستان همان سال و پرویزخان عناوین فیلم‌های اکرانی در تبریز است که تا ۲۲ بهمن ادامه دارد.

 


برچسب ها
نوشته شده در   سه شنبه 17 بهمن 1402  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode