ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 29 آذر 1389     |     کد : 13024

موفقيت برنامه‌هاي مراکز استان ها در جشنواره‌هاي جهاني

«هديه روز مادر»، «مرگان» و «جنگل ابر» از توليدات مراكز فارس، خراسان شمالي و سمنان موفق به كسب جوايزي از جشنواره‌هاي جهاني شدند.

 
جام جم آنلاين: «هديه روز مادر»، «مرگان» و «جنگل ابر» از توليدات مراكز فارس، خراسان شمالي و سمنان موفق به كسب جوايزي از جشنواره‌هاي جهاني شدند.
به گزارش جام جم آنلاين به نقل از سايت معاونت امور مجلس و استانهاي صدا و سيما، در نوزدهمين جشنواره «Earth Vision » ژاپن، انيميشن «هديه روز مادر» به كارگرداني پيمان دهقاني از توليدات مركز فارس موفق شد جايزه بزرگ بخش كودكان اين جشنواره به مبلغ هزار ين را به خود اختصاص دهد. «هديه روز مادر» داستان پسر بچه‌اي قشقايي است كه در روز ميلاد حضرت فاطمه زهرا (س) تصميم مي‌گيرد براي مادرش هديه‌اي تهيه كند و راهي ايل مي‌شود. او در اين حركت با فعاليت‌هاي ايل آشنا مي‌شود و در آخر بهترين هديه را به مادرش تقديم مي‌كند.

فيلم داستاني «مرگان» به كارگرداني جعفر نورمحمدي و از توليدات مركز خراسان شمالي نيز موفق به كسب جايزه بخش كودكان مسابقه شد. داستاني «مرگان» در مورد پسرك 13 ساله روستايي است كه داراي تبحر خاصي در تقليد صداي پرندگان است. شكارچيان روستا از استعداد او براي به دام انداختن پرنده‌ها و شكار آنها استفاده مي‌كنند. خانم معلم روستا تلاش مي‌كند مرگان را از اين كار باز دارد. جشنواره محيط زيستي «Earth Vision» از سال 1992 با هدف درك بهتر محيط زيست از طريق تصاوير متحرك هر ساله در توكيو برگزار مي‌شود.

مستند «جنگل ابر» به كارگرداني احمد نيك‌كار و از توليدات مركز سمنان موفق شد جايزه اول (طلايي) فيلم‌هاي زيست محيطي چهارمين جشنواره بين‌المللي توريستي و محيط زيستي ياهورينا را به خود اختصاص دهد. اين مستند، به معرفي جاذبه‌هاي گردشگري جنگل ابر شهرستان شاهرود پرداخته است. برگزاركننده اين جشنواره تلويزيون مستقل تجاري OSM بوسني وهرزگوين است.


نوشته شده در   دوشنبه 29 آذر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode