ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 28 ارديبهشت 1403
جمعه 28 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 26 آذر 1389     |     کد : 12904

آيت‌الله مجتهد شبستري: كاهش مناسبات سياسي با انگليس مورد توجه مجلس قرار گيرد

امام جمعه تبريز گفت:‌ كاهش مناسبات سياسي با انگليس در پاسخ به گستاخي‌هاي سفير اين كشور، مورد توجه مجلس شوراي اسلامي قرار گيرد.

 امام جمعه تبريز گفت:‌ كاهش مناسبات سياسي با انگليس در پاسخ به گستاخي‌هاي سفير اين كشور، مورد توجه مجلس شوراي اسلامي قرار گيرد.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، آيت‌الله محسن مجتهد شبستري در خطبه‌هاي نماز جمعه تبريز به اظهارات سفير انگليس در تهران اشاره كرد و اظهار داشت:‌ اظهارات بي‌ادبانه سفير انگليس در تهران كه به مناسبت روز جهاني حقوق بشر صورت گرفته است در حالي است كه در اين كشور سركوب وحشيانه دانشجويان و دستگيري گسترده آنان در جريان است.
امام جمعه تبريز يادآور شد: سفير انگليس در سخنان خود به مسئولان جمهوري اسلامي ايران سفارش كرده تا از بازداشت‌هاي خودسرانه خودداري كرده و زندانيان را آزاد كند.
وي گفت: دستگيري عوامل آشوب‌طلب بهايي،‌ منافق و سلطنت‌طلب كه به عاشوراي حسيني هتك حرمت كرده مورد اعتراض اين افراد قرار مي‌گيرد در حالي كه سركوب دانشجويان در اين كشور در جريان است.
امام جمعه تبريز با محكوميت شديد اين اظهارات تصريح كرد:‌ كاهش مناسبات سياسي با انگليس در پاسخ به گستاخي‌هاي سفير اين كشور مورد توجه مجلس شوراي اسلامي قرار گيرد.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي خاطرنشان كرد: ‌ردپاي شوم انگليس و نظام سلطه در ترور دكتر شهرياري بنا به قرائن موجود مشاهده مي‌شود و بنابراين بايد در اين زمينه واكنش مناسب داشت.
آيت‌الله مجتهد شبستري در ادامه به بمب‌گذاري اخير در چابهار اشاره كرد و گفت: اين جنايت هولناك در چابهار كه منجر به شهادت و زخمي شدن ده‌ها تن از مردم شيعه و سني شد با هدف تفرقه‌افكني ميان مسلمانان و توسط مزدوران اجانب به وقوع پيوست.
امام جمعه تبريز ادامه داد: ‌براساس مستندات موجود و قرائت ارتباط عوامل بمب‌گذار با نظام سلطه جهاني مشخص شده است.
وي، با تقدير از سرعت عمل عوامل انتظامي و اطلاعاتي در دستگيري تني چند از عوامل اين جنايت تاكيد كرد: اين عمل زشت محكوم است و درخواست ما از قوه قضائيه تسريع در اشد مجازات عاملان اين جنايت است.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي همچنين به موضوع منع حجاب در مدارس جمهوري آذربايجان اشاره كرد و گفت: ‌اين تصميم وزارت آموزش و پرورش آذربايجان تحت تاثير تبليغات سوء اسرائيل و آمريكا و رويكرد ضداسلامي نظام سلطه اتخاذ شده و موجب تيرگي روابط مردم مسلمان و دولت اين كشور شده است.
وي خاطرنشان كرد: اعتراضات گسترده متدينان، زنان و دختران محجبه در اين كشور در جريان است و اين عمل دولت آذربايجان در كشوري كه بيش از 85 درصد آن شيعه 12 امامي هستند، پذيرفتني نيست.
امام جمعه تبريز يادآور شد:‌ در گذشته نيز تصميم دولت آذربايجان در تخريب برخي مساجد در اين كشور با اعتراض مراجع قم و مومنان مواجه شد و در نهايت اين اقدام صورت نگرفت و همين انصراف دولت آذربايجان موجب بهبود نسبي روابط ميان دولت و مردم شده بود.
وي همچنين با اشاره به فرارسيدن سالروز شهادت آيت‌الله دكتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه تصريح كرد: وحدت حوزه و دانشگاه بايد به صورت اساسي مورد توجه اين دو مركز علمي قرار گيرد.
امام جمعه تبريز با بيان اينكه موضوع وحدت حوزه و دانشگاه يك مسئله مهم و گسترده است،خاطرنشان كرد: نكته مهمي كه در وحدت حوزه و دانشگاه بايد بدان توجه كرد،‌ توجه به علوم و فنون روز و روش‌هاي نوين در برقراري اين پيوند است. 


نوشته شده در   جمعه 26 آذر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode