ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 28 ارديبهشت 1403
جمعه 28 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 19 آذر 1389     |     کد : 12632

امام جمعه مهربان: ايران اسلامي مذاكرات زير فشار، تهديد و تحريم را نخواهد پذيرفت

امام جمعه مهربان با غيراخلاقي خواندن انتشار يك بيانيه نادرست درباره نتيجه مذاكرات از سوي اشتون گفت: ايران اسلامي مذاكرات زير فشار، تهديد و تحريم را نخواهد پذيرفت.

امام جمعه مهربان با غيراخلاقي خواندن انتشار يك بيانيه نادرست درباره نتيجه مذاكرات از سوي اشتون گفت: ايران اسلامي مذاكرات زير فشار، تهديد و تحريم را نخواهد پذيرفت.

به گزارش خبرگزاري فارس از مهربان، حجت الاسلام و‌المسلمين سيدعلي خاكپور امروز درخطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته مهربان، ضمن سفارش خويش و نمازگزاران به رعايت تقواي الهي، با تسليت آغاز ماه محرم ماه خون و قيام و ماه سوگواري سرور و سالار شهيدان حضرت اباعبدالحسين (ع)، امتياز جامعه شيعي را در خاطره عاشورا دانست و اظهار داشت: در ماه محرم بايد واقعيات عاشورا براي مردم تبيين كرد و عاشورا يك صحنه عبرت است.
امام جمعه مهربان افزود: كار به جايي رسيد كه اهل بيت (ع) خارجي ناميده شدند و بايد از عاشورا عبرت بگيريم كه چطور بعد از گذشت 50 سال از رحلت پيامبر اكرم (ص)، جامعه اسلامي در موقعيتي باشد كه شخصي همانند امام حسين (ع) براي نجات آن مجبور به فداكاري شود.
خاكپور حفظ عاشورا از خرافات، بدعت‌ها، قمه‌زني و‌ خرافه‌گويي را از ديگر درس‌ها و عبرت‌هاي عاشورا دانست و تصريح كرد: عاشورا بايد زنده نگه داشته شود و اين زنده نگهداشتن نبايد با خرافات و بدعت‌هاي غيرواقع در هم آميخته شود.
خطيب جمعه مهربان در ادامه با گراميداشت سالروز تشكيل شورايعالي انقلاب فرهنگي به فرمان حضرت امام (ره) اظهار داشت: دشمن در حال حاضر از طريق تهاجم فرهنگي جوانان را مورد هدف قرار داده است و اگر غفلت كنيم دشمن فرهنگ ما را عوض مي‌كند و اگر دشمن در اين عرصه موفق شود بقيه كارها و اهداف خود را آسان‌تر پيش خود برد.
امام جمعه مهربان هدف از تشكيل شواريعالي انقلاب فرهنگي را نوسازي نظام آموزشي و تهيه نقشه جامع علمي كشور عنوان كرد.
خاكپور در ادامه به روز جهاني حقوق بشر در سازمان ملل اشاره كرد و اظهار داشت: همانگونكه مقام معظم رهبري فرمودند: شعار حقوق بشر غربي‌ها‌ بهانه‌اي براي به زانو در آوردن انقلاب و ملت ما است، چرا كه دنياي امروز دنياي زورگويي و دنياي ظلم و دنياي غلبه شهوت‌ران‌ها و زورگوها بر اكثر مردم جهان است.
خطيب جمعه مهربان تاكيد كرد: در دنياي امروزي بايد خيلي مواظب بود و بايد خيلي هوشيارانه و شجاعانه عمل كرد و بايد به اين واقعيت توجه داشت كه غربي‌ها در شعار خوب از حقوق بشر دم مي‌زنند و حرف‌هاي قشنگي مي‌زنند ولي در عمل بر خلاف آنچه گفته‌اند عمل مي‌كنند.
امام جمعه مهربان در ادامه خطبه دوم به دور جديد مذاكرات ايران و 1+5 در سوئيس اشاره كرد و اظهار داشت: مذاكرات ژنو بعد از دو روز و انجام سه دوره‌ مذاكره ميان سعيد جليلي، دبير شوراي امنيت ملي ايران و كاترين اشتون، مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا و نماينده گروه 1+5 در مذاكره با ايران به پايان رسيد و اين مذاكرات آغازگر حركت بسيار خوب جمهوري اسلامي ايران و موفقيت ايران است چرا كه ايران در اين مذاكرات موضوع رفتار دو پهلوي غرب با تروريست را مطرح كرد و اين سؤال را مطرح كرد كه چرا ترورها را محكوم نكردند و غرب در مقابل افكار عمومي و جامعه جهاني زير سؤال رفت.
خاكپور انتشار بيانيه نادرست درباره نتيجه مذاكرات از سوي اشتون را حركت غيراخلاقي وي خواند و گفت: نبايد زماني كه به توافق مي‌رسيم به گونه‌اي عمل شود كه صداقت در آن وجود نداشته باشد.
امام جمعه مهربان عنوان داشت: كاترين اشتون، مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا در پي مذاكرات ايران و 1+5 مدعي شد كه هدف اصلي مذاكرات موضوع هسته‌اي است و طرفين توافق كرده‌اند در مذاكرات استانبول به بحث درباره ايده‌هاي قابل اجرا و راه‌هاي همكاري بپردازند كه به حل نگراني‌ها درباره مسئله هسته‌اي ايران بيانجامد.
خطيب جمعه مهربان در پايان با تقبيح اقدام كاترين اشتون و‌ غيراخلاقي خواندن‌ انتشار يك بيانيه نادرست درباره نتيجه مذاكرات از سوي اشتون تاكيد كرد: ايران اسلامي مذاكرات زير فشار و تهديد و تحريم را نخواهد پذيرفت.
خاكپور همچنين سالروز شهادت سومين شهيد محراب حضرت آيت‌الله سيد عبدالحسين دستغيب نماينده حضرت امام (ره) و امام جمعه شيراز را تسليت گفت.


نوشته شده در   جمعه 19 آذر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode