ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 28 ارديبهشت 1403
جمعه 28 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 19 آذر 1389     |     کد : 12631

امام جمعه تبريز: نهضت حسيني عامل خنثي شدن فتنه 88 بود

امام جمعه تبريز گفت: ‌بصيرت بخشي نهضت حسيني عامل خنثي شدن فتنه 88 بود.

 
امام جمعه تبريز گفت: ‌بصيرت بخشي نهضت حسيني عامل خنثي شدن فتنه 88 بود.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، آيت‌الله محسن مجتهدشبستري امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه ‌تبريز كه به امامت وي در مصلاي امام خميني (ره) تبريز اقامه شد، با اشاره به فرار رسيدن ايام سوگواري حضرت اباعبدالله الحسين و عاشورا و تاسوعاي حسيني اظهار داشت: درس‌هاي عملي از اين نهصت فرا گيريم و فرصتي براي شناخت بيشتر اهل بيت (ع) باشد.
وي با بيان اينكه نهضت حسيني موجب شناخت بيشتر خاندان عصمت و طهارت در نزد مسلمين شد، بيان داشت: رسوايي اهل بيت (ع) در اين حادثه خونين رخ داد و قيام‌هاي مردمي ‌عليه دستگاه بني‌اميه بيشتر شد.
امام جمعه تبريز با اشاره به تحقيقات صورت گرفته در زمينه نهضت حسيني عنوان داشت: افزايش بصيرت جامعه نسبت به مقام امامت از ديگر نتايج اين حركت خونين بود كه نويسندگان بزرگ در آثار خود بدان اشاره كرده‌اند.
مجتهدشبستري تصريح كرد: انقلاب اسلامي خود نتيجه نهضت حسيني بود و انقلاب در مسير خود نيز از اين حركت بزرك بهره برده است.
نماينده ولي فقيه در آذبايجان شرقي همچنين با اشاره به حوادث تلخ پس از 22 خرداد خاطرنشان كرد: در سالروز عاشوراي حسيني فتنه‌گران در تهران نسبت به عاشوراي حسيني و كلام‌الله مجيد جسارت‌ها كردند ولي به بركت نهضت حسيني اين فتنه خنثي شد.
مجتهدشبستري عنوان داشت: به فاصله سه روز از اين هتك حرمت به ساحت قيام حسيني مردم تبريز در هشت دي در ميدان حضور يافتند و يك روز بعد در 9 دي مردم سراسر كشور حضوري ميليوني داشتند و فتنه‌ها خنثي شد.
وي با اشاره به حضور مردم تبريز در هشت دي گفت: ‌اين روز در پيشاني تاريخ جاودانه خواهد ماند و اين حركت به علت بصيرت‌بخشي حادثه عاشورا در مردم بود و در اين ميان درايت رهبري نيز نقش موثري داشت.
وي گفت: با وجود روشن شدن ابعاد موضوع هنوز برخي افراد لجاجت كرده و در مسير غلط باقي مانده‌اند ولي‌ ملت ايران اسلامي در آستانه سالگرد فتنه عاشوراي 88 ضمن انزجار از قداست‌شكني عده‌اي محدود، بر وفاداري خود نسبت به انقلاب و رهبري تاكيد دارند.
امام جمعه تبريز همچنين با اشاره به دور جديد مذاكرات هسته‌اي اظهار داشت: اين مرحله از مذاكرات نيز با دو جلسه مفصل همراه بود و موضوعات مهمي چون ترور دانشمندان هسته‌اي در كشور مطرح شد و فضا را منقلب كرد.
وي افزود: ترور اين دانشمندان هسته‌اي نشان از بغض و غضب دشمنان ملت ايران و آمريكا و رژيم صهيونيستي دارد و غربي‌ها در برابر اين مسئله منفعل شدند و جوابي ندارند.
مجتهدشبستري گفت: در برابر ترور اين دانشمند هسته‌اي صدها دانشمند هسته‌اي در كشور متولد شده است و ملت ايران براي رسيدن به حقله‌هاي موفقيت هسته‌اي به راه خود ادامه خواهد داد.
امام جمعه تبريز خاطرنشان كرد: مذاكرات ژنو در مجموع به نفع ايران بوده است و بايد غربي‌ها بر اين مسئله واقف باشند كه ملت ايران آزادگي را از نهضت حسيني فرا گرفته است. 


نوشته شده در   جمعه 19 آذر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode