ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 11 ارديبهشت 1403
سه شنبه 11 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 15 آذر 1389     |     کد : 12455

اجراي اپراي عاشورا در ماه محرم

مدير عامل انجمن موسيقي ايران گفت: اپراي عاشورا را اركستر زهي پارسيان به رهبري بهزاد عبدي در دهه سوم محرم اجرا مي‌كند.

جام جم آنلاين: مدير عامل انجمن موسيقي ايران گفت: اپراي عاشورا را اركستر زهي پارسيان به رهبري بهزاد عبدي در دهه سوم محرم اجرا مي‌كند.
به گزارش ايرنا، بابك رضايي روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار كرد: در مذاكره‌ عبدي با آهنگساز اپراي عاشورا قرار شد، در صورت بيشتر شدن جنبه‌ موسيقايي اپراي عاشورا، اين اثر را اركستر زهي پارسيان به اجرا در آورد.

وي افزود: در صورتي كه اپراي عاشورا به صورت يك سوئيت سمفوني دربيايد كه قالب موسيقي آن در مقايسه با جنبه‌هاي بصري اش بيشتر شود، اپراي عاشورا در دهه سوم محرم در تالار وحدت اجرا مي‌شود.

مديرعامل انجمن موسيقي ايران خاطرنشان كرد: در نشستي كه با آهنگساز اپراي عاشورا و اعضاي اركستر زهي پارسيان خواهيم داشت، نتايج نهايي را اعلام مي‌كنيم.

اپراي عاشورا يك اثر مذهبي است كه نخستين همكاري بهروز غريب‌پور و بهزاد عبدي به شمار مي‌آيد. اين اثر تاكنون به كارگرداني بهروز غريب‌پور در كشورهاي مختلف آسيايي و اروپايي به روي صحنه رفته است.

اپراي عاشورا روايتي از زبان محتشم كاشاني است و هدف آن بوده كه در اين بهره‌مندي از نسخ و شيوه تعزيه، از نگاه موزه‌اي پرهيز شود. در اپراي عاشورا عمده‌ترين صحنه، صحنه كربلاست و صحنه‌هاي مربوط به بارگاه يزيد، بارگاه ابن ‌زياد، خانه شمر، خانه محتشم كاشاني و صحنه‌هاي تلفيقي نيز اجرا مي‌شود.

بهزاد عبدي متولد سال 1351 و فارغ التحصيل رشته مهندسي متالوژي است كه براي تحصيل در رشته آهنگسازي سالهاست در اكراين اقامت دارد و تاكنون تا مقطع كارشناسي ارشد آهنگسازي به تحصيلش ادامه داده است.

وي تاكنون آثار زيادي را با اركستر‌هاي ايراني و اكرايني ضبط و اجرا كرده است كه رسيتاتيو براي ويولون و اركستر، انتظار براي اركستر سمفونيك، اپراي عاشورا و اپراي مولوي از معروف ترين آنها به شمار مي‌رود.




نوشته شده در   دوشنبه 15 آذر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode