ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 28 ارديبهشت 1403
جمعه 28 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 12 آذر 1389     |     کد : 12338

امام جمعه موقت تبريز: بصيرت دانشجو برنده‌ترين سلاح در جنگ نرم است

امام جمعه موقت تبريز گفت:‌ بصيرت دانشجو برنده‌ترين سلاح در جنگ نرم است و دانشجويان با تاسي از فرمايشات مقام معظم رهبري به اين سلاح مهم مجهز شوند.

امام جمعه موقت تبريز گفت:‌ بصيرت دانشجو برنده‌ترين سلاح در جنگ نرم است و دانشجويان با تاسي از فرمايشات مقام معظم رهبري به اين سلاح مهم مجهز شوند.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، حجت‌الاسلام علي حاجي‌زاده ظهر امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه تبريز كه به امامت وي در مصلاي حضرت امام خميني (ره) اين شهر اقامه شد با تاكيد بر ادامه توطئه‌هاي دشمنان هوشياري ملت ايران در برابر اين توطئه‌ها و خنثي‌سازي آنها را خواستار شد.
وي با بيان اينكه توطئه‌هاي استكبار جهاني از آغاز انقلاب اسلامي تا‌كنون ادامه داشته است، گفت: ‌تهديدها، ‌تحرمي‌ها و توطئه‌هاي مختلف استكبار عليه ملت ايران ادامه داشته است و پايان نخواهد گرفت.
امام جمعه موقت تبريز گفت: ملت ايران حماسه بزرگي آفريده‌ و كمر دشمن را شكسته‌اند و به همين خاطر دشمنان سيلي خورده ملت ايران در برابر اين كار بزرگ كوتاه نيامده و توطئه‌هاي خود در زمينه‌هاي مختلف را ادامه خواهند داد.
حاجي‌زاده افزود: ‌امروز انقلاب اسلامي ايران در جاي جاي جهان در حال الگو‌برداري است و كشورهاي مختلف به اين حركت بزرگ مي‌پيوندند.
وي با اشاره به سرنگوني رژيم صدام در عراق گفت: كشوري كه هشت سال مدام تهديدي براي امنيت ما بوده است امروز شاهد برپايي حكومت شيعي است كه رابطه تنگاتنگي با ايران اسلامي دارد و اين مسئله بر خلاف خواسته استكبار جهاني و ‌امريكا است.
وي خاطرنشان كرد: ‌آمريكا به عراق لشكر‌كشي كرد اما نتيجه كار را به نفع خود نمي‌داند و به همين جهت تلاش فرواني كرد تا حكومت شيعي در اين كشور بر سر كار نيايد.
امام جمعه موقت تبريز همچنين به رابطه گسترده ايران و لبنان اشاره كرد و گفت: در حالي كه سفر رئيس‌جمهور كشورمان به لبنان و استقبال اقوام مختلف از وي آمريكا و رژيم صهيونيستي را غافلگير كرده بود سفر نخست وزير لبنان به ايران موجب سردرگمي بيشتر آنان شد.
وي يادآور شد: سفر حريري به ايران سوالات بسياري را براي غرب مطرح كرد و در حالي كه آنان مشغول جو‌سازي بودند، نخست وزير لبنان به ديدار مقام معظم رهبري رفته و از ايشان خط فكر گرفت و بيگانگان در حيرت و سردرگمي بيشتري فرو رفتند.
حاجي‌زاده با اشاره به جايگاه ايران در نزد مردم و دولت لبنان گفت:‌ حزب‌الله لبنان با كمك‌هاي مادي و معنوي ايران اسلامي توانست در جنگ 33 روزه در برابر رژيم صهيونيستي ايستاده و آن را شكست دهد در حالي كه دولت‌هاي عربي در جنگ شش روزه در برابر اسرائيل شكست سختي خوردند و به همين جهت ايران اسلامي جايگاهي ممتاز در منطقه و از جمله لبنان دارد.
امام جمعه موقت تبريز در بخش ديگري از خطبه‌هاي نماز جمعه امروز تبريز به فرارسيدن روز دانشجو اشاره كرد و ضمن تبريك اين روز به دانشجويان گفت:‌ دانشجويان بايد بر طبق فرمايش مقام معظم رهبري بصيرت داشته و امامان نور و نار را بشناسند.
وي تاكيد كرد:‌ بصيرت دانشجو برنده‌ترين سلاح در جنگ نرم است و دانشجويان با تاسي به فرمايشات رهبري به اين سلاح مهم مجهز شوند.
وي در ادامه با اشاره به در پيش بودن ماه محرم گفت:‌ ظرفيت معنوي ماه محرم براي ارتقا معنوي جامعه مورد توجه قرار گيرد و اين مناسبت مهم كه در جهان اسلام مختص تشيع است بايستي براي رونق معارف اسلامي، مساجد و منابر مورد توجه باشد.
حاجي‌زاده يادآور شد:‌ امام حسين‌(ع) در روز عاشورا و در ميدان نبرد با آزادگي دشمن را دعوت به رعايت انسانيت نموده و فرمود: اگر دين نداريد لااقل آزاده باشيد و اين درس بزرگ بايد در حال حاضر نيز سرلوحه اشعار و مداحي‌ها باشد.
امام جمعه موقت تبريز با بيان اينكه در اشعار و مداحي‌هاي ماه محرم بر ابعاد آزادگي نهصت حسيني توجه بيشتري صورت گيرد، اظهار داشت: عزت نفس و ابعاد حماسي نهصت حضرت اباعبدالله بايد در اشعار و مراثي بيشتر استفاده شود.
انتهاي پيام/ر10/ب 


نوشته شده در   جمعه 12 آذر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode