ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 14 ارديبهشت 1403
جمعه 14 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 10 آذر 1389     |     کد : 12190

جشنواره تئاتر بسيج در گلزار شهداي تبريز آغاز به كار كرد

جشنواره تئاتر بسيج با حضور داود رشيدي و هنرمندان عرصه نمايش طي مراسمي در گلزار شهداي تبريز آغاز به كار كرد.

جشنواره تئاتر بسيج با حضور داود رشيدي و هنرمندان عرصه نمايش طي مراسمي در گلزار شهداي تبريز آغاز به كار كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز به نقل از روابط عمومي بسيج هنرمندان در اين مراسم كه همزمان با آخرين روز هفته بسيج برگزار شد، ده‌ها بازيگر و دست‌اندركار تئاتر به همراه اساتيد و پيشكشوتان تئاتر كشور با حضور در گلزار شهدا به روح مقدس دلدادگان فدايي آزادگي اداي احترام كردند.
براساس اين گزارش، استاد داود رشيدي، حسين مسافر آستانه دبير جشنواره، دكتر قناديان رئيس سازمان بسيج هنرمندان، سردار پورجمشيديان فرمانده سپاه عاشورا، دكتر خبري و ديگر هنرمندان شركت كننده در اين رويداد هنري ضمن قرائت فاتحه مزار شهداي سرافراز جنگ تحميلي را زيارت كردند.
علي‌اكبر پورجمشيديان فرمانده سپاه عاشورا در مراسمي كه به همين منظور در حسينيه گلزار شهدا برگزار شده بود، ضمن خيرمقدم به هنرمندان 14 استان كشور كه از بين بيش از 700 گروه تئاتري موفق به شركت در بخش نهايي اين جشنواره شده‌اند، گفت: هنر يكي از بهترين وسيله‌هايي است كه مي‌توان به وسيله آن هنرنمايي مردان و زنان بزرگ و آزاده شهيد و ايثارگر جامعه را نشان داد.
وي با گراميداشت ياد و خاطره شهداي استان آذربايجان شرقي به ويژه شهيد مهدي باكري و ذكر چند نمونه از دلاورمردي‌هاي اين بزرگواران افزود: در اين استان هنرمنداني بودند كه در وصيتنامه خود نوشتند كه قصد دارند آخرين نقاشي خود را به خط خون بكشند و اينگونه هنر خود را جاودانه كردند.
پس از اجراي اين مراسم اجراي چهار نمايش در خانه تئاتر و تالار اقبال آذر تبريز آغاز شد كه تا عصر روز اول جشنواره به پايان مي‌رسد.
مقرر است در اين روز نمايش‌هاي «واقعه‌خواني شهرزاد» به نويسندگي فرهاد ارشاد و كارگرداني پري باراني از استان همدان، «گر آرش نباشد» به نويسندگي عليرضا فريدراد و كارگرداني حميدرضا قزلباش از استان زنجان، «آواي جنگلي» به نويسندگي فرامرز طالبي و كارگرداني داريوش شافي از استان مازندران و «ركاب» به نويسندگي عزت‌الله مهرآوران و كارگرداني ياشار فرجي از استان اردبيل به روي صحنه بروند.
اين جشنواره تا 10 آذر ماه جاري در شهر تبريز مركز استان آذربايجان شرقي برپاست.


نوشته شده در   چهارشنبه 10 آذر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode