ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 28 ارديبهشت 1403
جمعه 28 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 6 آذر 1389     |     کد : 11964

امام جمعه تبريز: بسيج به واسطه اهانت‌ها خسته نمي‌شود

امام جمعه تبريز با اشاره به فرمايشات رهبري در زمينه جايگاه بسيج گفت: اهميت و حساسيت جايگاه بسيج موجب اهانت دشمنان به آن مي‌شود ولي همانگونه كه رهبري فرمودند اين اهانت‌ها خللي در راه بسيج ايجاد نمي‌كند.

امام جمعه تبريز با اشاره به فرمايشات رهبري در زمينه جايگاه بسيج گفت: اهميت و حساسيت جايگاه بسيج موجب اهانت دشمنان به آن مي‌شود ولي همانگونه كه رهبري فرمودند اين اهانت‌ها خللي در راه بسيج ايجاد نمي‌كند.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، آيت الله محسن مجتهدشبستري امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته تبريز در مصلاي امام خميني(ره) تبريز بر ضرورت توجه به عنصر اخلاص و بصيرت در ميان بسيج تاكيد كرد.
وي با اشاره به فرار رسيدن عيد غديرخم و برگزاري برنامه‌هاي جشن عيدغدير در آذربايجان شرقي اظهار داشت: مردم ولايت‌مدار استان در برنامه‌هاي غدير امسال ولايت‌مداري خود را به نمايش گذاشتند و برنامه‌هاي پرشوري در گراميداشت غدير در تبريز و استان برگزار شد.
خطيب جمعه تبريز به ديدار 110 هزار نفري بسيجيان با رهبر معظم انقلاب به مناسبت عيدغدير و سالروز تشكيل بسيج مستضعفين اظهار داشت: ‌اقشار و قوميت‌هاي مختلف بسيج با رهبر معظم انقلاب تجديد ميثاق كردند و ايشان در فرمايشات مهمي به تبيين جايگاه غديرخم و بسيج پرداختند.
آيت الله مجتهد شبستري خاطر نشان كرد: ايشان غدير را عيد تمام مسلمين برشمردند و با اشاره به آيات قرآني جايگاه امامت را تبيين فرمودند.
وي همچنين با اشاره به فرمايشات رهبري در زمينه جايگاه بسيج تصريح كرد: اهميت و حساسيت جايگاه بسيج موجب اهانت دشمنان به آن مي‌شود ولي همانگونه كه رهبري فرمودند اين اهانت‌ها مشكلي ايجاد نخواهد كرد چرا كه به نبي مكرم اسلام و مومنان ثابت قدم در راه اسلام هم اهانت‌هاي زيادي شده بود.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي گفت: از ديدگاه رهبري بسيج دو ركن مهم و اساسي دارد كه اخلاص و بصيرت اين دو ركن مهم را تشكيل مي‌دهند و هر چه اخلاص بيشتر باشد بصيرت نيز بيشتر خواهد بود.
امام جمعه تبريز افزود: هر چه اخلاص و بصيرت بيشتر باشد هواهاي نفساني نخواهد توانست در برابر عمل به تكليف مانع ايجاد كند چرا كه هواهاي نفساني در برخي مواقع حساس موجب مي‌شود تا فرد مصالح مهم را ناديده بگيرد چنانچه در فتنه سال گذشته اين مسئله به خوبي مشاهده شد.
آيت الله مجتهد شبستري خاطرنشان كرد: رهبر معظم انقلاب در اين ديدار بر نكته مهمي نيز تاكيد فرمودند كه بسيجي بودن مبارك است اما بسيجي ماندن مهم است و در اين ميان عمل به موازين و وظايف شرعي بسيار مهم است.
وي افزود: رهبر معظم انقلاب بر ارتقاي معنويت و بصيرت در بسيج تاكيد خاص داشته‌اند و در ديدارهاي مختلف بر اين مسئله تاكيد كرده‌اند.
امام جمعه تبريز در بخش ديگري از سخنان خود به گردهمايي بزرگ بسيجيان آذربايجان اشاره كرد و گفت: ولايت‌مداري شما بسيجيان استان و اخلاص و ارادت به نايب امام عصر همواره ممتاز بوده است و بايد تلاش كنيد با ارتقاي اخلاص و بصيرت به سعادت دنيا و ‌آخرت برسيد.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي همچنين به فرارسيدن سالروز شهادت آيت الله سيدحسن مدرس اشاره كرد و گفت: اين روز به نام روز مجلس نامگذاري شده است و مجلس نماد حاكميت مردم و نماد قانونگذاري در كشور است.
وي افزود: مجلس شوراي اسلامي دو وظيفه مهم قانونگذاري و نظارت بر دستگاه‌هاي مختلف و حسن اجراي قانون را دارد و اميداريم نمايندگان به رسالت و وظايف مهم خود عمل كنند.
آيت الله مجتهدشبستري همچنين با اشاره به برگزاري رزمايش مدافعان آسمان ولايت سه خاطر نشان كرد: اين رزمايش در سطحي مهم و تاثيرگذار و با حضور نيروهاي مختلف نظامي كشور برگزارشد و به اذعان اغلب كارشناسان برجسته نظامي جهان، اقتدار و قدرت نظامي ايران اسلامي و توان موشكي آن موجب شده تا ايران اسلامي قدرت محوري منطقه باسد.
وي ضمن رد تبليغات آمريكا مبني بر تهديدآميز بودن اين رزمايش گفت:‌ اين رزمايش كه با نمايش توان نظامي بومي شده ايران اسلامي همراه بود يك حركت بازدارنده دفاعي در برابر تهاجمات احتمالي دشمنان است و جمهوري اسلامي ايران هيچگاه به فكر حمله نظامي نبوده است.
نماينده ولي فقيه درآذربايجان شرقي اضافه كرد: ‌اين ماهيت دفاعي در رزمايش مدافعان ولايت سه ملموس بود و هرگاه دشمنان قصد تعرض به ميهن اسلامي را داشته باشند با برخورد قاطع مواجه خواهند شد.
امام جمعه تبريز همچنين به سالروز نيروي دريايي اشاره كرد و اظهارداشت: دلاروان نيروي دريايي نقشي مهم در تاريخ انقلاب اسلامي و دفاع مقدس داشته و در صحنه‌هاي مختلف دفاع از كيان اسلامي و در عمليات‌هاي بزرگ مقتدرانه حضور يافتند.
وي گفت: ‌مقاومت جانانه تكاوران نيروي دريايي به مدت 34 روز در خرمشهر و نقش آنان در شكست حصر آبادن و حضور مقتدرانه دريايي در طول هشت سال دفاع مقدس ثابت كننده ولايتمداري و ميهن دوستي اين نيرو است.



نوشته شده در   شنبه 6 آذر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode