ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 29 آبان 1389     |     کد : 11639

جشن بروجرد ، پايتخت انيميشن ايران کليد خورد

جشن بروجرد ، پايتخت انيميشن ايران در مراسمي با حضور مدير عامل سينماي تجربي ايران و برخي هنرمندان حوزه سينما و تلويزيون شامگاه چهارشنبه در سينما فلسطين بروجرد کليد خورد.

ه گزارش مهر از بروجرد ، اولين جشن انيميشن در پايتخت انيميشن ايران در حالي شب گذشته آغاز شد که حضور پرشور مردم در محل سينما فلسطين بروجرد از رخدادهايي بود که در نوع خودش جالب به نظر مي رسيد.

در اين مراسم که بخش عمده اي از آن به اجراي موسيقي محلي لري و بروجردي اختصاص داشت رضا بنفشه خواه و محمد حمزه اي به عنوان مهمانان اين جشن حضور داشتند.

رضا بنفشه خواه در اين جشن در سخنان کوتاهي با ياد کردن از بروجرد به عنوان شهر فرزانگان و دانشمندان، گفت: انتخاب شهر بروجرد به عنوان پايتخت انيميشن ايران اتفاق نادري است که بايد مورد توجه قرار گيرد.

وي با يادآوري اينکه بروجرد در زمنه هنر - صنعت انيميشن داراي جايگاه مطلوبي است، ابراز اميدواري کرد که از اين ظرفيت براي توسعه هر چه بيشتر اين شهرستان استفاده شود.

محمد حمزه اي بازيگر سريال فاصله ها نيز که پيش از اين با استفاده از لهجه بروجردي در اين سريال زمينه تکدر خاطر برخي از مردم اين شهرستان را فراهم کرده بود در اين مراسم در سخناني عنوان کرد: اگر بروجردي ها تصور مي کنند که استفاده از لهجه بروجردي در اين فيلم توهين به مردم فهيم اين شهرستان بوده است عذرخواهي مي کنم.

وي با اشاره به موفقيت سريال فاصله ها در جذب مخاطبان خاطر نشان کرد: مقصود مجموعه عوامل ساخت اين سريال از استفاده از لهجه بروجردي تنها معرفي اين زبان در قالب سريال فاصله بوده است.

جشن بروجرد ، پايتخت انيميشن ايران که از شامگاه گذشته آغاز شده است تا روز بيست و هشتم آبانماه ادامه خواهد داشت.

شهرستان بروجرد پيش از اين در مراسمي با حضور معاون امور مجلس و استانهاي سازمان صدا و سيما، سرپرست دفتر توسعه فناوري اطلاعات معاونت سينمايي وزارت ارشاد، رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي، استاندار لرستان و جمعي از مسئولان استاني و شهرستاني بروجرد دراواخر خرداد ماه سالجاري به عنوان پايتخت انيميشن ايران معرفي شد.

بنابر اين گزارش در حال حاضر در شهرستان بروجرد 6 شرکت و موسسه ثبت شده وچندين شخص و گروه ثبت نشده در حال توليد انيميشن مي باشند که تاکنون در اين زمينه به موفقيت هاي قابل توجهي دست يافته اند.

از جمله آثار قابل توجهي که در اين زمينه در شهرستان بروجرد توسط شرکت آريا صنعت تخيل توليد شده است سريال انيميشن دوبعدي آخرين فرستاده به سفارش صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران براي شبکه آموزش به مدت 770 دقيقه بود که علاوه بر پخش در شبکه آموزش در شبکه هاي المنار لبنان و الکوثر ترکيه نيز پخش شد.

از جمله پروژه هاي عظيم ديگري که در حال حاضر در پايتخت انيميشن ايران در حال توليد و ساخت است مي توان به مجموعه انيميشن "کودک و اشغالگر" اشاره کرد که تاکنون 52 قسمت آن توليد شده و 13 قسمت آن در دست توليد مي باشد.

فيلم سينمايي اپراي انيميشن رستم و سهراب به مدت 90 دقيقه براي مرکز گسترش سينماي مستند و تجربي از ديگر آثار در دست توليد در بروجرد است.

توليدات انيميشن بروجرد علاوه بر موفقيت هاي جشنواره اي، چندين کشور جهان از جمله ترکيه، هند، امارات، عراق، سوريه، لبنان،کويت، فلسطين، قطر و بحرين را در نورديده است و توجه ويژه کشورهايي چون فرانسه، امريکا ، کره و مالزي را نيز جلب نموده است تا حدي که پيشنهادهاي توليد مشترک و پيش خريد حقوق محصولات انيميشن بروجرد، از طرف برخي از اين کشورها ارائه شده است.


نوشته شده در   شنبه 29 آبان 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode