ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 28 ارديبهشت 1403
جمعه 28 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 29 آبان 1389     |     کد : 11615

امام جمعه تبريز: تداوم تفكر بسيجي بيمه‌كننده نظام است

كشورمان بوده و بيمه‌كننده نظام است، گفت: حضور بسيج در تمام صحنه‌هاي فتنه ضروري است.

 كشورمان بوده و بيمه‌كننده نظام است، گفت: حضور بسيج در تمام صحنه‌هاي فتنه ضروري است.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، آيت‌الله محسن مجتهد شبستري امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه تبريز كه در مصلاي امام خميني(ره) اين شهر اقامه شد با اشاره به فرا رسيدن عيد سعيدغدير و هفته امامت و ولايت توجه به جايگاه و اهميت ولايت و امامت در جامعه اسلامي را خواستار شد.
وي با اشاره به جايگاه قرآني و ولايت تاكيد كرد: توجه و تحقيق در اين مسئله خصوصاً در ايام هفته ولايت ضروري است و خطبا و وعاظ نيز در طي اين هفته جايگاه رفيع ولايت را تشريح خواهند كرد.
نماينده ولي‌فقيه در آذربايجان شرقي با اشاره به فرارسيدن هفته بسيج خاطر نشان كرد: بسييج در پنجم آذر سال 58 و به فرمان امام راحل تشكيل شد و تقارن هفته بسيج با هفته ولايت امري مبارك است چرا كه بسيج در تمام كارهاي خود در مسير اطاعت و پيروي از ولايت قرار دارد.
امام جمعه تبريز يادآور شد: ‌بسيج در طي 30 سال گذشته منشا خدمات بسيار بوده و در عرصه‌ي جنگ تحميلي و دفاع از كيان اسلامي و عرصه‌هاي ديگر درخشيده است.
وي افزود: اكثريت ملت ايران بسيجي هستند و ارتش 20 ميليوني بسيج كه امام راحل بدان تاكيد داشته‌اند در حالت غير رسمي تحقق يافته و حتي بيش از 20 ميليون بسيجي در حالت غيررسمي وجود دارد.
خطيب جمعه تبريز با تاكيد بر سازماندهي ارتش 20 ميليوني اظهار داشت: ‌اميدواريم ارتش 20 ميليوني به صورت رسمي و سازماندهاي شده نيز در كشور تحقق يابد.
امام جمعه تبريز با تجليل از نقش ممتاز بسيج در سه دهه‌ِ گذشته گفت: حضور جوانان بسيج در تمام صحنه‌هاي انقلاب اسلامي و فتنه ضروري است.
امام جمعه تبريز اظهار داشت: بسيج از يادگارهاي ارزشمند امام امت است و ايشان در مورد بسيج عباراتي فرمودند كه فراموش نشدني است.
وي تاكيد كرد: رهبر كبير انقلاب بسيج را ميقات پابرهنگان و لشكر مخلص خدا ناميدند و بسيجيان بايد خود را مصداق اين فرمايشات كنند.
امام جمعه تبريز ادامه داد: تداوم تفكر بسيجي به همراه تعميق روحيه ولايتمداري حافظ تماميت كشورمان بوده و بيمه‌كننده نظام است.
وي تاكيد كرد:‌ بسيج بايد با پيروي از رهبر فرزانه انقلاب، ‌در مقابل دشمنان مقاوم و در برابر دوستان مهربان بوده و همواره اخلاص در عمل را پيشه كند.
شبستري به درخشش بسيج در دوران هشت سال دفاع مقدس و در عرصه‌ي سازندگي اشاره و تاكيد كرد:‌ بسيجيان امروز مكلف هستند با تفكر بسيجي توطئه‌هاي شوم دشمنان را نقش بر آب كرده و آنان را مايوس و نااميد كنند.
امام جمعه تبريز بسيجيان را در صف مقدم عرصه‌هاي علمي كشور در زمان حاضر دانست و اظهار داشت: اين قشر با نقش‌آفريني در زمينه‌هاي علمي در حقيقت از آب و خاك ايران اسلامي صيانت و از مرزهاي اعتقادي دفاع مي‌كنند.
وي همايش عزت و پايداري بسيجيان را نمونه‌اي از اقتدار ملي و اقتدار اسلامي جمهوري اسلامي ايران تعبير كرد و گفت: بسيجيان با حضور در چنين همايشي به استكبار نشان دادند نسبت به رهبري و نظام اسلامي بي‌تفاوت نبوده و تا آخرين قطره خون و تا آخرين نفس از ولايت‌فقيه و از نظام اسلامي حفظ و حراست مي‌كنند.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي در بخش ديگري از خطبه‌هاي نمار جمعه امروز تبريز به تشكيل دولت عراق و پايان كشمكش‌هاي سياسي در اين كشور اشاره كرد و گفت: ‌پس از 9 ماه بحث و گفت‌و‌گو و برگزاري دو دوره انتخابات مجلس عراق در نهايت نوري المالكي مامور تشكيل كابينه شد كه اين موضوع و ثبات سياسي عراق موجب خوشحالي و رضايت مردم اين كشور است.
وي خاطر نشان كرد: البته در اين ميان اظهارات تفرقه‌افكنانه رئيس حزب العراقيه موجب نگراني‌هايي در عراق و كم رنگ شدن خوشحالي ملت عراق از اين توافقات ميان احزاب سياسي اين كشور شده است.
امام جمعه تبريز گفت: اياد علاوي در حالي از عدم حضور در كابينه جديد سخن گفته است كه قبلاً در مورد آينده سياسي عراق با ديگر احزاب توافق كرده و در اجلاس مربوطه حضور داشته بود.
آيت‌الله مجتهد‌شبستري با تاكيد بر نقش مداخله جويانه آمريكا، عربستان و انگليس در عراق يادآور شد: رئيس حزب العراقيه ارتباطات زيادي با اين كشورها داشته است و عربستان و ‌آمريكا تلاش زيادي براي ترسيم آينده سياسي عراق داشتند كه با ناكامي در اين قضيه زمينه اختلافات را فراهم كرده‌اند.
نماينده ولي‌فقيه در آذربايجان شرقي افزود: انتظار از ملت عراق اين است كه با وحدت و همدلي و انسجام كامل راي رسيدن به پيروزي نهايي تلاش كنند.
امام جمعه تبريز در ادامه خطبه‌هاي نماز جمعه تبريز به فرا رسيدن سالروز ارتحال علامه طباطبايي اشاره كرد و اظهار داشت: اين عالم بزرگ فقيهي برجسته و مفسري بزرگ بود كه تفسير‌الميزان وي گل سر سبد تمام تفاسير است.
وي افزود: ايشان علاوه بر مقام علمي در زمينه تفسير قرآن و فقاهت در زمينه فلسفه اسلامي نيز برجسته بودند و با مباحثات زياد با دانشمندان و فلاسفه غرب برتري فلسفه اسلامي را بر ثابت كردند.
آيت الله مجتهدشبستري گفت: آن عالم بزرگوار همراه و همفكر انقلاب اسلامي بود و با امام راحل نيز همراه بودند و از سجاياي اخلاقي برجسته و خلق نرم برخوردار بودند.


نوشته شده در   شنبه 29 آبان 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode