ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 18 ارديبهشت 1403
سه شنبه 18 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 27 آبان 1389     |     کد : 11557

«يزيد ابن حنس» با قيام مختار مي آيد

با آغاز قيام مختار ،بازي حبيب دهقان نسب در نقش «يزيد ابن حنس» در «مختارنامه» آغاز مي شود.

 با آغاز قيام مختار ،بازي حبيب دهقان نسب در نقش «يزيد ابن حنس» در «مختارنامه» آغاز مي شود.
به گزارش جام جم آنلاين به نقل از سيمافيلم ، دهقان نسب در مورد نقش خود در اين سريال گفت:نقشي که من بازي مي کنم ، شخصيتي به نام «يزيد ابن حنس» يكي از سرداران «مختار ابوعبيد ابن ثقفي» است.اين نقش به شدت تحت تاثير شخصيت مختار قرار مي گيرد و به يکي از سرداران با وفاي او تبديل مي شود که پس از قيام ، شانه به شانه اش مي جنگد.
وي با بيان اين مطلب درباره بازي خود در اين مجموعه گفت:بازي من از زمان آغاز قيام مختار شروع مي شود که من هم به جمع ياران او مي پيوندم.
دهقان نسب در ادامه به اضافه شدن بخش هايي به فيلمنامه اين کار اشاره كرد و افزود: قرار بود «مختارنامه» 20 قسمت باشد،اما حالا حدود 45 قسمت شده است.
بخش هاي مربوط به قيام امام حسن (ع) ، امام حسين (ع) و حضرت ابوالفضل عباس (ع ) بعدا به فيلمنامه اضافه شد و اگرچه ممكن است ايده آن در ذهن آقاي ميرباقري بوده ، اما در فيلمنامه اي كه از ابتدا خوانديم ، اصلا اين وجود نداشت بنابراين نمي توان از روي فيلمنامه سنجيد كه بازي من از چه قسمتي شروع مي شود.
او درباره انتقاد عده اي درباره نوع نگارش گويش بازيگران در اين مجموعه اظهار داشت:گويش و ديالوگ ها در سريال امام علي(ع) همانند مجموعه «مختارنامه» بود ، از آنجايي که مدتي است ما به نحوه بيان پر طمطراق،سنگين و كتابي که در بعضي كارهاي دسته سوم و چهارم تاريخي به کار برده مي شود،عادت كرده ايم،پذيرش تغيير در اين روش سخت است. چون مردم تصور اصلي شان از فيلم هاي تاريخي كه مربوط به هزار سال پيش يا 500 سال پيش اين است كه حتما بايد بيان كتابي و پر طمطراق داشته باشد و گوش ما نيز به آن ديالوگ ها و طرز بيان عادت کرده است و حالا اگر يك مقدار ضد آن رفتار شود ، براي ما ملموس نيست.
دهقان نسب افزود: من با نوع ديالوگ هاي اين مجموعه تلويزيوني بيشتر موافقم.آقاي ميرباقري جزو فيلمسازان برجسته اي است كه در تاريخ تحقيق و پژوهش مي كند و اگر اصطلاحات خاصي به كار برده شده ممكن است که آن زمان و دوره دقيقا از آن ها استفاده نمي شده اما شايد شبيه آن به کار مي رفته و آقاي ميرباقري براي اينكه براي مخاطب امروزي آن اصطلاحات آشنا باشد ،از واژه هايي نزديک به آن گفتار استفاده کرده است.
گفتني است ؛ تاکنون 7 قسمت از مجموعه مختارنامه به کارگرداني داوود ميرباقري و تهيه کنندگي محمود فلاح که در مرکز سيمافيلم ساخته شده است، از شبکه اول سيما بر روي آنتن رفته و هنوز بازي حبيب دهقان نسب در آن به نمايش در نيامده است.


نوشته شده در   پنجشنبه 27 آبان 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode