ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 27 آبان 1389     |     کد : 11555

پخش 285 فيلم و سريال استاني از شبكه‌هاي سراسري و برون مرزي

بيستمين نشست افق رسانه با حضور بيش از هزار نفر از هنرمندان، برنامه‌سازان و مديران گروه‌هاي نمايشي در سراسر كشور، در سالن همايش‌هاي صداوسيما برگزار شد.

 بيستمين نشست افق رسانه با حضور بيش از هزار نفر از هنرمندان، برنامه‌سازان و مديران گروه‌هاي نمايشي در سراسر كشور، در سالن همايش‌هاي صداوسيما برگزار شد.
در اين نشست كه با هدف آشنايي بيشتر هنرمندان استاني با سياست‌هاي رسانه ملي و اولويت‌هاي محتوايي در توليدات نمايشي برگزار شد؛ رئيس رسانه ملي ضمن تقدير از كارنامه برنامه‌سازان استان‌هاي كشور گفت: در فاصله‌ سال‌هاي 84 تا 88؛ 148 سريال و 137 فيلم تلويزيوني توليدات استان‌ها از شبكه‌هاي سراسري و برون‌مرزي پخش شده است.
عزت‌الله ضرغامي با اشاره به اقدامات و برنامه‌ريزي‌هاي يكسال گذشته در بهبود فرآيند توليدات رسانه بر اساس محورهاي 4 گانه اميد، آگاهي، دين و اخلاق گفت: تمامي برنامه‌هاي نمايشي بايد پيوست مربوط به اين اصول را كه بر اساس تحقيق؛ نيازسنجي و طراحي صحيح دراماتيك است، همراه داشته باشد.
رئيس رسانه ملي با تشريح جايگاه توليدات نمايشي در كشور و رهنمودهاي ارزشمند رهبر فرزانه انقلاب در اين خصوص؛ قابليت‌هاي استاني و گستره وسيع هنرمندان اين عرصه در سراسر كشور را فرصتي استثنايي براي ارتقاي كيفي و كمي اين توليدات دانست.
ضرغامي، مساله‌‌يابي واقعي براي انتخاب سوژه؛ اهميت قصه‌نويسي، شخصيت‌پردازي، ريتم مناسب و بهره‌گيري از مشاوران تخصصي و اعتقاد به كار جمعي در توليد فيلمنامه؛ ساده‌زيستي؛ توجه به مظاهر و نمادهاي استاني مثل خوراك، پوشاك، طبيعت، لهجه و نحوه زندگي و رفتار اجتماعي؛ نمايش پيشرفت‌ها و دستاوردهاي كشور به صورت هنرمندانه، نقد روابط اجتماعي و سنت‌هاي غلط در جامعه؛ پرداختن به مفاخر و الگوهاي استاني، تنوع موضوعي بويژه در حوزه كودك، توجه جدي به اصول نظارتي بويژه حريم زن و مرد در برنامه‌هاي نمايشي؛ ميدان دادن به جوانان؛ آموزش جلوه‌هاي ويژه؛ استفاده از موسيقي بومي و اصيل، بهره‌گيري از سوژه‌هاي معارف ديني در توليدات و ارزيابي آثار قبل از پخش را از اولويت‌هاي‌ توليدات نمايشي استان‌ها دانست و بر حفظ استانداردهاي حرفه‌اي و محتوايي تاكيد كرد.


نوشته شده در   پنجشنبه 27 آبان 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode