ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 14 ارديبهشت 1403
جمعه 14 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 19 آبان 1389     |     کد : 11211

سالم ترين عزاداري هاي اهل بيت (ع) در شهرستان بناب برگزار مي شود

فرماندار بناب در خصوص ترويج هرگونه خرافات و مسايل انحرافي در جامعه بخصوص عزاداري هاي ماه محرم هشدار داد و بر برخورد جدي با آن تاكيد كرد.

فرماندار بناب در خصوص ترويج هرگونه خرافات و مسايل انحرافي در جامعه بخصوص عزاداري هاي ماه محرم هشدار داد و بر برخورد جدي با آن تاكيد كرد.
به گزارش روابط عمومي اداره كل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي،سعيد برقي در جلسه ستاد ساماندهي شئونات فرهنگي در مناسبتهاي مذهبي بناب كه روز دوشنبه 17آبان در محل اداره تبليغات اسلامي بناب برگزار شد.با بيان اين كه وجود برخي عقايد و بدعت هاي خرافاتي در جامعه مشكل ساز شده است و اين ها به دست دشمن بهانه مي دهد گفت: طبق مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي، مسئولين اجرايي و امنيتي شهرستان مي توانند باهرگونه سوء استفاده از شئونات فرهنگي و مذهبي برخورد قانوني و قضايي داشته باشند.
وي با اشاره به پيشينه تاريخي و فرهنگي و مذهبي و همچنين وجود حوزه علميه قوي و علماي ارزشمند در شهرستان بناب افزود: اين شهرستان سالمترين شهر در سطح منطقه در زمينه برگزاري مراسمات عزاداري در ايام محرم مي باشد.
گفتني است:رئيس دفتر فرهنگ اسلامي دانشگاه آزاد اسلامي واحد بناب نيز در اين نشست طي سخناني از برخورد يكجانبه و عجولانه با مسايل فرهنگي و مذهبي انتقاد كرد و گفت: براي جلوگيري از ترويج انحرافات خصوصاً برنامه هاي عزاداري بايد در گام اول به اصلاح و تقويت و ارشاد هيئت ها و تشكل هاي مذهبي بپردازيم در غير اين صورت برخورد قهرآميز در اين زمينه نتيجه منفي به دنبال خواهد داشت.
حجت الاسلام سيدعلي آتش زر افزود: وجود حوزه علميه بزرگ و دانشگاه هاي قوي در اين شهرستان و حضور فعال علماي وارسته بهترين امتياز جهت تقويت و بهبود مسايل فرهنگي و مذهبي در منطقه محسوب مي شود ودر اين راستا مي توان با برگزاري كارگاه هاي آموزشي مشكلات و موانع موجود در اين راه را برطرف كرد.
گفتني است :در ابتداي اين جلسه حجت الاسلام رسول يگانه ضمن ارائه گزارش مختصر از عملکرد اين ستاد در شهرستان بناب به تشريح دستورالعمل ستاد ساماندهي شئونات فرهنگي پرداخته و وظايف اعضاء را در قبال اين ستاد يادآوري نمود .و برگزاري مراسم بزرگ جشن غدير در مسجد راه کربلا باحضور حجت الاسلام مقتدايي ودعاي عرفه در مسجد جامع و مشخص نمودن مسير حرکت دستجات حسيني در دهه اول محرم از ديگر مصوبات اين جلسه بود .


نوشته شده در   چهارشنبه 19 آبان 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode