ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 14 ارديبهشت 1403
جمعه 14 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 18 آبان 1389     |     کد : 11168

سيمافيلم مستند مي شود

تاريخچه سيمافيلم در يک مستند نيمه بلند به تصوير كشيده مي شود. مجتبي قاسمي مستند "سيمافيلم" را كارگرداني و تهيه مي‌کند.

 تاريخچه سيمافيلم در يک مستند نيمه بلند به تصوير كشيده مي شود. مجتبي قاسمي مستند "سيمافيلم" را كارگرداني و تهيه مي‌کند.
به گزارش جام جم آنلاين، مجتبي قاسمي با اعلام اينكه توليد کار آغاز شده به سايت خبري سيمافيلم گفت:قرار است تاريخ شكل گيري مرکز سيمافيلم طي يك مستند40دقيقه اي به تصوير كشيده شود كه قرار است در آن از گفت و گو، عكس،فيلم، انيميشن و پوستر استفاده شود.
او افزود:اين كار در اصل مستندي درباره تاريخچه سيمافيلم، اهداف ، سياست ها ونحوه پيدايش آن از زمان تاسيس تا اكنون است كه از زبان مديران آن در دوره هاي مختلف روايت مي شود.
اين مستند ساز خاطر نشان کرد :در اين مستند كه يك پژوهش تصويري به شمار مي آيد،مديران براي اولين بار از اين مقوله صحبت مي كنند و با توجه به اينكه هيچ تاريخچه مكتوبي از چگونگي شكل گيري اين مركز وجود ندارد،اين مستند مي تواند سند خوبي در اين زمينه به شمار آيد.
در مستند "سيمافيلم " افرادي چون محمد مهدي حيدريان،عليرضا رضا داد،مجيد رضا بالا،ايرج تقي پور،فرزاد كاشف،علي اصغر فهيمي فر،اسلامي مهر،محمود فلاح( تهيه كننده مختار نامه ) و ... به روايت تاريخچه سيمافيلم در دوران مديريت خودشان مي پردازند.
به گفته قاسمي،بخش هايي از اين مستند،پشت صحنه فيلم هاي شاخص در دوره هاي مختلف مديريت افراد در سيمافيلم را شامل مي شود.
قاسمي در اين باره توضيح داد:ما با تعريف مولفه هايي، توليدات اين مرکز را در هر دوره بررسي و شاخص ترين آن ها را انتخاب کرده ايم تا بخشي از اين فيلم ها را نيز در كار استفاده كنيم.
مجتبي قاسمي تا کنون 26 فيلم مستند و داستاني کوتاه و نيمه بلند ساخته است و در حال حاضر مشغول بازنويسي نسخه نهايي نخستين فيلمنامه بلند سينمايي خود به نام "بوي بادام تلخ"است.
تصوير برداري مستند "سيمافيلم"در پلاتويي در خود اين مرکز انجام مي شود که در آن سيد مهدي حسيني و داينال احمدي به عنوان تصوير بردار و صدابردار همكاري مي كنند و حميد رضا ترابي نيز عكاسي كار را بر عهده دارد.
اين مركز اندکي بعد از انقلاب و تحت عنوان "شركت سيما فيلم"در محل تل فيلم سابق و استوديو گلستان فعلي شکل گرفت كه به مرور و طي چندبار تغييراتي در آن داده شد تا تبديل به مرکزي زير مجموعه معاونت سيماي جمهوري اسلامي گشت.
مستند"سيمافيلم"در گروه تله فيلم هاي اپيزوديک مرکز سيمافيلم توليد مي شود.


نوشته شده در   سه شنبه 18 آبان 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode