ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 20 مهر 1389     |     کد : 10237

2656هيئت مذهبي در آذربايجان شرقي فعال است

مديركل سازمان تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي گفت: 2 هزار و 656 هيئت مذهبي در شهرهاي مختلف استان فعال است و بخش قابل توجهي نيز به صورت هيئت مذهبي غيررسمي فعاليت مي‌كنند.

 مديركل سازمان تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي گفت: 2 هزار و 656 هيئت مذهبي در شهرهاي مختلف استان فعال است و بخش قابل توجهي نيز به صورت هيئت مذهبي غيررسمي فعاليت مي‌كنند.
حجت‌الاسلام حميد عظيمي امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تبريز با تاكيد بر حمايت از تشكل‌هاي مذهبي مردمي خواستار گسترش فعاليت‌هاي مذهبي با محوريت مردم شد.
وي با اشاره به رويكرد فرهنگي در اين سازمان اظهار داشت: فعاليت‌هاي تخصصي فرهنگي در اين سازمان در حالي صورت مي‌گيرد كه كمبود شديد بودجه و اعتبارات در اين سازمان موجب بروز مشكلاتي در راستاي ايفاي وظيفه فرهنگي و ديني شده است.
عظيمي تاكيد كرد: فعاليت ساختاري و برنامه‌ريزي شده در حوزه دين از وظايف اصلي و مهم تبليغات اسلامي است و ساير تشكيلات در اين راستا ورود تخصصي نداشته‌اند و حضور برخي دستگاه‌ها در اين راستا به صورت مقطعي بوده است.
وي افزود: ‌دولت نهم و دهم رويكرد فرهنگي داشته و در همين راستا برخي ادارات دولتي حضور بيشتري در عرصه فعاليت‌هاي مذهبي و فرهنگي داشته‌اند اما با اين حال فعاليت تخصصي در اين راستا بر عهده تبليغات اسلامي است.
مدير كل سازمان تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي با تاكيد بر حمايت از تشكل‌هاي مذهبي مردمي خواستار گسترش فعاليت‌هاي مذهبي با محوريت مردم شد و اظهار داشت: فعاليت‌هاي مردمي را بخش‌هاي مختلف قرآني، مذهبي و برگزاري جلسات عقيدتي از حمايت اين سازمان برخوردار است و در راستاي ارتقاي سطح اين جلسات و هيئت مذهبي تربيت نيروي انساني متخصص مورد نظر بوده است.
وي با اشاره به گسترش فعاليت هيئت مذهبي در تبريز و ساير شهرستان‌هاي آذربايجان شرقي، اظهار داشت: 2 هزار و 656 هيئت مذهبي در آذربايجان شرقي فعال است و بخش قابل توجهي نيز به صورت هيئت مذهبي غيررسمي فعاليت مي‌كنند.
مدير كل سازمان تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي با اشاره به فعاليت اين سازمان در عرصه اعزام مبلغ خاطرنشان كرد: كمبود مبلغ يكي از مسائل مهم و از دغدغه‌هاي تبليغي بوده كه موجب شده است اين مسئله به يكي از نگراني‌هاي جامعه مذهبي تبديل شود.
عظيمي با بيان اينكه بايد گروه‌هاي مردمي در اين راستا فعاليت داشته باشند، اظهار داشت: خانواده‌ها فرزندان خود را به سوي تحصيل در حوزه‌هاي علميه سوق دهند و آنان را در اين راستا تشويق كنند.
وي تاسيس مدارس صدرا را با هدف كادرسازي براي آينده نظام اسلامي دانست و گفت‌: در اين مدارس دانش‌آموزان مستعد و درسخوان خانواده‌هاي متدين پذيرش مي‌شوند كه در حال حاضر با توجه به كمبود فضاي آموزشي اين مدارس ثبت‌نام دانش‌آموز با محدوديت صورت مي‌گيرد.


نوشته شده در   سه شنبه 20 مهر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode