ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 23 ارديبهشت 1403
يکشنبه 23 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 6 دي 1386     |     کد : 100

امام جمعه تبريز: اعلمي بايد از عاشقان اباعبدالله الحسين(ع) عذرخواهي كند

امام جمعه تبريز با محكوم كردن سخنان اخير اعلمي در جمع اصلاح‌طلبان زنجان گفت: ما به اين آقا نصيحت مي‌كنيم اگر مي‌خواهد قضيه فيصله يابد از عاشقان امام حسين(ع) عذرخواهي كند.

A0142468.jpg

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز،ایت الله محسن مجتهد شبستري در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته تبريز در مصلي امام خميني(ره) اين شهر، با بيان اينكه علما و حوزه‌هاي علميه به دنبال مسائل سياسي نيستند، افزود: هدف امت حزب الله و متدين همچنين روحانيت حفظ قداست ائمه اطهار(ع)، خط قرمزها و نشكستن حريم‌ها ، ارزش‌ها و قداست‌ها است.
وي در ادامه با اشاره به سخنان اكبر اعلمي، نماينده مردم تبريز در جمع اصلاح طلبان زنجان كه گفته است"از دولت امام حسين هم با معيارهاي خودم انتقاد مي‌كنم و مقلدوار عمل نكرده و كابينه‌اش را به مجلس مي‌كشم"، اظهار داشت: همرديف قرار دادن رؤساي مجلس و جمهوري با امام حسين(ع) حتي كابينه‌اش جسارت به ساحت مقدس ائمه معصومين و دين اسلام است.
شبستري خاطر نشان كرد: درباره مقام سيدالشهداء(ع) پيامبر بزرگوار اسلام ايشان را به كشتي نجات تشبيه و فرموده‌اند، امام حسين(ع) به اين بيان زينت آسمان‌ها و زمين است و اين صحيح نيست كه يك نفر بيايد بگويد به كابينه امام حسين(ع) هم انتقاد دارم.
وي تصريح كرد: ما انتظار داشتيم اين آقا در روزهاي اخير جبران كند و من تذكر دادم كه بيايد و اعلام كند اگر به ساحت مقدس امام حسين(ع) جسارت شده اين سخنان ناآگاهانه بوده و از سر غفلت بيان شده، اما متاسفانه ايشان نه تنها جبران نكرده بلكه‌ آمده روي حرف‌خودش ايستاده و آن را توجيه مي‌كند.
شبستري با تاكيد دوباره بر به مجلس كشاندن كابينه سيدالشهداء(ع) و همرديف قرار دادن مقام عصمت با رؤساي جمهور فعلي و كابينه هاي قبلي را تعبير زننده دانست و گفت: مخصوصاً اين فرد از استاني نماينده است كه مردمان آن ولايت مدار و عاشق سيدالشهداء(ع) و شيفته ائمه معصومين هستند براي مردم اين منطقه با اين خصوصيات، اين سخنان قطعاً جريحه‌دار كردن عواطف خواهد بود.
نماينده مردم استان آذربايجان شرقي در خبرگان رهبري گفت: سخنان اين نماينده مجلس عواطف پيروان اهل بيت(ع) و عاشقان امام حسين (ع) مخصوصاً مردم اين منطقه كه به عاشق بودن به سيدالشهداء(ع) زبانزد خاص و عام هستند جريحه‌دار كرده، بنابراين ما به اين آقا نصيحت مي‌كنيم اگر مي‌خواهد قضيه فيصله يابد از عاشقان اباعبدالله‌الحسين(ع) عذرخواهي كند و بگويد اين سخنان از زبانم در رفته و اشتباه كردم.
گزارش خبرنگار فارس حاكي است، سخنان امام جمعه تبريز در اين لحظه با تكبير و تائيد نمازگزاران همراه شد.
خطيب جمعه تبريز همچنين در ادامه با گراميداشت روز دانشجو و شهداي آن تصريح كرد: دانشگاه‌هاي ما نقش مهمي در انقلاب اسلامي داشتند و دانشجويان در طول تاريخ كشور همواره در صف نخست آزاديخواهي و حق طلبي بوده‌اند.
وي روز 16 آذر را روز استكبار ستيزي عنوان كرد و اظهار داشت: استكبار امروز لبه تيز حملات فرهنگي را متوجه دانشجويان و تشكل‌هاي دانشجوئي كرده و بايد اين عزيزان و متوليان امر مواظب و مراقب باشند دانشگاه‌ها از مسير اسلام و ارزش‌هاي متعالي اسلامي و روحيه استكبار ستيزي را حفظ كنند.
شبستري با بيان اينكه اكثر دانشجويان متدين بوده و زير پرچم ولايت هستند، از دانشجويان خواست تا با تمسك به ارزش‌هاي ديني در مقابل تهاجم استكبار ايستادگي كرده و از باورهاي اسلامي و اخلاقي ديني حفظ و حراست كنند.
وي همچنين با اشاره به اذعان 16 آژانس اطلاعاتي آمريكا در خصوص فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران كه موجب استيصال و رسوائي كاخ سفيد شد، گفت: اگر دولتمردان آمريكا در خصوص فعاليت‌هاي صلح آميز هسته‌اي ايران به لجاجت و عناد روي آورده و ادامه دهند بايد دولت آمريكا استيضاح شود.
انتهاي پيام/ص



 


نوشته شده در   پنجشنبه 6 دي 1386  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode