ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 13 تير 1396     |     کد : 178691

امام جمعه ملکان: عمل به قرآن موجب افزایش معرفت الهی می‌شود

امام جمعه ملکان گفت: عمل به قرآن موجب افزایش معرفت الهی می‌شود و این معرفت، محبت به خداوند متعال را منطقی‌‌تر و عمیق‌تر می‌کند.

امام جمعه ملکان گفت: عمل به قرآن موجب افزایش معرفت الهی می‌شود و این معرفت، محبت به خداوند متعال را منطقی‌‌تر و عمیق‌تر می‌کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجانشرقی،حجت‌الاسلام حافظ زمانی، امام جمعه ملکان در گفت‌‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن‌(ایکنا) اظهار کرد: عمل به قرآن موجب افزایش معرفت الهی می‌شود و این معرفت،محبت به خداوند متعال را منطقی‌تر و عمیق‌تر می‌کند.وی افزود: انسان باید در همه حال شکرگزار نعماتالهی باشد و همواره از خداوند به سبب نعمت‌هایی که به او داده است قدردانی و تشکر کندو تجلی شکرگزاری در رضایت‌مندی انسان از خداوند قابل‌ مشاهده است.

وی با استناد به آیه 19 سوره آل عمران خاطرنشان کرد:در این آیه می خوانیم: همانا دین نزد خدا تنها اسلام است و اهل کتاب در آن اختلافنکردند مگر بعد از آنکه به حقانیت آن یقین داشتند و خصومتی که در بین خود داشتند واداربه اختلافشان کرد و کسی که به آیات خدا کفر بورزد باید بداند که خدا سریع الحساب است.

وی افزود: سبک زندگی مجموعه‌ای از ذائقه‌ها، باورهاو کردارهای نظام مندی است که یک طبقه یا بخشی از یک طبقه ی معین را مشخص می‌کند.

امام جمعه ملکان از لزوم اسلامی شدن فضای جامعه گفت و یادآور شد: باید تلاش کنیم تا فضای جامعه، اسلامی شود و تمام افرادی که در جامعه زندگی می‌کنند با سبک زندگی اهل‌بیت(ع) آشنا شوند. سبک زندگی اسلامی بسیارمتنوع است و باید تمام ویژگی‌های سبک زندگی اسلامی برای مردم ترسیم شود.

‌حجت‌الاسلام زمانی با اشاره به فرموده امام جعفرصادق(ع) ادامه داد: امام جعفر صادق(ع) می فرمایند: آلودگی ظاهری، همان هویت لایه بیرونی است. از اینگونه احادیث و آیات قرآن زیاد آمده و این نوع ارتباط سبک زندگی را بیان می‌کند.

وی تاکید کرد: در زندگی قرآنی انسان حق ندارد خود را به دشمن شبیه کند و در مقابل دشمن تواضع به خرج دهد و خواسته‌های دشمن را بپذیرد چون دشمن جز به نابودی ما راضی نخواهد شد و رسول خدا (ص) هم در رهنمودهای خود بیان کرده‌اند، کسانی که با دشمن سازش کرده و خود را به شکل دشمن درمی‌آورند(سبک زندگی غربی) دشمن ایشان و دشمن خداوند هستند


نوشته شده در   سه شنبه 13 تير 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode