ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 26 بهمن 1394     |     کد : 99788

سياست ثابت ما در قضيه سوريه «طرفداري از صلح» است

رهبر معظم انقلاب در ديدار رئيس‌جمهوري غنا:‌

رهبر معظم انقلاب در ديدار رئيس‌جمهوري غنا:‌
سياست ثابت ما در قضيه سوريه «طرفداري از صلح» است


حضرت آيت الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي‌عصرديروزدر ديدارآقاي «جان دراماني ماهاما» رئيس‌جمهوري غنا با اشاره به نگاه مثبت و جانبدارانه ايران به افزايش همکاري با کشورهاي افريقايي از ابتداي انقلاب اسلامي‌خاطرنشان کردند: قدرت‌هاي سلطه‌گر، مخالف روابط گرم ايران با افريقا و همچنين منشأ عمده‌ جنگ‌ها، درگيري‌ها و تغذيه گروه‌هاي تروريستي هستند اما علاج همه اين مشکلات در نزديک شدن «کشورهاي مستقل» به يکديگر و افزايش همکاري‌هاي آن‌هاست.

حضرت آيت الله خامنه‌اي، منافع قدرت‌هاي استکباري را درايجاد ناامني و جنگ‌هاي گوناگون در نقاط مختلف دنيا خواندند و گفتند: گروه‌هاي تروريستي در منطقه ما و افريقا دست پرورده سازمان‌هاي جاسوسي آمريکا، انگليس و رژيم صهيونيستي هستند.

رهبر انقلاب در خصوص اظهارات رئيس‌جمهوري غنا درباره رنج سوريه از تروريسم، با طرح اين سئوال که چگونه حجم انبوهي از سلاح‌هاي پيشرفته و پول در اختيار تروريست‌ها قرار مي‌گيرد، افزودند: ريشه همه مشکلات، قدرت‌هاي استکباري هستند که آمريکا در رأس آن‌هاست و رژيم صهيونيستي نيز مظهر شرارت مي‌باشد.

ايشان سياست ثابت جمهوري اسلامي‌در قضيه سوريه را «طرفداري از صلح» برشمردند و گفتند: ما همواره تلاش کرده‌ايم که اين قضيه به نفع ملت سوريه تمام شود و معتقديم از خارج يک کشور نمي‌توان براي آن ملت، نسخه علاج نوشت.

حضرت آيت الله خامنه‌اي تأکيد کردند: آمريکايي‌ها و اروپايي‌ها نمي‌توانند براي ملت سوريه تعيين تکليف کنند و اين ملت سوريه هستند که بايد درباره آينده خود تصميم بگيرند.

رهبرانقلاب، راه‌حل مساله سوريه و مقابله با مشکلاتي نظير تروريسم و رنج‌هاي مردم فلسطين را در گروهمکاري و نزديک شدن بيشتر کشورهاي مستقل خواندند و گفتند: ايران و غنا ظرفيت‌هاي خوب و زيادي دارند که اميدواريم اين سفر به افزايش همکاري‌ها منجر شود.

ايشان همچنين از مبارزات استقلال‌طلبانه برخي شخصيت‌هاي افريقايي عليه استعمارگران تجليل کردند و افزودند: اين شخصيت‌هاي برجسته، هويت افريقايي را در دنيا ارتقا دادند.

در اين ديدار که آقاي روحاني رئيس جمهوري هم حضورداشت، آقاي «جان دراماني ماهاما» رئيس‌جمهوري غنا با اشاره به تمدن غني ايران و پيشتازي درعرصه‌هاي علمي، سخنان رهبرانقلاب اسلامي‌را مشوق ساختن دنيايي همراه با صلح خواند و در خصوص مساله فلسطين گفت: تالمات ملت فلسطين، همه ملت‌ها را نگران کرده و بايد با همکاري يکديگر از حقوق ملت فلسطين دفاع کنيم.

وي با اشاره به فعاليت گروه‌هاي تروريستي درافريقا وغرب آسيا و قدرداني از مبارزه جدي ايران با تروريسم، در خصوص وضعيت پيچيده سوريه گفت: سياست خارجي ايران به درستي بر پايه احترام به حق ملت‌ها در تعيين سرنوشت خود استوار است و اميدواريم با نقش مؤثر ايران در مبارزه با تروريسم، مساله سوريه حل و فصل شود.

آقاي ماهاما با تقديراز کمک‌هاي انساندوستانه ايران به مردم غنا خاطرنشان کرد: به نمايندگي از ملت‌هاي افريقا از جمهوري اسلامي‌به‌دليل ايفاي نقش حمايتگرانه از جنبش‌هاي آزاديخواهانه اين قاره به ويژه جنبش ضد آپارتايد آفريقاي جنوبي قدرداني مي‌کنم.

رئيس جمهوري غنا با اشاره به مذاکرات خود در تهران و امضاي چند يادداشت تفاهم، افزود: آماده افزايش همکاري‌ها در بخش‌هاي مختلف هستيم.


نوشته شده در   دوشنبه 26 بهمن 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode