ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 12 بهمن 1394     |     کد : 99232

روحاني: نه بيگانه پرستيم نه انزوا را مي‌پذيريم

رئيس جمهوري و اعضاي دولت با آرمان‌هاي امام و شهيدان تجديد ميثاق كردند...

رئيس جمهوري و اعضاي دولت با آرمان‌هاي امام و شهيدان تجديد ميثاق كردند
روحاني: نه بيگانه پرستيم نه انزوا را مي‌پذيريم
احترام به امام، احترام به راه و اصول امام و احترام به بيت امام است


رئيس جمهوري و اعضاي هيات دولت صبح ديروز در آستانه سي و هفتمين دهه مبارک فجر انقلاب اسلامي، با حضور در مرقد مطهرحضرت امام خميني (ره) بنيانگذار کبير جمهوري اسلامي ايران و گلزار شهداي بهشت زهرا(س) ، با آرمان‌هاي والاي امام راحل و شهيدان انقلاب اسلامي و دفاع مقدس تجديد ميثاق کردند.

رئيس جمهوري، وزرا و معاونان رئيس جمهوري در اين مراسم که حجت الاسلام و المسلمين سيد حسن خميني توليت حرم مطهر امام خميني(ره) هم حضور داشت، با نثار تاج گل و قرائت فاتحه، ياد و خاطره امام خميني(ره) را گرامي داشته و بر تداوم راه و آرمان‌هاي آن امام تاکيد کردند. رئيس‌جمهوري و اعضاي دولت همچنين با حضور بر مزار شهداي هفتم تير و هشتم شهريور و شهيدان رجايي، باهنر و بهشتي و همچنين گلزار شهداي بهشت زهرا(س) به مقام شامخ شهيدان دولت، انقلاب اسلامي و دفاع مقدس اداي احترام کردند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري ، حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحاني‌ در حاشيه مراسم‌ با تاکيد بر اين که راه و اصول امام (ره) همواره براي دولت و ملت ايران راهگشا و راهنما بوده و خواهد بود، گفت: امروز و در آستانه سي و هفتمين دهه مبارک فجر انقلاب اسلامي در کنار مرقد حضرت امام خميني‌(ره) بنيانگذار کبير جمهوري اسلامي ايران، بار ديگر پيمان مي‌بنديم که مسير بر حق ايشان را از ياد نخواهيم برد .

وي با تبريک آغاز دهه مبارک فجر انقلاب اسلامي‌و با اشاره به ويژگي‌هاي برجسته حضرت امام گفت: شجاعت امام در ايستادگي در برابر استبداد و استعمار قدرت‌هاي بزرگ، شجاعت در جنگ و مقاومت و شجاعت در صلح و اجراي مديريت شرايط جديد بعد از جنگ تحميلي در کشور، همگي از ويژگي‌هاي برجسته امام راحل است که مي‌تواند براي ما درس‌آموز باشد.

رئيس‌ جمهوري تصريح کرد: ‌البته امروز هم رهبري شجاع و مدير، همان مسير حضرت امام(ره) را ادامه مي‌دهند و همگي مشاهده کردند که فتواي سياسي ايشان در حق‌الناس بودن رأي مردم و رويکرد نرمش قهرمانانه تا چه ميزان راهگشا و در ايجاد شرايط نوين در کشور تأثيرگذار بوده است. روحاني خاطرنشان کرد: حضرت امام قدرت ايمان و دين را در مقطعي که شرق و غرب تصور مي‌کردند که دوران دين براي هميشه سپري شده است، به رخ جهانيان کشيدند و نشان دادند که دين چگونه قادر است انقلاب و نهضت بزرگي را به ثمر نشاند و تخت استبداد و استعمار را سرنگون سازد .

رئيس‌ جمهوري، اساس و پايه انقلاب اسلامي‌را استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي‌دانست و گفت: آزادي در انديشه امام و انقلاب نه به معناي هرج و مرج بلکه به معناي آزادي در بيان، آزادي در انتخابات و براي اداره و پيشرفت کشور است و استقلال هم نه به معناي انزوا بلکه به معناي نفي استيلاي ديگران که ما نه بيگانه پرستيم و نه بيگانه ستيز و نه انزوا را مي‌پذيريم و نه هضم در جامعه غربي را قبول مي‌کنيم.

روحاني با بيان اين که امام از روز نخست به ما ياد دادند که دين و دين‌سالاري در کنار مردم‌سالاري قرار دارد، گفت: شعار مردم در اوايل نهضت اسلامي‌استقلال، آزادي و حکومت اسلامي‌بود و امام (ره) در همان ايام قبل از پيروزي انقلاب اسلامي‌حکومت اسلامي‌را تفسير کرده و تأکيد کردند که حکومت ما جمهوري اسلامي‌خواهد بود و از همان روز شعار مردم به «استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي» تغيير يافت. رئيس‌ دولت تدبير و اميد اضافه کرد:‌ امام راحل از روز نخست به خوبي براي ما تبيين کردند که بقاي نظام در صورتي امکانپذير است که مردم پشتيبان اين نظام باشند و اداره کشور با آراي مردم باشد و لذا در بياني چنين فرمودند که بايد پايگاه ملي داشت و با بيان روشن و صريح تأکيد کردند که تمامي‌ارکان جمهوري اسلامي‌به دست مردم و با آراي مردم خواهد بود.

روحاني افزود: اين جمله امام که «همه امور به دست مردم است» براي ما روشن مي‌کند که پايه واساس اين نظام در چارچوب احکام و مقررات اسلامي‌و رأي و نظر مردم است.

رئيس‌ دولت يازدهم در بخش ديگري از سخنان خود، تقارن ايام پيروزي انقلاب اسلامي‌و دهه فجر امسال را با رفع تحريم‌ها مورد اشاره قرار داد و گفت: ايام دهه فجر امسال از يک سو با پيروزي منطق و استدلال کشورمان در برابر 6 قدرت بزرگ و همگام شدن با پايان يافتن تحريم‌ها و از ميان رفتن فشارهاي نابجا و همزمان شدن با احترام بيشتر جهانيان نسبت به ملت ايران مواجه است و از طرف ديگر در اوايل اسفند دو انتخابات بسيار مهم پيش رو داريم. روحاني حضور مردم در انتخابات را کارساز توصيف کرد و با تأکيد بر اين که هيچ حرکتي نبايد اميد را از مردم سلب کند، گفت: در هيچ شرايطي نبايد به صندوق‌هاي آرا پشت کنيم. اگر حضور مردم در صندوق آراي خرداد 92 نبود، امروز پيروزي در مذاکرات هسته‌اي و پايان تحريم‌ها را تجربه نمي‌کرديم، لذا امروز هم همان راه بايد ادامه يابد و مردم بايد در هر شرايطي در پاي صندوق‌هاي آرا حضور يابند و بهترين‌ها را براي مجلس شوراي اسلامي‌و مجلس خبرگان رهبري برگزينند. رئيس‌ جمهوري تصريح کرد: ‌اين روزها از شوراي نگهبان انتظار اين است که اميد بيشتري به جامعه برگردد و مردم با فضاي بازتر و توان انتخاب بيشتر و رقابت گسترده‌تري بتوانند در انتخابات هفتم اسفند حضور يابند. روحاني با تبريک ايام پيروزي انقلاب اسلامي‌به ملت ايران، رهبر معظم انقلاب و بيت مکرم حضرت امام خميني ، اظهار داشت: بيت امام راحل در نهضت اسلامي‌و پيروزي انقلاب و پس از آن در استقرار اين نظام زحمات زيادي متحمل شده و بار مسئوليت سنگيني بر دوش داشته‌اند و عزيزان بزرگواري را در اين راه تقديم کرده‌اند، لذا احترام به امام، احترام به راه و اصول امام و احترام به بيت امام است.

رئيس‌ جمهوري اضافه کرد: همچنين اين ايام را به يادگار عزيز، عالم و دانشمند حضرت حجت‌الاسلام والمسلمين سيدحسن خميني تبريک و تهنيت مي‌گويم.

روحاني در بخش ديگري از سخنان خود با تأکيد بر اين که افکار و اصول امام راحل يک مجموعه منسجم است و نبايد بخشي از آن را مورد توجه قرار داده و بخشي ديگر فراموش شود، اظهار داشت: ‌از سخنان امام خميني نبايد به عنوان ابزار جناحي و گروهي استفاده شود.

افکار و اصول امام به مانند درخت طيبه و مثمر ثمري است که همه ايام و روزهاي آن بايد مورد توجه باشد. اگر مرتباً تصوير زمستاني از اين درخت نشان داده شود ،اين به حق نيست. اين درخت طيبه، بهار و تابستان دارد و بايد به شاخسار پر از ميوه آن هم توجه شود.

رئيس‌ جمهوري تأکيد کرد: همه بايد نه به زبان بلکه در عمل تابع مجموعه راه و اصول امام باشيم.

روحاني در ادامه با دعوت از مردم براي حضور پرشور در راهپيمايي 22 بهمن، اظهارداشت: از همه ملت بزرگ ايران درخواست مي‌کنم مثل هر سال و بيش از سال‌هاي قبل در راهپيمايي عظيم 22 بهمن حضور باشکوهي داشته باشند چرا که 22 بهمن روز آزادي ملت بزرگ ايران و روز پايان ظلمت و تاريکي است و با حضور خود به تمامي‌جهانيان نشان خواهيم داد که همچنان در راه و خط امام بوده و باقي خواهيم ماند.

حاج سيد حسن خميني :امام و مردم قهرمانان 12 بهمن هستند

يادگار گرامي‌امام هم ابراز اميدواري کرد دولت تدبير و اميد در نيمه دوم عمر خود با اتکا به اراده و وحدت ملي مشکلات اقتصادي وسياسي را از سر راه بردارد.

به گزارش جماران، حجت الاسلام والمسلمين سيد حسن خميني در مراسم تجديد ‌ميثاق اعضاي هيات دولت با آرمان‌هاي بنيانگذار جمهوري اسلامي‌ايران در حرم مطهر‌ امام راحل با تبريک ايام دهه فجر به اعضاي دولت اظهار نظرکرد: از اينکه اين روزها را با روزهاي پايان سختي‌ها به همراه داريم، بسيار خرسنديم.

وي افزود: اين را به فال نيک مي‌گيريم که دولت امسال توانست با عزم، همت و تلاش‌هاي بسيار مقدمات سختي‌هاي مردم را بردارد.

سيد حسن خميني با بيان اينکه امام و مردم 2 قهرمان روز 12 بهمن 57 هستند، يادآور شد: روزي از امام مي‌پرسند رمز محبوبيت شما نزد مردم چيست؟ که ايشان پاسخ دادند مردم مرا خدمتگزار صادق خود يافتند و چون خدمتگزار ديدند به اين فرزند خود اقبال نشان دادند.

وي ادامه داد: مردم هر جا صداقت ديدند اقبال مي‌کنند و هر جا اقبال کردند توفان عزم ‌جامعه توان برکندن هر سدي در مقابل خواست مردم را دارد.يادگار امام در ادامه سخنان خود گفت: عزم و همت دوستان در دولت باعث شد تحريم‌هاي ظالمانه از پيش روي ملت برداشته شود.

وي با بيان اينکه در نيمه دوم عمر دولت چشم‌ها به سوي آن است که باز هم با اتکا به اراده و وحدت ملي مشکلات را در عرصه‌هاي اقتصادي سياسي از سر راه بردارد، ياد‌آور شد: بحمدالله رئيس محترم جمهور خود را به عنوان يکي از فرزندان امام و سربازان‌ اين مسير به خوبي نشان داده و جامعه به همت، عزم، توان و انشاالله نتايج کارهايي که در پيش دارد اميدوار است.

سيد حسن خميني با اشاره به انتخابات 7 اسفند امسال ابراز اميدواري کرد انتخابات پيش رو، انتخابات مبارکي باشد تا بتواند يک بار ديگر حضور مردم راباعث شود و بااتکا‌ي به آن روز‌هاي خوبي را پيش رو داشته باشيم.

يادگار امام در پايان گفت: انشاالله سال‌ها اين روزهاي مبارک را جشن بگيريم.


نوشته شده در   دوشنبه 12 بهمن 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode