ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 14 دي 1394     |     کد : 98283

دست انتقام الهي بسيار سريع گريبان آل سعود را خواهد گرفت

رهبر معظم انقلاب در جلسه درس خارج فقه:

رهبر معظم انقلاب در جلسه درس خارج فقه:
دست انتقام الهي بسيار سريع گريبان آل سعود را خواهد گرفت


حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح ديروز در جلسه‌ درس خارج فقه، جنايت بزرگ عربستان سعودي در به شهادت رساندن عالم مؤمن و مظلوم، شيخ نمرباقرالنمر را به‌شدت محکوم کردند و با تأکيد بر لزوم احساس مسئوليت دنيا درقبال اين جنايت و جنايات مشابه سعودي در يمن و بحرين، خاطرنشان کردند: بدون ترديد خون به ناحق ريخته‌ اين شهيد مظلوم به سرعت اثر خواهد کرد و دست انتقام الهي گريبان سياستمداران سعودي را خواهد گرفت.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي گفتند: اين عالمِ مظلوم نه مردم را به حرکت مسلحانه تشويق مي‌کرد و نه به صورت پنهاني اقدام به توطئه کرده بود، بلکه تنها کاراو، انتقاد علني و امر به معروف و نهي از منکرِ برخاسته از تعصب و غيرت ديني بود.

رهبرانقلاب، شهادت شيخ نمر و ريختن به ناحق خون او را خطاي سياسي دولت سعودي خواندند و افزودند: خداوند متعال از خون بي‌گناه نمي‌گذرد و خون به ناحق ريخته، بسيارسريع دامان سياستمداران و مجريان اين رژيم را خواهد گرفت.

ايشان با انتقاد شديد از سکوت مدعيان آزادي، دموکراسي و حقوق بشر و حمايت آنان از رژيم سعودي که خون بي‌گناه را تنها به خاطر انتقاد و اعتراض به زمين‌ مي‌ريزد، تأکيد کردند: جهان اسلام و همه دنيا بايد نسبت به اين قضيه احساس مسئوليت کنند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي آزار و شکنجه‌ مردم بحرين توسط نظاميان سعودي و تخريب مساجد و خانه‌هاي آنان و همچنين بيش از ?? ماه بمباران مردم يمن را نمونه‌هاي ديگري از جنايات رژيم سعودي خواندند و تأکيد کردند: کساني که صادقانه به سرنوشت بشريت و سرنوشت حقوق بشر و عدالت علاقه‌مند هستند، بايد اين قضايا را دنبال کنند و نبايد نسبت به اين وضعيت بي‌تفاوت باشند.

رهبرانقلاب همچنين افزودند: يقيناً شهيد شيخ نمر مورد تفضل خداوند خواهد بود و بدون شک دست انتقام الهي گريبان ظالماني را که به جان او تعدّي کردند خواهد گرفت و اين همان چيزي است که مايه‌ تسلّي است.

بازتاب جهاني بيانات رهبر معظم انقلاب در محکوميت اعدام شيخ نمر

محکوميت شديد جنايت بزرگ عربستان سعودي در به شهادت رساندن عالم مومن و مظلوم شيخ نمر توسط رهبر معظم انقلاب بازتاب گسترده اي در رسانه‌هاي خبري مختلف جهان داشته است.

به گزارش ايسنا، خبرگزاري رويترز با ارائه گزارشي از اعتراضات مردمي در برابر سفارت عربستان سعودي به انتشار بيانات مقام معظم رهبري پرداخت و نوشت: آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم ايران با انتقاد از عربستان سعودي بر سر اعدام نمر گفت: سياستمداران در اين کشور به دليل اين اعدام با انتقام الهي روبرو خواهند شد.

روزنامه تلگراف، چاپ انگليس نيز در پايگاه خبري خود نوشت: رهبر معظم ايران روز يک‌شنبه گفت که عربستان سعودي به دليل اعدام روحاني شيعه برجسته با انتقام الهي مواجه خواهند شد.

آيت‌الله خامنه‌اي اين اعدام را يک اشتباه سياسي خواند.

شبکه تلويزيوني فاکس‌نيوز آمريکا نيز با انتشار بخش‌هايي از سخنان رهبر معظم انقلاب به ارائه گزارشي در مورد اعتراضات مردمي در ايران پرداخت.

نشريه انگليسي ديلي ميل نيز نوشت: رهبر معظم ايران پس از اعدام 47 تن از جمله روحاني شيعه برجسته در عربستان درباره انتقام الهي به عربستان هشدار داد.

شبکه خبري بي بي سي انگليس نيز نوشت:‌ آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم ايران هشدار داده است عربستان سعودي به دليل اعدام روحاني شيعه برجسته با انتقام الهي رو برو خواهد شد.

بي بي سي در ادامه آورده است : آيت‌الله خامنه اي شيخ نمر باقر النمر را شهيدي دانست که به طور صلح‌آميز رفتار مي‌کرد.

روزنامه نيويورک تايمز آمريکا نيز با بيان اين که رهبر معظم ايران اعدام روحاني شيعه از سوي عربستان را محکوم کرد نوشت: آيت‌الله خامنه‌اي به انتقاد از کساني که مدعي حمايت از آزادي دموکراسي و حقوق بشر هستند و در برابر عربستان سکوت و از اين کشور حمايت مي‌کنند، پرداخت و اضافه کرد، جهان اسلام و دنيا بايد براي اين مساله احساس مسئوليت کنند.

پايگاه‌هاي خبري اي بي سي، نيوز 24، ايندين اکسپرس، اينترنشنال بيزنس تايمز، روزنامه اينديپندنت انگليس، شبکه خبري اسکاي و روزنامه گاردين انگليس نيز هر يک به ارائه گزارشي درباره سخنان رهبر معظم انقلاب پرداختند.

پيام رئيس جمهوري به مناسبت شهادت شيخ نمر

رئيس جمهوري در پيامي به مناسبت شهادت شيخ نمر باقر النمر، اين اقدام غير اسلامي و غير‌انساني دولت عربستان را محکوم کردو درچارچوب سياست‌هاي فرقه گرايانه و دامن زدن به تروريسم و افراط دانست.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري ،متن پيام حجت الاسلام و المسلمين دکتر حسن روحاني به اين شرح است :

بسم الله الرحمن الرحيم

خبر اعدام عالم مجاهد شيخ نمر باقر النّمر موجي از اندوه و تأسف در ميان جوامع اسلامي به وجود آورد. اينجانب با محکوم کردن اين اقدام غيرانساني که در تعارض آشکار با حقوق بشر و ارزش‌هاي اسلامي است، به خانواده شهيد شيخ نمر، علماي اعلام و عموم مسلمانان تسليت عرض مي‌کنم.

ترديدي ندارم که دولت عربستان با اين اقدام غير اسلامي، وجهه خود را در ميان کشورهاي جهان به ويژه کشورهاي اسلامي بيش از پيش مخدوش کرده است. چنين اقدامي در چارچوب سياست‌هاي فرقه‌گرايانه و دامن زدن به تروريسم و افراط در منطقه و جهان بوده که در سال‌هاي اخير منجر به بي‌ثبات کردن منطقه و ايجاد جنگ و درگيري شده است.

مردم مسلمان ايران اگرچه در کنار تمامي مسلمانان جهان اين اقدام غيراسلامي را به شدت محکوم مي‌کنند، اما اجازه نمي‌دهند که اين جنايت، دستمايه افراد و گروه‌هاي خودسر در کشور براي انجام اعمال غير قانوني و هتک حيثيت نظام مقدس جمهوري اسلامي شود.

حرکتي که توسط جمعي افراد افراطي پريشب در تهران و مشهد صورت گرفت و به وارد آمدن خسارت به سفارت و کنسولگري عربستان که شرعاً و قانوناً بايد در پناه جمهوري اسلامي ايران در امنيت باشد منجر شد، به هيچ عنوان قابل توجيه نيست و قبل از هر چيزي توهين به نظام و لطمه به آبروي جمهوري اسلامي ايران تلقي مي‌شود. تمامي مسئولان نظام، عزم قاطع دارند که با اين خودسري‌ها و اعمال مجرمانه برخورد جدي شود.

از اين رو، از وزير کشور مي‌خواهم که با همکاري قوه قضائيه و وزارت اطلاعات و با قاطعيت کامل، عاملان اين تهاجم را شناسايي و براي اجراي عدالت به دستگاه قضايي معرفي کنند تا براي هميشه به اين گونه اعمال زشت پايان داده شده و امنيت کامل نمايندگي‌هاي سياسي دولت‌ها در جمهوري اسلامي ايران تضمين شود.

خداوند روح شهيد شيخ نمر را با شهداي کربلا محشور کند و اسلام و مسلمانان را عزّت عنايت فرمايد.

حسن روحاني

رئيس جمهوري اسلامي ايران


نوشته شده در   دوشنبه 14 دي 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode