ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 11 دي 1394     |     کد : 98207

تازه‌ترین رهنمودهای مراجع تقلید برای دولت

دکتر محمد نهاوندیان، رئیس دفتر ریاست جمهوری روزهای پنجشنبه و جمعه (10 و 11 دی ماه جاری) با سفر به شهر مقدس قم و حضور در بیت مراجع عالی‌قدر تقلید با حضرات آیات صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی، جوادی آملی، نوری همدانی، موسوی اردبیلی، سبحانی، شبیری زنجانی، علوی گرگانی، و نیز نماینده آیت‌الله‌العظمی سیستانی دیدار کرد.


در دیدار رئیس دفتر ریاست جمهوری با مراجع تقلید بیان فرمودند

تازه‌ترین رهنمودهای مراجع تقلید برای دولت

دکتر محمد نهاوندیان، رئیس دفتر ریاست جمهوری روزهای پنجشنبه و جمعه (10 و 11 دی ماه جاری) با سفر به شهر مقدس قم و حضور در بیت مراجع عالی‌قدر تقلید با حضرات آیات صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی، جوادی آملی، نوری همدانی، موسوی اردبیلی، سبحانی، شبیری زنجانی، علوی گرگانی، و نیز نماینده آیت‌الله‌العظمی سیستانی دیدار کرد.
دکتر نهاوندیان در این دیدارها ضمن ابلاغ سلام رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت و ارائه گزارش از اوضاع سیاسی، اقتصادی و برنامه ‌ها و اقدامات دولت و دستاوردها و تلاش‌های دولت در حوزه‌های مختلف ازجمله حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی به حضور مراجع تقلید ارائه کرد و بر ضرورت و عزم دولت برای تقویت ارتباط حوزه‌های علمیه با دولت و استفاده از ظرفیت‌های طلاب و فضلای قم و حوزه‌های علمیه تأکید کرد.
آیات عظام نیز رهنمودهایی را برای مسائل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بیان کردند.
* آیت‌الله مکارم:
امنیت اقتصادی و سیاسی رونق اقتصادی را رقم می‌زند
حضرت آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی رونق اقتصادی کشور و داشتن اقتصاد فعال را درگرو امنیت اقتصادی و سیاسی کشور دانست.
حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی دیروز جمعه در دیدار رئیس دفتر رئیس‌جمهوری با تقدیر از تلاش‌های دولت در مسیر رشد و شکوفایی کشور گفتند: ایجاد امنیت اقتصادی و سیاسی در کشور باعث می‌شود که بخش خصوصی و مردم در عرصه اقتصاد فعال‌شده و رونق اقتصادی را رقم بزنند.
ایشان در ادامه تلاش برای یکپارچه‌سازی جهان اسلام را موردتوجه قرار داده و برای تقویت وحدت و انسجام مسلمانان تأکید کردند.
* توصیه‌های مهم
آیت الله صافی برای رفع مشکلات اقتصادی کشور
دیروز جمعه ۱۱ دی‌ماه ۱۳۹۴، رئیس محترم دفتر ریاست جمهوری آقای دکتر محمد نهاوندیان با حضور در بیت مرجع عالی‌قدر حضرت آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی مدظله الوارف با معظم له دیدار کرد.
در ابتدای دیدار، آقای نهاوندیان با ابلاغ سلام گرم ریاست جمهوری به معظّم له، توصیه‌های ایشان را برای مسئولان دولت غنیمت شمرده و از ایشان خواستند جهت توفیقات بیشتر مسئولان و خدمتگزاران مردم دعا کنند.
سپس آیت‌الله‌العظمی صافی، با تشکّر از رئیس‌جمهور محترم و خدمات دولت در رفع مشکلات مردم، متقابلاً به ایشان سلام رسانده و تذکرات مهمی ارائه دادند.
معظّم له رفع مشکلات اقتصادی را از اولویت‌های برنامه‌های دولت دانسته و فرمودند: آنچه الآن بر مردم فشار می‌آورد و باعث رنجش خاطر و عسر و حرج مردم شریف و عزیز ما شده است، مسائل اقتصادی است.
باید باتدبیر و مدیریت صحیح، مشکلات اقتصادی را رفع و حل نمایید مخصوصاً باید در برنامه‌ریزی‌ها، ضعفا و اقشار محروم را در اولویت قرار دهید و طوری عمل کنید که مردم اثر خدمات و تلاش‌های شما در اقتصاد را احساس کنند.
ایشان در ادامه توصیه‌های خود به خدمتگزاران مردم در دولت، فرمودند: اولاً باید در همه کارها اخلاص داشته باشید و جز برای رضای خداوند متعال، گام برندارید. ثانیاً باید این امیدی که در مردم به وجود آمده است، با رفع و حل مشکلات، حفظ نمایید که سرمایه‌ بزرگی است. ثالثاً در برنامه‌ریزی‌های خود در دولت، باید همه جوانب بخصوص اوضاع کشور و منطقه را در نظر بگیرید که بدون توجه به آن، برنامه‌ریزی دقیق و مدبرانه ممکن نیست.
مرجع عالی‌قدر در بخش دیگری از بیانات خود با ابراز تأسّف از برخی لجبازی‌ها و توجّه به منافع شخصی بیان داشتند: در همه نهادها باید اخلاق اسلامی کاملاً رعایت شود و همگان باید از فحّاشی و لجبازی اجتناب نمایند. باید همه، منبّت‌ها و منافع شخصی و باندی را کنار بگذارند و خدمت به مردم را تنها فکر و دغدغه خود قرار دهند.
آیت‌الله‌العظمی صافی، در قسمت دیگری از بیانات خود، با اشاره به فرصت خدمت‌گزاری که برای مسئولان فراهم‌شده است، فرمودند: از فرصتی که برای شما پیش‌آمده، جهت پیشبرد مقاصد بلند اسلامی نهایت استفاده را کنید و در تمام حالات، به خداوند متعال توجّه کرده و از امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف استمداد نمایید تا توفیقات شما در خدمت به اسلام و نظام اسلامی افزوده شود. حقیر هم دعا می‌کنم تا بتوانید با مدیریت صحیح و توجّه به احکام و اخلاق اسلامی در همه شئون، جهت رفع مشکلات مردم عزیزمان گام بردارید ان‌شاءالله.
در پایان این دیدار، معظّم له تذکرات و توصیه‌هایی را به‌طور خصوصی بیان کردند.
* آیت‌الله جوادی آملی:
مردم قدردان زحمات دولت هستند
منفعت‌طلبی قدرت‌های جهان از طریق جنگ و خونریزی به‌جایی نخواهد رسید
حضرت آیت‌الله جوادی آملی دیروز در دیدار رئیس دفتر رئیس جمهوری رسیدن به پیشرفت و عبور از مسیرهای پر چالش در کشور را با همکاری و مشارکت مردم قابل تحقق دانستند و افزودند: تقویت ایران‌دوستی، همگرایی و وحدت میان آحاد جامعه می‌تواند منجر به پیشرفت و توسعه کشور شود.
ایشان با تقدیر از تلاش‌های دیپلماتیک مسئولان، موفقیت به‌دست‌آمده در مذاکرات را نعمت الهی برشمردند و خاطرنشان کردند: ما توانستیم در مذاکره با قدرت‌های بزرگ دنیا که همواره به دنبال قدرت‌طلبی هستند، در شرایطی سخت از حقوق و منافع ملت ایران دفاع کنیم و به اهداف خود برسیم و ازاین‌جهت، موفقیت به‌دست‌آمده در مذاکرات یک نعمت الهی است و باید شکرگزار خدای متعال باشیم.
حضرت آیت‌الله جوادی آملی بابیان اینکه تجارب تاریخی ثابت کرده که جنگ، چه مستقیم و چه نیابتی هرگز راهگشا نبوده است، اظهار داشتند: امروز جهان به صلح و آرامش نیاز دارد و منفعت‌طلبی قدرت‌های جهان از طریق جنگ، خشونت و خونریزی به‌جایی نرسیده و نخواهد رسید.
این مرجع تقلید افزودند: سیره نبی مکرم اسلام (ص) گواه بر این است که جامعه بدوی و خشن را با احیاء اخلاق و با رفتار الهی به موفقیت و پیشرفت رساندند و امروز دین مبین اسلام در کنار آموزه‌های اخلاقی پیامبر اسلام (ص) جان‌های تشنه را در تمامی دنیا سیراب کرده و جذب می‌کند.
حضرت آیت‌الله جوادی آملی بابیان اینکه با تقویت ایران‌دوستی و عشق و علاقه به کشور در میان مردم می‌توانیم اقتصاد، تولید و کالای ایرانی را تقویت کرده و بازار ایرانی را از این وضعیت نابهنجار و در تسخیر کالاهای خارجی بدون کیفیت خارج کنیم، ادامه دادند: تقویت اقتصاد ایرانی به‌منزله تقویت بازار یک کشور اسلامی خواهد بود و با توسعه کالا و تولید ایرانی می‌توانیم مانع از قاچاق کالاهای خارجی به کشور و عرضه آن به مردم بشویم.
ایشان همچنین احیاء مفهوم اصیل اقتصاد اسلامی و رعایت ضوابط دینی در تعاملات اقتصادی را موجب رونق تولید و باز شدن راه اقتصاد مقاومتی در کشور دانستند.
حضرت آیت‌الله جوادی آملی با تقدیر از تلاش دولتمردان در شرایط سخت امروز، اظهار داشتند: مطمئناً جریان‌ها و افرادی که از موفقیت‌های دولت خرسند نیستند، ممکن است با هجمه‌ها و اقدامات تخریبی موجبات دلسردی و ناراحتی مسئولین را فراهم کنند، اما آنچه اهمیت دارد این است که مردم قدردان زحمات دولت هستند و بنده به دولتمردان توصیه می‌کنم که در برابر هجمه‌ها و خرده‌گیری‌ها صبور باشند که صبر برطرف‌کننده بسیاری از مشکلات بوده و در سایه صبر عنایات الهی هم شامل حال ما خواهد شد.
ایشان همچنین بر تلاش دولت برای برگزاری انتخاباتی باشکوه و فراهم کردن شرایط برای مشارکت و حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی تأکید کرد.
* آیت‌الله‌ سبحانی:
باید در برابر اقدامات اختلاف افکنانه دشمنان هوشیار بود
متأسفانه برخی کشورهای مسلمان در منطقه باسیاست‌های خصمانه به دنبال اختلاف‌افکنی میان مسلمانان هستند.
حضرت آیت‌الله سبحانی عصر روز پنجشنبه در دیدار رئیس دفتر رئیس‌جمهوری که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، با اشاره به لزوم هم‌اندیشی و برگزاری محافل علمی با حضور اندیشمندان دنیای اسلام، گفتند: لازم است با گفتگو، تعامل و گسترش مناسبات میان علمای جهان اسلام در جهت تقویت وحدت، همدلی و انسجام امت اسلامی تلاش کنیم.
معظم له ادامه دادند: ما خواستار روابط محکم با همه مسلمانان در همه زمینه‌ها به‌ویژه در خصوص مباحث علمی هستیم.
ایشان در این دیدار از تلاش‌ها و اقدامات رئیس‌جمهوری و دولت یازدهم در عرصه‌های مختلف قدردانی کردند.
* آیت‌الله‌ نوری همدانی:
دولت باقدرت باواسطه گری و دلال‌بازی مقابله کند
دولت باید با اشراف و نظارت کامل باواسطه گری و دلال‌بازی مقابله کرده و در جهت رفع مشکلات کشور و مردم بیش‌ازپیش تلاش کند.
حضرت آیت‌الله نوری همدانی عصر روز پنجشنبه در دیدار رئیس دفتر رئیس‌جمهوری، هرگونه اختلاف میان مسئولان را موجب خوشحالی و سوءاستفاده دشمنان برشمردند و افزودند: امروز خوشبختانه وحدت و همدلی در کشور وجود دارد که باید در جهت تداوم آن تلاش کنیم.
ایشان همچنین با اشاره به وجود مشکلات گوناگون در کشور برای مردم، خاطرنشان کردند: مردم به خاطر علاقه‌مندی به‌نظام و انقلاب مشکلات را تحمل می‌کنند، اما دولت باید با اشراف و نظارت کامل باواسطه گری و دلال‌بازی مقابله کرده و در جهت رفع مشکلات کشور و مردم بیش‌ازپیش تلاش کند.
حضرت آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به ایثارگری، فداکاری و جان‌فشانی مردم در مسیر اهداف انقلاب اسلامی، اظهار داشتند: ما باوجوداین مردم هیچ نیازی به سلاح هسته‌ای نداریم.
ایشان با اشاره به اقدامات خصمانه دشمنان علیه ملت ایران طی سال‌های پس از انقلاب و استفاده آنان از بهانه‌ها و ابزارهای مختلف برای دشمنی با این ملت، گفتند: ما نسبت به دشمنان خود بدبین هستیم و نمی‌توانیم به آن‌ها اعتماد داشته باشیم چراکه هرگز با ملت ایران صادق نبوده و اقدامات صالحانه نداشته‌اند.
این مرجع تقلید سکوت در برابر اقدامات خصمانه دشمنان و جنایت‌ها و کشتار آن‌ها در منطقه را صلاح ندانسته و تصریح کردند: آنچه دشمنان ملت ایران را ناراحت می‌کند این است که ملت ایران هرگز در برابر اعمال ضد انسانی آن‌ها سکوت نکرده و امروز آن‌ها باید امنیت، عزت و قدرت ایران را باور کنند.
* آیت‌الله‌ موسوی اردبیلی:
تلاش دولت در رفع مشکلات اقتصادی مردم باید ملموس باشد
حضرت آیت‌الله موسوی اردبیلی با تقدیر از تلاش‌های دولت در عرصه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و سیاسی و بین‌المللی، بر ضرورت ملموس شدن تلاش‌های دولت برای مردم در جامعه تأکید کردند.
به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت‌الله موسوی اردبیلی در دیدار دکتر نهاوندیان رئیس دفتر رئیس‌جمهور که عصر روز پنجشنبه در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، با اشاره به مشکلات و شرایط سخت اقتصادی در کشور خاطرنشان کردند: اینکه دولت در این شرایط اولویت اقدامات و برنامه‌های خود را در راستای رفع مشکلات معیشتی و تنگناهای اقتصادی مردم قرار داده، ستودنی است.
این مرجع تقلید همچنین با اشاره به دستاوردهای دولت و گروه مذاکره‌کننده هسته‌ای بر لزوم تبیین و تشریح دستاوردهای مذاکرات برای مردم و مراقبت از توطئه دشمنان تأکید کردند.
* آیت‌الله شبیری زنجانی:
برای تقویت وحدت و انسجام ملی باید تلاش کرد
حضرت آیت‌الله‌العظمی شبیری زنجانی با اشاره به‌پیش رو بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری بر ضرورت تلاش برای تقویت وحدت، همدلی و انسجام ملی در کشور تأکید کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، این مرجع تقلید در دیدار رئیس دفتر رئیس جمهوری با تقدیر از تلاش‌ها و خدمات دولت و مسئولان کشور برای رسیدن به دستاوردهای بزرگ، به توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی اشاره و تأکید کرد: کوشش در مسیر خشنودی خداوند و خدمت به مردم نتیجه و نصرت قطعی به دنبال دارد.
او با اشاره به‌پیش رو بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری بر ضرورت تلاش برای تقویت وحدت، همدلی و انسجام ملی در کشور تأکید کرد.
آیت‌الله شبیری زنجانی توجه به مصالح و منافع ملی را حائز اهمیت برشمرد و ابراز امیدواری کرد: انتخابات آینده موجب تقویت وحدت و انسجام داخلی شود.
* آیت‌الله علوی گرگانی:
باید در جهت افزایش مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تلاش کرد
حضرت آیت‌الله علوی گرگانی، بر رعایت اصول اخلاقی در رقابت‌های انتخاباتی از سوی کاندیداها و تلاش در جهت افزایش مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تأکید کردند.
حضرت آیت‌الله علوی گرگانی شب جمعه در دیدار با دکتر محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهوری، با قدردانی از خدمات و تلاش‌های رئیس جمهوری و گروه مذاکره‌کننده هسته‌ای در مسیر دستیابی به توافق باقدرت های جهانی، گفتند: برجام مایه عزت و آبروی کشور شد.
ایشان با اشاره به‌پیش رو بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری و شرایط حساس کشور در منطقه، بر رعایت اصول اخلاقی در رقابت‌های انتخاباتی از سوی کاندیداها و تلاش در جهت افزایش مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تأکید و خاطرنشان کردند: در شرایط حساس کنونی باید بسیار هوشمندانه عمل کنیم چراکه دشمنان جمهوری اسلامی ایران درصدد خدشه‌دار کردن استقلال کشور هستند.
معظم له ادامه دادند: باید به‌گونه‌ای رفتار شود که انتخابات با آرامش کامل انجام‌شده و همه کشورهای دنیا از این انتخابات الگو بگیرند.
* تأکید نماینده آیت‌الله سیستانی بر مبارزه با اسلام‌حراسی در جهان
حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهرستانی بر تلاش برای تقویت وحدت و انسجام مسلمانان و مبارزه با جو اسلام هراسی و شیعه هراسی در جهان تأکید کرد.
نماینده آیت‌الله‌العظمی سیستانی در دیدار رئیس دفتر رئیس‌جمهور با اشاره به گسترش فعالیت دشمنان برای ارائه چهره‌ای نادرست از اسلام و شیعه در جهان بر تلاش برای مقابله با این اقدامات تأکید کرد و گفت: باید امکانات و شرایط لازم برای مقابله با اقدامات گسترده در مسیر ایجاد جو اسلام هراسی و شیعه هراسی در جهان فراهم شود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهرستانی همچنین با اشاره به برگزاری پرشور مراسم اربعین حسینی در کربلای معلی و حضور میلیونی عزاداران حسینی در راهپیمایی عظیم اربعین، از تلاش‌ها، کمک‌ها و اقدامات جمهوری اسلامی در راستای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن این مراسم قدردانی کردند.



نوشته شده در   جمعه 11 دي 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode