ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 30 آذر 1394     |     کد : 97757

ايران نخستين كشور منطقه است كه با رأي مردم اداره مي‌شود

رئيس جمهوري در بازديد از ستاد انتخابات كشور:

رئيس جمهوري در بازديد از ستاد انتخابات كشور:
ايران نخستين كشور منطقه است كه با رأي مردم اداره مي‌شود


 رئيس جمهوري صبح ديروز و در پنجمين روز ثبت نام نامزد‌هاي خبرگان رهبري،از حوزه انتخابيه تهران براي رقابت در اين عرصه، نامنويسي كرد.

به گزارش خبرنگار ما، حجت‌الاسلام والمسلمين دكتر حسن روحاني ساعت 8 و 30 دقيقه ديروز درتالار ستاد انتخابات وزارت كشور حضور يافت و با ارائه مدارك لازم و ثبت نام، وارد عرصه رقابت در پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري شد.

دكتر روحاني پس از ثبت نام، در جمع خبرنگاران وعكاسان پر تعداد مطبوعات و خبرگزاري‌ها ، سخناني را درباره اهميت نامزدي بانوان در انتخابات و وجه تمايز ايران با ساير كشور‌هاي منطقه در حوزه مديريت مردم بر سرنوشتشان ايراد كرد.

رئيس جمهوري همچنين از كساني كه خود را براي نامزد شدن در اين دو انتخابات داراي شرايط لازم و صالح مي‌دانند خواست بدون توجه به صحبت‌هاي حاشيه‌اي، كانديدا شوند.

دكترروحاني ‌با تبريك آغاز امامت حضرت مهدي(عج)، ايران را کشور قانون دانست و گفت: ما نخستين کشور منطقه هستيم که مسير مديريت را در آراي مردم قرار داده‌ايم. در نظام اسلامي‌و مردمسالاري ديني باز هم نخستين کشور منطقه بوديم که انقلاب اسلامي‌را به ثمر رسانديم.

رئيس جمهوري افزود: مذاهب و اقوام مختلف و همه مردم در سايه قانون، انسجام و وحدت را احساس مي‌کنند؛ رقابت بسيار خوب است اما رقابت سالم و اخلاقي. احزاب، گروه‌ها و جناح‌ها همه حضور يابند و اگر رقابت نباشد، انتخابات حرارت، گرمي‌و نشاط لازم را نخواهد داشت.

وي تاكيد كرد: به نشاط در سايه رقابت نياز داريم اما رقابت سالمي‌که پايانش منجر به دلگرمي، وحدت و انسجام بيشتر در کشور باشد.

رئيس جمهوري گفت: اين روزها به دليل حضور داوطلبان در مراکز نامنويسي شور و هيجان بسيار خوبي در ميان مردم به وجود آمده و اين براي ما خيلي مهم است.ما به دنيا با زبان و درعمل اعلام مي‌کنيم که تصميم‌گير اصلي براي مديريت کشور آراي مردم و صندوق‌هاي انتخاباتي است.

وي بار ديگر تاكيد کرد: ما نخستين کشوري در منطقه هستيم که نظام پارلماني و انتخاباتي را در مشروطه قبول کرديم و پذيرفته‌ايم و عمل کرديم؛ هرچند در مقام عمل در سال‌هاي بعد انحراف ايجاد شد، اما نخستين کشوري هستيم که مسير مديريت را در مسير آراي مردم قرار داديم. دكتر روحاني افزود: امسال سي و سومين انتخابات را داريم. انتخابات مجلس شوراي اسلامي‌ براي ما مهم است، چرا که مرکز قانونگذاري کشور و مرکزي است که نمايندگان مردم بر دستگاه اجرايي کشور نظارت مي‌کنند و با آراي اين نمايندگان ،وزرا مجوز فعاليت، کار و مسئوليت را آغاز مي‌کنند.

وي يادآور شد: همچنين امسال انتخابات مجلس خبرگان رهبري را داريم؛ رهبر معظم انقلاب اسلامي‌مهمترين ستون اين نظام است و اگر امروز در کشور، اتحاد، انسجام و هماهنگي است و مي‌توانيم از مشکلات مهم به راحتي عبور کنيم ،در سايه ولايت فقيه و شخص ولي‌فقيه است و اين يکي از ستون‌ها و ارکان نظام جمهوري اسلامي‌ايران و مهمترين و بالاترين آنها است.

دکتر روحاني تاكيد کرد: مجلس خبرگان رهبري مجلسي است که همواره براي روز مبادا آماده است و اين موضوع براي ثبات سياسي کشور و اين که مردم احساس کنند در هيچ شرايطي خلائي در کشورمان به وجود نمي‌آيد، بسيار مهم است.

افراد صالح به دغدغه‌ها توجه نكنند

رئيس‌ جمهوري در ادامه با دعوت از حضور و ثبت نام همه کساني که خود را براي خدمت به مردم صالح مي‌دانند، افزود: همه کساني که خود را صالح مي‌دانند بايد به صحنه بيايند و ثبت‌نام کنند و به بعضي دغدغه‌هايي که در گوشه و کنار مطرح مي‌شود اعتنا نکنند، چرا که کشور ما، کشور قانون است و شوراي نگهبان بي‌ترديد بر مبناي قانون عمل خواهد کرد.

دکتر روحاني با تأکيد بر اين که دولت و مجموعه دست اندرکاران برگزاري انتخابات بر مبناي قانون عمل خواهند کرد، يادآور شد: اگر خداي ناکرده در گوشه‌اي از اجرا، تخلفي وجود داشته باشد دولت با شدت با آن برخورد خواهد کرد.

رئيس‌ جمهوري افزود: دولت با همکاري و هماهنگي با شوراي نگهبان به دنبال برگزاري انتخابات سالم، شکوهمند و رقابتي با مشارکت حداکثري است.

اهميت حضور بانوان در انتخابات

دکتر روحاني در ادامه به اهميت حضور بانوان در صحنه انتخابات اشاره کرد و با دعوت از آنان براي ثبت‌نام در انتخابات مجلس شوراي اسلامي‌و خبرگان رهبري اظهار داشت: بانوان کشورمان در همه صحنه‌هاي اجتماعي، سياسي و فرهنگي مشارکت فعالي دارند و حضور آنان در همه اين صحنه‌ها کمرنگ‌تر از آقايان نيست و ما جزو کشورهاي بسيار پيشرفته جهان در اين زمينه هستيم.

رئيس‌ جمهوري تاكيد کرد: همه بانوان کشورمان که خود را صالح مي‌دانند بايد در اين انتخابات ثبت‌نام کنند، چرا که حضور شمار قابل ملاحظه خانم‌ها از نگاه افکار عمومي‌جهان هم اهميت دارد تا آنان واقعيت کشور را هر‌چه بهتر درک کنند که در ايران هيچ چيز بر مبناي جنسيت نيست بلکه همه امور بر اساس شايستگي است.

دکتر روحاني انتخابات را منشأ وحدت و انسجام دانست و گفت: در شرايط کنوني منطقه‌اي و جهاني، بيش از هميشه نيازمند وحدت و يکپارچگي هستيم.

وي در پايان از همه دست اندرکاران انتخابات اعم از وزارت کشور، مجريان، هيات‌هاي اجرايي، ناظران و شوراي نگهبان به خاطر بار سنگيني که بر دوش گرفته اند، تشکر كرد.

رئيس جمهوري همچنين در جريان حضورش در ستاد انتخابات كشور، از نمايشگاه عکس ستاد انتخابات دوره‌هاي قبل ديدن كرد.

نامنويسي آيت الله ‌هاشمي ‌رفسنجاني

بنا بر اين گزارش ،عصر ديروز آيت الله اکبر‌هاشمي‌رفسنجاني رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام و حجت الاسلام والمسلمين محمد جواد حجتي كرماني هم با حضور در ستاد انتخابات كشور، نامزد پنجمين دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبري شدند.

وي پس از ثبت نام، در جمع خبرنگاران گفت: مجلس خبرگان رهبري محور، اساس و ستون خيمه انقلاب اسلامي‌است.

وي افزود: اين روزها روزهاي بسيار مهمي‌است که ملت براي رقم زدن سرنوشت سال‌هاي آينده با توجه به شرايط پس از برجام آماده مي‌شوند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام تاكيد كرد: در چند ماه آينده مجلس جديد خبرگان رهبري و مجلس جديد شوراي اسلامي‌شکل خواهد گرفت که هر دو مجلس در سعادت کشور مي‌تواند نقش مهمي‌ايفا کنند و آن بستگي به راي ملت ما دارد که هر چه بخواهند روي برگه‌هاي راي خواهند نوشت.

آيت الله‌هاشمي‌رفسنجاني گفت: مسئوليت بزرگي به عهده کساني خواهد افتاد که مردم آن‌ها را امين خودشان در نظر گرفتند و به آن‌ها راي دادند.

وي افزود: مجلس خبرگان رهبري محور و اساس و ستون خيمه انقلاب اسلامي‌و ملت ايران است که بحمدالله تا به حال در دوره‌هاي گذشته به خوبي انجام وظيفه کرده و مناسب‌ترين فردي که مجلس خبرگان انتخاب کرده است کار خود را با طراوت ، شادابي و احساس مسئوليت انجام مي‌دهند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: مجلس شوراي اسلامي‌روزانه در سرنوشت ما موثر است و با تبيين و توضيحاتي که در صحبت‌ها مي‌دهند، با قانونگذاري که سرنوشت ما را تعيين مي‌کنند و با نظارت که مصوباتشان درست اجرا شود و افراد شايسته‌اي كه را براي کار انتخاب کنند، شکل مي‌گيرد.

آيت الله‌هاشمي‌رفسنجاني افزود: روشن است براي همه که سال‌هاي آينده با توجه به وضع منطقه و شرايط نا‌امني که کشور را احاطه کرده است و حوادثي که به دنبال اين ناامني‌ها شکل خواهد گرفت سال‌هاي بسيار مهمي‌در تاريخ ما خواهد بود.

وي گفت: در اين شرايط امنيت داريم، اطراف خودمان را که نگاه مي‌کنيم خدا را شکر مي‌کنيم و از ملت هوشيار كه به اشرار ميدان نمي‌دهند در اين کشور فتنه برپا کنند ، بايد تشکر کرد.

آيت الله‌هاشمي‌رفسنجاني يادآور شد: از نيروهاي امنيتي ، دفاعي ، نظامي‌و اطلاعاتي که مواظب تحرکات افراد ناباب هستند بايد صميمانه متشکر باشيم ، با اتکاي راي مردم هر کس که انتخاب شود مي‌تواند با نيابت از مردم تصميم بگيرد.امانت بزرگي که مردم به نامزدهاي موفق مي‌سپارند ايجاب مي‌کند که وظيفه شناسي و حققيت بيني بر ما حاکم باشد.

وي افزود: خداوند با لطف خود اين انقلاب را که توسط ملت شکل گرفت به دست خود مردم داد و تاکنون به خوبي حفط کرده است. خيلي از انقلاب‌ها دچار مشکل شده‌اند و انقلاب ما راه خود را به خوبي پيش مي‌رود و ادامه خواهد داد.

اميدواريم اين انقلاب با حضور حضرت حجت که اين روزها شاهد اين هستيم که در تاريخ اين مقام ولايت به حضرت حجت واگذار شده است و امام زنده ما هستند و ان شاءالله زير نظر مبارک ايشان راه خود را بپيماييم و تا نظر به مردم خودش دارد اندوهي نخواهيم داشت.

ادامه نام‌نويسي نامزد‌ها

بنا به اين گزارش، ديروز در پنجمين روز نام نويسي نامزدهاي خبرگان رهبري و سومين روز ثبت‌نام نامزد‌هاي مجلس شوراي اسلامي، نام نويسي از كانديداها در ستاد انتخابات كشور و فرمانداري‌هاي حوزه‌هاي انتخابيه اصلي ادامه يافت.

محمد حسين مقيمي‌رئيس ستاد انتخابات کشور عصر ديروز در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور گفت: تاکنون 350 نفر داوطلب نمايندگي انتخابات مجلس خبرگان پنجم شده‌اند که از اين تعداد، ثبت نام 262 نفر تکميل شده و ثبت نام 88 نفر ديگر در حال تکميل است.

وي افزود: پنج نفر از داوطلبان مجلس خبرگان زن و 345 نفر ديگر مرد هستند.

همچنين حسينعلي اميري قائم مقام وزير کشور گفت: خوشبختانه گزارش دريافتي از استان‌ها حاکي از استقبال زياد داوطلبان براي نام‌نويسي بوده است.

وي افزود: از داوطلبان خانم انتخابات پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري سه نفر در تهران و دو نفر در اصفهان نام نويسي کرده‌اند. همچنين 129 نفر از نامزد‌هاي مجلس شوراي اسلامي‌خانم هستند که بيشترين فراواني بين سنين 41 تا 45 بوده است.

قائم مقام وزير کشور يادآور شد: 298 نفر از داوطلبان مجلس داراي مدرک دکترا ، 1393 نفر مدرک کارشناسي ارشد و 112 نفر مدرک کارشناسي دارند.

به گفته اميري داوطلبان براي نام‌نويسي همزمان در مجلس خبرگان و مجلس شوراي اسلامي‌منع قانوني ندارند.

سخنگوي وزارت کشور با بيان اين که استقبال بسيار خوبي براي نام نويسي از سوي داوطلبان دو انتخابات را شاهديم، افزود: بيشترين فراواني سني براي داوطلبان خبرگان رهبري 51 تا 58 سال است.

ثبت نام داوطلبان پنجمين دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبري فردا ديماه پايان مي‌يابد و نام نويسي از داوطلبان دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي‌تا جمعه ادامه دارد.

محسن قمي و مصباح يزدي کانديداي خبرگان شدند

روز گذشته همچنين حجت‌الاسلام محسن قمي، حجت‌الاسلام عباسعلي اختري، آيت‌الله عباس قائم مقامي و حجت‌الاسلام سيدهاشم حميدي با حضور در وزارت کشور داوطلب کانديداتوري در خبرگان پنجم شدند.

به گزارش ايسنا منطقه قم، نماينده آيت‌الله محمدتقي مصباح يزدي رئيس موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) روز دوشنبه در محل فرمانداري قم حاضر شد و نام وي را براي پنجمين انتخابات مجلس خبرگان رهبري، ثبت کرد.

آيت‌الله سيدعلي‌اصغر دستغيب، توليت آستان مقدس احمدي و محمدي(ع) نيز با مراجعه به ستاد مرکزي انتخابات استان فارس مستقر در فرمانداري شيراز، حضور خود به‌عنوان کانديداي مجلس خبرگان رهبري را اعلام کرد.

محمدرضا عباسي‌فرد نماينده دور سوم مجلس خبرگان و دوره‌هاي اول و دوم مجلس شوراي اسلامي نيز براي کانديداتوري در انتخابات مجلس خبرگان پنجم از حوزه انتخابيه لرستان ثبت نام کرد.

حجج اسلام رضا برقعي، محمد بهرامي خشکار، حسن جعفري، عليرضا مستشاري، عليرضا رحماني و امان الله فدايي نيز در روز پنجم ثبت نام کانديداي مجلس خبرگان شدند.

همچنين نماينده آيت‌الله طبرسي نماينده ولي‌فقيه در مازندران نيز به نيابت از وي براي کانديداتوري در انتخابات مجلس خبرگان در دوره پنجم ثبت نام کرد.


نوشته شده در   دوشنبه 30 آذر 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode