ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 26 آذر 1394     |     کد : 97539

پيروزي ملت ايران در شوراي حكام موفقيت اخلاقي، سياسي و فني بود

رئيس جمهوري،قطعنامه اخير شوراي حکام آژانس بين‌المللي انرژي اتمي‌را موفقيت بزرگ ملت ايران دانست و گفت: اين پيروزي، موفقيت اخلاقي، سياسي و فني بود‌.


رئيس جمهوري درگفتگوي زنده راديو و تلويزيوني:
پيروزي ملت ايران در شوراي حكام موفقيت اخلاقي، سياسي و فني بود


رئيس جمهوري،قطعنامه اخير شوراي حکام آژانس بين‌المللي انرژي اتمي‌را موفقيت بزرگ ملت ايران دانست و گفت: اين پيروزي، موفقيت اخلاقي، سياسي و فني بود‌.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام و المسلمين دکترحسن روحاني عصر ديروزدرگفتگوي زنده راديو- تلويزيوني با مردم، با تبريک حلول ماه ربيع المولود، ايام ولادت سيد کائنات، پيامبرعظيم‌الشان اسلام و همچنين تبريک موفقيت‌هاي پياپي ملت ايران در صحنه‌هاي مهم داخلي و بين‌المللي، اظهارداشت :ديروز روزي بود که يکي از مراحل موفقيت ملت ايران در صحنه مسائل سياسي و بين‌المللي متبلور و ظاهر شد.

رئيس شوراي عالي امنيت ملي افزود: نزديک به 14 سال از تابستان 1381 تا کنون اتهامات فراواني از سوي گروهک‌هاي تروريستي، سازمان‌هاي اطلاعاتي غرب و قدرت‌هاي بزرگ غرب عليه جمهوري اسلامي‌ايران زده مي‌شد و اين اتهامات مبني بر اين بود که ايران در يک نقطه اي مخفيانه براي ساخت بمب اتم غني سازي مي‌کند و اطلاعات شفاف و لازم را به سازمان بين‌المللي مسئول يعني آژانس ارائه نمي‌کند.

روحاني يادآورشد: برمبناي اين اتهامات، قطعنامه‌هاي فراواني عليه جمهوري اسلامي‌وملت ايران در نشست‌هاي شوراي حکام آژانس و همچنين در شوراي امنيت سازمان ملل تصويب شد. وي خاطرنشان کرد: موفقيت ديروز ملت ايران فقط يک موفقيت حقوقي يا فني نبود، گرچه موفقيت بزرگ حقوقي و موفقيت بزرگ فني براي مردم ما بود که بعد از نزديک به 14 سال روشن شد که اين نظام، نظامي‌است که با صداقت هم با مردم و هم با جهانيان حرف مي‌زند،دروغ نگفته و نمي‌گويد و به عهد خود وفاداراست واگرعهدنامه و معاهده اي را امضا و قبول کرده است، پايبند به آن خواهد بود.

روحاني گفت: تمامي‌بحث‌ها از لحاظ حقوقي اين بود که ايران آيا به "ان. پي. تي" يا پادمان پايبند بوده يا نبوده، در واقع همان جملهnoncompliance و مي‌خواستند بگويند که ايران به آن پايبند نبوده است.

رئيس جمهوري افزود: پيروزي ملت ايران در صحنه ديروز يک موفقيت و پيروزي اخلاقي‌، يک پيروزي سياسي و درعين حال يک موفقيت بزرگ حقوقي بود.

ايران هيچ گاه مشغول ساخت بمب هسته‌اي نبوده است

رئيس دولت تدبير و اميد با اشاره به اين که هم آژانس به عنوان مرجع فني اين مساله و ارزيابي‌کننده فني و حقوقي مسائل هسته‌اي و هم شوراي حکام آژانس به عنوان مرجع نهايي تصميم گيري در آژانس به اين که جمهوري اسلامي‌ايران در طول سال‌هاي گذشته هيچ گاه از مسير صلح آميز انحرافي پيدا نکرده و هيچ گاه مشغول ساخت بمب هسته‌اي نبوده است، اعتراف كردند، اظهارداشت‌: جمهوري اسلامي‌هيچ‌گاه مشغول ساخت بمب هسته‌اي نبوده است وملت ايران وفادار به تعهد ديني، مذهبي و اخلاقي خود مبني بر اين که در پي ساخت سلاح کشتار جمعي نيست‌، ماند و اين همان است که مقام معظم رهبري به عنوان يک فتواي مهم آن را اعلام کرده اند.

وي تصريح کرد: اين که روزسه شنبه در نشست شوراي حکام نه فقط موضوع ابعاد احتمالي فعاليت‌هاي نظامي‌موسوم به پي .ام. دي يا مطالعات ادعايي پايان يافت که بعد از سال 2011 همواره مورد رسيدگي آژانس بين‌المللي انرژي اتمي‌بود و همواره مي‌گفت که اين مساله قابل حل و فصل نيست، حل شد، بلکه 12 قعطنامه اي که از سال 2003 تا 2012 در شوراي حکام عليه جمهوري اسلامي‌تصويب شده بود، لغو شدند.

رئيس شوراي عالي امنيت ملي ادامه داد: البته هم لغو قطعنامه‌ها در شوراي حکام و هم لغو شش قطعنامه شوراي امنيت که در جلسه 29 تيرامسال به تصويب رسيد، لغو موثر و عملياتي شدن آن‌ها منوط به تعهداتي است که ايران بايد انجام دهد. وي تصريح کرد: ما به ملت بزرگ ايران اين توفيق را که آغازي خواهد بود براي حرکت‌هاي بعدي به عنوان يک موفقيت بزرگ به دليل ايستادگي، صبر، تحمل و حمايت و همچنين هدايت‌هاي مقام معظم رهبري و تمامي‌مسئولاني که در اين زمينه تلاش کردند، به ويژه مسئولان وزارت امورخارجه، سازمان انرژي اتمي‌و وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح که اين سه نهاد بار سنگين حل و فصل مساله پي .ام. دي را بردوش داشتند، نويد مي‌دهيم.

روحاني خطاب به ملت ايران، اظهار داشت: به ملت ايران عرض مي‌کنم که حل و فصل اين موضوع از نظر حقوقي بسيار پيچيده بود و در سايه فضاي تعامل با دنيا به وجود آمد و اگر مذاکرات هسته‌اي نبود و اگر تفاهم با 1+5 نبود و اگر صرفا از طريق آژانس اين موضوع مي‌خواست حل و فصل شود، بدون کمک 1+5 شايد مدت‌هاي طولاني اين مساله ادامه پيدا مي‌کرد و به حل‌و‌فصل نمي‌رسيد.

وي ادامه داد: با حل و فصل مسائل معروف به پي.ام .دي و آن چه که شوراي حکام در باره آن تصميم گرفت، يکي از موانع مهم براي اجرايي شدن برجام به کنار رفت يعني زمينه براي اجرايي شدن برجام آماده شد؛ البته مي‌دانيد که بعد از توافق 23 تير امسال ميان ايران وکشورهاي 1+5 ،اقدامات متعددي صورت گرفت که مهمترين آن‌ها مصوبه 2231 شوراي امنيت سازمان ملل، بيانيه اتحاديه اروپا، بيانيه اجرايي دولت آمريکا و اقدامات بعدي از جمله حل و فصل مساله پي.ام.دي بود.

رئيس جمهوري افزود: اين موارد راه را براي اجرايي شدن برجام مهيا و آماده کرده است.

وي افزود: من امروز به محضر ملت عرض مي‌کنم که تقريبا راه براي اجراي برجام مهيا شده و طرف مقابل گام‌هاي بزرگي را در اين ارتباط برداشته و در برابر آن جمهوري اسلامي‌ايران هم گام‌هايي را در اين باره برداشته است و گام‌هاي نهايي ظرف يکي، دو هفته آينده براي نهايي شدن کار برداشته خواهد شد.

روحاني خاطرنشان کرد: اميدواريم يکي، دو گام ديگري که بايد اين هفته و هفته آينده ازسوي طرف مقابل برداشته شود، به خوبي انجام شود. ما هم گام‌هايي را که بايد در اين باره برداريم، در دو هفته آينده مي‌توانيم آن‌ها را به انجام برسانيم.

رئيس‌جمهوري اظهار داشت: انشاءالله در دي ماه‌ تحريم‌ها برداشته خواهد شد و دولت يازدهم به يکي از وعده‌هاي انتخاباتي خود عمل خواهد کرد و زنجيره تحريم از پاي اقتصاد ايران برداشته و راه براي تعامل بيشتر با جهان بازتر خواهد شد.

وي افزود: ما به ملت بزرگ ايران، رهبر معظم انقلاب و به حمايت مداوم مردم افتخار مي‌کنيم و خدمت کردن به اين ملت بزرگ افتخار بزرگي براي تمامي‌خادمان است.

روحاني با بيان اين که ما بايد خودمان را براي تحرک اقتصادي آماده کنيم، خاطرنشان کرد: دولت به وعده‌هايي که به مردم براي برداشتن موانع داده بود، کم کم عمل کرده و به توفيق دست پيدا مي‌کند و اين فعالان اقتصادي و کارآفرينان هستند که بايد در فضاي به وجود آمده وارد فعاليت شوند.

رئيس‌جمهوري اظهار داشت: ما ازتمامي‌فعالان اقتصادي داخلي و از تمامي‌ايرانيان خارج از کشور، از همه شرکت‌ها و دولت‌هاي خارجي که تمايل به همکاري با ايران دارند دعوت مي‌کنيم تا در فرصت پيش رو که در هفته‌هاي آينده ايجاد خواهد شد، استفاده کنند.

روحاني با بيان اين که امروز بايد بيش از هر زمان ديگر به وحدت، انسجام و يکپارچگي فکر کنيم، تصريح کرد: دوران نقد و انتقاد که در جاي خود ارزشمند بود، ديگر جايي در زمينه برجام ندارد و همه بايد براي اجرايي شدن برجام تلاش کنيم و همه بايد از فضاي ايجاد شده براي رشد و توسعه بيشتر کشور استفاده کنيم.

وي اضافه کرد: ايران به عنوان امن‌ترين کشور منطقه است و اين ايراني است که داراي بزرگترين منابع عظيم، نيروي انساني و سرمايه انساني فوق‌العاده و مردمي‌تحول خواه هست و به دنبال يک تعامل سازنده با جهان است. رئيس جمهوري در پايان خاطرنشان کرد: اميدوارم در اين ماه ربيع المولود که ماه مبارکي براي تمامي‌مسلمانان است، شاهد فعاليت بيشتر مسئولان در زمينه فعال شدن بخش‌هاي مردمي‌براي رفاه عمومي‌در جمهوري اسلامي‌ايران باشيم و همه بتوانيم از اين فرصت به خوبي بهره برداري کنيم.


نوشته شده در   پنجشنبه 26 آذر 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode