ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 22 آذر 1394     |     کد : 97384

رئيس جمهوري: همه چهره‌هاي علاقه‌مند خدمت، در انتخابات حاضر شوند

رئيس جمهوري، همزمان با ايام رحلت پيامبر مكرم اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبي(ع) و امام رضا‌(ع)، بارگاه نوراني ثامن الحجج علي ابن موسي‌الرضا‌(ع) را زيارت كرد‌.



رئيس جمهوري، همزمان با ايام رحلت پيامبر مكرم اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبي(ع) و امام رضا‌(ع)، بارگاه نوراني ثامن الحجج علي ابن موسي‌الرضا‌(ع) را زيارت كرد‌.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري،حجت الاسلام والمسلمين دكتر حسن روحاني در فضايي معنوي به زيارت مضجع شريف هشتمين امام شيعيان، حضرت امام رضا‌(ع) مشرف شد و همنوا با زائران و مجاوران آن حضرت در ايام عزاي ائمه معصومين‌(ع)‌، حرم مطهر ثامن الحجج را زيارت كرد.
رئيس‌ جمهوري سپس‌،در جلسه شوراي هماهنگي و برنامه‌ريزي استان خراسان رضوي‌، با اشاره به اين که خراسان از ديرباز پايتخت فرهنگي جهان اسلام بوده است، تصريح کرد: تعيين مشهد به عنوان پايتخت فرهنگي جهان اسلام در سال 2017 ميلادي، فرصت خوبي براي رسيدگي بيشتر به زيرساخت‌هاي شهري و اجتماعي اين شهرمقدس است‌.
روحاني‌، بر استفاده از فرصت‌ها و امکانات موجود و تلاش مسئولان و دستگاه‌هاي اجرايي براي توسعه و پيشرفت اين استان تأکيد کرد و با تسليت ايام رحلت پيامبر عظيم‌الشأن اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبي(ع) و امام رضا‌(ع)، گفت: ايام رحلت پيامبر عظيم الشان اسلام(ص) ايام اندوه و غم بشريت است، چرا که پيامبر(ص) اشرف مخلوقات و آورنده علم، اخلاق، ادب و راه زندگي براي همگان بود و با رحلت ايشان، پيام آسمان به زمين منقطع شد.
رئيس‌ جمهوري با بيان اين که پيامبر اسلام(ص) بزرگترين الگو از طرف خداوند براي بشريت بود، اظهار داشت: اسلام دين رحمت و صلح است و خشونت و تروريسم به نام اسلام، موجب تاسف تاريخ بشريت است.
روحاني با اشاره به اين که امروز در سطح دنيا هنگامي که حادثه‌اي تروريستي رخ مي‌دهد، متأسفانه و به صورتي هدفمند سيل هجمه تبليغاتي عليه مسلمانان و اسلام به راه مي‌افتد، گفت: تروريست‌ها در حالي که جنايت‌هايشان هيچ ارتباطي با احکام قرآن و اسلام ندارند، خود را مسلمان معرفي مي کنند تا همين موضوع باعث قضاوت نادرست افکار عمومي جهان نسبت به اسلام و مسلمانان شود. رئيس‌ جمهوري با تاکيد بر اين که نشان دادن چهره واقعي رحمت و رأفت اسلام، افکار عمومي جهان را جلب خواهد کرد، افزود: رحلت پيامبر اسلام(ص) حادثه‌اي تأسفبار بود اما حوادثي که امروز در جامعه بشري به نام اسلام رقم مي‌خورد، تأسفبارتر است.
روحاني، امام حسن مجتبي(ع) را امام صلح، کرامت‌، وحدت‌، صبر و تحمل توصيف کرد و گفت: امام حسن(ع) با وجود آن که ظلم‌هاي فراوان و زخم زبان‌هاي زيادي را تحمل کردند، اما در عين حال مسير هدايت را پيش روي همگان قرار داده و ما افتخار مي‌کنيم که راه آن امام کريم و بزرگوار را ادامه دهيم.
رئيس‌ جمهوري همچنين با بيان اين که عمر شريف امام رضا(ع) نور، رحمت و هدايت بود و ايشان مايه فخر و مباهات ايرانيان هستند و عنايتشان شامل حال ملت ايران بوده و هست، اظهارداشت: هجرت امام رضا(ع) از مدينه به ايران فرصتي براي مردم ايران در طول تاريخ بود تا از نور و معنويت اين امام همام بهره مند شوند.
روحاني افزود: امام رضا(ع) با حضورشان در خراسان نشان دادند که اسلام دين فرهنگ، منطق و گفتگو است و از بحث و مباحثه هراسي ندارد و اميدواريم بتوانيم با پيروي از راه امام رضا(ع)، اسلام را با منطق والايش به جهان معرفي کنيم‌.
رئيس‌ جمهوري درادامه‌،خراسان را منطقه ذوق، علم، هنر و بزرگان اهل فرهنگ و ادب دانست و گفت: استان خراسان رضوي از جهات گوناگون داراي اهميت است و حضور بارگاه نوراني امام رضا(ع) بر اين اهميت افزوده است.
روحاني همچنين بااشاره به اين که ما براي پيشبرد پروژه‌ها و رشد و توسعه کشور، نيازمند سرمايه‌گذاري خارجي هستيم چرا که امکانات و منابع موجود، پاسخگوي رسيدن به رشد مدنظر نخواهد بود خاطرنشان کرد: در اين زمينه بايد تسهيلاتي را براي جذب سرمايه‌گذاري خارجي در اين استان فراهم کنيم.
انتخابات اسفندماه
رئيس‌ جمهوري با اشاره به انتخابات خبرگان و مجلس در اسفندماه، بر تلاش تمامي دستگاه‌ها براي ايجاد فضاي مناسب و آرام در مسير انتخاباتي قانونمند و باشکوه تأکيد کرد و گفت: بايد تمامي چهره‌هاي علاقه مند خدمت به مردم در صحنه انتخابات حاضر شوند.
روحاني، مجلس شوراي اسلامي را داراي جايگاهي پراهميت در جمهوري اسلامي دانست و خاطر نشان کرد: مجلس مکاني است که هر چه تريبون و سخنان نمايندگان آن عالمانه و قويتر باشد، موجب فخر و عزت کشور خواهد بود. اميدواريم مجلس آينده در دفاع از کيان نظام و حقوق ملت از مجلس قبل قويتر باشد و موجب سربلندي بيش از پيش ملت ايران در جهان شود. روحاني با بيان اين که در شرايط فعلي منطقه و جهان، حضور پرشور در انتخابات يکي از قدرت نمايي‌هاي ملت ايران در منطقه خواهد بود، اظهار اميدواري کرد: انتخابات آينده مجلس‌،جلوه گاه وحدت، قدرت ملي و انسجام بيشتر ملت ايران باشد.
رييس جمهوري در حاشيه جلسه شوراي هماهنگي و برنامه ريزي استان خراسان رضوي، با حضرات آيات حاج شيخ علي اصغر معصومي و حاج شيخ حسن عالمي نمايندگان مردم استان در مجلس خبرگان رهبري ديدار كرد.
روحاني در اين ديدار‌، با آروزي سلامتي و موفقيت براي آنان، از حمايت‌هاي اعضاي خبرگان رهبري از اقدامات و سياست‌هاي دولت تدبير و اميد تقدير كرد‌.
آيت الله معصومي و آيت‌الله عالمي هم در اين ديدار، با تجليل از اقدامات دولت در بخش‌هاي مختلف براي خدمت به مردم، آرزومند توفيقات بيشتر رئيس جمهوري و دولت در مسير خدمت به مردم شدند‌.
بازديد از بيمارستان امام رضا‌(ع) مشهد
رئيس جمهوري همچنين در ادامه برنامه‌هاي سفر به مشهد مقدس، با حضور در بيمارستان امام رضا(ع) اين شهر، از بخش جراحي عمومي اين بيمارستان بازديد و با اهداي شاخه اي گل به بيماران بستري در اين بخش، از آنان عيادت كرد.
وي در اين بازديد، با توضيح مسئولان‌،در جريان چگونگي و روند ارائه خدمات بهداشتي - درماني به زائران و مجاوران ثامن الحجج‌(ع) قرار گرفت‌. رئيس جمهوري همچنين در ديدار با پزشكان و پرستاران شاغل در اين بخش، با تقدير از تلاش‌هاي آنان در ارائه خدمات بهداشتي و درماني به مردم و زائران امام رضا(ع)، كار آنان را ايثار و خدمت به مردم دانست و توفيق روزافزون و اجر الهي را برايشان خواستار شد.
روحاني در حاشيه اين بازديد در گفتگو با خبرنگاران، با تسليت سالروز شهادت امام رضا(ع) به ملت ايران، افزود: اميدواريم ملت ايران همواره با عنايات ولطف امام هشتم(ع ) در مسير توسعه، پيشرفت و ترقي باشد‌.
رئيس جمهوري در ادامه‌، با اشاره به اجراي موفق طرح تحول نظام سلامت در كشور و تلاش تمامي مسئولان بخش بهداشت و درمان براي ارائه بهترين خدمات به مردم در اين بخش، خاطرنشان كرد: طرح تحول نظام سلامت يكي از افتخارات دولت يازدهم است چراكه سلامت موضوع مهم و اساسي در كشور به شمار مي رود.
روحاني با بيان اين كه اساس كار در نظام تحول سلامت بر عهده کارکنان و كادر بخش بهداشت و درمان است، گفت: تلاشگران اين عرصه با جان و دل در مسير ارائه خدمات در اين حوزه فعال هستند و دولت هم با تمامي توان، براي موفقيت اين امر مهم كمك خواهد كرد‌. وي‌، هدف از اجراي طرح تحول سلامت را ارائه خدمات درماني با حداقل هزينه از سوي مردم دانست و افزود: طرح تحول نظام سلامت گام مهمي در كاهش هزينه‌هاي مردم در حوزه درمان و سلامت است‌.
روحاني با اشاره به ضرورت ادامه طرح تحول نظام سلامت‌، خاطر نشان كرد: همه تلاش ما اين است که به رغم کاهش درآمدهاي دولت، اجراي اين طرح مهم در كشور با قدرت ادامه يابد.
ارائه همزمان لايحه برنامه ششم و بودجه
رئيس جمهوري، اجراي سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي، تقويت توليد ملي و حضور در بازارهاي جهاني را براي کشور ضروري خواند و تصريح کرد: دولت يازدهم متعهد به اجراي دقيق سياست‌هاي ابلاغي رهبر معظم انقلاب اسلامي در زمينه اقتصاد مقاومتي است و برنامه ششم توسعه کشورهم که به زودي تقديم مجلس مي شود، توجه ويژه اي به اين موضوع داشته است.
روحاني روزچهارشنبه در جلسه هيأت دولت هم گفت:برنامه ششم به طور اساسي در چارچوب اقتصاد مقاومتي خواهد بود و اميدواريم بتوانيم در دي برنامه ششم و لايحه بودجه 95 را به طور همزمان به مجلس تقديم کنيم.
رئيس جمهوري افزود: امسال به دليل همزماني بررسي برنامه ششم و بودجه سال 95 کل کشور، ارائه بودجه چند روز از چارچوبي که در گذشته داشته‌ايم به تأخير افتاده است که اميدواريم مجلس و نمايندگان با وقت بيشتري که مي‌گذارند، اين تأخير را جبران کنند.
روحاني با بيان اين که در اقتصاد مقاومتي بايد بنيه توليد ملي تقويت شود تا توليد ملي در برابر توطئه ديگران اثرناپذير شود و اقتصاد در برابر فشارهاي خارجي ايستادگي کند، گفت: بايد در اين چارچوب توليد داخلي و صادرات غيرنفتي را تقويت کرده و در اقتصاد جهاني حضور يابيم و بازارهاي هدف خود را مشخص کنيم.
رئيس‌ دولت يازدهم با اشاره به ضرورت تبديل اقتصاد دولتي به اقتصادهاي خصوصي، تعاوني و غيردولتي و رفع موانع در اين مسير، خاطرنشان کرد: خوشبختانه وزارتخانه‌ها در چارچوب تسهيل خصوصي سازي و واگذاري اقتصاد به مردم در حال تلاش هستند و بايد کمک کنيم شرايطي ايجاد شود که امور به طور واقعي به مردم واگذار شده و تحرکي در اقتصاد به وجود بيايد.
روحاني با اشاره به ضرورت توجه به اقتصاد دانش بنيان و به کارگيري آن در اجراي سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي، گفت: اگر مي‌خواهيم اقتصاد کشور رشد پيدا کند و درآمدها افزايش يابد، بايد از اقتصاد دانش بنيان به عنوان پشتوانه اقتصاد مقاومتي استفاده کنيم که در اين زمينه همه همکاري و تلاش کنيم.
رئيس‌ جمهوري با اشاره به اين که دولت در سال‌هاي گذشته اقدامات بسيار خوبي براي حمايت از شرکت‌هاي دانش بنيان انجام داده است، اظهارداشت: تاکنون حدود 2000 شرکت دانش بنيان شناسايي شده است و با حمايت‌هاي دولت تقويت مي‌شوندوبايد اين راه را ادامه دهيم.
روحاني با بيان اين که دولت با توجه به تأکيدات رهبر معظم انقلاب موظف است اجراي سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي در کشور را فرماندهي کند، اظهارداشت: در جلسه‌اي که اخيراً با مقام معظم رهبري داشتيم ايشان تأکيد داشتند که دولت بايد به صحنه بيايد و سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي را جلو برد و اجراي آن را در کشور فرماندهي کند.
رئيس‌ جمهوري با بيان اين که اگر دولت به تواني فراتر از امکانات و اختيارات در اين مسير نياز داشته باشد‌، مطمئناً رهبري نظام‌، ساير قوا، نيروهاي مسلح و ديگر ارگان‌ها و دستگاه‌ها کمک و حمايت خواهند کرد، گفت: اميدواريم حرکت خوبي را در پيش رو داشته باشيم و با رفع تحريم‌ها بتوانيم گام‌هاي بلندتر و مؤثرتري را برداريم.
روحاني با بيان اين که در دوران پس از برداشته شدن تحريم‌ها رشد توليد و صادرات شرايط بهتري را پيدا خواهند کرد، گفت: ما بايد شرايطي را در پساتحريم و پسابرجام به وجود ‌آوريم که هم سرمايه‌هاي خارجي و تسهيلات مالي و فناوري‌هاي مورد نظر جذب شده و هم صادرات کشور افزايش پيدا کند و بتوانيم بازارهاي هدف را در منطقه و جهان شناسايي و تعريف کنيم.
رئيس‌ جمهوري با بيان اين که سازمان مديريت و برنامه‌ريزي موظف شده است شاخص‌هاي اقتصاد مقاومتي را تعيين کند تا بتوانيم روند پيشرفت‌ها را به طور دقيق معرفي کنيم، گفت: ‌اميدواريم به نقطه‌اي برسيم که دولت سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي را به گونه‌اي اجرا و عملياتي کند که همگان در پيشگاه مردم و قانون سربلند و سرافراز باشيم.
وي در بخش نخست سخنان خود‌، با تسليت ايام رحلت پيامبر عظيم الشان اسلام‌(ص)، شهادت امام حسن مجتبي‌(ع) و شهادت امام رضا‌(ع) گفت: ملت بزرگ ايران همواره احترام و عظمت اين روزهاي بزرگ را مدنظر قرار داده اند.
رئيس‌ جمهوري با بيان اين که امروز دنيا هر آن چه از علم، دانش، تمدن و پيشرفت در اختيار دارد، به دليل خدماتي است که اسلام براي بشريت انجام داده است، گفت: پيامبر اسلام‌(ص) اخلاق، تربيت، تزکيه، علم و دانش، تعاون، محبت در ميان مردم و همزيستي مسالمت آميز را در جامعه ترويج کرد و دين اسلام دين انسجام و وحدت و ديني است که مردم را در برخورد با يکديگر به صلح و سلام هدايت مي‌کند.
روحاني دين اسلام را دين رحمت و صلح دانست و اظهارداشت: متأسفانه امروز افرادي در گوشه و کنار جهان به بهانه مبارزه با تروريسم اعلام مي‌کنند که نبايد مسلمانان را به ديگر کشورها راه داد و اين در حالي است که خود آنان از بانيان و حاميان تروريسم هستند و اين معضل را در جهان به راه انداخته و از تروريست‌ها حمايت مي کنند. امروز بايد کساني که از تروريسم حمايت و به تروريست‌ها کمک مي‌کنند، پاسخگو باشند.
رئيس‌ جمهوري با بيان اين که تروريسم آسايش مردم منطقه را سلب کرده است‌، تصريح کرد: برخي کشورها در منطقه به دليل سياست‌هاي بد يا نبود سياست، اختلافات را عميق مي‌کنند، در حالي که بايد با تمامي همسايگان ارتباط خوبي داشته باشيم و اگر مشکلي وجود دارد آن را اصلاح کنيم‌.
روحاني با اشاره به اين که کشورها بايد از سخنان و اقدامات بي‌اساس و واهي که به ضرر مسلمانان جهان و توليدکنندگان نفت است خودداري کنند، گفت: بايد تلاش کنيم راه و دين رحمتي را که پيامبر اسلام(ص) به مردم هديه داد، در جهان تبليغ و ترويج کنيم.
اعضاي دولت در اين جلسه‌، به ادامه بررسي گزارش سازمان مديريت و برنامه ريزي در باره لايحه بودجه سال 1395 کل کشور پرداختند و مواد ديگري از آن را به تصويب رساندند‌.
حمايت از توسعه و نگهداري شبکه‌هاي برق روستايي و توليد برق تجديدپذير و پاک از محل عوارض برق، کمک و تأمين ماشين‌آلات خدماتي و عمراني شهرهاي زير 100 هزار نفر جمعيت و روستاها از محل 20 درصد از وجوه قانون ماليات بر ارزش افزوده، تعيين حق انتفاع پروانه بهره‌برداري از معادن سنگ آهن به تناسب ميزان سرمايه‌گذاري براي تکميل زنجيره توليد به صورت پلکاني و تخصيص 50 درصد اين مبالغ براي طرح‌هاي اکتشافي، پژوهشي کاربردي، زيست محيطي و ايجاد زيرساخت‌هاي معدني از جمله مواد مصوب لايحه بودجه سال 1395 بود.
در ادامه اين جلسه‌، دولت با تخصيص اعتبار براي جبران خسارت‌هاي ناشي از حوادث غيرمترقبه در استان‌هاي تهران، قزوين، فارس، خراسان جنوبي و شمالي، اردبيل، اصفهان، قم، کردستان، همدان و گيلان موافقت کرد.
همچنين با تصويب دولت، 75 ميليارد ريال اعتبار براي تکميل محور اهر – تبريز به منظور جلوگيري از وقوع بحران و ايجاد اختلال در ترافيک عبوري، در اختيار وزارت راه و شهرسازي قرار گرفت.
هيأت وزيران به سازمان بنادر و دريانوردي اجازه داد به نمايندگي از وزارت راه و شهرسازي براي اجراي فاز يک طرح توسعه بندر شهيد بهشتي چابهار نسبت به انعقاد قرارداد مشارکت با شرکت يا پروژه‌‌اي که براي خريد، نصب، راه‌اندازي، نگهداري تجهيزات و بهره‌برداري از آن تأسيس مي‌شود، با رعايت ضوابط و مقررات زيست محيطي اقدام کند.
بر اين اساس، طرح مشارکت و سازمان هر يک مکلفند به ترتيب نسبت به تأمين 70 درصد و 30 درصد منابع مالي مورد نياز براي اجراي اين پروژه اقدام کنند‌.
در اين جلسه هيات وزيران گزارش وضع معلولان کشور و نيازمندي‌هاي آنان و اقدامات لازم توسط سازمان بهزيستي و ساير دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها مطرح و سازمان مديريت و برنامه‌ريزي مکلف شد بودجه مورد نياز براي تأمين کامل وسايل توانبخشي مورد نياز معلولان زير پوشش را تخصيص دهد.
همچنين بر مناسب‌سازي فضاي وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها براي معلولان تأکيد و مقرر شد وزارت کشور از طريق شهرداري‌ها برنامه‌ريزي‌هاي لازم را در اين زمينه انجام دهد.
وزارت رفاه هم مکلف شد سياست پيشگيري را در قالب برنامه‌هاي مختلف از جمله غربالگري‌ها و آزمايش‌هاي ژنتيک با تأکيد بر مناطقي که کودکان معلول در آنها بيشتر متولد مي‌شوند، برنامه‌ريزي کند و اقدام مناسب را انجام دهد.


نوشته شده در   يکشنبه 22 آذر 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode