ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 15 آذر 1394     |     کد : 97120

بايد از فرصت كنوني براي دستيابي سريع‌تر به توسعه بهره ببريم

رئيس جمهوري گفت که ايران اسلامي‌به دنبال ايجاد ثبات و توسعه در منطقه و تقويت همدلي و وحدت در جهان اسلام است.

رئيس جمهوري در ديدار شماري از سفراي جديد ايران در خارج:
بايد از فرصت كنوني براي دستيابي سريع‌تر به توسعه بهره ببريم

رئيس جمهوري گفت که ايران اسلامي‌به دنبال ايجاد ثبات و توسعه در منطقه و تقويت همدلي و وحدت در جهان اسلام است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحاني ديروز در ديدار سفيران جديد ايران در بلژيک، تايلند، پاکستان، دانمارک، فيليپين، يونان، سنگال و سريلانکا، با تأکيد بر ضرورت بهره‌برداري مناسب از فضاي پسابرجام، اظهارداشت:بايد از فرصت کنوني در توسعه روابط سياسي ، اقتصادي و فرهنگي با ساير کشورها و همچنين از استعدادها در مسير همکاري و حداکثري کردن منافع ملي در مناسبات بين المللي استفاده کرد .

رئيس جمهوري با تاکيد بر اين که ايران به دنبال ايجاد ثبات، امنيت و توسعه در منطقه است، به نقش مهم سفرا در تبيين و ارتقاي جايگاه مهم کشور در منطقه و جهان پرداخت و گفت:اکنون در مرحله اي قرار داريم که مي‌توانيم با توسعه روابط اقتصادي، سياسي ، علمي‌و فناوري در زمان کمتري به پيشرفت و توسعه‌اي متوازن و پايدار دست يابيم و سفرا و نمايندگان کشورمان در اقصي نقاط جهان، نقش عمده اي در تحقق اين امر ايفا مي‌کنند.

رئيس شوراي عالي امنيت ملي تاکيد کرد: بعد از برجام و فرصتي که براي همکاري و تفاهم ايجاد شد، ايران اکنون به عنوان پرچمدار مبارزه عملي با تروريسم شناخته مي‌شود و براي ملت‌هاي منطقه هم پيام آور ثبات و امنيت است.

روحاني در بخش ديگري از سخنان خود، حضور ميليون‌ها دوستدار خاندان اهل بيت عصمت و طهارت (ع) در مراسم عظيم اربعين حسيني را قدرت‌نمايي جهان اسلام و عاشقان اهل بيت برشمرد و با قدرداني ازتمامي‌دست اندرکاران اجراي مراسم اربعين، گفت:عشق به امام حسين(ع) منحصر به شيعه و اسلام نيست بلکه متعلق به تمامي‌اديان الهي و آزادگان جهان است.

روحاني با تاکيد بر اين که ايران همواره در جهان اسلام به دنبال ايجاد و تقويت همدلي و وحدت ميان مسلمانان است، گفت: امروز مهمترين اولويت، اخوت و همبستگي در جهان اسلام است و لذا براي توسعه و تعميق روابط با کشورهاي اسلامي‌اولويت قائل هستيم.

رئيس‌جمهوري در ادامه با اشاره به انتصاب مرضيه افخم به عنوان نخستين سفير خانم بعد از انقلاب اسلامي‌براي تصدي سفارت در مالزي، افزود: حضور بانوان در عرصه‌هاي مختلف اجتماعي ، ورزشي و مديريتي همواره مثبت و با موفقيت همراه بوده است و اين انتخاب هم نشان مي‌دهد که در مسئوليت‌ها جنسيت ملاک نيست و توانمندي‌ها و شايستگي‌ها بايد مدنظر قرار بگيرد .

روحاني براي سفراي کشورمان در انجام مأموريت‌هاي محوله آرزوي موفقيت کرد.

در اين ديدار، سفيران جديد ايران در سنگال، تايلند، فيليپين، بلژيک، پاکستان، دانمارک، يونان، سريلانکا و مالزي، بر تلاش خود در ارتقاء سطح روابط ايران با اين کشورها تأکيد کردند .

قدرداني ازدست‌اندرکاران برپايي پرشکوه آيين اربعين حسيني

رئيس جمهوري همچنين در پيامي‌با قدرداني از حضور به يادماندني ملت متدين ايران اسلامي‌در اجتماع بزرگ اربعين سالار شهيدان؛امام حسين(ع)، تصريح کرد : اين مراسم و حضور گسترده عاشقان اهل بيت عصمت و طهارت (ع) ، پيام معنويت و امنيت و اخلاق و ايثار را به سراسر جهان رساند.

متن پيام دکتر روحاني به اين شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحيم

اَحَبّ اللّه من اَحَبّ حسيناً

بار ديگر در اربعين حسيني عاشقان اهل بيت(ع)، حماسه‌اي از شور و شعور آفريدند و به ياد نخستين اربعين حسيني و کاروان امام سجاد(ع) و حضرت زينب (س)، کارواني بي‌نظير از رهروان راه حسيني از ملت‌هاي جهان آفريدند که پيام معنويت و امنيت و اخلاق و ايثار را به سراسر جهان رساند. اين حماسه پرشکوه که بزرگترين راهپيمايي معنوي جهان را به نمايش گذاشت، در شرايطي برگزار شد که دشمنان دين و معنويت، مي‌کوشند با ايجاد رعب و ترور، منطقه را ناامن کنند و نام زيبا و آرامش‌بخش اسلام را به خشونت و افراط بيالايند.

اينجانب در برابر تمامي‌ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت که با شعار لبيک يا حسين خويش، تمامي‌توطئه‌ها را خنثي کردند و عزت و وحدت جهان اسلام را به نمايش گذاشتند، سر تعظيم فرود مي‌آورم و مراتب سپاس و تقدير خود را به رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام و علماء اعلام که عواطف پاک مذهبي مردم را در مسير صحيح وحدت و انسجام هدايت کردند،ابراز مي‌دارم.

تلاش مردم صبور و با ايمان عراق که در سخت‌ترين شرايط، سفره سخاوت گشودند و هيات‌هاي مذهبي به ويژه جوانان پرشور سراسر ايران که با گام‌هاي مصمم خويش، سرزمين‌ها را در نورديدند و الگوهاي درخشاني از همت و صفا و احساس را ارائه کردند، شايسته همه گونه تجليل و تقدير است.

همچنين از برنامه‌هاي منظم ستاد اربعين در وزارت کشور که با همکاري وزارت امور خارجه،‌ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، وزارت راه و شهرسازي، استانداري‌ها، نيروي انتظامي، ‌دستگاه‌هاي اطلاعاتي و امنيتي،‌ وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکي ، هلال احمر، سازمان حج و زيارت، سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري و ديگر دستگاه‌ها و نهادهاي ذيربط که به ارائه خدمات بهتر در اربعين امسال انجاميد، تشکر و از اطلاع‌رساني و انعکاس اين حرکت عظيم مردمي‌توسط رسانه‌هاي مکتوب و تلاشگران فضاي مجازي و رسانه ملي تقدير مي‌کنم.

بي‌ترديد، مشارکت و همدلي مسئولان و دست‌اندرکاران دولت عراق در تأمين امنيت و شرايط مناسب براي حضور زائران، به ويژه نقش ملت شريف عراق در مهمان‌نوازي صميمانه و پذيرايي از ميليون‌ها عزادار امام حسين(ع) بر عظمت اين حماسه افزود. برخود لازم مي‌دانم از دولت و ملت برادر عراق هم بابت اين همراهي و حضور تقدير کنم .

رجاء واثق دارم که با عنايت الهي، از اين اربعين حسيني(ع)، پيام امن و ايمان به منطقه و جهان منعکس شود و فرصتي شود تا جهانيان چهره راستين اسلام رحمت را ببينند و قرآن را از سيره امامان دين بياموزند و جهان اسلام در فضاي برادري، رشد و امنيت را تجربه کند و آرمان‌هاي والاي اسلامي‌فرصت تحقق بيابد.

حسن روحاني

رئيس جمهوري اسلامي‌ايران


نوشته شده در   يکشنبه 15 آذر 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode