ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 4 آذر 1394     |     کد : 96692

نباید آمریکائی‌ها جرئت صحبت از تجزیه‌ی عراق را پیدا کنند

دیدارهای نخست‌وزیر الجزایر و رئیس جمهوری عراق و رئیس‌جمهور بولیوی با امام خامنه‌ای ...

دیدارهای نخست‌وزیر الجزایر و رئیس جمهوری عراق و رئیس‌جمهور بولیوی با امام خامنه‌ای
نباید آمریکائی‌ها جرئت صحبت از تجزیه‌ی عراق را پیدا کنند

اعتدال: حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، در دیدار آقای فؤاد معصوم رئیس‌جمهور عراق و هیئت همراه، فرمودند: بروز اختلافات و کشیده شدن آن به صحنه‌ی عمومی عراق را زمینه‌ساز اظهارات مداخله‌جویانه‌ی بیگانگان دانستند و گفتند: نباید فضا به‌گونه‌ای شود که آمریکائی‌ها به خود جرئت دهند تا به‌صورت علنی صحبت از تجزیه‌ی عراق بکنند. معظم‌له، افزودند: قطعاً مسئولان عراقی، روابط خارجی با کشورهای دیگر از جمله آمریکا را بر‌اساس مصالح و منافع مردم این کشور تنظیم خواهند کرد اما نباید به آمریکائی‌ها اجازه داد که عراق را همچون ملک شخصی خود تصور کنند و هر صحبتی را بیان و هر اقدامی را انجام دهند.
روز گذشته، امام خامنه‌ای آقای «عبدالمالک سلال نخست‌وزیر الجزایر» و آقای «فؤاد معصوم رئیس‌جمهور عراق» و «اوو مورالس رئیس جمهوری بولیوی» و هیئت همراه آنان را به حضور پذیرفتند.
*دیدار رئیس جمهوری عراق با رهبر فرزانه انقلاب
*ملت بزرگ عراق، از جوانان قدرتمند و هوشیار برخوردار است
امام خامنه‌ای تأکید کردند: باید از جوانان قدرتمند و هوشیار عراق برای رساندن این کشور به جایگاه شایسته‌ی خود استفاده شود.
حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، صبح دیروز ‌(سه‌شنبه) در دیدار آقای فؤاد معصوم رئیس‌جمهور عراق و هیئت همراه،‌عمق روابط دو کشور و دو ملت ایران و عراق را ریشه‌دار و تاریخی و فراتر از روابط کشورهای همسایه و در یک منطقه دانستند‌ و ‌با تأکید بر لزوم صیانت از وحدت ملی در عراق گفتند: ملت عراق، ملتی بزرگ و صاحب تاریخ کهنی است که از ظرفیت بسیار مهم جوانان قدرتمند و هوشیار برخوردار است و باید از این ظرفیت در جهت رساندن عراق به جایگاه شایسته‌ی خود استفاده شود.
مردم عراق در پذیرائی از زائران ایرانیِ اربعین کم نمی‌گذارند
معظم‌له، با اشاره به ارتباط برادرانه، صمیمیت و محبت‌آمیز دو ملت ایران و عراق با وجود ۸ سال جنگ تحمیلی از سوی صدام با تحریک بیگانگان، آن را پدیده‌ای عجیب خواندند و افزودند: راه‌پیمائی مراسم روز اربعین یک نمونه از این ارتباط دوستانه است به‌گونه‌ای که مردم عراق در پذیرائی از زائران ایرانی، از انفاق و محبت و ارادت چیزی کم نمی‌گذارند.
ولی امرمسلمین، تأکید کردند: مسئولان دو کشور ایران و عراق، باید از این فضا و فرصت برای منافع دو کشور بیشترین استفاده را بکنند.
*تأکید ولی امر بر مراقبت از وحدت در عراق
حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای، با اظهار خرسندی از پیشروی‌های اخیر در عراق و غلبه‌ی نسبتاً خوب بر فتنه‌ی داعش، بر لزوم مراقبت از وحدت کنونی در عراق تأکید کردند و افزودند: در ساختار تشکیلاتی حکومت عراق، رئیس‌جمهور از جایگاه خاصی برخوردار است و می‌تواند در کم کردن اختلافات و افزایش وحدت، نقش‌آفرینی مؤثری کند.
معظم‌له، با اشاره به تلاش برخی طرف‌های خارجی برای ایجاد اختلاف در عراق، خاطرنشان کردند: مردم عراق اعم از شیعه و سنی و کُرد و عرب، قرن‌ها است که بدون هیچ مشکلی در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند اما متأسفانه برخی کشورهای منطقه و همچنین بیگانگان به‌دنبال بزرگنمائی اختلاف‌ها هستند که باید در مقابل آن ایستاد و از هرگونه بهانه‌ای که زمینه‌ساز بروز اختلافات می‌شود پرهیز کرد.
*نباید آمریکائی‌ها جرئت صحبت از تجزیه‌ی عراق را پیدا کنند
ولی امرمسلمین، بروز اختلافات و کشیده شدن آن به صحنه‌ی عمومی عراق را زمینه‌ساز اظهارات مداخله‌جویانه‌ی بیگانگان دانستند و گفتند: نباید فضا به‌گونه‌ای شود که آمریکائی‌ها به خود جرئت دهند تا به‌صورت علنی صحبت از تجزیه‌ی عراق بکنند.
حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای، خاطرنشان کردند: چرا باید کشوری همچون عراق که کشوری بزرگ، ثروتمند و صاحب تاریخ هزار ساله است، تجزیه و به مناطق کوچک‌تر تقسیم شود، تا همواره در معرض اختلاف و نزاع قرار گیرد.
* نباید به آمریکائی‌ها اجازه داد که عراق را ملک شخصی خود تصور کنند
معظم‌له، افزودند: قطعاً مسئولان عراقی، روابط خارجی با کشورهای دیگر از جمله آمریکا را بر‌اساس مصالح و منافع مردم این کشور تنظیم خواهند کرد اما نباید به آمریکائی‌ها اجازه داد که عراق را همچون ملک شخصی خود تصور کنند و هر صحبتی را بیان و هر اقدامی را انجام دهند.
* جوانان توانمند و هوشیار عراق، قطعاً زیر بار سلطه‌ی آمریکا نخواهند رفت
رهبر فرزانه انقلاب، با تأکید بر اینکه عراق امروز به‌واسطه‌ی ملت بزرگ خود و همچنین جوانان توانمند و هوشیار، با عراق گذشته کاملاً متفاوت است، گفتند: جوانان عراق اکنون بیدار شده‌اند و به قدرت و توانائی خود پی برده‌اند و چنین جوانانی قطعاً زیر بار سلطه‌ی آمریکا نخواهند رفت.
* نیروهای داوطلب مردمی در جنگ با داعش، مظهر بارزِ بیداری و قدرت جوانان عراقی است
حضرت آیت ‌الله العظمی امام ‌خامنه‌ای، نیروهای داوطلب مردمی عراق در جنگ با داعش را مظهر بارزِ بیداری و قدرت جوانان عراقی خواندند و تأکید کردند: باید از ظرفیت و توانائی‌های جوانان عراق برای رساندن این کشور به جایگاه شایسته‌ی خود بیش از پیش استفاده شود.
معظم‌له، با تأکید بر آمادگی همه‌جانبه‌ی جمهوری اسلامی ایران برای انتقال تجربیات و توانائی‌های علمی، فناوری، دفاعی و خدماتی خود به عراق، افزودند: باید تلاش شود تا سطح همکاری‌های اقتصادی دو کشور ارتقاء بیشتری یابد.
* نفوذ کلام امام خامنه‌ای، در میان مردم و مسئولان عراق از زبان فؤاد معصوم
در این دیدار که آقای جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور نیز حضور داشت آقای فؤاد معصوم رئیس‌جمهور عراق با ابراز خرسندی فراوان از دیدار با ولی امرمسلمین، به جایگاه و نفوذ کلام حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای، در میان مردم و مسئولان عراق به‌عنوان یک مجتهد و مرجع تقلید بزرگ، اشاره کرد و گفت: توصیه‌های جنابعالی درخصوص حفظ وحدت و پرهیز از اختلاف در عراق، قطعاً تأثیرگذار خواهد بود.
* تشکر رئیس‌جمهور عراق از کمک‌های ایران
رئیس‌جمهور عراق از کمک‌های جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه در شرائط بسیار سخت حمله‌ی داعش تشکر و قدردانی کرد و با اشاره به مشترکات تاریخی، دینی و فرهنگی دو ملت ایران و عراق، گفت: ما خواستار گسترش بیش از پیش روابط دو کشور و استفاده از تجربیات و توانائی‌های ایران در زمینه‌های مختلف هستیم.
آقای فؤاد معصوم وضعیت عمومی عراق و انسجام و هماهنگی درونی را نسبت به گذشته بهتر ارزیابی کرد و افزود: در مقابله با داعش نیز توفیقات زیادی به‌دست آمده و هماهنگی ارتش، نیروهای داوطلب و پیشمرگان کُرد زمینه‌ساز ضربات سنگینی به داعش شده است.
* دیدار نخست‌وزیر الجزایر با امام خامنه‌ای
* ملت ایران همواره دیدگاه مثبتی به کشور و مردم الجزایر داشته است
حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از ظهر دیروز (سه‌شنبه) در دیدار آقای عبدالمالک سلال نخست‌وزیر الجزایر و هیأت همراه، با اشاره به نزدیکی دیدگاه‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران و الجزایر در بسیاری از مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفتند: علاوه بر نزدیکی دیدگاه‌های سیاسی، همواره ملت ایران دیدگاه مثبتی به کشور و مردم الجزایر داشته است و این موضوع هم به دلیل مجاهدت‌های مردم الجزایر بر ضد استعمار، در دوران انقلاب الجزایر است.
* سطح همکاری‌های ایران و الجزایر بسیار پائین است
معظم‌له، ارتباط معنوی و قلبی میان ملت‌ها را زمینه‌ی بسیار مناسبی برای گسترش همکاری‌ها به‌ویژه در عرصه‌ی اقتصادی دانستند و افزودند: سطح همکاری‌های ایران و الجزایر بسیار پائین است و امیدواریم با این سفر و با تشکیل کمیسیون مشترک، در آینده‌ی نزدیک و همچنین با سفر آقای جهانگیری به الجزایر، روابط اقتصادی دو کشور گسترش روزافزون بیابد.
* داعش و تروریست‌ها به‌وجود آورده شده‌اند و مورد حمایت هستند
ولی امرمسلمین، با اشاره به سخنان نخست‌وزیر الجزایر درخصوص پدیده‌ی داعش و لزوم مقابله‌ی جدی کشورهای منطقه با تروریست‌هائی که چهره‌ی اسلام را تخریب کرده‌اند، گفتند: موضوع داعش و تروریست‌هائی که با نام اسلام در سراسر منطقه پراکنده شده‌اند، یک موضوع عادی و طبیعی نیست بلکه این تروریست‌ها به‌وجود آورده شده‌اند و مورد حمایت هستند.
کشورهای اسلامی می‌توانند به راه‌حل عملی برای مقابله با تروریست‌ها برسند

حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای، با اظهار تأسف از حمایت برخی کشورهای اسلامی منطقه از تروریست‌های داعش و همچنین با اشاره به حمایت آمریکا و دشمنان اسلام از این تروریست‌ها تأکید کردند: کشورهای اسلامی که دلسوز هستند و با یکدیگر تفاهم بیشتری دارند، می‌توانند با گفتگو و همکاری، به راه‌حل عملی برای مقابله با تروریست‌ها برسند.
* دنباله‌روهای آمریکا مانع از ادامه‌ی فعالیت جبهه‌ی مقاومت شدند
معظم‌له، با یادآوری جبهه‌ی مقاومت متشکل از الجزایر، ایران، سوریه و چند کشور دیگر که در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تشکیل شده بود، افزودند: برخی کشورهائی که دنباله‌رو آمریکا هستند، مانع از ادامه‌ی فعالیت آن مجموعه شدند اما به نظر می‌رسد اکنون زمینه‌ی تشکیل چنین مجموعه‌ای متشکل از کشورهای اسلامی که دارای دیدگاه‌های مشترک هستند وجود دارد.
* کشورهای اسلامی می‌توانند در مسائل مهم دنیای اسلام تأثیرگذار باشند
ولی امرمسلمین، خاطرنشان کردند: اگر چنین مجموعه‌ای تشکیل شود، این کشورهای اسلامی می‌توانند در مسائل مهم دنیای اسلام تأثیرگذار باشند و برای مشکلات منطقه و با مبارزه با تروریست‌ها، اقدامات عملی انجام دهند.
حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای، در پایان اظهار امیدواری کردند: آقای بوتفلیقه رئیس‌جمهور الجزایر هرچه زودتر سلامتی خود را باز یابد.
* نشست کشورهای صادرکننده‌ی گاز موفق بود
آقای عبدالمالک سلال نخست‌وزیر الجزایر در این دیدار، نشست کشورهای صادرکننده‌ی گاز در تهران را نشست موفقی خواند و با اشاره به گفتگوهای خود با مقامات کشورمان، گفت: دیدگاه‌های ایران و الجزایر در مسائل سیاسی به‌ویژه موضوع مبارزه با داعش و تروریست‌ها در منطقه بسیار به یکدیگر نزدیک است و امیدواریم با توجه به مذاکرات تهران، سطح روابط اقتصادی نیز از شرایط کنونی خارج شود و به سطح قابل قبولی برسد.
 دیدار رئیس جمهوری بولیوی با ولی امرمسلمین
*  تجلیل ولی امر از ایستادگی قهرمانانه‌ی بولیوی در مقابل زورگوئی‌های جبهه‌ی استکبار
حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر دیروز (سه‌شنبه) در دیدار آقای «اوو مورالس» رئیس جمهوری بولیوی با تجلیل از ایستادگی جذاب و قهرمانانه‌ی بولیوی و برخی دیگر از کشورهای آمریکای لاتین در مقابل زورگوئی‌های جبهه‌ی استکبار، سیاست خطرناک آمریکا در دنیا و منطقه‌ی آمریکای جنوبی را تغییر هویت جوانان خواندند و تأکید کردند: باید با تقویت اراده‌ها و افزایش ارتباطات و همکاری‌ها، در مقابل این سیاست سلطه‌جویانه ایستادگی کرد.
* ایران اولین کشور دنیا بود که به‌طور کامل از سیطره‌ی آمریکا بیرون آمد
حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای، ایستادگی در مقابل افزون‌خواهی‌های آمریکای مستکبر را امتیازی مهم و حتی با اهمیت‌تر از ملی شدن صنعت نفت برای بولیوی و آقای مورالس برشمردند و گفتند: ایران اولین کشوری در دنیا بود که با نهضت مردمی و مستقل امام خمینی رحمةالله‌علیه به‌طور کامل از سیطره‌ی آمریکا بیرون آمد و در مقابل معارضه‌های دو امپراتوری شرق و غرب و انواع فشارهای نظامی، امنیتی و اقتصادی آنان ایستادگی کرد.
ولی امرمسلمین، تأکید کردند: بر همین مبنا، جمهوری اسلامی ایران از هر کس در هر جای دنیا که در مقابل زورگوئی و سلطه ایستادگی کند، حمایت می‌کند.
 علاوه بر پیشرفت‌های سخت‌افزاری
* باید به پیشرفت‌های نرم‌افزاری نیز توجه کرد
معظم‌له، با اشاره به امکانات و استعدادهای فراوان بولیوی خاطرنشان کردند: این ظرفیت‌ها و همچنین روابط بین دو کشور و زمینه‌های متعدد همکاری می‌تواند در خدمت منافع ملت‌ها و ایستادگی در مقابل زورگویان قرار بگیرد.
حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای، پیشرفت‌های اقتصادی بولیوی با هدف تأمین استقلال سیاسی و استقلال اقتصادی را لازم و ارزشمند دانستند و گفتند: علاوه بر این پیشرفت‌های سخت‌افزاری باید به پیشرفت‌های نرم‌افزاری نیز توجه کرد.
* سیاست آمریکا در دنیا تغییر هویت جوانان است
ولی امرمسلمین، سیاست آمریکا در دنیا و همچنین در منطقه‌ی آمریکای لاتین را تغییر هویت بومیان و جوانان با استفاده از شیوه‌های جدید ارتباطی خواندند و خاطرنشان کردند: اگر آمریکائی‌ها در این سیاست خود موفق شوند و بتوانند فکر جوانان را به «فکر آمریکائی» تبدیل کنند، آنگاه بدون نیاز به کودتای نظامی و اقدامات سخت، بر کشورها مسلط خواهند شد.
معظم‌له، تقویت هویت بومی و شناساندن ارزش‌ها به جوانان را، راه مقابله با این سیاست آمریکا برشمردند و تأکید کردند: با تکیه به خداوند متعال و با تقویت اراده‌ها می‌توان در این نبرد پیروز شد.
رئیس‌ جمهوری بولیوی:
ما جنابعالی را راهنمای
*  همه‌ی انقلاب‌های مستقل می‌دانیم
در این دیدار آقای «اوو مورالس» رئیس‌ جمهوری بولیوی نیز با اظهار خرسندی از دیدار ولی امرمسلمین، گفت: ما جنابعالی را پدر و راهنمای همه‌ی انقلاب‌های مستقل و به‌ویژه انقلاب‌های منطقه‌ی آمریکای لاتین می‌دانیم و از سخنان ارزنده، الهام‌بخش و امیدآفرین شما درس‌های فراوانی آموخته‌ایم.
آقای مورالس، دخالت‌های آمریکا را مشکل‌ساز خواند و گفت: در ابتدای پذیرش مسئولیتم در پاسخ به هشدار آمریکائی‌ها درخصوص رابطه با ایران، تأکید کردم که ما کشوری مستقل هستیم و برای ارتباط با دیگران از کسی اجازه نمی‌گیریم.
رئیس‌ جمهوری بولیوی با تأکید بر اینکه به آمریکائی‌ها باج نداده و نخواهیم داد افزود: با ملی کردن صنعت نفت بولیوی، استقلال و حاکمیت خود را تثبیت کردیم و به سال‌ها تجاوز غرب پایان دادیم.
* تولید ناخالص ملی بولیوی ۴ برابر دوران وابستگی شده است
آقای مورالس، حجم پیشرفت‌ها و خدمات در دوران استقلال بولیوی را چندین برابر دوران وابستگی به غرب دانست و با تأکید بر ضرورت دستیابی به استقلال اقتصادی در سایه‌ی استقلال سیاسی گفت: امروز تولید ناخالص ملی بولیوی به بیش از ۳۶ میلیارد دلار افزایش یافته که در مقایسه با دوران وابستگی، این میزان ۴ برابر شده است.
* بولیوی همواره مواضع جمهوری اسلامی را ستایش می‌کند
رئیس‌ جمهوری بولیوی به تجربیات و توانمندی‌های فراوان ایران در بخش‌های گوناگون علمی و فناوری اشاره کرد و افزود: ایران و بولیوی دو متحد تاریخی، فرهنگی و مردمی هستند و امیدوارم روابط دوجانبه در زمینه‌های مختلف گسترش یابد.
آقای مورالس، گفت: بولیوی همواره مواضع جمهوری اسلامی را ستایش می‌کند و اطمینان داریم که ایران با ثبات به راه خود ادامه خواهد داد.
رئیس‌ جمهوری بولیوی افزود: بولیوی نیز در سایه‌ی گسترش همکاری‌ها و روابط با کشورهای انقلابی و مقاوم مانند ایران، دارای اقتدار، استقامت و ثبات است.
با تشکر از«khamenei.ir»


نوشته شده در   چهارشنبه 4 آذر 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode