ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 28 آبان 1394     |     کد : 96432

رئيس جمهوري: اميدواريم افراد با تدبير توانا و مجرب به مجلس راه يابند

اعضاي هيات دولت درجلسه اي به رياست حجت الاسلام و المسلمين دکتر حسن روحاني رئيس جمهوري، به فريدون همتي و محمدرضا خباز به ترتيب به عنوان استانداران قزوين و سمنان، رأي اعتماد دادند‌.

رئيس جمهوري: اميدواريم افراد با تدبير توانا و مجرب به مجلس راه يابند


اعضاي هيات دولت درجلسه اي به رياست حجت الاسلام و المسلمين دکتر حسن روحاني رئيس جمهوري، به فريدون همتي و محمدرضا خباز به ترتيب به عنوان استانداران قزوين و سمنان، رأي اعتماد دادند‌.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري‌، وي در اين جلسه‌، با اشاره به رأي اعتماد هيأت وزيران به استانداران جديد قزوين و سمنان خطاب به آنان‌،اظهارداشت: انتظار مردم اين است که با حضور شما در اين استان‌ها، پيشرفت استان و حل مسائل و مشکلات شتاب بيشتري پيدا کند.

روحاني افزود: براساس تجربه داخلي و بين‌المللي،‌ راه پيشرفت و توسعه کشور از مسير بهره‌گيري حداکثري از توان و نيروي مردم و مشارکت فعال بخش خصوصي مي‌گذرد.

رئيس‌ جمهوري با يادآوري اين نکته که به هر ميزان درآمدهاي مختلف دولت افزايش پيدا کند، همچنان براي کشور بزرگي مانند ايران و مسائل و مشکلاتي که با آن روبرو ست‌، کافي نيست، گفت: حضور فعال بخش خصوصي، مشارکت عموم مردم و جذب سرمايه خارجي با توجه به مشکلات موجود، از ضروريات است.

روحاني ادامه داد: علاوه بر اين، روابط حسنه با دنيا و مبنا قرار دادن تعامل سازنده در مناسبات بين‌المللي‌،لازمه توسعه و پيشرفت کشور است. البته اين به آن معنا نيست که با هيچ کشوري مشکل نداشته باشيم، اما مبناي ما تعامل با دنيا و روابط حسنه با کشورهاي ديگر است.

رئيس‌ جمهوري از استاندار به عنوان نماينده عالي دولت در هر استان ياد و تصريح کرد: استانداران بايد از همه ظرفيت‌ها براي تحقق سياست‌هاي دولتي استفاده کنند.

روحاني در ادامه، با تأکيد بر اين که رأي مردم به دولت به معناي رأي به سياست‌ها و برنامه‌هاي دولت است، رضايت واقعي مردم را در گرو تحقق همين برنامه‌ها دانست وبا اشاره به ظرفيت صنعتي استان‌هاي قزوين و سمنان،استعداد هردواستان رابراي پيشرفت خوب ارزيابي و استانداران را به بهره‌گيري از ظرفيت‌ها و جذب فناوري‌هاي جديد به ويژه با توجه به شرايط پسا تحريم در آينده نزديک توصيه کرد.

روحاني با اشاره به قرار داشتن در آستانه برگزاري انتخابات، استانداران را به آماده کردن شرايط و زمينه‌هاي برگزاري شکوهمند و همراه با آرامش انتخابات سفارش و اظهار اميدواري کرد در پرتو يک انتخابات باشکوه، افراد تأثيرگذار با تجربه، با تدبير و توانمند براي خدمت هر چه بيشتر به کشور به مجلس راه يابند.

رئيس‌ جمهوري، دولت را فراحزبي دانست و تاکيد کرد: دولت يازدهم در پي پيروزي جناح خاصي نيست و تلاش مي‌کند شرايط براي مشارکت تمامي‌جناح‌ها، احزاب و گروه‌ها فراهم شود.

بر اساس اين گزارش‌، با تصويب هيأت وزيران، 58 ميليارد و 120 ميليون ريال براي بازسازي بخش‌هاي خسارت‌ديده ناشي از سيل به صورت کمک بلاعوض به منظور بازسازي و تعمير واحدهاي مسکوني و تأمين لوازم خانگي و هزينه‌هاي خدماتي فني و پشتيباني و آواربرداري به استان کرمانشاه اختصاص يافت.

همچنين 144 ميليارد ريال تسهيلات بانکي ارزانقيمت با سود چهار درصد روستايي و پنج درصد شهري ميان آسيب‌ديدگان ناشي از سيل کرمانشاه براي جبران خسارت پرداخت مي‌شود و بدهي احتمالي آسيب‌ديدگان به بانک‌ها مانع از دريافت اين تسهيلات نخواهد بود‌.

تعيين نرخ هزينه‌هاي معاينه فني خودرو و موتورسيکلت براي سال آينده، از ديگر مصوبات جلسه دولت بود.

با توجه به ضرورت انطباق قانون گمرکي ملي با کنوانسيون کيوتو تجديدنظر شده تدويني به دليل پيوستن ايران به اين کنوانسيون، لايحه اصلاح قانون امور گمرکي از سوي اعضاي دولت مورد بحث و بررسي قرار گرفت. در اين اصلاحيه، راهکارهايي براي حل مشکلات کمبود نقدينگي واحدهاي توليدي، مسائل شرکت‌هاي حمل و نقل، رسوب کالاها در گمرک وغيره انديشيده شده است. هيأت وزيران با بررسي و تصويب تعدادي از مواد، ادامه بررسي را به جلسه آينده موکول کرد.


نوشته شده در   پنجشنبه 28 آبان 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode