ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 27 آبان 1394     |     کد : 96378

«فرهنگ نامه علوم قرآنی» رونمائی شد

عصر دیروز در مراسم رونمائی از کتاب فاخر «فرهنگ نامه علوم قرآنی» در محضر آیت الله العظمی صافی گلپایگانی انجام شد...

عصر دیروز، در حضور حضرت آیت الله صافی گلپایگانی
«فرهنگ نامه علوم قرآنی» رونمائی شد

عصر دیروز در مراسم رونمائی از کتاب فاخر «فرهنگ نامه علوم قرآنی» در محضر آیت الله العظمی صافی گلپایگانی انجام شد
حضرت آیت الله صافی گلپایگانی عصر دیروز در مراسم رونمایی از کتاب فاخر «فرهنگ نامه علوم قرآنی» که در بیت معظم له برگزار شد، با قدردانی از انتشار این اثر وزین، سنگین و ارزشمند، اظهار داشتند: بنده واقعا نمیدانم با چه زبان و بیانی از دست اندکاران تدوین این اثر شایسته تشکر کنم. ایشان با اشاره به اینکه خلا وجود کتاب فاخر «فرهنگ نامه علوم قرآنی» در حوزه احساس می شد، افزودند: این اثر ارزشمند اقدامی بزرگ و افتخاری برای روحانیت و اسلام است.
معظم له تدوین کتاب فرهنگنامه علوم قرآنی را خدمت بزرگی به علوم قرآن عنوان کردند و ابراز داشتند: حوزه باید چنین آثاری را تبلیغ کند و نشر دهد. این مرجع تقلید بر لزوم مطالعه کتاب فاخر فرهنگنامه علوم قرآنی توسط طلاب و فضلای حوزه تاکید کردند و گفتند: هرطلبه حداقل باید یک مرتبه این اثر را مطالعه کند.
حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با بیان اینکه تدوین کتاب فرهنگنامه علوم قرآنی در راستای ترویج دین و قرآن موثر است، اظهار داشتند: اگرچه تدوین چنین اثری دیر انجام شد، اما برای حوزه علمیه قم افتخار است.

ایشان همچنین بر ضرورت تدوین فرهنگنامه علوم قرآنی به زبان عربی تاکید کردند و ابزار داشتند: همه باید از علوم قرآنی آگاه باشند و بنده از تدوین اثر فرهنگنامه علوم قرآنی بسیار خوشحال شدم.
این مرجع تقلید در پایان با تقدیر از خدمات پژوهشگاه علوم و اندیشه اسلامی، گفتند: ان شاءالله زحمات این مجموعه مورد رضایت امام زمان(عج) قرار بگیرد.
 *حجت الاسلام والمسلمین
لک زایی:
حمایت های مراجع عظام تقلید دلگرم کننده پژوهشگران حوزه است
رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی حمایت ها و رهنمودهای مراجع عظام تقلید را در تداوم فعالیت های این پژوهشگاه موثر دانست و خاطرنشان کرد: تشویق های مراجع عظام تقلید برای پژوهشگران و محققان حوزه دلگرم کننده است.
حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی در این مراسم اظهار داشت: این اثر فاخر توسط مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات تدوین شده است.
وی با اشاره به اینکه «اصطلاح نامه علوم قرآنی» حدود 8 هزار اصطلاح داشت، تصریح کرد: برای تدوین «فرهنگنامه علوم قرآنی» از 5 هزار مدخل کتاب اصطلاح نامه علوم قرآنی بهره گیری شده است.
رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی از فعالیت 13 مرکز و پژوهشکده خبر داد و گفت: یکی از آثار مرکز مطالعات فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تدوین «دایره المعارف قرآن» می باشد که تاکنون در قالب سیزده جلد چاپ شده است.
حجت الاسلام والمسلمین لک زایی همچنین با اشاره به فعالیت مرکز احیای آثار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، ابراز داشت: تدوین «موسوعه شهید ثانی» و «انوارالفقاهه» از فعالیت های اخیر این مرکز بوده است.
وی افزود: مراکز و پژوهشکده های دیگر نیز در زمینه های مختلف از جمله سیره اهلبیت(ع) و فقه فعالیت می کنند.
رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به ظرفیت عظیم حوزه علمیه در زمینه پژوهش و نشر، گفت: در این پژوهشگاه 150 تن از طلاب و فضلا و اساتید سطح عالی به عنوان عضو هیئت علمی و پژوهشگر فعالیت می کنند.
حجت الاسلام والمسلمین لک زایی با اشاره به اینکه به زودی ترجمه اثر «فرهنگنامه علوم قرآنی» به زبان عربی آغاز خواهد شد، ابراز داشت: همچنین هفته آینده اثر «اصطلاح نامه فلسفه اسلامی» به زبان عربی در بیروت رونمایی خواهد شد.    
وی در پایان، حمایت ها و رهنمودهای مراجع عظام تقلید را در تداوم فعالیت های این پژوهشگاه موثر دانست و خاطرنشان کرد: تشویق های مراجع عظام تقلید برای پژوهشگران و محققان حوزه دلگرم کننده است.


نوشته شده در   چهارشنبه 27 آبان 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode