ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 24 آبان 1394     |     کد : 96214

همه محکوم کردند

درحالیکه در جنایتی صهیونیستی در فرانسه حدود 400 کشته و زخمی برجای گذاشت، هنوز درباره هویت و تعداد تروریست‌هائی که این شب هراسناک را برای مردم پاریس رقم زدند...

از محکومیت‌های مزورانه، تا ... علیه جنایت مستخدمین صهیونیست در فرانسه
همه محکوم کردند

اعتدال: درحالیکه در جنایتی صهیونیستی در فرانسه حدو 400 کشته و زخمی برجای گذاشت، هنوز درباره هویت و تعداد تروریست‌هائی که این شب هراسناک را برای مردم پاریس رقم زدند اطلاعاتی منتشر نشده است و گزارش‌ها حاکیست - متأسفانه اینبار هم مانند عملیات‌های تروریستی قبلی که در اروپا اتفاق افتاد - تمام تروریست‌هائی که در گروگانگیری شرکت داشته‌اند کشته شده‌اند و هیچیک از آنها زنده نمانده تا اسرار پشت پرده اینگونه جنایات را برملا کند.
این درحالی است که دراین قضایا نیز مانند جنایات پیشین، می‌توان ردی از جنون صهیونیست را مشاهده کرد، زیرا، ابعاد جریان چنان پیچیده است که طراحی چنین جنایاتی تنها از سازمان امنیتی موساد برمی‌آید.
* پنج نقطه‌، هدف اقدام وحشیانه در پاریس:
* رستوران کامبوج: تیراندازی در محل این رستوران چندین کشته به جا گذاشت
* سالن کنسرت باتاکلان: افراد مسلح ده‌ها نفر را در یک کنسرت موسیقی راک کشتند
* استادیوم ملی فرانسه: دو انفجار در نزدیکی این استادیوم و در جریان مسابقه میان دو تیم ملی فوتبال فرانسه و آلمان رخ داد و چندین کشته برجای گذاشت
* خیابان شارون: محل وقوع تیراندازی
* محله له‌آل: گزارش‌های تایید نشده از تیراندازی در این محل منتشر شده است
* حجت الاسلام، دکتر روحانی در گفت‌وگوی تلفنی با نخست وزیر ایتالیا:
با عزم همگانی و جدی باید مقابل تروریست‌ها ایستاد
رئیس جمهوری از ایتالیا به عنوان یکی از دوستان خوب ایران در اتحادیه اروپا نام برد و تصریح کرد: روابط تهران – رم همواره مناسب بوده و اکنون شرایط برای توسعه بیش از پیش روابط فراهم است.
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز شنبه در تماسی تلفنی با «ماتئو رنتزی» نخست وزیر ایتالیا، با اشاره به حوادث تروریستی در پاریس و ضرورت یکپارچگی و تمرکز بر مبارزه با تروریسم، ابراز امیدواری کرد سفر به رم با توجه به هماهنگی‌های وزرای خارجه دو کشور به زمان مناسب‌تری موکول گردید.
رئیس جمهوری همچنین توسعه و گسترش روابط دو کشور را به نفع دو ملت و منطقه عنوان کرد.
روحانی در ادامه به ضرورت مبارزه مشترک با تروریسم پرداخت و با اشاره به شهادت 17 هزار ایرانی توسط گروهک‌های تروریستی ، گفت: ما می دانیم که فعالیت‌های تروریستی تا چه‌اندازه نفرت انگیز و دهشتناک است اما در عین حال مطمئن هستیم که تروریست‌ها در برابر اراده همه ملتها و دولتها هرگز موفق نخواهند شد به اهداف خود دست یابند.
* ایتالیا در همه زمینه‌ها آماده گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران است
«ماتئو رنتزی» نخست وزیر ایتالیا نیز در این تماس تلفنی با تأکید بر اینکه کشورش آماده گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌ها است، گفت: ایتالیا همچنان در انتظار سفر رئیس جمهوری ایران است و امیدوارم که این سفر هر چه سریعتر انجام پذیرد.
نخست وزیر ایتالیا همچنین با اشاره دلایل قابل درک تعویق این سفر، گفت : ما خواهان گسترش روابط تهران – رم هستیم و همه زمینه‌ها برای گسترش این روابط مهیا است.
* جمهوری اسلامی ایران نقش مهمی در مبارزه با تروریسم ایفا می کند
وی در ادامه با اشاره به ضرورت مبارزه مشترک با تروریسم تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران نقش مهمی در مبارزه با تروریسم ایفا می کند و ما باید در کنار هم و متحد، با گروههای تروریستی مبارزه کنیم.
* پایان حملات گسترده تروریستی به پاریس
در حالی که تیراندازی و انفجار در نزدیکی استادیومی در پایتخت فرانسه براساس گزارش منابع مختلف خبری بین 40 تا 60 کشته برجای گذاشته است، گروگان‌گیری در یک سالن کنسرت در پاریس نیز با کشته شدن دست‌کم 112 گروگان پایان یافت.
کاخ الیزه اعلام کرده که جلسه شورای دفاعی فرانسه روز (شنبه) تشکیل خواهد شد. خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از دفتر ریاست‌جمهوری این کشور گزارش داد که 1500 نیروی اضافی برای حفظ امنیت پاریس فراخوانده شده‌اند.
منابع خبری گزارش داده‌اند تیراندازی در یک رستوران و انفجار در یک مشروب فروشی در نزدیکی استادیوم پاریس روی داده است. تیراندازی با تفنگ کلاشینکف انجام شده است. دولت فرانسه در حال حاضر در سراسر این کشور وضعیت فوق‌العاده اعلام کرده است.
بر اساس گزارش آسوشیتدپرس این انفجارها درحالی روی داد که پاریس میزبان دیدار دوستانه تیم‌های فوتبال فرانسه و آلمان بود. در این دیدار فرانسه با 2 گل به برتری رسید.
شاهدان عینی گفته‌اند مهاجمان هیچکدام از ماسک برای پوشاندن صورت خود استفاده نمی‌کردند که این نشان می دهد آنها خود را برای مرگ و یا انجام حمله‌های انتحاری آماده کرده بودند.
فاکس نیوز به نقل از شاهدان عینی نوشته است یکی از تیراندازان در رستورانی که تیراندازی در آن اتفاق افتاده فریاد می زده است: این از طرف سوریه است!
پس از انجام حملات تروریستی تماشاگران و بازیکنان تیم‌های فوتبال فرانسه و آلمان از ترس وقوع حملات جدید در ورزشگاه ماندند اما نیروهای امنیتی و رئیس فدراسیون فوتبال فرانسه مدتی بعد اعلام کردند که خطر در اطراف استادیوم برطرف شده و مردم می توانند در امنیت استادیوم را ترک کنند.
* تجمع مردم در داخل ورزشگاه
تصاویر زنده تلویزیون فرانسه نشان می داد که تماشاگران و بازیکنان فوتبال آلمان و فرانسه در زمین چمن استادیوم تجمع کرده‌اند و نگران خروج از استادیوم هستند.
* گروگان‌گیری مردم توسط مستخدمین صهیونیست
همچنین گزارش‌ها از سوی دیگر حاکی از گروگان‌گیری مردم از سوی افراد ناشناس در یکی از سالن‌های کنسرت در شهر پاریس بود. ابتدا اعلام شد حداقل 60 نفر در این سالن به گروگان گرفته شده‌اند، اما آمارهای بعدی از حضور 100 گروگان حکایت داشت.
نیروهای پلیس در بیرون سالن کنسرت که پذیرای یک گروه کوچک راک آمریکائی بود قرار داشتند و کسی نمی دانست در داخل سالن گروگان‌ها در چه وضعیتی هستند.
کمی بعد به نظر می رسید عملیات پلیس فرانسه برای آزاد کردن گروگانها آغاز شده است اما خبرنگاران مستقر در محل گروگان گیری در پاریس می گفتند مقامات رسمی پلیس از آنها خواسته‌اند به دلایل امنیتی از منتشر کردن اخبار مربوط به تلاش‌ها در مورد آزادسازی گروگان‌ها خودداری کنند اما تصاویر تلویزیونی فرانسه نشان می داد نیروهای پلیس در حال ورود به محل گروگان گیری (سالن کنسرت «باتاکلان») هستند.
* پایان گروگانگیری با کشته شدن دست‌کم 112 گروگان
سرانجام بی.بی.سی خبر داد عملیات علیه گروگان‌گیران در باتاکلان تمام شده است. خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از شاهدان عینی اعلام کرد گروگان‌گیران به روی مردم و افرادی که بیرون ساختمان باتاکلان بودند آتش گشوده‌اند.
پلیس در ادامه خبر داد حداقل دو نفر از گروگانگیرانی که در باتاکلان بودند کشته    شده‌اند.
عملیات پلیس علیه گروگان‌گیران در باتاکلان سرانجام تمام شد. این گروگان‌گیری بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی معاون شهردار پاریس، با کشته شدن دست‌کم 112 گروگان پایان یافت. با این حال، منابع خبری از احتمال افزایش شمار تلفات خبر داده‌اند.
* روایت وحشتناک نجات یافتگان از حادثه
در همین حال یکی از شاهدان عینی در گفت‌وگو با سی.ان.ان از زخمی و کشته شدن تعدادی از مردم در داخل سالن کنسرت خبر داده بود.
به گفته او و دیگر شاهدان، گروگانگیران به مدت 10 دقیقه با فریاد اقدام به تیراندازی در داخل سالن کردند که همین امر نگرانی‌ها درباره احتمال کشته شدن تعدادی از افراد در داخل سالن کنسرت را افزایش می داد.
به گفته شاهدان عینی گروگانگیران چند مرد جوان بودند که لباس سر تا سر سیاه به تن داشتند.
نجات یافتگان از این حادثه روایت وحشتناکی از برخورد تروریست‌ها با مردم دارند. به گفته آنها تروریست‌ها بی هدف به مردم شلیک می کردند. یکی از نجات یافتگان به سی.ان.ان گفت: آنها جوری به ما شلیک می کردند انگار ما یک دسته پرنده هستیم!
هنوز درباره تعداد تروریست‌هائی که این شب هراسناک را برای مردم پاریس رقم زدند اطلاعاتی منتشر نشده است. گزارشها حاکیست تمام تروریستهائی که در گروگانگیری شرکت داشته‌اند کشته    شده‌اند.
خبرگزاری رویترز به نقل از منابع امنیتی آمریکائی در این زمینه خبر داده است که تمام حملات انجام شده در پاریس هماهنگ بوده و این شهر با یک عملیات تروریستی وسیع مواجه است. رویترز همچنین می گوید در هفته گذشته نگرانی‌های امنیتی در فرانسه بالا بوده است.


* (مستخدمین صهیونیست) مسئولیت انفجارهای تروریستی پاریس را برعهده گرفت
گروه تروریستی داعش(مستخدمین صهیونیست) در صفحات اجتماعی خود با به عهده گرفتن مسئولیت این اقدام تروریستی اعلام کرده است که «این حملات
۱۱ سپتامبر فرانسه است.» گزارش‌ها حاکیست گروه تروریستی داعش(مستخدمین صهیونیست) در شبکه توییتر عبارت «پاریس در آتش» را تکرار کرده که این جمله داعش(مستخدمین صهیونیست) به نوعی می تواند نشان دهنده این باشد که این گروه تروریستی مسئولیت اقدامات تروریستی پاریس را برعهده گرفته است.
* اولاند در فرانسه آماده‌باش نظامی اعلام کرد
فرانسوا اولاند نیز در نطقی تلویزیونی تأکید کرد که مرزهای فرانسه بسته خواهد شد و پلیس و نیروهای امنیتی فرانسه تمام تلاش خود را برای مقابله با تروریست‌ها انجام خواهند داد.
اولاند همچنین در کشور آماده باش نظامی اعلام کرد. به دنبال آن نیروهای ارتش وارد شهر پاریس شدند. بعد از 1944 این اولین بار است که در پاریس به نوعی حکومت نظامی اعلام شده است.
* ورود ارتش به پاریس
فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه،
در استادیوم مشغول تماشای فوتبال تیم‌های فرانسه و آلمان بود که این انفجارها رخ داد و او به سرعت توسط نیروهای امنیتی از محل دور شده است.
در پی وقایع اخیر رئیس‌جمهوری فرانسه مشارکت خود را در نشست گروه 20
در ترکیه لغو کرده است.
در پاریس هم اکنون فعالیت برخی خطوط مترو متوقف شده و مدارس روز شنبه به دلیل نگرانی‌های امنیتی تعطیل هستند.
همچنین از ساکنان پاریس خواسته شده در خانه‌های خود بمانند.
* واکنش‌ها
رسانه‌های فرانسوی اعلام کردند: در میان کشته شدگان یکصد تن در کنسرت در حین گروگان گیری کشته شدند. بنا به گزارش رسانه‌ها محل این کنسرت در نزدیکی دفاتر شارلی ابدو قرار داشته است.
* اولاند رئیس جمهوری فرانسه
در همین حال اولاند در یک سخنرانی کوتاه در نزدیکی سالن باتاکلان قول داد که از کسانی که دست به چنین اقدام وحشیانه‌ای زده‌اند، انتقام بگیرد.
وی گفت: ما خواستیم که اینجا در میان کسانی باشیم که شاهد چنین اقدامات وحشیانه‌ای بودند و بدانید که ما جنگ با تروریسم را ادامه خواهیم داد.
رئیس جمهوری فرانسه افزود: زمانی که تروریست‌ها بتوانند چنین اقدام خشونت آمیزی انجام دهند مطمئن باشند که با
یک فرانسه مصمم، یک فرانسه متحد، فرانسه‌ای که مرعوب نمی‌شود، رو به رو خواهند شد؛ اگرچه ما امروز از این حادثه تراژدی غم انگیز بسیار ناراحت هستیم اما به نبرد خود ادامه خواهیم داد.
* فابیوس، وزیر خارجه فرانسه
لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه هم در واکنش به حملات تروریستی در پاریس گفت که این حملات لزوم همکاری برای مقابله با داعش را آشکار می‌سازد.
لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه در آستانه نشست وین درباره بحران سوریه گفت: این حملات نشان داد که بیش از هر زمان دیگری به هماهنگی بین‌المللی در جنگ با تروریسم نیازمندیم.
هم‌چنین دولت فرانسه اعلام کرد،
توافق نامه شینگن را به طور موقتی به حالت تعلیق در آورده و در مرزهای این کشور تدابیر امنیتی شدیدی اعمال می‌شود. این اقدام دولت فرانسه به طور موقت بوده و این کشور مشارکت خود در توافق نامه شینگن را به مدت یک ماه از 13 نوامبر به حالت تعلیق درآورده است.
ایده توافق شینگن این بود که شهروندان عضو می‌توانند بدون نیاز به کنترل مرزی وارد کشور دیگر شده و مسافران منطقه شینگن با یک ویزای مشترک می‌توانستند در کل منطقه شینگن تردد کنند.
در حال حاضر محدوده شینگن شامل
26 کشور از جمله اکثر کشورهای اتحادیه اروپا و چهار کشور غیر عضو اتحادیه اروپا می‌شود.
در همین حال گزارش شده است فرانسوا اولاند سفر خود به ترکیه برای شرکت در اجلاس جی 20 را لغو کرده است.
* نماینده سوریه در سازمان ملل: تروریسم گریبانگیر حامیانش شد
به گزارش شبکه خبری سیریانیوز، بشار جعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل گفت: ما هرگز در مشخص کردن هویت تروریسم در سوریه اشتباه نکردیم. کسی که اشتباه کرد آمریکائی‌ها، فرانسوی‌ها و ترکیه‌ای‌ها بودند و تروریسم گریبانگیر همه آن‌ها شد. تروریسم در سوریه، لبنان و سوئد و امروز در فرانسه یکی است.
وی گفت: تروریسم به حامیانش برگشت و سوریه بر تروریسم پیروز شد. تنها راه برای مبارزه با تروریسم پیوستن به ائتلاف واقعی و صادق روسیه و سوریه است.
جعفری درباره برخورد پلیس فرانسه با انفجارهای تروریستی در پاریس گفت: پلیس فرانسه نشان داد که در چندین مورد خوب عمل نکرده است. ارتش و پلیس فرانسه یک باره 300 گلوله را در بدن
یک تروریست مراکشی خالی کردند.
وی گفت: محبوبیت بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه در فرانسه بیشتر از همتای فرانسوی‌اش است. یک نظرسنجی با حضور 2300 تن انجام شد که در آن 20% مردم فرانسه گفتند که فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری این کشور را تأیید می‌کنند اما در عین حال 72% اسد را تأیید می‌کنند.
* دبیرکل سازمان ملل
بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد حملات پاریس را محکوم کرده و
خواهان آزادی فوری همه کسانی شده است که گروگان گرفته شده‌اند. او ابراز اطمینان کرده که مقامات فرانسوی همه تلاش خود را برای اجرای عدالت انجام خواهند داد.
دبیرکل سازمان ملل متحد به بازماندگان کشته شدگان تسلیت گفته و برای مجروحان آرزوی بهبودی سریع کرده است.
* رئیس‌جمهور آمریکا
باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا لحظاتی پیش با وحشیانه خواندن این حملات گفت: این حمله نه تنها علیه فرانسه، بلکه علیه همه است. این حمله نه تنها به پاریس نه تنها به فرانسه، بلکه به تمام ارزش‌های بشری است. ما آماده کمک به فرانسه هستیم و علیه تروریسم با آنها همراهیم. کسانی که فکر می کنند اینگونه می توانند جلوی مقابله با تروریسم را بگیرند اشتباه می کنند. ما با مقامات فرانسه برای اقدامات بعدی در تماس هستیم.
اوباما تأکید کرد: هر چه در توان داشته باشیم برای کمک به فرانسه انجام می دهیم تا تروریست‌ها به سزای عملشان برسند.
* وزیر امور خارجه آلمان
فرانک والتر اشتاین‌مایر، وزیر امور خارجه آلمان نیز که در پاریس حضور داشت پس از این حادثه پاریس را به مقصد وین ترک کرده است.
* نخست وزیر انگلیس
دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس نیز در اولین واکنش خود به این حادثه گفته است که از شنیدن این خبر شوکه شده است.
کامرون در توییت خود نوشته است: حوادث امشب در فرانسه مرا شوکه کرده است؛ همدردی و دعای ما همراه مردم فرانسه است و ما هر کاری که از دستمان بر بیاید برای کمک به فرانسه انجام خواهیم داد.
در همین راستا، مقامات انگلیس به اتباع خود نسبت به رفت و آمدشان در پاریس هشدار داده و از آنها خواستند تا دستورات مسئولان فرانسوی را اجرا کنند. دولت بلژیک نیز تدابیر امنیتی خود را در مرز با فرانسه تشدید کرد.
* صدراعظم آلمان
آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان نیز
در یک بیانیه در مورد حوادث پاریس
در ساعت‌های اولیه روز شنبه آورده است: از دیدن خبر و تصاویری که از پاریس می رسد عمیقاً شوکه شده ام. افکار من در پاریس و همراه قربانیان این حادثه و خانواده‌های آنهاست.
او در ادامه اظهار کرد: آنچه در پاریس در حال وقوع است یک حمله تروریستی است.دولت آلمان در این مورد با دولت فرانسه در تماس است و من پیام همدردی مردم آلمان را به فرانسه ابلاغ می کنم.
* رئیس جمهوری چین
شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین هم با محکوم کردن حملات پاریس آمادگی کشورش را برای پیوستن به فرانسه و جامعه بین‌المللی برای تشدید همکاری‌های بین‌المللی و مبارزه با تروریسم اعلام کرد.
به گزارش وزارت خارجه چین رهبران چین و فرانسه در یک تماس تلفنی پس از این حملات با یکدیگر به گفت‌وگو نشستند و رئیس جمهوری چین مراتب تسلیت خود را به قربانیان و خانواده‌های آنها اعلام کرد.
* رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا
فدریکا موگرینی، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز گفت که حملات پاریس باید همه کشورها را متحد ساخته و معنی تازه‌ای به مذاکرات صلح سوریه بدهد.
وی تاکید کرد: بهترین پاسخ به این حملات اتحاد، فائق آمدن بر اختلافات و تلاش با یکدیگر برای برقراری صلح در سوریه است. حملات پاریس معنی دیگری به نشست وین داد. کشورهائی که امروز
دور یک میز می‌نشینند تجربه و غم مشترکی دارند. فرانسه، روز قبل، روسیه یک هفته قبل ، ترکیه هم همین تجربه را داشته است.
* دبیرکل ناتو
شبکه الجزیره نیز از اعلام حمایت و ابراز همبستگی دبیرکل ناتو با دولت فرانسه خبر داد.
در همین حال، شورای امنیت سازمان ملل حملات پاریس را محکوم و آن را اقدامی وحشیانه قلمداد کرد.
واتیکان نیز در بیانیه‌ای حملات پاریس را محکم کرده و آن را خشونت تروریستی جنون‌آمیز خواند.
* واتیکان
فدریکو لومباردی، سخنگوی واتیکان در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حملات تروریستی پاریس خواستار واکنش جدی برای مبارزه با اشاعه انزجار شد.
وی گفت: پاپ و تمامی دوستداران صلح شدیداً این حملات را محکوم می‌کنند.
* شورای همکاری خلیج فارس
شورای همکاری خلیج فارس هم در بیانیه‌ای حملات تروریستی پاریس را محکوم کرد.
* دولت کویت
دولت کویت نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما تمامی تجاوزات تروریستی در پاریس را که با شریعت آسمانی در تضاد است محکوم می‌کنیم.
* نخست وزیر کانادا
نخست وزیر کانادا نیز ضمن محکوم کردن حملات تروریستی در پاریس تأکید کرد: ما تاکنون به اطلاعاتی درباره قربانیان کانادائی در حملات پاریس دست نیافته‌ایم. وی به خانواده‌های قربانیان این حوادث تسلیت گفت.
جاستین ترودو با اعلام مراتب همبستگی با فرانسه پس از این حملات گفت: من بسیار غمگین و شوکه شدم که تعداد بسیار زیادی از مردم در این حملات کشته و زخمی شدند. کانادا در کنار فرانسه در این دوران تاریک ایستاده و تمامی کمک‌های لازم را ارائه خواهد داد.
* اتحادیه سازمان‌های اسلامی در اروپا
اتحادیه سازمان‌های اسلامی در اروپا نیز در بیانیه‌ای حملات تروریستی پاریس را به شدت محکوم و همدردی خود را با خانواده‌های قربانیان اعلام کرد.
* ریاست جمهوری مصر
ریاست جمهوری مصر نیز این انفجارهای تروریستی را به شدت محکوم کرد. عبدالفتاح سیسی، ‌رئیس جمهوری این کشور سفیر مصر در پاریس را مکلف به انتقال پیام تسلیت خود به رهبران فرانسه و دولت و مردم این کشور کرد.
* احمد الطیب، شیخ الازهر
احمد الطیب، شیخ الازهر نیز حملات تروریستی در پاریس را وحشیانه توصیف کرد و گفت چنین اقداماتی در هر دینی و از لحاظ انسانی منفور است. وی گفت: زمان آن رسیده که همه جهان برای رویاروئی با این وحشی گری‌ها متحد شوند.
* رئیس کمیسیون اروپائی
ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپائی نیز اعلام کرد: من کاملاً اطمینان دارم که مردم و دولتمردان فرانسه می‌توانند از این آزمایش سر بلند بیرون آیند.
رئیس شورای اروپائی دونالد تاسک، رئیس شورای اروپائی نیز گفت که این حوادث وحشتناک را دنبال می‌کند.
* تشکیلات خودگردان فلسطین
محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین هم به شدت حملات رتروریستی در پاریس را محکوم و تأکید کرد
جامعه جهانی باید در رویاروئی با چنین اقدامات تروریستی خطرناکی که به تشویش اوضاع در هر مکانی منجر می‌شود، کمک کند.
همدردی با فرانسه در نقاط مختلف جهان از طریق نورپردازی رنگهای پرچم این کشور * رهبر جریان صدر در عراق
مقتدی صدر، رهبر جریان صدر نیز اعلام کرد که حملاتی که فرانسه را هدف گرفت نخستین حملاتی بود که دیگر کشورهای اروپائی را در بر خواهد گرفت.
صدر تأکید کرد: درگیری‌های خاورمیانه، تنها اسرائیل و آمریکا را در امنیت نگه داشته است.
* رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر و وزارت خارجه عراق
فواد معصوم، رئیس‌جمهوری عراق و حیدر العبادی، نخست‌وزیر این کشور در بیانیه‌هائی ضمن محکوم کردن حملات فرانسه همبستگی خود را با این کشور اعلام کرده و افزودند: از تلاش‌های بین‌المللی برای مبارزه با تروریسم حمایت خواهند کرد.
العبادی در بیانیه‌ای اظهار داشت: تروریسمی که عراق از چند سال پیش از آن رنج می‌برد بار دیگر ثابت کرد که پدیده‌ای جهانی است و تمامی کشورها را هدف قرار می‌دهد و ما در خط اول نابودی آن هستیم.
نخست‌وزیر عراق ادامه داد که تمامی کشورها باید برای نابودی این خطرجهانی وارد عمل شوند.
وزارت خارجه عراق نیز در بیانیه‌ای ضمن توصیف کردن حملات تروریستی در پاریس به عنوان اقدامی وحشیانه، همبستگی خود را با فرانسه اعلام کرد و متعهد شد که در کنار آن علیه تروریسم مبارزه خواهد کرد.
در این بیانیه آمده است: این اقدام وحشیانه میزان خطر این گروه تروریستی جنایتکار را نشان می‌دهد که از عراق و سوریه به عنوان مقرهای خود برای اشاعه مرگ، کشتار و ارعاب در سراسر جهان استفاده می‌کند.
* رئیس اقلیم کردستان عراق
مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق نیز در پیامی به فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه به دولت و مردم فرانسه به خاطر حملات تروریستی جمعه شب تسلیت گفته و اعلام کرد، تروریسم دشمن مشترک ماست و تروریست‌های گمراه به جنگ همه ارزش‌های انسانی رفته‌اند و زندگی و پیشرفت و صلح را در هر جائی که باشد هدف حملاتشان قرار می‌دهند.
وی افزود: مردم کردستان امروز وارد جنگی کوبنده علیه تروریسم شده و قربانیانی را در این راه داده‌اند و با ملت فرانسه و دولتش ابراز همدردی می‌کنند.


* ریاست‌جمهوری تونس
ریاست‌جمهوری تونس در بیانیه‌ای ضمن تسلیت به مقامات و ملت فرانسه، همبستگی کامل خود را با فرانسه اعلام کرد.
* پادشاه اردن
ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن نیز در پیامی به فرانسوا اولاند ضمن محکوم کردن این حمله تروریستی، حمایت کشورش را از ملت فرانسه برای رویاروئی با حملات خونین در فرانسه اعلام کرد و از جامعه جهانی خواست برای مقابله با پدیده تروریسم و خشکاندن منابع مالی گروه‌های تروریستی وارد عمل شوند.
* ‌نخست وزیر لبنان
تمام سلام، ‌نخست وزیر لبنان نیز در بیانیه‌ای تاکید کرد: ما با نگرانی و ناراحتی وقایع وحشتناک پاریس را دنبال می‌کنیم و شدیدا این حملات را محکوم می‌کنیم.نخست وزیر لبنان تصریح کرد که این حملات را تجاوز به ارزش‌های والای انسانی می‌دانیم.
* رئیس جمهوری هند
پراناب موخرجی، رئیس جمهوری هند نیز با محکوم کردن حملات تروریستی فرانسه عنوان داشت هند در کنار ملت فرانسه ایستاده است.
* نخست وزیر ایتالیا
رئیس جمهور و نخست وزیر ایتالیا نیز ضمن ابراز ناراحتی خود از این حوادث تروریستی در پاریس آن را محکوم کردند.
* محکومیت‌‌های مزورانه
* فریادهای دزدِ درحال فرار
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز با اعلام مراتب تسلیت به خانواده قربانیان گفت: اسرائیل شانه به شانه فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه و مردم این کشور در جنگ با تروریسم ایستاده است.
* اقدام مزورانه و خنده دار سعودی‌ها
و بالاخره اقدام خنده دار سعودی‌ها در این مورد که علیرغم جنایات بی‌سابقه خودشان در دنیا،  وزارت امور خارجه عربستان نیز این حملات را محکوم کرده است.
* رئیس جمهوری ترکیه
درحالیکه گزارش‌های بسیاری حاکی از آن است که رئیس مستخدمین صهیونیست(ابوبکر البغدادی) در ترکیه درحال معالجه به سر می برد، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه نیز به فرانسوا اولاند، همتای فرانسوی خود و مردم فرانسه به دلیل این انفجارهای تروریستی تسلیت گفت.
اردوغان در سخنانی تلویزیونی تأکید کرد: برای کشوری که به خوبی پیامدهای تروریسم را درک می‌کند، کاملاً آسان است که رنج و دردهائی که پاریس به دلیل این انفجارهای تروریستی می‌کشد، بفهمد. وی خواهان بسیج جامعه جهانی برای مقابله با تروریسم شد.
احمد داووداوغلو، نخست وزیر این کشور نیز تأکید کرد، این حملات ظالمانه که تمامی بشریت را هدف قرار داده است محکوم می‌کند.
* اعلان آماده‌باش در سراسر روسیه
در این راستا علاوه بر اینکه پوتین اعلام کرد، روسیه این کشتار
غیر انسانی را به شدت محکوم می‌کند وزارت کشور روسیه حالت آماده‌باش در سراسر این کشور اعلام کرده است. همچنین شبکه المیادین گزارش داد که مسکو در پی دریافت اطلاعات مبنی بر وجود حملات تروریستی احتمالی اتباع خود را از برخی کشورها خارج می‌کند. مسکو اعلام کرد که کشورهائی که شامل تصمیم روسیه می‌شود ترکیه، تونس و مصر است.



نوشته شده در   يکشنبه 24 آبان 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode