ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 14 آبان 1394     |     کد : 95812

روحاني: بهره‌برداري جناحي از روزهاي تاريخي به زيان وحدت ملي است

رئيس جمهوري با گراميداشت سيزدهم آبان؛ روز ملي مبارزه با استکبار جهاني، تصريح کرد: 13 آبان و تمامي‌مراحل ايستادگي ملت ايران در برابر سلطه‌خواهي بيگانگان در جريان نهضت اسلامي‌، نشاندهنده و تکميل کننده راه مقاومت و ايستادگي در برابر زياده خواهي‌ها و توطئه بيگانگان است.

روحاني: بهره‌برداري جناحي از روزهاي تاريخي به زيان وحدت ملي است


رئيس جمهوري با گراميداشت سيزدهم آبان؛ روز ملي مبارزه با استکبار جهاني، تصريح کرد: 13 آبان و تمامي‌مراحل ايستادگي ملت ايران در برابر سلطه‌خواهي بيگانگان در جريان نهضت اسلامي‌، نشاندهنده و تکميل کننده راه مقاومت و ايستادگي در برابر زياده خواهي‌ها و توطئه بيگانگان است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحاني ديروز در جلسه هيات دولت، گفت: بايد از افتخارات و روزهاي ملي و تاريخيِ ايستادگي ملت ايران براي تقويت بيش از پيش انقلاب و اتحاد ملت بهره بگيريم و اجازه ندهيم اين ايام تاريخي مورد سوء استفاده برخي جناح‌ها قرار گيرد‌؛ چرا که هرگونه بهره برداري جناحي از اين ايام، به زيان انقلاب و وحدت ملي خواهد بود.

رئيس‌ جمهوري اظهارداشت: امروز همگان در کشور به راه وخط امام(ره) و انقلاب افتخار مي‌کنند و پيرو راه رهبري انقلاب و اجراي قانون اساسي هستند و از آن حمايت مي‌کنند‌.

روحاني با بيان اين که رهنمودها و نکاتي که رهبر معظم انقلاب مطرح مي‌کنند با هدف استحکام قدرت ملي و براي اين است که ملت ايران در برابر نفوذ بيگانگان صف واحد و در برابر توطئه‌ها هوشيار و بيدار باشد، خاطرنشان کرد: نبايد خداي ناکرده برخي بخواهند از اين کلمات و واژگان سوء استفاده کنند و اين گونه نباشد که از اين پس با هر کس که مخالف هستيم، بخواهيم او را به نحوي متهم کرده و گروهي را به حاشيه برانيم.

رئيس‌ جمهوري با اشاره به اين که ملت ايران، بيدار و هوشيار است و تاريخ و تجربه اين ملت، نشان داده است که اين گونه اقدامات تأثيري معکوس خواهد داشت، گفت: مردم به درستي معناي نفوذ، استکبار و تاريخ و شيوه رفتار نادرست آمريکا با اين کشور و ملت را مي‌دانند و منافع ملي و آينده کشور را به خوبي تشخيص مي‌دهند.

روحاني افزود:بايد به طور واقعي و جدي با هر گونه نفوذ بيگانگان مبارزه کنيم و نبايد عده‌اي با کلمه "نفوذ" بازي کنند.

رئيس‌ دولت تدبير و اميد با بيان اين که رهبر معظم انقلاب متعلق به تمامي‌ملت ايران است و به گروه و نهادي خاص تعلق ندارد، گفت: همه ملت ايران در مسير انقلاب، استقلال و ايستادگي کشور در برابر بيگانگان متحد هستند و اميدوارم تمامي‌جناح‌ها و نهادها به اين نکات توجه داشته و واقعاً تلاش کنيم اگر رهبري انقلاب کلامي‌را بيان مي‌کنند به درستي آن را بفهميم و پياده کنيم و اجازه ندهيم افرادي از اين کلمات درچارچوب منافع شخصي، گروهي و جناحي خود سوء استفاده کنند.

رئيس‌ جمهوري ادامه داد: ‌البته مردم در اين زمينه‌ها کاملاً هوشيار، بيدار، ناظر و متوجه هستند و به خوبي شرايط را رصد و در موقع لزوم مانند انتخابات، آگاهانه و با حضور گسترده نظر خود را اعلام مي‌کنند.

روحاني در ابتداي سخنان خود با بيان اين که 13 آبان براي ملت ايران يک روز تاريخي و آغازي براي دوره جديد در نهضت اسلامي‌به شمار مي‌رود، گفت: نهضت اسلامي‌تا آبان سال 1343 بيشتر رنگ و بوي ضد استبدادي داشت، اما از هنگام طرح موضوع کاپيتولاسيون و نطق تاريخي و افشاگرانه امام خميني(ره) در زمينه برنامه اي استکباري که عليه حرمت و عزت مردم ايران طراحي شده بود و استقلال قضايي و سياسي ايران را زير سؤال مي‌برد، يک حرکت نو و موج عظيمي‌در کشور عليه استکبار آغاز شد.

رئيس‌ جمهوري افزود: براي تاريخ روحانيت ايران افتخار است روزي که سلطه گران در اين کشور خواستند عليه عزت و استقلال مردم اقدامي‌کنند مردم ايران به رهبري روحانيت و مراجع عظام، در صف مقدم مبارزه قرار گرفتند.

روحاني حرکت دانش‌آموزان و نوجوانان در 13 آبان سال 57 را به مفهوم حضور نوجوانان و جوانان در نهضت اسلامي‌و اقدام دانشجويان پيرو خط امام در 13 آبان 58 را عکس‌العملي از سوي ملت ايران در برابر توطئه‌هاي آمريکا براي تخريب انقلاب برشمرد و گفت: جوانان، نوجوانان، دانشجويان و دانش آموزان نشان دادند که همگي در صف انقلاب بوده و ثابت کردند انقلاب اسلامي‌متعلق به قشر خاصي نيست و تمامي‌قشرها با سنين متفاوت در اين زمينه فداکاري کرده‌اند‌.

تصويب لايحه شفاف سازي منابع مالي و هزينه‌هاي انتخاباتي

رئيس جمهوري در بخش ديگري از سخنانش، با بيان اين که بهبود محيط زيست از نظر مسئوليت دولت نسبت به سلامت مردم براي کشور از اهميت ويژه‌اي برخوردار است، اظهار داشت: دولت مصمم است که با هدفگذاري‌هاي روشن، شاخص‌هاي محيط زيست را بهبود بخشد. هنر ما در اين است که بتوانيم با حفظ حرکت پرشتاب رشد و توسعه، شرايط زيست محيطي را هم ارتقا دهيم.

روحاني همچنين با يادآوري اين که کشور ما در سال‌هاي تحريم‌هاي ظالمانه و محدوديت در دسترسي به فناوري‌هاي نوين آسيب‌هايي ديده است، توجه به اين محدوديت‌ها و لزوم دسترسي به سرمايه‌گذاري‌ها و فناوري‌هاي نوين را در پذيرش تعهدات بين‌المللي ضروري دانست.

در گزارش سازمان حفاظت محيط زيست که در اين جلسه ارائه شد، تهديدهاي ناشي از افزايش دما بر اثر انتشار گازهاي گلخانه‌اي از قبيل سيل و خشکسالي و به تبع آن آسيب‌پذيري سلامت انسان، زيستگاه‌هاي حيات وحش و کاهش امنيت منابع تأمين تغذيه مورد بررسي قرار گرفت.

همچنين رويکردهاي انديشمندان و متخصصان امر درزمينه کاهش انتشار گازهاي گلخانه‌اي مورد بررسي قرار گرفت.

در همين چارچوب، سازمان حفاظت محيط زيست براي مشارکت جمهوري اسلامي‌ايران در اجراي فرايند کاهش انتشار گازهاي گلخانه‌اي درخواست کرده است که دولت ظرفيت‌هاي لازم را از طريق واردات و استفاده از فناوري‌هاي نوين به کشور، صدور مجوز مربوط به فروش گواهي انتشار، تأمين منابع کافي و بهينه سازي فرهنگ استفاده از صنايع انرژي بر فراهم کند.

بررسي لايحه شفاف سازي منابع مالي و هزينه‌هاي انتخاباتي نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري، مجلس شوراي اسلامي‌و شوراهاي اسلامي‌به عنوان يکي از مهمترين مسائل مربوط به انتخابات براي ايجاد ساز و کار لازم در قانونمند کردن فعاليت‌هاي مالي مربوط به انتخابات احزاب و تشکل‌هاي سياسي مجاز و نامزدها، در جلسه هيأت وزيران ادامه يافت و با تصويب اين لايحه، مقرر شد که با قيد دو فوريت به مجلس تقديم شود.

بررسي و تصويب سند آسيب‌شناسي کلانشهرها در بخش محيط زيست و خدمات شهري – بخش حمل و نقل و ترافيک – از ديگر موضوعات مطرح شده در جلسه بود.

اين سند به مجموعه اقداماتي که بايد درحوزه‌هاي مختلف از قبيل تصادفات شهري و ايمني، سامانه‌هاي حمل و نقل عمومي‌در سفرهاي شهري، مديريت تقاضاي سفر، مديريت يکپارچه حمل و نقل بار و مسافر در شهرها و حمل و نقل شهري و آلودگي هوا صورت گيرد، پرداخته و دستگاه‌هاي مرتبط با اجراي پيشنهادها را هم مشخص کرده است.


نوشته شده در   پنجشنبه 14 آبان 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode