ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 10 آبان 1394     |     کد : 95612

تخریب شخصیت، بزرگترین ناهنجاری کشور است

هیچ جامعه‌ای با بزرگان خود مانند ما رفتار نمی‌کند...

معاون اجتماعی قوه قضائیه:
تخریب شخصیت، بزرگترین ناهنجاری کشور است
هیچ جامعه‌ای با بزرگان خود مانند ما رفتار نمی‌کند
 

کرمان ـ خبرنگار اطلاعات: در دوران پسا تحریم افرادی برای پر کردن کیسه‌های خود، اقدام خواهند کرد که تاکنون ۳۵ مورد در این زمینه‌شناسایی شد. و باید با همکاری مردم روزنه‌های سوء استفاده را مسدود کنیم.

محمد باقر الفت معاون اجتماعی و پیشگیری قوه قضائیه در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان با اعلام این خبر، افزود:جرم اول در کشور اهانت است و باید توجه داشت که اهانت نشان دهنده شکست اخلاق است.

او گفت: شاهد تخریب شخصیت در کشور هستیم و هیچ جامعه‌ای با بزرگان خود اینگونه برخورد نمی‌کند که ما گاهی در کشور این کار را انجام می‌دهیم.

وی افزود: قوه قضائیه در مواضع سیاسی انتخابات شرکت نمی‌کند و فقط هدف آن پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی است.

او تاکید کرد: دستوالعمل‌های لازم در این حوزه صادر و به استان‌ها ارسال شده است.

الفت گفت: انتخابات در این دوره وضع خاصی دارد و ممکن است رنگ و لعاب فوق العاده سیاسی به خود بگیرد و ما دوستان خود را به تقوا، رعایت حقوق مردم و منافع ملی دعوت می‌کنیم.وی به آسیب‌های اجتماعی ناشی از فضای مجازی اشاره کرد و افزود: شاید میزان این آسیب‌ها قابل محاسبه نباشد و در حوزه پیشگیری از آسیب‌های ناشی از فضای مجازی باید از حضور کارشناسان خبره استفاده شود.

الفت درباره تصرف اراضی دولتی به قصد مالک معرفی کردن خود نیز گفت: این موضوع مربوط به امروز و دیروز نیست و قبل از انقلاب نیز موضوع زمینخواری و زمینخواران از موضوعات مهم کشور بوده است که علت‌های مختلفی دارد.

او اضافه کرد: ۵۶ دستور برای مقابله با زمینخواری صادر شده که مهمترین آن مربوط به تعیین مالکیت این مکان‌هاست و باید دستگاه‌های مربوط به وظایف خود در این حوزه عمل کنند.

وی گفت: آسیب‌های اجتماعی امروز به عنوان مهمترین بحث مدیریتی کشور مطرح است و این بحث مورد تاکید جدی رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز است.‏

وی تاکید کرد: عناوین مختلف این آسیب‌ها از جمله طلاق، حجاب و عفاف، سرقت، حاشیه نشینی و این قبیل موارد از مسائل جدی است که می‌تواند جامعه را به چالش جدی بکشاند.

وی افزود: آسیب‌های اجتماعی وضع جامعه ما را از خانواده به عنوان کوچکترین نهاد تحت تاثیر قرار می‌دهد و دامنه آن تا همه جامعه گسترده می‌شود.

*آمارنگران‌کننده بی حجابی

الفت افزود: امروز بعد از گذشت چند دهه از انقلاب اسلامی و برپایی نظام اسلامی آماری از بی‌حجابی داده می‌شود که نگران کننده است.

وی به مباحث مربوط به مواد مخدر نیز اشاره کرد و گفت: در کشور جمعیت قابل توجهی از مردم درگیر مباحث مواد مخدر هستند و امروز یک نفر که در خانواده‌ای مبتلا به مصرف مواد مخدر صنعتی یا سنتی می‌شود، حداقل ۶ نفر را درگیر خود می‌کند.

الفت ادامه داد: جمعیت مصرف کننده مواد مخدر و روانگردان رو به افزایش است و شاید زیاد در مقابله با مصرف مواد مخدر موفق نبوده‌ایم و باید برای پیشگیری از این موضوع توجه بیشتری انجام گیرد.

وی گفت: باید به صورت جدی به موضوع خشونت پرداخته شود و متاسفانه امروز مشاجرات به سمت استفاده از سلاح‌های گرم می‌روند و موضوع دیگر در این زمینه سرعت در به‌کارگیری این سلاح‌هاست که در آن مواضعی از بدن هدف قرار می‌گیرد که کشنده است.

الفت افزود: اگر روند خشونتگرایی به همین شکل ادامه یابد، در آینده جمع کردن موضوع بسیار دشوار می‌شود.

* ۱۰میلیون حاشیه نشین

وی از ۱۰ میلیون نفر حاشیه نشین در کشور خبر داد و افزود: حاشیه نشینی علاوه بر این که بی‌هویتی اجتماعی را به دنبال دارد، افرادی را عموما در دل خود پرورش می‌دهد که نمی‌توانند با بدنه اصلی جامعه ارتباط برقرار کنند.معاون اجتماعی قوه قضائیه گفت: حاشیه نشینی در کشور ما رو به افزایش است و پرداختن به مباحث فرهنگی حاشیه نشینیان از جمله اولویت‌های امروز مدیریت است.الفت گفت: هرچه در حوزه فرهنگی در حاشیه نشینی تعلل انجام گیرد، آنها را تبدیل به غده سرطانی کرده و جامعه شهری را ناکارآمد می‌کند.

وی تاکید کرد: نباید حاشیه نشینی را جدا از جامعه شهری مورد توجه قرار داد و در این رابطه باید از راهکارهای صحیح استفاده شود.

وی گفت: فرهنگ نباید دولتی باشد و در این حوزه باید مردم و متعهدان جامعه وارد صحنه شوند.

الفت وجود اتباع بیگانه را یکی دیگر از آسیب‌های جدی کشور برشمرد و ادامه داد: در همه حوزه‌های مقابله با اتباع بیگانه دارای قوانین هستیم.

وی اظهار کرد: در برخی شهرستان‌ها ترکیب جمعیتی ما با سرعت رو به تغییر است به گونه‌ای که یکی از شهرستان‌های تهران ۶۵ درصد جمعیت اتباع افغان دارد.

معاون رئیس قوه قضائیه گفت: به تازگی آیین نامه‌هایی در حوزه اتباع بیگانه صادر شده است.


نوشته شده در   يکشنبه 10 آبان 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode