ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 13 مهر 1394     |     کد : 94745

سنگ تمام ملت ایران، در بدرقه ضیوف الرحمان

ملت ایران دیروز، یکشنبه، 12 مهر 1394، با حضور اقشار مختلف مردم در سراسر کشور در مراسم تشییع پیکرهای پاک اولین گروه از قربانیان فاجعه منا، در تجلیل از حجاج جان‌باخته سنگ تمام گذاشتند.

دیروز در تشییع جان‌باختگان فاجعه منا صورت گرفت
سنگ تمام ملت ایران، در بدرقه ضیوف الرحمان

ملت ایران دیروز، یکشنبه، 12 مهر 1394، با حضور اقشار مختلف مردم در سراسر کشور در مراسم تشییع پیکرهای پاک اولین گروه از قربانیان فاجعه منا، در تجلیل از حجاج جان‌باخته سنگ تمام گذاشتند.
اولین گروه از جانباختگان فاجعه منا در سپیده‌دم دهمین روز شهادت به وطن بازگشتند و در اوج عزت و احترام توسط عالی‌ترین مقامات لشکری و کشوری مورد استقبال قرار گرفتند و دیروز نیز پیکرهای شناسایی شده بی‌جان‌شان بر دوش مردم شهیدپرور و غم‌دار از دانشگاه تهران به سمت چهارراه ولی‌عصر تشییع شد.
در این مراسم علاوه بر آیات هاشمی رفسنجانی، جنتی، موحدی کرمانی، ری‌شهری و ... مقامات کشوری و لشکری از عالی‌ترین سطح تا کارکنان ادارات و دستگاه‌های قوای سه گانه و اصناف و طبقات مختلف جامعه، هم نوا با ندای غربت قربانیان این فاجعه تلخ برای تشییع بدن‌های بی‌جان عزیزانشان به دانشگاه تهران آمده بودند.
حجاج تهرانی فاجعه منا در قطعه ۵۰ (قطعه شهدای بهشت زهرا) به خاک سپرده شدند.
* مراسم بزرگداشت و یادبود جان باختگان مظلوم فاجعه منا از سوی امام خامنه‌ای در سراسر کشور
عصر دیروز به طور همزمان، مراسم بزرگداشت و یادبود جان باختگان مظلوم فاجعه منا در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) در قم و سایر مراکز استان‌های سراسر کشور از سوی رهبر معظم انقلاب برگزار شد.
* مراسم بزرگداشت جان باختگان مظلوم فاجعه منا با حضور رهبر معظم انقلاب برگزار شد
مراسم بزرگداشت و یادبود جان باختگان مظلوم فاجعه منا از سوی حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر دیروز (یکشنبه) در حسینیه حضرت امام خمینی (ره) برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، در این مراسم که با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی، تعدادی از خانواده های جان باختگان فاجعه منا، روسای قوا، علما و روحانیون، شخصیت ها و مسوولان کشوری و لشگری و اقشار مختلف مردم برگزار شد، قاریان قرآن کریم آیاتی از کلام الله مجید را تلاوت کردند و سپس مداحان اهل بیت(ع) در رثای حضرت سید الشهدا (ع) و در سوگ جان باختگان مظلوم فاجعه منا به مرثیه سرایی پرداختند.
در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در سخنانی با بیان این که فاجعه منا وجدان ها را آرزده و دلها را جریحه دار کرد، گفت: آل سعود در خون پاک ترین انسان ها مقصر است.
* تشییع پیکرهای 23 جان باخته فاجعه منا با حضور وزیر کشور در مشهد
پیکرهای 23 جان باخته فاجعه منا در این مراسم با حضور رحمانی فضلی وزیر کشور، استاندار خراسان رضوی و مسئولان لشکری و استانی از میدان بسیج تا حرم مطهر امام رضا(ع) در مشهد تشییع شد.
همچنین تصویر مرحوم 'محسن حاج حسنی کارگر' قاری جوان مشهدی که در فاجعه منا قربانی شد در دست تشییع کنندگان به وفور به چشم می خورد.
پیکرهای این جان باختگان پس از طواف در حرم رضوی و ادای نماز بر آنها، برای دفن به گلزار شهدای بهشت رضا مشهد و شهرستانهای استان انتقال یافت.
خراسان رضوی 92 نفر جان باخته در فاجعه منا دارد.
* پیکر نخبه قرآنی در بهشت ثامن حرم رضوی آرام گرفت
پیکر محسن حاجی‌حسنی کارگر، نفر اول مسابقات بین‌المللی مالزی صبح دیروز، 12 مهر، با حضور مسئولین کشوری و استان بر دوش عاشقان، دلدادگان و دوستداران قرآن در جوار حرم رضوی تشییع شد.
در پایان مراسم تشییع نخبه قرآنی و پس از اقامه نماز میت توسط آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد، پیکر محسن حاجی‌حسنی‌کارگر به صحن جمهوری منتقل شد و در بهشت ثامن این صحن و در جایگاه ابدیش آرام گرفت.
در این مراسم شخصیت‌های کشوری، لشکری، استانی از جمله حجت الاسلام و المسلمین حشمتی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدرضا رحمانی‌فضلی و جمعی از علاقه‌مندان، دوستداران، شاگردان محسن حاجی‌حسنی‌کارگر، اساتید قرآنی برجسته کشور، جمعی از بانوان قرآنی از سراسر کشور نیز حضور داشتند.
* جنایت آل سعود
در منا بدتر از جنایت صهیونیست‌ها در غزه
آیت‌الله ری شهری به عنوان سخنران این مراسم تشییع جان‌باختگان تهرانی گفت: جنایاتی که حکومت ننگین آل سعود انجام می‌دهد ،از جنایاتی که صهیونیست‌ها در غزه کردند بدتر است چون آنها ادعای خادم‌الحرمین بودن و مسلمانی نداشتند و دشمن بودند.
آیت‌الله ری شهری در مراسم تشییع پیکر عده‌ای از جانباختگان حادثه منا در مصلای دانشگاه تهران با بیان اینکه بی تردید سهل انگاری مسئولین رده بالای سعودی در فاجعه دردناک منا سبب این حادثه شده است اظهار کرد: مساله‌ این نیست که چند مامور رده چندم تخلف کرده باشند و به آن رسیدگی کرده باشند بلکه موضوع سهل انگاری مسئولین رده بالاست.
وی با اشاره به این که از قبیل این حوادث در حجم کوچکتر را هر ساله در طریق جمرات که مسیری حادثه خیز است شاهد هستیم تصریح کرد: مسئولین حکومتی باید با توجه به حادثه خیز بودن این منطقه پیش بینی‌های لازم را انجام می‌دادند و سوال ما از مسئولان دولت سعودی این است که چرا پیش بینی‌های لازم را نداشتند و چرا در طول حکومت ننگین خود افراد با تجربه تربیت نکردند تا جلوی این حوادث گرفته شود.
ری شهری با بیان این که جای سوال است که چرا مسئولان پس از حادثه ، به مصدومان رسیدگی نکردند و این طور با جان باختگان رفتار کردند گفت:‌اگر هشدار مقام معظم رهبری نبود هنوز هم جان باختگان به کشور بازنگشته بودند.
وی با بیان این که این ها افرادی مستکبرهستند که برای جان انسان‌ها ارزش قائل نیستند خاطر نشان کرد: اگر برای جان انسان‌ها ارزش قائل بودند آن همه کشتار در یمن انجام نمی‌دادند و اخیرا شنیده‌ایم که ۵۰۰ کودک در یمن به دست این رژیم سفاک کشته شده است.
وی افزود: کمترین مسئولیت حکومت آل سعود این است همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند با تشکیل کمیته حقیقت یاب همکاری و موافقت کنند تا با حضور ایران و کشورهای اسلامی این حادثه ریشه یابی شود و از تکرار آن جلوگیری گردد.
ری شهری با بیان این که حکومت آل سعود هر کاری کند و هر تصمیمی بگیرد این ننگ تا ابد از دامن این خاندان پاک نخواهد شد، افزود: با جنایاتی که دولت سعودی در یمن و در فاجعه دردناک منا انجام داد، به پایان راه خود به اذن خدا نزدیک است و در این رابطه روایتی در منشور حکومت مصر از بیان حضرت علی (ع) خطاب به مالک اشتر آمده است که هیچ چیز مانند ستم‌گری عاقبت وخیم ندارد.
وی همچنین با تسلیت به خانواده‌های عزاداران به آیاتی از قرآن کریم در سوره نساء و سوره حج که کشته شدگان در زیارت خانه خدا را بشارت می‌دهد استناد کرد وگفت: در روایات معتبر مختلفی از شیعه و سنی نیز آمده است که کسی که در راه مکه از دنیا برود در روز قیامت غم و غصه ندارد و یک سره او را به بهشت می‌برند و گرچه این عزیزان دچار فاجعه‌ای دردناک شدند اما چنین سرنوشت زیبایی را خداوند برای آنها پیش بینی کرده است.
* بیانات رهبری موجب همکاری سعودی‌ها با هیأت ایرانی شد
رئیس عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: صحبت‌های مقتدرانه رهبری در مورد حادثه منا مبنی بر برخورد سخت و خشن با مسببان آن باعث شد سعودی‌ها که تا پیش از آن همکاری لازم را با ایران نداشتند رفتار خود را تغییر دهند.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در حاشیه مراسم تشییع تعدادی از شهدای فاجعه منا در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مردم ایران مردمی بصیر و آگاه بودند و همواره در همه برهه‌ها با حضور خود این را نشان دادند و دیروز نیز این حضور را به ظهور رساندند.
وی افزود: حادثه منا حادثه‌ای جانکاه و تأثربرانگیز و تشکیل کمیته حقیقت‌یاب برای پیگیری این فاجعه مهم و حیاتی است.
* عربستان باید در قبال تعیین تکلیف مفقودین فاجعه منا پاسخگو باشد
نماینده مقام معظم رهبری و دبیرشورای عالی امنیت ملی در حاشیه مراسم تشیع پیکر جان‌باختگان مراسم حج گفت: دولت عربستان سعودی باید در قبال تعیین تکلیف مفقودین فاجعه غم بار منا پاسخگو باشد.
علی شمخانی با اشاره به اقدامات شبانه روزی که از سوی دولت محترم و بعثه مقام معظم رهبری در خصوص شناسایی و انتقال پیکرهای مطهر جانباختگان فاجعه منا در حال انجام است، اظهار داشت: آمار اعلام شده از سوی مسئولین سازمان حج مربوط به تعداد جان‌باختگان شناسایی شده و افرادی است که هنوز پیکر مطهر آنان شناسایی نگردیده و مفقود تلقی می‌شوند.
وی حساسیت غیر قابل تغییر جمهوری اسلامی در خصوص تعیین تکلیف مفقودین فاجعه منا را مورد تاکید قرار داد و افزود: امیدواریم دولت سعودی با پذیرش مسئولیت خود در این زمینه همکاری لازم را تا تعیین تکلیف کلیه مفقودین این فاجعه انجام دهد.
شمخانی برخورد فعال دولت عربستان سعودی در زمینه تعیین دقیق علل شکل گیری این فاجعه و شناسایی و مجازات سریع مسببان آن را گامی ابتدایی و نشانه ای از توجه دولت سعودی به مسئولیت‌های حقوقی ، قانونی و شرعی خود در بروز این فاجعه عنوان کرد و اظهار داشت: سوء مدیریت و بی کفایتی در اداره مراسم و ناتوانی در جلوگیری از افزایش ابعاد این فاجعه به میزانی است که برخی، وجود فرضیه‌های دیگری در این زمینه را نیز منتفی نمی‌دانند.
دبیر شورای عالی امنیت ملی بروز این فاجعه غمبار را موجب وارد شدن خسارات معنوی غیر قابل جبران بر دین حنیف اسلام عنوان کرد و افزود: مجموعه رخدادهای تروریستی که به نام اسلام از سوی تروریست‌های تکفیری در حال انجام است در کنار تصاویر غم بار مربوط به مهاجرت اجباری مسلمانان مظلوم سوریه و بی‌کفایتی در برگزاری بزرگترین مراسم آیینی مسلمانان جهان، تصویری نامناسب و غیر واقعی از اسلام ارایه می‌کند.
* سه خادم حرم رضوی
در لیست جان‌ باختگان منا
سه نفر از خادمان حرم مطهر رضوی در لیست جان باختگان فاجعه در منا هستند.
معاون امور متبرکه حرم مطهر رضوی دیروز در حاشیه مراسم تشییع پیکر جان باختگان حادثه منا در مشهد به خبرنگاران گفت: پیکر خادمان جان‌ باخته حادثه منا پس از تحویل از عربستان در حرم مطهر رضوی به خاک سپرده خواهد شد.
سیدجلیل منبتی افزود: حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین حسینی رئیس کشیک چهارم خدام و امام جماعت حرم مطهر، روشن روان پدر دو شهید و نمازی، سه خادمی هستند که در این حادثه تلخ به ملکوت اعلی پیوستند.
او ادامه داد: از آنجا که این سه خادم از خدام رسمی حرم مطهر هستند در همین مکان مقدس خاکسپاری خواهند شد.
* پیکر سه تن از جان باختگان فاجعه منا در کرج تشییع شد
پیکر سه تن از جان باختگان فاجعه منا عصر یکشنبه باحضور امت حزب الله با شکوه خاصی در کرج تشییع شد.
هزاران تن از مردم شهیدپرور کرج پس از اجتماع در مصلی امام خمینی (ره) کرج به استقبال پیکرهای پاک جان باختگان منا آمدند.
این آئین با سینه زنی و نواختن مارش عزا همراه بود و سپس امت حزب الله از مصلی نماز جمعه تا امامزاده حسن (ع ) پیکرهای مطهر این حجاج جان باخته را مشایعت کردند.
تشییع کنندگان با سردادن شعارهای مرگ برآمریکا ، مرگ براسراییل و مرگ بر آل سعود ،خشم و انزجار خود را از حکام سرسپرده عربستان سعودی و حامیان آنها اعلام داشتند.
دراین مراسم پیکر های مرحوم محمد اسدی، مرحوم حسین علی عفتی و مرحوم معصوم زمانی بر دوش اقشار مختلف مردم تشییع و پس از ادای احترام در مقابل امامزاده حسن (ع) تحویل خانواده های آنان شد.
* مردم شیعه و سنی گنبد در تشییع پیکرهشت جان باخته منا سنگ تمام گذاشتند
هزاران نفر از مردم شیعه و اهل سنت شهرستان گنبدکاووس باحضور پرشور درمراسم تشییع پیکرهای مطهر هشت جان باخته فاجعه منا، برگ دیگری از وحدت و برادری را در تاریخ این منطقه به ثبت رساندند.
هزاران نفر از مردان، زنان، جوانان و نوجوانان شیعه و اهل سنت این خطه از ایران اسلامی ظهر دیروز با استقبال باشکوه از نخستین کاروان جان باختگان حادثه منا و با چشمانی اشکبار، پیکر هشت حاجی قربانی بی کفایتی آل سعود را به خانه ابدی مشایعت کردند.


نوشته شده در   دوشنبه 13 مهر 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode