ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 31 شهريور 1394     |     کد : 94098

رئیس جمهوری: به نیروهای مسلح، ملت بزرگ و رهبر شجاع خود افتخار می‌کنیم

12 فروند موشک دوربرد بالستیک سپاه پاسداران، از جمله موشک های قدرF و H و سجیل نخستین بار پس از پایان مذاکرات هسته‌ای و صدور قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل در مراسم آغازین هفته دفاع مقدس به نمایش درآمدند.

دیروز، در رژه نیروهای مسلح در جوار بارگاه امام خمینی(ره) با حضور رئیس جمهور صورت گرفت
نمایش انبوه انواع موشک‌های ساخت ایران
رئیس جمهوری: به نیروهای مسلح، ملت بزرگ و رهبر شجاع خود افتخار می‌کنیم

اعتدال: 12 فروند موشک دوربرد بالستیک سپاه  پاسداران، از جمله موشک های قدرF و H و سجیل نخستین بار پس از پایان مذاکرات هسته‌ای و صدور قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل در مراسم آغازین هفته دفاع مقدس به نمایش درآمدند.
نمایش انبوه انواع موشک‌های ساخت ایران در نخستین روز از هفته دفاع مقدس، یگان‌های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در مراکز برخی استان‌های کشور از جمله، مشهد، خوزستان، بندرعباس، کرمان، کرمانشاه، یزد، سیستان و بلوچستان، قم و اراک با برگزاری رژه، آمادگی رزمی و اقتدار نظامی و تسلیحاتی خود را به نمایش گذاشتند. در تهران نیز رژه بزرگ نیروهای مسلح با حضور حسن روحانی رئیس جمهور و فرماندهان عالیرتبه نیروهای نظامی و انتظامی در جوار حرم بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برگزار شد.
* رژه نیروهای مسلح در جوار بارگاه امام خمینی(ره) با حضور رئیس جمهور
در رژه سراسری نیروهای مسلح علاوه بر رئیس جمهور، فرماندهان ارشد نیروهای مسلح از جمله سرلشکر فیروزآبادی رییس ستادکل نیروهای مسلح، سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه، سرلشکر صالحی فرمانده کل ارتش، سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه، سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، امیردریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش، امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا و ... حضور داشتند.
در این مراسم یگان‌های پیاده نیروی زمینی، دریائی و هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، و یگان‌های نیروی زمینی، دریائی، هوایی و قرارگاه پدافند هوائی خاتم‌الانبیا از مقابل جایگاه رژه رفتند.
براساس این گزارش در مراسم دیروز یگان‌های محمول نیروی زمینی، دریائی و هوافضای سپاه و نیروی زمینی، دریائی، هوائی و قرارگاه پدافند هوائی خاتم‌الانبیا نیز از مقابل جایگاه رژه رفتند.
* نمایش انبوه انواع موشک‌های ایرانی در رژه دیروز
این درحالیست که موضوع موشک‌های بالستیک ایران خصوصا پس از پایان مذاکرات هسته ای و صدور قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل، بیش از پیش در معرض افکار عمومی قرار گرفته است، تعدادی از موشک‌های کنکورس که طی روزهای گذشته نمونه‌ای از آن به دلیل انهدام تانک آبرامز سعودی توسط رزمندگان یمنی، به شهرت جهانی دست پیدا کرده‌اند نیز در رژه دیروز حضوری چشمگیر داشتند.
این موشک در ارتش‌های تعدادی از کشورهای جهان از جمله یمن و ایران، از سال‌ها قبل حضور دارد.
موشک‌های بالستیک جمهوری اسلامی ایران نیز از مقابل جایگاه رژه رفتند.
انواع موشک‌های دوربرد سجیل و قدر، میان برد شهاب و قیام و نیز کوتاهبرد فاتح و خلیج فارس ازجمله این موشک‌ها بودند.
موشک‌های سری شهاب که معمولا پای ثابت رژه‌های نیروی‌های مسلح در سال‌های اخیر محسوب می‌شدند، نیز در مراسم دیروز حضور نداشتند.
از منظر کارشناسان سیاسی، نمایش انبوه موشک‌های ایرانی در این مقطع می‌تواند حامل پیام‌هائی صریح درخصوص جدی بودن ایران در زمینه طراحی، توسعه و بکارگیری این قبیل موشک‌ها باشد.
* رئیس جمهوری: به نیروهای مسلح، ملت بزرگ و رهبر شجاع خود  افتخار می‌کنیم
رئیس جمهوری در مراسم رژه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در آغاز هفته دفاع مقدس، با تأکید بر اینکه « دفاع مقدس ملت ساز بود و ملت ایران را به یک ملت منسجم و مقاوم در برابر متجاوزان و بیگانگان تبدیل کرد»، گفت: ما به ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی و ملت بزرگ و رهبر شجاع خود افتخار می‌کنیم، ما ملتی منسجم هستیم و دست در دست هم، از همه مشکلات عبور می‌کنیم و ایرانی آبادتر و سرزنده تر خواهیم ساخت.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در این مراسم که دیروز سه شنبه، در جوار مرقد حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، با اشاره به اینکه «پرافتخارترین دفاع ایرانیان از سرزمین خود در دفاع مقدس 8 ساله تحقق یافت»، اظهارداشت: قصد تجاوز به هیچ کشوری را نداریم اما به خوبی از سرزمین و کشور خود نیز دفاع خواهیم کرد.
* به درایت، شجاعت و ایمان فرمانده‌کل قوا افتخار می‌کنیم
رئیس جمهوری با اشاره به اینکه «نیروهای مسلح ما مظلومانه از کشور دفاع کردند»، گفت: فرمانده‌ای فرمانده کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است که همه ما به درایت، شجاعت و ایمانش افتخار می‌کنیم و این فرماندهی و این ایمان،میهن دوستی و ملت بزرگ و پرافتخار، توانست دفاعی را بیافریند که به حق دفاع مقدس شد.
دکتر روحانی همچنین به ضرورت مبارزه با تروریسم در منطقه اشاره و تأکید کرد: امروز نیروهای مسلح ایران بزرگترین و قدرتمندترین نیروهای منطقه در برابر تروریسم هستند.
* ملت‌های منطقه نمی‌توانند
در مبارزه با تروریسم به غربی‌ها امیدی داشته باشند
دکتر روحانی گفت: جمهوری اسلامی ایران همانطور که به درخواست برخی کشورها، آنان را درمبارزه با تروریسم یاری کرد، اگر خدای ناکرده در کشورهای دیگری نیز تروریست‌ها بخواهند جولان دهند، به آنها در برابر تروریست‌ها کمک خواهد کرد و ملت‌های منطقه می‌دانند که نمی‌توانند در مبارزه با تروریسم به غربی‌ها امیدی داشته باشند و تنها نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران هستند که می‌توانند تروریست‌ها را قلع و قمع کنند.
* 31 شهریور، روزی پرافتخار برای نیروهای مسلح و ملت ایران
رئیس جمهوری در ابتدای سخنان خود، 31 شهریور هر سال را پس از سال 1359 همواره روزی پرافتخار برای نیروهای مسلح و ملت ایران معرفی کرد و گفت: بیگانگان فکر می‌کردند در شرایط آغاز انقلاب اسلامی که از دید آنها مصادف با تضعیف حاکمیت، حکومت و نیروهای مسلح ایران بود، می‌توانند رویاهائی را که از سال‌ها پیش در ذهن می‌پروراندند،محقق کنند.
دکتر روحانی افزود: ملت ایران به رغم همه دشواری‌ها، در سایه انقلاب زنده‌تر و آماده‌تر از هر زمان دیگری بود و با تحمیل جنگ، این ملت سرزنده‌تر از قبل نیز شد.
* دفاع مقدس 8 ساله
تاریخ‌ساز شد
رئیس شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه «دفاع مقدس 8 ساله تاریخ‌ساز شد و برای همه درس آموز بود»، گفت: جنگ تحمیلی به رغم همه مشکلات و خسارت‌هایش، آثار گرانبهائی نیز داشت و اولین آثارش این بود که دفاع مقدس برای ما ملت‌ساز شد و ملت ایران در جریان این دفاع مقدس تبدیل به ملتی منسجم، مقاوم و قوی در برابر متجاوزین و بیگانگان شد.
رئیس جمهوری ادامه داد: برخی فکر می‌کردند فقط باید با سرنیزه ملت‌سازی کرد و برای این طرز تفکر خود از تاریخ مثال می‌آوردند، اما در دوران پس از انقلاب اسلامی، دیدیم قدرت بزرگی که توانست ملتی متحد و منسجم بسازد، ایستادگی، مقاومت و دفاع در برابر متجاوزین بود و در دفاع مقدس شاهد بودیم که همه اقوام و مذاهب یکپارچه و در کنار هم و در صفی واحد، در برابر دشمن ایستادگی کردند.
* در جنگ تحمیلی مشخص شد که کدام ایدئولوژی به دنبال
تجاوز است
دکتر روحانی با بیان اینکه دفاع مقدس، ملت ایران را ملتی قوی، بزرگ و منسجم ساخت، تصریح کرد: بدخواهان ملت ایران، ما را متهم می‌کردند که ایران پس از انقلاب به دنبال ایجاد نظامی بنیادگرا و تحمیل خواسته‌های خود به همسایگان و دیگر ملت‌هاست، اما در جنگ تحمیلی مشخص شد چه کسانی به دنبال تجاوز هستند و کدام ایدئولوژی به دنبال تجاوز و مداخله است.

رئیس جمهوری اضافه کرد: دفاع مقدس ایران نشان داد چه رژیمی علاوه بر ملت‌های همسایه و ملت خود، حتی به ملت‌هائی که در دوران تجاوز، حامی و پشتیبان آن بودند نیز رحم نکرد و اگر فرصت می‌یافت، به همه ملت‌های منطقه تجاوز می‌کرد.
*عشق به میهن و دین در کنار هم هستند
دکتر روحانی گفت: دفاع مقدس به ما نشان داد که دین و اعتقاد به خداوند، ‌نه تنها منافاتی با عشق به میهن ندارد، بلکه عشق به میهن و دین در کنار هم هستند و در دوران دفاع مقدس شاهد هم‌افزایی‌های این دو عامل در کنار هم بودیم.
*در هیچ جنگ به اندازه دفاع مقدس، ایمان، حماسه به نمایش در نیامده
رئیس جمهوری با تأکید بر اینکه در دوران دفاع مقدس، پرافتخارترین دفاع در تاریخ این کشور تحقق یافت، خاطر نشان کرد: اگر همه قرون گذشته را مرور کنیم، خواهیم دید که در هیچ جنگ و دفاعی به اندازه دوران دفاع مقدس، ایمان، حماسه و ایستادگی به نمایش در نیامده است.
*ارتش و سپاه مایه افتخار این کشور هستند
دکتر روحانی گفت: ارتش میهنی ملی، اسلامی و مکتبی که در منطقه بی‌نظیر است و سپاه پرافتخاری که از دل انقلاب و مردم مؤمن این سرزمین سر برآورد، مایه افتخار این کشور هستند. جوانان برومند و انقلابی این سرزمین بدون آنکه دوره‌های پرطمطراق نظامی را گذرانده باشند، با ایمان و ابتکار، به مراتب بهتر و بالاتر از کسانی حماسه آفریدند که سالیان دراز دوره‌های متعدد نظامی را گذرانده‌ بودند.
*نیروهای مسلح ما مظلومانه و با دست خالی جنگیدند
رئیس جمهوری افزود: آنجا که ایمان، جهاد، اجتهاد، فداکاری، عشق، عقل، تدبیر، مظلومیت و شجاعت در کنار هم قرار می‌گیرند، حماسه خلق می‌شود و نیروهای مسلح ما به معنای واقع کلمه مظلومانه و با دست خالی جنگیدند. سپاهی که تا پیش از آغاز دفاع مقدس در برابر تروریست‌ها و گروهک‌های مسلح مزدور در داخل کشور می‌جنگید و از انقلاب دفاع می‌کرد با آغاز دفاع مقدس با دست خالی در برابر مجهز‌ترین ارتش‌های منطقه ایستادگی درخشانی کرد و وقتی این سپاه دلاور در کنار ارتش قهرمان و سایر نیروهای نظامی و انتظامی و مردمی قرار گرفت، ‌این منظومه زیبا چنان طوفانی به پا کرد که از دل آن حماسه‌های بزرگ آفریده شد.
دکتر روحانی اظهار داشت: دشمنی که در ماه اول تجاوز پیشروی‌هائی داشت، با سد محکمی از مدافعان ایرانی مواجه شد که پس از همان ماه اول اولین عملیات تهاجمی را طراحی کرده و به قلب دشمن تاختند و در همان سال اول دفاع مقدس،نخستین حمله بزرگ را در عمل به فرمان امام راحل به اجرا درآورده و حصر آبادان را شکستند این ایمان قوی بود که همت‌ها، خرازی‌ها، باکری‌ها، زین‌الدین‌ها، صیادها، بابایی‌ها، ستاری‌ها و شیرودی‌ها ساخت.
*خلبان، حملات هوائی از هم سبقت می‌گرفتند
رئیس جمهوری تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس حتی یکبار هم پیش نیامد که به یک خلبان، مأموریتی سپرده شود و او سرپیچی کند و آنان همواره تلاش می‌کردند تا برای حضور در عملیات‌ها از هم سبقت بگیرند. زمانی که تصمیم گرفته شد به تلافی حملات هوائی و موشکی به تهران، بغداد را زیر غرّش هواپیماهای ایرانی بگیریم، خلبانان ما برای حضور در این عملیات که ریسک آن، بیش از 90 درصد بود، از هم سبقت می‌گرفتند.
*به درایت، شجاعت و ایمان فرمانده‌کل قوا افتخار می‌کنیم
این ایمان، وحدت و اتحاد در میان نیروهای مسلح و فرمانده کل قوا یعنی امام راحل آن افتخارات را آفرید و امروز نیز بحمدالله شرائط به همان شکل است و فرمانده‌ای هدایت نیروهای مسلح ما را برعهده دارند که همگی به درایت، شجاعت و ایمان ایشان
 افتخار می‌کنیم.
دکتر روحانی ادامه داد: این فرماندهی، ایمان، میهن‌دوستی و ملت بزرگ و پرافتخار بود که توانست دفاعی بیافریند که به حق مقدس بود و مقدس هست.
* ملت ایران همچنان همان راه را ادامه می‌دهد
رئیس جمهوری با اشاره به اینکه «ایران پس از انقلاب اسلامی به دنبال آن بود که در کنار همه همسایگان خود با دوستی زندگی کند و پیام انقلاب آن، رحمت، عدالت و استقلال برای همه بود»، خاطر نشان کرد: ما قصد تجاوز به هیچ کشوری را نداشته و نداریم، اما قدرت‌های بزرگ یکی از همسایگان ما را وادار و آماده تجاوز به ایران کردند و فکر می‌کردند با این تجاوز قدرت این ملت بزرگ در هم شکسته می‌شود، اما ملت ایران که در 16 سال مبارزات انقلابی با تکیه بر ایمان و وحدت، با دست خالی به پیروزی رسید، در دوران دفاع مقدس نیز در برابر تجهیزات گسترده شرقی و غربی دشمن با دست خالی ایستادگی کرد و امروز نیز همچنان همان راه را ادامه می‌دهد.
*این ملت دیپلمات‌هائی دارد که در برابر 6 قدرت بزرگ از حقوق ملت به خوبی دفاع کنند
دکتر روحانی در ادامه گفت: ملتی بزرگ که نیروهای مسلح، مؤمن، باکفایت، دلیر و یکپارچه در کنار خود دارد، ملتی منسجم، مقتدر و مقاوم در برابر فشارها و تحریم‌هاست . این ملت رهبری با درایت و شجاع و دولتی برآمده از آراء خود ملت و دیپلمات‌هائی کارکشته، خلاق و باشهامت دارد که می‌توانند در برابر 6 قدرت بزرگ دنیا پای میز مذاکره بنشینند و از همه حقوق ملت به خوبی دفاع کنند.
رئیس جمهوری با اشاره به اینکه 70 سال از صدور اولین قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد، می‌گذرد، افزود: اولین قطعنامه‌های این شورا در زمانی که بخشی از سرزمین ما در اشغال بیگانگان بود در دفاع از ایران صادر شد که دشمن را ملزم به خروج از ایران می‌کرد و اگر چه این شورا قطعنامه‌های ناصواب زیادی دارد و قطعنامه‌های ظالمانه و ناصوابی علیه ملت ایران دارد که ما به حق از آن گلایه داریم اما در این اواخر باز هم قطعنامه‌هائی صادر کرد که نسبتا در دفاع از حقوق ملت ایران مبنی بر رفع تحریم‌های ظالمانه بود.
*توفیقات دیپلماسی در سایه ملتی بزرگ، نیروی مسلح قوی، دیپلمات‌های خلاق هدایت‌های رهبر با درایت حاصل شد
دکتر روحانی اظهارداشت: ملت ایران در سایه وحدت و انسجام و تحت راهبری رهبری بزرگ و شجاع و با تکیه بر ایستادگی خود توانست در حالی که 6 قدرت بزرگ اصرار داشتند که در تمام ایران بیش از یکصد سانتریفیوژ فعال نباشد امروز 60 برابر آن یعنی بیش از 6 هزار سانتریفیوژ فعال داشته باشد و در حالی که دشمنان می‌گفتند در فردو نباید حتی یک سانتریفیوژ باقی بماند امروز هزار برابر آن تعداد سانتریفیوژ در فردو باقی می‌ماند و باز هم در حالی که 6 قدرت بزرگ می‌گفتند که رآکتور آب سنگین اراک باید برچیده شود، امروز موافقت کردند تا با مشارکت خودشان رآکتوری مدرن‌تر در اراک ساخته شود و این توفیقات تنها در سایه ملتی بزرگ، نیروهای مسلح قوی، دیپلمات‌های خلاق و لایق و هدایت‌های رهبر با درایت انقلاب اسلامی حاصل شد.
در پایان سخنرانی رئیس جمهوری، یگان‌های مختلف نیروهای سه‌گانه ارتش، سپاه و بسیج و نیروهای انتظامی از برابر جایگاه و در حضور دکتر روحانی رژه رفتند.



نوشته شده در   سه شنبه 31 شهريور 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode