ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 29 شهريور 1394     |     کد : 93974

تجلیل 2 مرجع تقلید از 2 هنرمند قرآنی

دو اثر فاخر قرآنی شامل؛ قرآن طلاکوب و قرآن حکاکی شده بر روی استیل، دیروز به رؤیت آیات عظام علوی گرگانی و صافی گلپایگانی رسید.


اعتدال: دو اثر فاخر قرآنی شامل؛ قرآن طلاکوب و قرآن حکاکی شده بر روی استیل، دیروز به رؤیت آیات عظام علوی گرگانی و صافی گلپایگانی رسید.
یکی از این آثار فاخر، قرآن حاکی شده بر روی فلز(استیل) بود این قرآن در ابعاد 55 در 155، اثر فریدون عزیزی است که در طول هشت ماه انجام شده است و یکی دیگر، قرآن کامل در ابعاد 16 در 12 با استفاده از فلز طلا، برلیان و جواهرات که توسط رائین اکبر خانزاده نگارش شده است.
*آیت‎الله‌‌العظمی‌صافی:  تولید آثار هنری قرآنی موجب افزایش رغبت مردم به کلام الهی خواهد شد
آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی در آئین رونمائی از دو اثر قرآنی، اظهار کرد: این‌گونه آثار سبب رشد و ترویج قرآن و رغبت بیشتر مردم به سمت کلام الهی خواهد شد.
آیت‌الله‌العظمی لطف‌الله صافی گلپایگانی دیروز 28 شهریور در رونمائی از دو اثر قرآنی که در دفتر ایشان برگزار شد، با تجلیل از رائین اکبر خانزاده و فریدون عزیزی، گفت: زبان بنده در مقابل چنین اثر عظیمی که کلمات پروردگار را با این زیبائی به تصویر کشیده قاصر است.
وی اظهار کرد: من نمی‌توانم خوشحالی خود را از انتشار این آثار زیبا بیان نکنم، زیرا این اثر هنری بر روی بهترین سخنان یعنی قرآن انجام شده است.
این مرجع تقلید با بیان اینکه قرآن بزرگترین معجزه پیامبر است تصریح کرد: بالاترین چیزی که در دنیا وجود دارد قرآن است و همه چیز ما هم از قرآن است و همت بلند این هنرمند نشانه‌ای از تفکر عالی او محسوب می‌‌شود که چنین اثری را رقم زده است.
وی بیان کرد: ما اگر به قرآن متمسک شویم، خیر دنیا و آخرت را خواهیم داشت و اگر درباره آن کوتاهی کنیم، از خیر دو دنیا محروم می‌‌شویم و در هیچ عرصه‌ای موفق نخواهیم بود.
استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به کلمات بزرگان درباره قرآن عنوان کرد: زبان بزرگان تاریخ از توصیف جلالت و عظمت قرآن کریم قاصر است و هرقدر از این عظمت و بزرگی بگوئیم باز هم کم گفته‌ایم.
این مرجع تقلید ادامه داد: این گونه آثار سبب رشد و ترویج قرآن و رغبت بیشتر مردم به سمت کلام الهی خواهد شد.
وی تأکید کرد: اگر با خشوع و خضوع در محضر قرآن برویم و از آن کسب فیض کنیم در این صورت باعث آبادانی دنیا و آخرت ما خواهد شد.
* آیت الله العظمی علوی گرگانی:
هوش جوانان ایرانی
در دنیا ثابت شده است
حضرت آیت الله علوی گرگانی گفتند: جوانان ما از متفکرترین و باهوش‌ترین مردم جهان هستند اگر چه ما
منکر دانشمندان خارجی نیز نیستیم، ولی هوش جوانان ما در دنیا ثابت شده است.
معظم له در مراسم رونمائی از آثار قرآنی گفتند: هنرمندان قرآنی ما نشان دادند که خوشبختانه هنر جوانان ایرانی غیر قابل توصیف است و هنر جوانان ما فقط در انرژی هسته ای خلاصه نمی‌شود.
استاد خارج فقه حوزه علمیه قم  بیان کردند: جوانان ما از متفکرترین و باهوش‌ترین مردم جهان هستند اگر چه ما منکر دانشمندان خارجی نیز نیستیم، ولی هوش جوانان ما در دنیا ثابت شده است.
ایشان بیان کردند: خلق چنین آثاری نشان دهند ارادت مردم ما و هنرمندان ما به ساحت قدسی قرآن است، زیرا ما هرچه داریم از قرآن داریم و خداوند این موهبت و نعمت بزرگ را برای هدایت همه انسان‌ها آفریده است.
* اشاره به جنایات
رژیم آل سعود در یمن
معظم له  با اشاره به جنایات رژیم آل سعود در یمن، گفتند: متأسفانه این رژیم القابی برای خود برگزیده است که در شان آن القاب رفتار نمی‌کند؛ آنها خود را خادم حرمین شریفین نامیده‌اند، ولی بر خلاف آن خون مسلمانان بی‌گناه را به زمین می‌ریزند.
ایشان افزودند: آنها به زنان و کودکان و افراد ناتوان نیز رحم نمی‌کنند؛ روزی است که یک جنگ بین دو  گروه است و خود این مسئله تا حدودی طبیعی است، ولی وقتی که آنها با سلاح مردم بی‌گناه را می‌کشند دیگر یک کار غیر انسانی و شنیع است.
حضرت آیت الله علوی گرگانی بیان کردند: انتظار ما این است که همانگونه که آنها این القاب را برای خود برگزیده‌اند در حد این القاب رفتار کنند و دست از ظلم و جنایت علیه این مردم بی گناه بردارند.
ایشان اظهارکردند: امروز همه دنیا اذعان می‌کند که در حق مردم یمن جنایت می‌شود و ما امیدواریم روزی این ظلم و جنایت پایان بپذیرد.

* * در کارهای هنری،
علاوه بر قرآن،  به عترت نیز توجه شود
معاون فرهنگی آستان مقدس قم گفت: در کارهای هنری، علاوه بر قرآن، به عترت نیز توجه شود، چراکه این دو بدون هم، کامل نیستند.
حجت الاسلام احمدی، معاون فرهنگی آستان در نشستی با یکی از کاتبان قرآن کریم که در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد اظهار داشت: هنر کاری دستوری و بخشنامه ای نیست، بلکه از دل انسان ها برمی خیزد.
وی استفاده از استعدادهای فردی در مسیر خدمت به معارف اسلامی و دینی را توفیق الهی و توجه به خواسته فطری انسان برشمرد و گفت: ما شاهدیم که در تاریخ هنرمندان زیادی بهترین و زیباترین هنر خود را برای نشر معارف دینی به کار می برند که در این عرصه، موزه آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها مصادیق زیادی از چنین هنرمندی ها را در خود جای داده است.
معاون فرهنگی آستان مقدس قم با تأکید بر این که هرچه از ابزار هنر در انتقال تعالیم دینی بیشتر استفاده کنیم، موفقیت بیشتری به دست خواهیم آورد، تصریح کرد: شایسته است در کارهای هنری، علاوه بر قرآن، به عترت نیز  توجه شود، چراکه این دو بدون هم، کامل نیستند.
رائین خان زاده، کاتب قرآن مطلا گفت: از جمله کارهایی که در عرصه نگارش قرآن کریم شده است، نگارش قرآن در دو صفحه 16  در 12 سانتیمتری از جنس طلا می باشد که این قرآن بدون چشم مسلح در مدت یک سال حکاکی شده است.
این هنرمند افزود: تا کنون آیات قرآن کریم بر روی دانه برنج و موی سر انسان نیز نگاشته شده است.
وی با اشاره به معجزه قرآن کریم در زندگی خود گفت: از زمانی که کتابت قرآن کریم را آغاز کرده ام، ریزترین کارهای هنری را در این عرصه انجام می دهم و کمترین لرزشی در طی این کار بر دستان خود احساس نمی کنم.
* * توضیحات رائین اکبر خانزاده
رائین اکبر خانزاده، هنرمند قرآنی کشور نیز در ابتدای این مراسم گفت: این قرآن که به شکلی هنری نوشته شده با هدف پاسخ دادن به جسارت و اقدام زشت و موهن کشیش آمریکائی در آتش زدن یک صفحه قرآن صورت گرفته است.
وی ادامه داد: من در این اثر هنری، قرآن را به صورت کامل در
ابعاد 16 در 12 و با استفاده از فلز طلا، برلیان و جواهرات نگارش کرده‌ام.
رائین اکبرخانزاده،  دیروز در مراسم آئین رونمائی از اثر زرین کوب قرآن، در محضر آیت‎الله‎العظمی علوی گرگانی و صافی گلپایگانی گفت: این قرآن نفیس در دو صفحه به شکل زرکوب و طلاکوب و با جلد جواهرات و برلیان طی یک سال نگارش شده است.
وی افزود: هدف از نگارش این قرآن نفیس نیز آن بود که پس از توهین
کشیش هتاک آمریکائی به ساحت قرآن تصمیم گرفتم که یک اثر
فاخر زرین قرآنی را به نگارش در بیاورم.
وی خاطرنشان کرد: هدف من بود که به او و همه دنیا بگویم که اگر شما یک صفحه از قرآن را هتک می‌‎کنید ما حاضریم کل قرآن را به خاطر همان چند سطر از طلای ناب در همان یک صفحه و یا دو صحفه به  نگارش درآوریم تا علاقه خود را به قرآن ثابت کنیم.
این هنرمند قرآنی بیان کرد: این قرآن در دو صفحه و در ابعاد 16 در 12 سانتیمتر با چشم غیر مسلح نوشته شده و در آن از فلزات طلا و نقره و برلیان استفاده شده است.
وی گفت: این قرآن بیستمین اثر قرآنی بنده است که سعی داریم با این آثار ظرفیت‎های
هنر ایرانی را به عالم اسلام و جهان نشان دهیم.
یادآور می‌شود همچنین فریدون عزیزی، دیگر هنرمند قرآنی نیز
اثر قرآنی خود که شامل نگارش کل قرآن
 بر روی فلز استیل به ابعاد 55 در 155 سانتی‌متر است را رونمائی کرد و در این مراسم‌ها، تابلوی نفیسی نیز به این مراجع تقلید اهداء شد.
 



نوشته شده در   يکشنبه 29 شهريور 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode