ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 20 شهريور 1394     |     کد : 93624

رقابت هنرمندان قرآنی، در هنری بی‌نظیر

نوزدهمین دوره مسابقات سراسری ابتهال، مدیحه سرائی و همخوانی قرآن کریم با رقابت 22 گروه (8 گروه از خواهران و 14 گروه از برادر) در رشته همخوانی قرآن و 10 مبتهل، آغاز شد.

رقابت 22 گروه همخوانی قرآن و 10 مبتهل، از دیروز آغاز شد
رقابت هنرمندان قرآنی، در هنری بی‌نظیر

نوزدهمین دوره مسابقات سراسری ابتهال، مدیحه سرائی و همخوانی قرآن کریم با رقابت 22 گروه (8 گروه از خواهران و 14 گروه از برادر) در رشته همخوانی قرآن و 10 مبتهل، آغاز شد.
نوزدهمین دوره مسابقات سراسری مدیحه سرایی، همخوانی و ابتهال طی روزهای 20 و 21 شهریورماه در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی تهران درحال برگزاری است و مراسم اختتامیه نیز عصر امروز شنبه 21 شهریورماه برگزار می‌شود
به گزارش روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، براساس قرعه کشی صورت گرفته، از صبح دیروز جمعه 20 شهریورماه؛ گروه‌های میعاد استان قم، طه مازندران، بصائر اصفهان، ثقلین یزد، معراج قم، نور اهل‌بیت لرستان، میعاد خوزستان، آلاءالرحمن اصفهان، العباد خوزستان، سلسلة‌الذهب خراسان رضوی، شمس تهران، ثامن‌الحجج یزد، اسوه شیراز و مصباح‌الهدی خوزستان در رشته همخوانی قرآن کریم بخش برادران، رقابت خود را آغاز کردند.
نوزدهمین دوره مسابقات سراسری مدیحه سرایی، همخوانی و ابتهال طی روزهای 20 و 21 شهریورماه در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی تهران برگزار شد و مراسم اختتامیه نیز عصر امروز شنبه 21 شهریورماه برگزار می‌شود.
در نوبت عصر دیروز ، رقابت های بخش مدیحه سرایی برگزار شد و گروه‌های میعاد استان قم، طه مازندران، بصائر اصفهان، ثقلین یزد، معراج قم، نور اهل‌بیت لرستان، میعاد خوزستان، آلاءالرحمن اصفهان، العباد خوزستان، سلسلة‌الذهب خراسان رضوی، شمس تهران، ثامن‌الحجج یزد، اسوه شیراز و مصباح‌الهدی خوزستان به رقابت پرداختند.
بخش خواهران این رقابت‌ها توسط اساتید برجسته قرآنی کشور در بخش خواهران، خانم‌ها؛ کریم زاده و بهاری در بخش صوت ، سلطانی و جمالی در بخش لحن، آقایی و سالمی در بخش حسن اجرا و هماهنگی ، آگاهی و خان بابا در بخش متن و ادا و وقف و ابتدا، اسوار در بخش آداب و شرایط و حسینی و نیاورانی در بخش تجوید داوری خواهد شد.
استاد الوندی، سرپرست هیات داوران در بخش خواهران است.

* پخش زنده نوزدهمین دوره مسابقات سراسری ابتهال، مدیحه سرائی و همخوانی از رادیو قرآن
نوزدهمین دوره مسابقات سراسری ابتهال، مدیحه سرائی و همخوانی قرآن کریم که از صبح دیروز جمعه 20 شهریورماه آغاز شد، بصورت کامل از شبکه رادیوئی قرآن پخش گردید که در نخستین مرحله، گروه های راه یافته به مرحله نهائی رشته همخوانی رقابت کردند.
براساس قرعه‌کشی صورت گرفته، از صبح دیروز جمعه 20 شهریورماه؛ گروه‌های میعاد استان قم،
طه‌مازندران، بصائر اصفهان، ثقلین یزد، معراج قم، نور اهل‌بیت لرستان،
میعاد خوزستان، آلاءالرحمن اصفهان، العباد خوزستان، سلسلة‌الذهب خراسان رضوی، شمس تهران، ثامن‌الحجج یزد، اسوه شیراز و مصباح‌الهدی خوزستان در
رشته همخوانی قرآن کریم بخش برادران، رقابت خود را آغاز کردند.
* عرضه آلبوم آثار ارائه شده
در مسابقات ابتهال، مدیحه سرائی و همخوانی قرآن تا پایان سال
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه  از عرضه آلبوم آثار ارائه شده در نوزدهمین دوره مسابقات سراسری ابتهال، مدیحه سرائی و همخوانی قرآن کریم تا پایان سال خبرداد.
حجت الاسلام و المسلمین سید مصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در مراسم افتتاحیه این مسابقات، با اشاره به اینکه این مسابقات بزرگترین مسابقات در عرصه ابتهال، مدیحه سرائی و همخوانی در کشور است، از زحمات تمامی گروه‌های شرکت کننده و اساتیدی که به عنوان هیئت داوران در این دوره حضور یافته‌اند، تشکر و قدردانی کرد.
وی با اشاره به اینکه ابتهال، مدیحه سرائی و همخوانی قرآن، یکی از هنرهای اصیل و جذاب اسلامی است، تصریح کرد : اگرچه قرائت قرآن و برنامه‌های دیگر قرآنی، جذابیت های خاص خود را دارد اما ابتهال، مدیحه سرائی و همخوانی قرآن کریم، جزء جذاب‌ترین هنرهای اسلامی است.
حسینی ادامه داد : هنر ابتهال، مدیحه سرائی و همخوانی، می‌تواند اقشار و جوانان مختلف را به سوی آشنائی با معارف اسلامی سوق دهد.
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد:امام خامنه‌ای در سال 70 در دیدار با قاریان و افراد فعال در زمینه مدیحه‌سرائی و همخوانی قرآن فرمودند‌؛ این هنر که قرآن را با هم می‌خوانید و مدایحی که می‌سرائید،
یک هنر بی‌نظیر است و باید در محتوا و قالب آن، نوآوری‌هائی کنید.
وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته، بدلیل کثرت فعالیت‌ها، نتوانستیم طرحی شایسته برای این مسابقات تولید کنیم، افزود‌: باید محتوائی فاخر در این زمینه ایجاد شود و با ارائه آموزش‌هائی، اساتید در این رشته وارد شوند و محافل و جلسات قرآنی در زمینه این هنر، فعالیت کنند.
حسینی با اشاره به اینکه بسته تبلیغاتی برای این مسابقات باید ایجاد شود، گفت: آلبوم آثار ارائه شده در نوزدهمین دوره مسابقات سراسری ابتهال، مدیحه‌سرائی و همخوانی قرآن کریم تا پایان سال جاری عرضه خواهد شد.
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه بانک محتوائی فاخر و غنی برای رشته‌های ابتهال،
مدیحه سرائی و همخوانی قرآن در حال تهیه است، افزود : بیستمین دوره این مسابقات نیز تا پایان سال 94، برگزار می‌شود.
* آئین نامه جدید، در این دوره إعمال نمی‌شود
براساس این گزارش،  استاد احمد لیایی، رئیس هیئت داوران  نوزدهمین دوره مسابقات سراسری ابتهال، مدیحه سرائی و همخوانی قرآن کریم نیز در این مراسم طی سخنان کوتاهی با اشاره به اینکه آئین‌نامه این دوره از مسابقات همان آئین‌نامه سال‌های گذشته است، گفت: آئین‌نامه جدید که توسط اساتید و کارشناسان تهیه شده است، از دوره آتی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
وی ادامه داد : 30 درصد از نمره شرکت کنندگان در این مرحله، مربوط به مسابقات مرحله مقدماتی است و
70 درصد متعلق به مرحله نهائی است که در رشته همخوانی و مدیحه سرائی، این
70 درصد به صورت 30 درصد همخوانی و 70 درصد مدیحه‌سرائی، تقسیم می‌شود.
* اسامی داوران
نوزدهمین دوره مسابقات ابتهال مدیحه سرائی و همخوانی
نوزدهمین دوره مسابقات سراسری ابتهال ، مدیحه سرائی و همخوانی قرآن توسط ۱۲ نفر از استادان برجسته قرآن داوری می‌شود.
نوزدهمین دوره مسابقات سراسری ابتهال، مدیحه سرائی و همخوانی قرآن توسط اساتید برجسته قرآنی کشور استادان؛ خاکی، سعیدیان، لطفی نیا، انجام، نجاریان، عباسی، شاه میوه، امام جمعه، آزرم، شهیدی پور و دغاغله داوری خواهد شد.
براساس این گزارش، استاد لیایی، رئیس هیئت داوران نوزدهمین دوره مسابقات سراسری ابتهال، مدیحه سرائی و همخوانی قرآن کریم است.
 





نوشته شده در   جمعه 20 شهريور 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode