ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 28 مرداد 1394     |     کد : 92682

شرکت ملی گاز ایران، برترین فرزندان قرآنی خود را معرفی کرد

مراسم اختتامیه مسابقات قرآن و نهج‌‌ البلاغه ویژه فرزندان کارکنان شرکت ملی گاز ایران روز دوشنبه، 26 مردادماه برگزار شد.

در اختتامیه نوزدهمین دوره مسابقات قرآن در بخش فرزندان
شرکت ملی گاز ایران، برترین فرزندان قرآنی خود را معرفی کرد

اعتدال: مراسم اختتامیه مسابقات قرآن و نهج‌‌ البلاغه ویژه فرزندان کارکنان شرکت ملی گاز ایران روز دوشنبه، 26 مردادماه برگزار شد.
* انتخاب استان اصفهان در میان برترین‌های مسابقه
در مرحله سراسری نوزدهمین دوره مسابقات قرآن کریم و نهج البلاغه ویژه فرزندان کارکنان شرکت ملی گاز ایران، استان اصفهان در بین شرکت‌های گاز استانی اول شد.
در این رقابت 345 نفری، خانم فرنوش وحید، رتبه اول رشته مفاهیم نهج‌البلاغه و آقایان، محمدجواد حیدریان، رتبه اول رشته مفاهیم، محمدمهدی کرباسیون رتبه دوم رشته مفاهیم نهج‌البلاغه، سجاد جوادی‌نسب رتبه دوم رشته قرائت ترتیل، محمدحسین فرهنگ‌منش، رتبه سوم رشته قرائت ترتیل، حجت‌الله انصاری در رشته حفظ دو جزء قرآن رتبه‌های برتر را کسب کردند.
نفرات را‌ه یافته به مرحله سراسری هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم، نهج‌البلاغه و اذان از سه شرکت گاز ستادی(ملی گاز ایران، شرکت انتقال گاز و مهندسی و توسعه) ده منطقه عملیاتی، هفت شرکت پالایش گاز و بیست ونه شرکت گاز استانی بودند که از این افراد در مجموع 60 پسر و 50 خانم جزء نفرات اول تا سوم این رقابت‌ها شناخته شدند.
گفتنی است؛ نفرات اول تا سوم با اهدای جوایز نقدی مورد تقدیر قرار گرفتند.
* رتبه دوم رشته اذان مسابقات سراسری گاز ایران به بوشهر رسید
وی با بیان اینکه هشتمین دوره مسابقات سراسری بهار در بهار در دو بخش ویژه کارکنان، همسران و نوزدهمین دوره مسابقات ویژه فرزندان شرکت ملی گاز ایران به مدت سه روز و با حضور تمام شرکت‌های گاز استانی، پالایش و مناطق عملیاتی انتقال گاز در اصفهان برگزار شد، گفت: متسابقین در این دوره از مسابقات شرکت ملی گاز ایران با حضور ۹ داور بین‌المللی برجسته در رشته‌های مفاهیم قرآن کریم، مفاهیم نهج‌البلاغه، قرائت (تحقیق وترتیل)، حفظ و اذان به رقابت پرداختند و ۲۴۲ نفر از آقایان و ۲۱۵ نفر از بانوان مربوط به هشتمین دوره مسابقات سراسری بهار در بهار و ۱۷۰ نفر پسر و ۱۷۵ نفر دختر در مقاطع مختلف تحصیلی ویژه نوزدهمین دوره مسابقات شرکت داشتند.
حسینی در پایان با اعلام این خبر عنوان کرد: محمد بازیاری از شهرستان تنگستان بوشهر در نوزدهمین دوره مسابقات ویژه فرزندان شرکت ملی گاز ایران حائز رتبه اول رشته حفظ قرآن شد و همچنین سید محسن پویان از شهر بادوله بخش کاکی شهرستان دشتی، رتبه دوم رشته اذان این دوره مسابقات سراسری را کسب کرد.
* درخشش شرکت گاز استان چهارمحال و بختیاری
آقای مهندس علائی رئیس دارالقرآن  شرکت گاز استان چهارمحال و بختیاری از شرکت
 13 نفری کارکنان و همسران  این شرکت ، در این دوره از مسابقات و کسب رتبه های برتر به شرح ذیل 1-جناب آقای نیازعلی مولوی   رتبه اول حفظ 10  جزء  2-سرکار خانم سمیه کاظمی رتبه دوم حفظ کل  3-سرکار خانم آذر طاهری رتبه سوم حفظ 10 جزء خبرداد.
* گزارش برگزاری مسابقات
در این مراسم، حسین ربیعیان در ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری این مسابقات گفت: خوشبختانه نوزدهمین دوره مرحله سراسری این رقابت‌ها به میزبانی شرکت گاز استان اصفهان در اصفهان برگزار شد.
وی با اشاره به اینکه نوزدهمین دوره مسابقات سراسری «بهار در بهار» ویژه فرزندان کارکنان در رشته‌های مفاهیم قرآن کریم، مفاهیم نهج البلاغه، قرائت (تحقیق وترتیل) و حفظ از 23 مردادماه به مدت سه روز اجرائی شد ادامه داد: در این دوره 170 پسر و 175 دختر در مقاطع مختلف تحصیلی حضور داشتند. خوشبختانه فرزندان کارکنان با آمادگی خیلی خوبی در این مسابقات حضور یافتند.
* هدف اصلی ما ترویج فرهنگ قرآنی است
در ادامه این مراسم، مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان اظهار داشت: هدف اصلی ما ترویج فرهنگ قرآنی با حضور در این محفل نورانی است.
سعید مؤمنی گفت: با توجه به توطئه‌های پلیدی که بیگانگان برای جوانان مسلمان، به ویژه ایران اسلامی، هدف‌گذاری می‌کنند که حتی از حملات نظامی هم ویرانگرتر و مخرب‌تر است، حضور در این محافل نورانی یک شیوه کاربردی و عملی برای خنثی‌سازی این توطئه‌های شوم است.
مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان افزود: قرآن، کتابی است که به لحاظ معنوی و علمی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است؛ چرا که جامع، هدایت‌گر و الهی است. همه علوم از اعصار گذشته تا حال، درمان همه آلام و دردها در این کتاب آسانی موجود است.
مؤمنی با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) که فرموده‌اند هیچ چیز در عالم وجود ندارد مگر علم آن در قرآن موجود است، لیکن عقول بشری از درک آن عاجز است، بیان داشت: ژرفای قرآن به حدی است که با وجود این همه علوم پیچیده و گسترده دنیا، تنها بخش بسیار کوچکی از این کتاب الهی شناخته شده است. وظایف ما بویژه جوانان در برابر قرآن فراگیری، تلاوت و عمل به آن است.
* حرکت 19 ساله شرکت ملی گاز ایران؛ بیانگر یک حرکت عظیم فرهنگی
در ادامه این مراسم سیدمحسن میرباقری، مفسر قرآن کریم با تجلیل از حرکت نوزده ساله شرکت ملی گاز ایران در راستای ترویج فرهنگ قرآنی و آموزه‌های دینی گفت: به فرموده امام صادق(ع) کسی که برای خدا  قرآن را فرا بگیرد و به دیگران نیز بیاموزد ملائکه در عالم ملکوت نام او را به عظمت یاد می‌کنند.
وی بیان داشت: اهتمام شرکت ملی گاز ایران به این حرکت بزرگ و معنوی به خوبی نشان می‌دهد که می‌شود در کنار وظایف اداری، یک حرکت عظیم، فرهنگی و موثر را نیز به طور ویژه مورد توجه قرار داد. قرآن، کتاب روشنگرحقایق است و اجزاء، آیات، الفاظ، خطوط و... آن نور است، کسی که آن را تلاوت کند قلب و چهره نورانی خواهد یافت.
وی خطاب به فرزندان کارکنان شرکت ملی گفت: قرآن، عهد خدا است بر بندگانش، سزاوار است مؤمن به این عهد خدا توجه کند و روزانه حداقل 50 آیه از این کتاب سراسر نور را تلاوت کند.
گفتنی است در پایان این مراسم نفرات برتر(مقام اول تا سوم هر دوره) به تفکیک هر رشته اعلام و به نفرات برگزیده جوایزی اهداء شد. 60 نفر از پسران و 50 نفر از دختران به عنوان نفرات برتر این دوره از مسابقات بهار در بهار ویژه فرزندان کارکنان معرفی شدند.
با تشکر از ایکنا


نوشته شده در   چهارشنبه 28 مرداد 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode