ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 24 مرداد 1394     |     کد : 92570

ه‌دنبال قمر اسلام هستیم، نه هلال شیعه

مراسم افتتاحیه ششمین اجلاس مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت (ع) صبح دیروز در سالن اجلاس سران با سخنرانی رئیس‌جمهور برگزار شد.

رئیس‌جمهور، در افتتاحیه ششمین اجلاس مجمع جهانی اهل‌‌بیت(ع):
به‌دنبال قمر اسلام هستیم، نه هلال شیعه

اعتدال: مراسم افتتاحیه ششمین اجلاس مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت (ع) صبح دیروز در سالن اجلاس سران با سخنرانی رئیس‌جمهور برگزار شد.
ششمین اجلاس مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با حضور شخصیت های برجسته کشورهای اسلامی و مسئولان عالی رتبه کشورمان، در محل سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد.
در آئین افتتاحیه این اجلاس، شخصیت‌هایی همچون عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق، نوری مالکی نخست وزیر سابق عراق، شیخ نعیم قاسم جانشین دبیرکل حزب الله لبنان، علی‌اکبر ولایتی دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی، رحیم صفوی مشاور نظامی فرمانده کل قوا، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، محسن قمی معاون بین الملل دفتر مقام معظم رهبری و زهرا مصطفوی دبیرکل جمعیت دفاع از ملت فلسطین حضور داشتند.
رییس جمهوری در این اجلاس با بیان اینکه مرز اسلام اعتقاد و ایمان است نه خون و جغرافیا، تصریح کرد: بر خلاف تفرقه افکنان منطقه‌ای، ما هلال شیعه نداریم بلکه قمر و بدر اسلام داریم.
* متن سخنان حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست‌جمهوری به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدلله رب العالمین و صلی الله علی سیدنا و نبینا محمد و آله الطاهرین و صحبه المنتجبین
محضر میهمانان عالی قدر کنفرانس جهانی اهل بیت(ع) خیرمقدم عرض کرده و برای این کنفرانس در تحقق اهداف پیش‌رو، آرزوی توفیق دارم.
امروز این اجلاس در یک شرایط بسیار حساس، در جهان اسلام و شرایطی که برای همه مسلمانان ناگوار است، برگزار می‌شود. فرقه‌گرایی، طایفه‌گرایی، اختلاف، خشونت، افراطی‌گری ، کشتار و آوارگی مسلمانان به ویژه در منطقه خاورمیانه.
دشمنان ادیان ابراهیمی و بویژه دین مبین اسلام، قرن‌ها در پی این تفکر بودند که اساساً دوران دین به سر آمده است و به فکر دین‌زدایی بودند. غرب می‌گفت دین واپس‌گرایی و ارتجاع است و شرق می‌گفت دین تخدیر کننده جامعه و نسل جوان است.
شرق و غرب هر دو یک هدف را دنبال می‌کردند و آن اینکه دین ضداستعمار، ضداستبداد و دینی را که به وجود آورنده قدرت بزرگ جامعه استقامت، مقاومت و اخلاق است، مانع اهداف مادی خود تلقی می‌کردند.
انقلاب بزرگ اسلامی به رهبری امام راحل بر این توهم که دوران دین پایان یافته است، خط بطلان کشید. انقلاب اسلامی ایران بر این تفکر که دین تنها عبادت و مناسک و برنامه زندگی فردی است و از دنیای سیاست و مدیریت فاصله دارد، خط بطلان کشید.
انقلاب اسلامی به جهانیان اعلام کرد دین بزرگترین قدرت اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است که توان مدیریت و اداره جامعه را دارد و می‌تواند همزمان با استبداد، استعمار و استثمار بجنگد و مبارزه کند و بدون تکیه بر شرق علیه غرب یا بدون تکیه بر غرب علیه شرق، با تکیه بر ایمان یک ملت و امت، در برابر همه قدرت‌های شرق و غرب بایستد و پیروز شود.
پیروزی انقلاب اسلامی در اواسط قرن گذشته که در آغاز به صورت نهضت اسلامی کار خود را آغاز کرد و بعد از ۱۶ سال مبارزه به پیروزی رسید، پرچم احیای دین را در سراسر جهان برافراشت. این انقلاب بود که روحی تازه بر جامعه ما دمید و ایستادگی ملت بزرگ افغانستان در برابر اشغال کشورشان توسط ابرقدرت شرق دیروز، حرکت بزرگ احیاء تفکر اسلامی در سراسر خاورمیانه، سرآغاز شروع اذان در مأذنه‌های آسیایی مرکزی و قفقاز، حضور مردم لبنان در صحنه مقاومت و ایستادگی در برابر صهیونیسم، حرکت اسلامی در ترکیه، حرکت اسلامی در شمال آفریقا و بالاخره حرکت مقاومت‌جویانه اسلامی در سراسر دنیای اسلام، موجی بود که از پیروزی انقلاب اسلامی در این سرزمین به رهبری امام راحل آغاز شد و این موج همچنان ادامه دارد.
موج انقلاب اسلامی به جهانیان اعلام کرد که مرز اسلام نه مرز خون است و نه مرز نژاد و افراط. مرز اسلام، مرز اعتقاد، ایمان و اخلاق است و لذا این الگو و ایمان، مرزهای نظامی و مرزهای جغرافیایی را نمی‌شناسد. در اعماق اروپا و آمریکا و یا در اقصی نقاط آسیا و آفریقا، این ندا می‌تواند پیروانی مخلص داشته باشد و خواهد داشت.
ما صدای اسلام را از طریق صفیر گلوله به جهانیان نرساندیم، ما صدای اسلام را از طریق مأذنه‌ها، مدرسه‌ها، حجره‌ها، منبرها و بیانات در اجتماعات با منطق و استدلال به گوش جهانیان رساندیم. ما تابع همان قرآنی هستیم که به ما می‌گوید فبشر عباد الذین یستمعون القول و یتبعون احسنه. در یک دنیای آزاد که تک صدایی نیست و صداهای مختلف را می‌شنویم و گوش فرا می دهیم، اما قدرت گزینش بهترین‌ها را داریم و خواهیم داشت.
اسلام دینی است که سرآغاز حکومتش بر پایه یک پیمان آغاز شد؛ پیمان عقبه، سرآغازی بود برای استقرار اسلام به عنوان یک حکومت و حاکمیت در مدینه و ادامه این راه هم با قانون بود و قرارداد با قبایل و ادیان و مذاهب. این دین همان دینی است که با یهود، نصاری و کفار پیمان و قرارداد بست و تا زمانی که آنها پای قرارداد ماندند، پیامبر هم پای قرارداد ماند.
اسلام درست است که دین قدرت و اقتدار است، اما همزمان دین صلح، سلم و سلام است. اسلام شمشیر دارد، اما جز در ضرورت از این شمشیر استفاده نمی‌کند. شمشیر در نیام می‌ماند و با منطق و استدلال با جهان و دنیا حرف و سخن می‌گوید.
مکتب اهل بیت، مکتب تفسیر واقعی اسلام و قرآن است. برخلاف نظر آنها که امروز می‌خواهند در منطقه ما تفرقه بیافرینند، ما هلال شیعه نداریم، ما قمر و بدر اسلام داریم. ما همه مسلمان‌ها یکپارچه و متحد در برابر کفر و نفاق هستیم.
امام به ما یاد داد که چگونه پیروان اهل بیت، شیعیان و اهل سنت کنار هم باشند و برادرانه با هم زندگی کنند. مقام معظم رهبری هم همواره بر این اصل وحدت تکیه کرده و به ما آموخته است که با دیگران متحد باشیم.
دیروز با انقلاب اسلامی که یک گفتمان جدید بود. انقلاب یک تغییر گفتمانی بود. دیروزی که غرب و شرق می‌خواستند به ما بگویند، دوران دین پایان یافته است، انقلاب اسلامی این واقعیت را مبرهن ساخت که اتفاقاً امروز عصر دین است و امروز روزی است که دین منجی انسان‌ها و نسل جوان، ایمان و اخلاق است.
امروز دشمن راه دیگری را آغاز کرده است. اکنون که فهمیده است توطئه دین‌زدایی او به سنگ خورده است، مسیر انحرافی جدیدی را آغاز کرده و آن تحریف واقعیت دین است. دشمن می‌خواهد دین قانون، اخلاق، برادری، عطوفت و رحمت را تبدیل به دین خشونت، افراط، کشتار، تفرقه و انشقاق کند.
ما باید در برابر این انحراف و تحریف بایستیم، ایستادگی و مقاومت کنیم. ایران اسلامی ما امروز یک نمونه است. در این کشور همانند عصر پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) که حاکمیت و حکمت اکثریت بود، اما حقوق اقلیت در مدینه همواره حفظ می‌شد، در این کشور هم مبنا اسلام و مردم‌سالاری است، اما حقوق اقلیت، محفوظ و برادری در میان شیعه و سنی برقرار است و بالاتر.
مردم ما عاشق اهل بیت‌اند، از مسلمانش، ارمنی‌ و زرتشتی‌اش. مردم ما در روز عاشورا و تاسوعا به حسین بن علی(ع) و یارانش احترام می‌گذارند و سر فرود می‌آورند و فرقی بین شیعه، سنی و مسلمان و غیرمسلمان در تاریخ این کشور وجود ندارد.
بنابراین مکتب اهل بیت(ع) یعنی مکتب تفسیر راستین اسلام و قرآن و مگر می‌توان مسلمانی را یافت که نسبت به سید شباب اهل الجنه احترام نگذارد. مگر می‌توان مسلمانی را یافت که به مولای متقیان علی(ع) «اول من آمن برسول الله (ص)» احترام نگذارد و مگر می‌توان مسلمانی را یافت که آینده تاریخ جهان را به مهدویت گره نزده باشد. ما یک راه و هدف داریم، ما امروز باید دنبال کلمه سواء باشیم. «إِلَى کَلَمَةٍ سَوَاء بَیْنَنَا وَبَیْنَکُمْ».
اگر قرآن دیروز نسبت به اهل کتاب و مسلمان‌ها این فریاد را برآورد «قُلْ یَا أَهْلَ الْکِتَابِ تَعَالَوْاْ إِلَى کَلَمَةٍ سَوَاء»، امروز منطق ما در برابر همه جهانیان کلمه سواء است. کلمه سواء، کلمه صلح است و در دنیای امروز کلمه همزیستی مسالمت‌آمیز است. کلمه سواء در دنیای امروز وحدت و برادری همه مسلمانان است. کلمه سواء امروز دنیای عاری از خشونت و جهان اسلام عاری از انشقاق و افتراق است.
در جامعه ایران ما، اهل سنت ما نه تنها با ما برادرند و از حاکمیت، رهبری، قانون و قانون اساسی دفاع می‌کنند، حتی در بسیاری از بخش‌های مرزی ما مرزبانان خوب سرزمین ما هستند. در کردستان، ترکمن صحرا، بخشی از خراسان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان بخش‌هایی در مرزهای این سرزمین به دست اهل سنت ما به خوبی حراست و حفاظت می‌شود. دشمن می‌خواهد ما را از اسلام واقعی جدا کند. دشمن می‌خواهد دین را منشاء خشونت قرار دهد. همه ادیان آسمانی در پی کرامت انسانی بودند و چطور شده است که امروز به نام موسی و دین یهود در فلسطین کشتار به راه می‌اندازند و زنان و کودکان را به ناروا به مسلخ می‌برند. دین موسی و دین یهود، دین اخلاق بوده است و نه دین تجاوز. این انحراف بزرگ در یک دین ابراهیمی است.
در فلسطین به نام دین یهود جنایت می‌کنند و در بخشی از آسیا به نام بودا انسان‌سوزی را به راه می‌اندازند و در خاورمیانه یک عده نادان و ناآگاه و یا مزدور به نام اسلام و جهاد، خشونت می‌کنند و مسجد، کلیسا، معبد را نابود می‌کنند. اسلام همان دینی است که به ما می‌گوید، جهاد و دفاع در اسلام تنها برای حراست از مسجد نیست. «وَلَوْلَا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُمْ بِبَعْضٍ لَهُدِّمَتْ صَوَامِعُ وَبِیَعٌ وَصَلَوَاتٌ وَمَسَاجِدُ یُذْکَرُ فِیهَا اسْمُ اللَّهِ کَثِیرا». اگر باید دفاع کنیم و بایستیم و مقاومت کنیم و پرچم جهاد را به اهتزاز درآوریم، قبل از مسجد، قرآن می‌گوید «لَّهُدِّمَتْ صَوَامِعُ وَبِیَعٌ وَصَلَوَاتٌ وَمَسَاجِدُ یُذْکَرُ فِیهَا اسْمُ اللَّهِ کَثِیرًا»، هم کلیساها و هم کنیسه‌ها و هم مسجدها، همه معبدها و هر آنجا که نام خدا برده می‌شود، آنجا باید مورد دفاع باشد. اساس آیات جهاد قرآن مجید با کلمه دفاع شروع می‌شود. «انَّ اللَّهَ یُدَافِعُ عَنِ الَّذِینَ آمَنُوا». این اولین آیه جهادی است که در قرآن نازل شده است. دفاع از حیثیت، جان، دین، آزادی و مردمسالاری دینی در جامعه.
امروز این بار سنگین مسئولیت بر دوش همه ماست. دیروز برای احیاء اسلام در برابر دین‌زدایی و امروز برای احیاء اسلام در برابر تحریف و انحراف. نگذاریم دین اسلام که دین برکت برای همه انسان‌هاست، که دین مدافع از حقوق همه انسان‌هاست و دین اسلام، عدل و اعتدال و رحمت است، دشمنان اسلام از طریق گروهک‌های تروریستی، دین اسلام را دین کشتار، خشونت و نابودی تمدن‌ها معرفی کنند.

ما پیرو مکتب خاندان رسالتیم. همان خاندان رسالتی که در دوران ارعاب و یأس، امام سجاد(ع) در دنیای بعد از حادثه عاشورا که مدینه، مکه و کوفه را رعب، وحشت، یأس و ناامیدی فرا گرفته بود، توانست با موج معنویت و اخلاق آنچنان حرکتی را به وجود بیاورد که امید را به جامعه برگرداند. به مردم یاد بدهد که همیشه باید سخن حق بگوییم و اگر در بدترین شرائط زمان نتوانستیم با صراحت حرف بزنیم، با بیان رمز، با هم حرف و سخن بگوییم.
اگر شرائطی است که نمی‌توانی بگویی حاکم، والی و قدرتمند، تو باید در برابر مردم تواضع داشته باشی، نباید گردنکشی کنی در برابر مخلوقات و انسان‌ها و جامعه، آنگاه می‌توانی با این دعا این حقیقت را بگویی که خدایا اگر من در جامعه مقامی می‌یابم به همان اندازه در نفس خودم احساس فروتنی بیشتر نمایم.
این امام سجاد(ع) است که همه معارف دین و اسلام را در قالب دعا که مجموعه‌ای از آن ادعیه در صحیفه سجادیه جمع شده است، ۵۴ فراز که البته همه ادعیه امام سجاد (ع) نیست، اما بخشی از ادعیه آن حضرت جمع شده است.
وقتی سال گذشته ترجمه انگلیسی آن در اروپا و آمریکا و کانادا چاپ و توزیع شد، در زمان کوتاهی نایاب شد و صد هزار نسخه از این کتاب در همین زمان کوتاه به فروش رسید.
دنیای امروز مشتاق اسلام معرفت و عطوفت و اسلام سلام، صلح و مقاومت و ایستادگی است.
این امام سجاد(ع) همان امام بزرگواری است که رساله حقوقش با ۵۰ فراز، چگونه می‌تواند در یک جامعه، انواع حقوق جمعیت و مردم را، چه حقوق نسبت به خود که از اعضا و جوارح خود انسان آغاز و شروع می‌کند تا همه مسائل اجتماعی و خانوادگی و حقوق جامعه در حاکمیت را در یک مجموعه جمع می‌کند.
دین اسلام و دین اهل بیت، دین قانون، حقوق، معنویت و اخلاق است که اساس بعثت پیامبرش برای اتمام و اکمال اخلاق بود.
امروز در سطح جهان، دولت ایران اعلام می‌کند، که قدرت ما در سایه منطق ماست. قدرت ما در سایه توان مذاکره و گفتمان جدید ماست. ما قدرت‌مان را در زور بازو نمی‌بینیم.
 ما قدرتمان را در سلاح و اسلحه نمی‌بینیم. ما قدرتمان را در منطق و استدلال و به اهتزاز در آوردن پرچم صلح می‌بینیم. نه بمب اتم توانست برای متجاوزین صهیونیست، امنیتی را به وجود بیاورد و ثباتی و نه سلاح‌های مدرن توانست برای کشورهای همسایه ما امنیت به وجود بیاورد؛ کسانی که با بمب و هواپیما ملت بزرگ، آزاده و مظلومی مثل یمن را زیر بمباران قرار داده‌اند.
قدرت امنیت را علم و دانش، وحدت و اتحاد، یگانگی و انسجام و اخلاق در جامعه می‌تواند بوجود بیاورد. اقتدار، قدرت علمی، معنوی و سیاسی ما علیه هیچ یک از کشورهای مسلمان منطقه و همسایگان ما نبوده و نخواهد بود. ما با توان و قدرتمان می‌خواهیم صلح، ثبات و امنیت را در این منطقه بوجود بیاوریم.
ما ثابت کردیم با قدرت سیاسی و منطق قادریم در برابر بزرگترین قدرت‌های جهان بنشینیم و آنها را وادار کنیم تا در برابر حق مسلم ملت ما سر فرود بیاورند و قبول و اعتراف کنند که این مردم قادرند از منطق و استدلال در دفاع از حقوق خود برای علم و فناوری و فناوری صلح آمیز هسته‌ای و برای از بین بردن تحریم و برای پایان دادن به قطعنامه غلط شورای امنیت استفاده کنند.
اجتماع شما در این کنفرانس مبارک، نامش جمع عاشقان اهل بیت(ع) برای وحدت دنیای اسلام، برای صلح و ثبات و امنیت در منطقه و جهان است. برای آشنایی بیشتر با معارف اهل بیت و نشر آن معارف در سراسر جهان است.
برای ما شیعه یمنی، ‌عراقی، لبنانی، سوری با اهل سنت عراق، با اهل سنت یمن، با اهل سنت در فلسطین و عراق هیچ تفاوتی ندارد. ما برای همه صلح و امنیت و برادری و برای کل منطقه خواهان توسعه هستیم.
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته.
* دبیرکل مجمع جهانی
اهل بیت(ع):
اسلام در جهان در حال
پیشرفت است
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) گفت: امروز دین اسلام در جهان در حال پیشرفت و گسترش است.
حجت‌الاسلام والمسلمین اختری ‌در افتتاحیه ششمین اجلاس مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت (ع)‌ افزود: اقبال بسیار گسترده‌ای به خصوص در کشورهای اروپائی و آمریکایی نسبت به اهل بیت (ع)‌ وجود دارد اما تهاجم گسترده‌ای نیز علیه آن وجود دارد.
وی گفت: ششمین اجلاس مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)‌ که بر اساس اساسنامه هر
چهار سال یک بار باید تشکیل شود امسال در سایه‌سار همایش حضرت امام سجاد (ع) برگزار می‌شود.
وی گفت: در این همایش درباره
حضرت امام سجاد(ع)‌و زندگانی آن حضرت، ‌صحیفه سجادیه، رساله حقوق امام سجاد(ع)‌ و همچنین پرورش یافتگان مکتب آن حضرت بحث و تبادل نظر می‌شود.
اختری افزود: در این همایش و کمیسیون‌های یازده‌گانه آن درباره مسائل موجود، چالش‌ها و تهدیدها و فرصت‌ها؛ بحث و بررسی می‌شود و امیدواریم بتوانیم نتایج و دستاوردهای خوبی درباره راهکارهای گسترش اسلام، وحدت جامعه مسلمانان و همچنین ساختن جامعه اسلامی با سبک زندگی اهل بیت (ع)‌ داشته باشیم.
*شیخ نعیم قاسم: تمسک به معارف اهل بیت(ع) عامل پیروزی مقاومت اسلامی است
نعیم قاسم
معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: آنچه موجب پیروزی های گذشته لبنان و مقاومت اسلامی در جای جای کشورهای اسلامی شده تنها توسل و تمسک به معارف اهل بیت(ع) است.
حجت الاسلام و المسلمین شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در ششمین اجلاس مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت(ع) که با حضور شخصیت‌های برجسته کشورهای اسلامی و مسئولان عالی‌رتبه کشورمان، در محل سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری چنین اجلاس‌هائی بهانه ای برای تقویت انس و الفت با معارف اهل بیت(ع) و نزدیکی به مکارم اخلاقی آنان است.
وی افزود: دعای مکارم الاخلاق امام سجاد(ع) به عنوان نزدیک کننده جهان اسلام باید موردنظر تمام مسلمانان و بزرگان جهان اسلام قرار داشته باشد تا به این ترتیب شاهد رشد و تقویت وحدت و همدلی میان مسلمین باشیم.
وی در ادامه با اشاره به اینکه ایران اسلامی به عنوان قلب تپنده امّت اسلامی شناخته شده، عنوان کرد: باید برای همکاری میان امّت اسلامی چاره اندیشی شود و بهترین راهکار برای این امر طراحی برنامه ای برای جاری ساختن معارف اسلامی در میان مردم و همچنین تقویت روحیه مقاومت در برابر تکفیری‌ها و منافقین است.
معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان، ضمن تأکید بر لزوم بهره مندی کشورهای درگیر با مسئله تکفیری‌ها از تجارب ایران اسلامی در امر برخورد با رویدادهای نفاقی، خاطرنشان کرد: حزب الله و مقاومت اسلامی لبنان درصدد طراحی چنین برنامه ای برای بهره مند ساختن ملل درگیر با مشکلات تکفیری‌ها و حمله کشورهای منافق است که مهم ترین کار در این خصوص اطاعت از رهبری علما و بزرگان دینی است.
شیخ نعیم قاسم، همچنین بهره مندی از معارف اهل بیت(ع) در جوامع اسلامی را نیاز اساسی پیروزی‌های آتی دانست و گفت: آنچه موجب پیروزی های گذشته لبنان و مقاومت اسلامی در جای جای کشورهای اسلامی شده تنها توسل و تمسک به معارف اهل بیت(ع) است و خوشبختانه امروز شاهد رشد و گسترش این معارف در میان سایر امم اسلامی نیز هستیم.
وی، تاسی از سیره رفتاری اهل بیت(ع) را امری مهم در موفقیت های آتی مسلمانان برشمرد و ابراز داشت: همواره اهل بیت(ع) در کشورها و جوامع خود جزو برترین انسان‌ها بوده اند و این امر به دلیل بهره مندی آن‌ها از مکارم‌اسلامی بوده است؛ حال اینکه اگر بزرگان کشورهای اسلامی و در رأس آن‌ها فرماندهان و رهبران گروه های مقاومت از این روش زندگانی تاسی جویند یقیناً شاهد پیروزی‌های بزرگی خواهیم بود.
شیخ نعیم قاسم، در ادامه اشاره ای به مذاکرات هسته ای و نقش برجام هسته‌ای در منطقه داشت و عنوان کرد: این برجام تا حدود زیادی توانسته رویکرد غرب نسبت به ایران و حامیان این کشور را تغییر دهد و شاهد بالا رفتن توانمندی‌های کشورهای مقاومت در برابر یاغیان هستیم.
وی جمهوری اسلامی ایران را همراه همیشگی مقاومت و جهاد اسلامی دانست و تأکید کرد: نیروهای مقاومت اسلامی در لبنان و سایر کشورها تنها با الگو از
انقلاب اسلامی ایران می‌توانند پیروزی‌های آینده خود را تضمین کنند و بدون توجه به این امر نمی‌توان شاهد آینده مناسب برای کشورهای اسلامی بود.
معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان، با اشاره به اینکه راه حل اصلی بحران منطقه راهکارهای سیاسی است، بیان داشت: برای اصلاح این بحران باید راهکاری سیاسی یافته شود و در کنار آن نیز راهکارهائی ارائه شود تا شاهد تسریع در رسیدن به نتیجه باشیم.
وی، در ادامه با ارائه پپیشنهاداتی برای ارتقای امنیت منطقه، تصریح کرد: در وهله نخست باید رؤسا و رهبران کشورهای اسلامی با توجه به علما و حوزه‌های علمیه راه صحیح را تشخیص داده و مکتب اهل بیت(ع) را در میان مردم ترویج کنند.
شیخ نعیم قاسم همچنین خاطرنشان کرد: بسیج جوامع حامی مقاومت در سراسر کشورهای اسلامی، برخورد اصولی با چالش‌های پیش آمده میان شیعه و سنی، مبارزه با تکفیری‌ها و جلوگیری از رشد و گسترش آن، عدم توجه به مرزبندی‌های سیاسی و فرقه ای در کشورهای اسلامی جزو اصولی است که باید با تجه به آن مسیر صحیح موفقیت‌ها پیموده شود.
*تجدید میثاق مهمانان ششمین اجلاس مجمع عمومی
مجمع جهانی اهل بیت(ع)
با آرمان‌های امام خمینی(ره)
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در
آئین تجدید میثاق مهمانان ششمین اجلاس مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با آرمان‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی تأکید کرد: امام خمینی(ره) جهان اسلام را احیاء کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن اختری با بیان این‌که «امام خمینی(ره) مکتب اهل بیت(ع) را زنده کرد» اظهار کرد: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، هویت جهان اسلام که توسط مستکبرین مخدوش شده بود را به اصل خود بازگرداند.
وی با اشاره به برگزاری ششمین اجلاس عمومی مجمع جهانی اهل بیت(ع)، تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل(ره) را تبرک این اجلاس ذکر کرد و افزود: اجلاس ششم
مجمع جهانی اهل بیت(ع) و همایش بین المللی
امام زین العابدین(ع) روز شنبه به طور رسمی آغاز بکار می‌کند.
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان این‌که «ششمین اجلاس مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت(ع) به مدت چهار روز برگزار می‌شود» گفت: بیش از هزار نفر از متفکران و نخبگان تشیع از سراسر جهان به این اجلاس دعوت شده‌اند که روز شنبه با حضور
500 نفر از اعضای خارجی و 200 نفر از اعضای ایرانی مجمع عمومی شروع بکار می‌کند.
 





نوشته شده در   شنبه 24 مرداد 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode