ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 14 شهريور 1403
چهارشنبه 14 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 7 مرداد 1394     |     کد : 91889

اروپا فصل تازه روابط با ایران را می‌گشاید

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی عصر سه‌شنبه در دیدار «فدریکا موگرینی» با اشاره به اینکه مذاکره‌کنندگان دو طرف روزهای فشرده و پرکاری را برای دستیابی به توافق پشت سر گذاشتند، گفت: توافقی که حاصل شد، برای آینده روابط منطقه ، اروپا و جهان بسیار مهم و تأثیرگذار خواهد بود.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دیدار با دکتر روحانی:‌
اروپا فصل تازه روابط با ایران را می‌گشاید
دکتر روحانی: تعهد مشترک ما در برابر بشریت، پایان تروریسم و کشتار بی‌گناهان است
 

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی عصر سه‌شنبه در دیدار «فدریکا موگرینی» با اشاره به اینکه مذاکره‌کنندگان دو طرف روزهای فشرده و پرکاری را برای دستیابی به توافق پشت سر گذاشتند، گفت: توافقی که حاصل شد، برای آینده روابط منطقه ، اروپا و جهان بسیار مهم و تأثیرگذار خواهد بود.

دکتر روحانی با اظهار امیدواری نسبت به اینکه توافق وین مدلی برای حل و فصل دیگر موضوعات منطقه و جهان شود، تصریح کرد: این توافق برای همه کشورهای دنیا پیام صلح به همراه داشت و گواه آن بود که توافق‌های بین‌المللی به شرط آنکه عادلانه رعایت شوند، هنوز تأثیرگذارند و گفتگو می‌تواند به حل و فصل مشکلات سیاسی منجر شود.

رئیس جمهوری با اشاره به روابط تاریخی ایران و کشورهای اروپایی خاطر نشان کرد: ایرانی‌ها براساس اصول فرهنگی، دینی و ملی به عهد خود، پایبند‌ند و اجرای دقیق توافق وین بعد از طی مراحل تصویب توسط طرفین، کمک می‌کند تا روابط دو طرف را آنچنان که شایسته جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا ست، گسترش دهیم.

دکتر روحانی اظهارداشت: درست است که ارتقای سطح روابط اقتصادی و تجاری در دسترس و راحت‌تر از دیگر عرصه‌های روابط دوجانبه است، اما با توجه به ظرفیت‌های بالای جمهوری اسلامی؛ روابط علمی، فناوری، فرهنگی و سیاسی با اتحادیه اروپا نیز باید متحول شود.

رئیس جمهوری با اشاره به فجایع بسیار دلخراشی که علیه برخی ملت‌های منطقه رخ می‌دهد، گفت: یکی دیگر از ثمرات اجرای توافق وین، همکاری برای عمل به تعهد سنگینی است که همه ما در برابر بشریت و آرمان‌های انسانی برای مبارزه با تروریسم و توقف جنگ و خونریزی علیه انسان‌های بی‌گناه برعهده داریم.

دکتر روحانی با تصریح این که توافق وین به ضرر هیچ کشوری، از جمله در منطقه نخواهد بود، اضافه کرد: اکنون فرصتی فراهم آمده تا کمتر به گذشته نگاه کرده و به آینده‌ای بیندیشیم که می‌تواند براساس روابط مبتنی بر احترام متقابل، منافع مشترک و جمعی را توسعه دهد.

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به کشورمان پس از حصول توافق وین، از رئیس‌ جمهوری به پاس حمایت‌ها و مدیریت ایشان در طول مذاکرات و همچنین از اعضای تیم مذاکره کشورمان که با قدرت، تعهد و انصاف مذاکرات را دنبال و به نتیجه رساندند، تجلیل و سپاسگزاری کرد.

نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی، توافق وین را قدمی رو به جلو برای گسترش صلح توصیف و تصریح کرد: به نمایندگی از اتحادیه اروپا می‌گویم که ما با تعهد و وحدت کامل از این توافق حمایت کرده و به عنوان عضو کمیسیون مشترک، بر اجرای گام به گام این توافق برای اجرای صحیح، دقیق و بموقع آن نهایت تلاش خود را بکار خواهم گرفت. موگرینی با بیان اینکه اتحادیه اروپا برای گشودن فصل تازه ای از روابط با ایران، کاملا آماده و مصمم است، خاطر نشان کرد: خطاب به آن دسته معدود از کشورها که نسبت به این توافق ابراز نگرانی می‌کنند، می‌گویم که وقتی ما چنین حجمی از سرمایه گذاری سیاسی را برای حصول این توافق انجام دادیم، منطقی است که همین میزان اراده و سرمایه‌گذاری را برای اجرای آن صرف خواهیم کرد‌.

وی با اشاره به این که در این سفر تلاش کردم گفتگوها در جهت همکاری سطح بالای اتحادیه اروپا و ایران در عرصه‌های سرمایه‌گذاری، همکاری‌های اقتصادی و تجاری، ‌همکاری‌ در ارتباط با محیط زیست و مسائل منطقه‌ای پایه‌گذاری شود، گفت: به سختی‌های مسیر پیش رو واقفیم اما با توجه به پایه‌های محکمی که بنا گذاشته‌ایم، معتقدم می‌توانیم به خوبی به پیش برویم.

نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی تأکید کرد: قطعاً در هفته‌های پیش‌رو شاهد تردد تعداد زیادی از نمایندگان اروپایی به تهران خواهید بود که نشان می‌دهد ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فراوانی برای گسترش روابط با ایران وجود دارد.

تجلیل رئیس جمهوری از جانفشانی‌های جانبازان در ۸ سال دفاع مقدس

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی عصر سه‌شنبه در ادامه دیدارهای مستمر خود با خانواده معظم شهدا و جانبازان، در منزل غلامرضا حیدری؛ جانباز بالای

۷۰ درصد حضور یافت و ضمن گفتگو با این جانباز گرانقدر از جانفشانی‌ها و تلاش‌های جانبازان و ایثارگران طی هشت سال دفاع مقدس تجلیل و قدردانی کرد.

رئیس جمهوری در این دیدار که در فضایی صمیمی و معنوی انجام شد، خطاب به این جانباز و خانواده وی، گفت: دولت تدبیر و امید به وجود خانواده شهدا و جانبازان افتخار می‌کند و جانبازان در درگاه الهی اجری مضاعف دارند.

در این دیدار لوح تقدیری از سوی دکتر روحانی به این جانباز و خانواده وی اهدا شد.

غلامرضا حیدری در عملیات والفجر ۹ به درجه رفیع جانبازی نائل آمد. اهالی محل پس از خروج دکتر روحانی از منزل این جانباز به استقبال رئیس‌ جمهوری رفتند و ضمن قدردانی از دولت یازدهم، در فضایی صمیمی مشکلات و مسائل خود را با و‌ی در میان گذاشتند.


نوشته شده در   چهارشنبه 7 مرداد 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode