ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 22 تير 1394     |     کد : 91331

توفیق دو میلیون زائر برای حضور در نجف اشرف ؛ در شب های قدر

بیش از دو میلیون زائر، از شهرهای مختلف عراق و کشورهای دیگر، برای شرکت در مراسم سوگواری مولای متقیان، به بارگاه امام علی (ع) در نجف اشرف، مشرف شدند.

بیش از دو میلیون زائر، از شهرهای مختلف عراق و کشورهای دیگر، برای شرکت در مراسم سوگواری مولای متقیان، به بارگاه امام علی (ع) در نجف اشرف، مشرف شدند.
به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، عدنان الزرفی، استاندار نجف اشرف در این باره گفت: شمار افرادی که برای زیارت بارگاه امام علی(ع) وارد شهر نجف اشرف شدند، از دو میلیون نفر فراتر رفت.
مقداد الموسوی، رئیس واحد اطلاع‌رسانی پلیس نجف اشرف نیز در این باره گفت: آن چه نقشه امنیتی امسال را از نقشه‌های امنیتی سال‌های گذشته متمایز می‌کند، تکیه بر گسترش جنبه اطلاعاتی است. به همین سبب، سعی کردیم حضور فیزیکی نیروهای امنیتی را محدودتر کنیم.
در این میان، هیئت‌ها و تکیه‌های نجف اشرف و دیگر شهرهای عراقی، برای اطعام میلیون‌ها زائر بارگاه امام علی (ع) که برخی از آن‌ها از کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس مشرف شده بودند، از یکدیگر پیشی می‌گرفتند و زائران از سطح خدمات‌رسانیِ هیئت‌ها به زائران ابراز خرسندی کردند.
گفتنی است که فرماندهی پلیس نجف اشرف، از مشارکت 25 هزار نیروی امنیتی برای برقراری امنیتِ مراسم سوگواری امام علی علیه السلام خبر داد.
طرح امنیتی پلیس نجف اشرف، بر اساس مسدودکردن بخش قدیمی شهر نجف و کوفه در برابر تردد خودروها و اختصاص اتوبوس‌های ویژه برای انتقال زائران از اطراف شهر به مرکز آن استوار است.
*محفل انس با قرآن کریم در نجف‌اشرف 
محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان اعزامی از کشورمان تا پایان ماه مبارک رمضان در جوار بارگاه ملکوتی امیرالمؤمنین حضرت علی(ع) در نجف‌اشرف برگزار می‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به دعوت رایزنی فرهنگی ایران در عراق، سه نفر از قاریان قرآن کریم کشورمان برای شرکت در محافل انس با قرآن کریم و تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآنی ایران اسلامی به این کشور اعزام شدند.
اعزام قاریان، 11 تیرماه مصادف با 15 ماه مبارک رمضان صورت گرفت و این گروه هم‌اکنون با استقرار در
 شهر نجف‌اشرف، در جوار بارگاه ملکوتی امیرالمؤمنین علی(ع) به اجرای برنامه‌های قرآنی می‌پردازند.
تقارن ماه مباک رمضان با حضور قاریان قرآن کریم کشورمان در شهر نجف موجب شده است محافل انس با قرآن کریم متنوعی در مناطق مختلف این شهر 
برگزار شود.
این دور از محافل قرآنی هر روز ماه مبارک رمضان، همراه با تلاوت یک جزء از قرآن کریم توسط قاریان ایرانی و مصری و عراقی در جوار بارگاه ملکوتی امیرالمؤمنین علی(ع) و مراسم جزءخوانی قرآن کریم در مسجد شریف کوفه برگزار می‌شود.
همچنین، علاوه بر مراسم جزء‌خوانی قرآن کریم در ایام ماه مبارک رمضان، شبی با قرآن و تلاوت مجلسی قرآن کریم در حرم مطهر امیرالمؤمنین(ع) و مسجد کوفه و حرم مطهر «کمیل بن‌زیاد» برگزار می‌شود.


نوشته شده در   دوشنبه 22 تير 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode