ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 14 شهريور 1403
چهارشنبه 14 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 2 تير 1394     |     کد : 90597

رئيس جمهوري: مذاكره كنند گان در چارچوب مشخص شده رهبري حركت مي كنند

رئیس جمهوری با تأكید بر این كه موضوع مذاكرات هسته‌ای مربوط به تمامی اجزای نظام است، گفت: مذاكره‌ كنندگان كشور در چارچوب‌های مشخص‌ شده از سوی رهبر معظم انقلاب كه به طور شفاهی و كتبی ابلاغ شده است ، حركت می‌كنند.


رئیس جمهوری با تأكید بر این كه موضوع مذاكرات هسته‌ای مربوط به تمامی اجزای نظام است، گفت: مذاكره‌ كنندگان كشور در چارچوب‌های مشخص‌ شده از سوی رهبر معظم انقلاب كه به طور شفاهی و كتبی ابلاغ شده است ، حركت می‌كنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین دكتر حسن روحانی در ششمین نشست مشترك دولت و مجلس، با اشاره به این كه مذاكرات هسته‌ای به مرحله حساسی رسیده است، گفت: مذاكرات مسأله همه كشور است و امیدواریم با كمك مجلس و حمایت مردم ضمن احقاق حقوق ملت و تأمین منافع كشور، به نتیجه قابل قبول و خوشحال‌كننده دست یابیم.

رئیس شورای عالی امنیت ملی از این مذاكرات به عنوان یكی از مهمترین مذاكرات دیپلماتیك كشور یاد كرد و اظهار داشت: این كار مهم در چارچوب رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، شورای عالی امنیت ملی و قانون اساسی پیش رفته است و خواهد رفت.

مشکلات آموزش و پرورش برطرف می شود

روحانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به موضوع استیضاح وزیر آموزش و پرورش، گفت: سئوال و استیضاح از وزرا حق قانونی مجلس است، اما در این شرایط كه آخرین سال فعالیت مجلس نهم است، امیدواریم جلسه استیضاح به بهترین نحو كه نشانه همدلی و همكاری دولت و مجلس باشد، برگزار شود.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این كه آموزش و پرورش مشكلات خاص خود را دارد، گفت: دولت یازدهم در سال ۹۲تا ۹۴بیش از سایر دستگاه‌ها به این وزارتخانه بودجه و اعتبار داده و بیش از100 در صد اعتبارات تصویب شده را تخصیص داده است و وزیر هم تمامی تلاش خود را برای حل مشكلات این وزارتخانه به كار بسته است. روحانی ادامه داد: مسیر حل مشكلات فرهنگیان بهتر از سال گذشته و برای ارتقای منافع آموزش و پرورش در حال طی شدن است و امیدواریم اگر سئوال و پرسشی است نمایندگان در جلسه استیضاح با توضیحات وزیر آموزش و پرورش، قانع شوند و مسیر خدمت ادامه یابد.وی اظهار داشت: دولت در شرایط حساسی بار سنگین مسائل مختلف را بر دوش می‌كشد و با كمك نمایندگان مجلس و حمایت مردم كه نمایانگر همدلی و همزبانی مورد نظر رهبر معظم انقلاب است، از مشكلات عبور خواهیم كرد.رئیس جمهوری با تأكید بر این كه دولت مصمم است در هر شرایطی سیاست‌هایی كه از ابتدا اعلام كرده است را ادامه بدهد، گفت: در شرایط كنونی برای پیشبرد و حل مشكلات كشور نیاز بیشتری به كمك یكدیگر داریم.

روحانی با اشاره به این كه شعار دولت از ابتدا این بود كه علاوه بر مهار تورم از رشد منفی و ركود خارج شویم و به سمت رونق حركت كنیم، گفت: الحمدلله وعده‌های داده‌ شده محقق شد و در سال ۹۳نرخ تورم در كشور به ۲۵درصد رسید و شاهد رشد اقتصادی ۳درصدی در كشور بودیم . البته پیش از تحقق این وعده، افرادی‌ در كشور این امر را امكانپذیر نمی‌دانستند اما گزارش بانك مركزی نشان داد كه پارسال توانستیم به این رشد اقتصادی و كاهش تورم برسیم.

رئیس جمهوری با تأكید بر این كه با كنترل توقعات و ترسیم مسیر واقعی برای رشد و حركت صحیح اقتصادی می‌توان كار را در كشور پیش برد، گفت: البته امسال كار برای دولت كمی سخت‌تر است و برای ادامه راه نیازمند كمك مجلس هستیم.روحانی درباره تدوین لایحه خروج از ركود در دولت، گفت: اکنون چندین آیین نامه از این لایحه تدوین شده و بقیه این آیین نامه ها به سرعت در حال تدوین است.رئیس جمهوری افزود: همدلی و همزبانی ملت و مسئولان باعث خواهد شد كه از هیچ قدرتی نهراسیم و مطمئنا با این روحیه از مشكلات عبور خواهیم كرد.

همه باید از تیم مذاکره کننده حمایت کنیم

دكتر علی لاریجانی رئیس مجلس هم در این نشست که در سالن اجلاس سران به میزبانی قوه مجریه برگزار شد، با اشاره به آخرین وضع مذاکرات هسته‌ای، گفت: امیدوارم مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه 1+5به نتیجه مطلوبی برسد و همه باید از وزیر امور خارجه و تیم مذاکره‌کننده حمایت کنیم. رئیس قوه مقننه ادامه داد: مذاکرات هسته‌ای، پیچیده‌ است و از این‌رو تیم مذاکره‌کننده کشورمان باید از تمامی جهات مورد حمایت باشد. همچنین مهم است که حس کنیم که در یک جبهه واحد قرار داریم، زیرا در جبهه مخالف علناً گفته‌اند که ما به دنبال آن هستیم که پیچ ومهره‌های تاسیسات هسته‌ای ایران را باز کنیم، بنابراین در مقابل چنین حریفی باید همصدا بود.

وی با تاکید بر این که مذاکرات هسته‌ای نبرد سنگین دیپلماتیک است، گفت: قطعاً تمامی مسئولان باید از تیم‌ مذاکره‌کننده هسته‌ای حمایت کنند.

رئیس مجلس با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم همدلی و همزبانی میان قوای سه‌گانه، گفت: ایشان در دیدار اخیر خود با نمایندگان مجلس مجدداً بر لزوم توجه به همدلی و همزبانی به ویژه میان مجلس و دولت تاکید داشتند. معظم‌له فرمودند: "دولت در وسط میدان است و باید به او کمک کرد". در شرایط فعلی امیدوارم بیش از گذشته تلاش کنیم با توجه به مشکلات مردم، وقتمان را صرف حل مسائل اساسی کشور کنیم.

لاریجانی با اشاره به رویکرد مثبت مجلس در تصویب قانون رفع موانع تولید، گفت: در شرایط کنونی کشور با وضع رکودی روبرو است، بنابراین اجرای این قانون به حل مسائل و مشكلات و خروج اقتصاد از رکود کمک می‌کند. البته در قانون آیین‌نامه‌های مختلفی پیش‌بینی شده که امیدواریم دولت در آینده این آیین‌نامه‌ها را تصویب کند.

رونق تولید دغدغه نمایندگان است

وی تصریح کرد: قطعاً دغدغه اصلی نمایندگان مجلس بهبود رونق تولید در حوزه کسب و کار است، زیرا در تمامی حوزه‌های انتخابیه شرایط اقتصادی با رکود مواجه است. باید برای معوقات و مسائل سرمایه در گردش کارخانه ها فکری شود که قطعاً این موضوع در اولویت قرار دارد.

رئیس مجلس با بیان این که در شرایط کنونی در بسیار ی از استان‌ها تعداد زیادی از واحدهای تولیدی غیرفعال هستند، افزود: البته دولت مصوب کرد كه هیاتی از سوی استانداری‌ها برای کمک به تولید صنایع تشکیل شود که اقدامی بسیار مثبت است، اما باید دولت اختیارات این حوزه را افزایش دهد تا بانک‌ها زیر بار برنامه‌های آنها بروند.لاریجانی با اشاره به تمهیدات مجلس برای واگذاری طرح‌های استانی به بانک‌ها و بخش خصوصی، تصریح کرد: مجلس در قانون، بودجه ۱۰هزار میلیارد تومانی را برای تکمیل پروژه‌ها به بانک‌ها اختصاص داده است تا پس از پایان، طرح‌ها را به بخش خصوصی واگذار کنند..رئیس قوه مقننه با اشاره به برنامه‌ریزی مجلس برای تصویب برنامه ششم توسعه، گفت: سیاست‌های کلی این برنامه در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شده و این موضوع بسیار ضروری است که تا مرداد قانون برنامه به مجلس ارائه شود. از طرف دیگر دولت باید از ارائه یک کتاب قانون مفصل پرهیز کند، زیرا در چند سال اخیر متاسفانه کتاب این برنامه قطور شده است.رئیس مجلس افزود: به طور حتم با کمک و همفکری موفق خواهیم بود، اما اگر درست عمل نکنیم شکست در برنامه‌ها را تجربه خواهیم کرد .نکته حائز اهمیت این که باید هر دو مسیر را با هوشمندی خودمان انتخاب کنیم و اجازه ندهیم که حریف مسیر را برای ما تعیین کند.وی ادامه داد: موضوع حائز اهمیت دیگر این که سوء ظن به یكدیگر در مسائل ملی مثل موضوع هسته‌ای بسیار مضر است گاهی در محافل اطلاعات اشتباهی نقل و مطرح می شود و عده ای هم براساس همین تحلیل های غلط، تصمیمات اشتباه می گیرند. لذا اکنون بیش از هر زمانی به همدلی و همزبانی نیازمندیم و باید به هم اعتماد داشته باشیم.وی تصریح کرد: از طرف دیگر قدرت های منطقه ای هم در حال هزینه برای حفظ منافع خود هستند البته دو جنگ عراق و افغانستان ضعف های تحلیلی و محاسباتی آمریکا را نمایان کرد و در پس این آشکار سازی، جریان های تندرو و تروریستی قد علم کردند. لاریجانی تصریح کرد: البته در منطقه کشورهایی هم دچار خود بزرگ بینی شده اند که این مساله باعث آسیب به خودشان و سایر کشورها می‌شود.وی در باره راهکارهای حفظ منافع ملی ، گفت: بنده دو مساله را تأکید می کنم نخست این که توانمندی اقتصادی را در درون کشور افزایش دهیم چرا که این کار باعث افزایش میزان تأثیرگذاری در منطقه خواهد شد. وی ادامه داد: نکته دیگر این که قدر امنیت داخلی را بدانیم چرا که در شرایط کنونی منطقه ،فقط ایران از امنیت و همگرایی مستحكم برخوردار است.رئیس مجلس در پایان گفت: امیدوارم که برگزاری این جلسات به همگرایی و همفکری در مسائل عمده کشور کمک کند.در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهوری ضمن خیر مقدم به رئیس و نمایندگان مجلس ، اظهار امیدواری كرد در سایه همدلی و همزبانی دولت و مجلس، مشكلات كشور در عرصه‌های مختلف برطرف شود.


نوشته شده در   سه شنبه 2 تير 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode